Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD trip | mede tripper gaat volledig fout

LSD trip | mede tripper gaat volledig fout

175 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was een keer de (niet nuchtere) tripsitter van L. die haar eerste keer truffels deed. De keer erna lag ik door haar in babypose omdat ik niet lekker ging en dat heeft me toen zo geholpen.

Waren de rollen in 1 x omgedraaid :grin:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben zelf geschoold yoga leraar. Ik speel met het idee om in de nabije toekomst open sessies's te geven van yoga en LSD / Psilo trips gecombineerd. Yoga op psychedelica. Mindblowing.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
שמש zei:
Ben zelf geschoold yoga leraar. Ik speel met het idee om in de nabije toekomst open sessies's te geven van yoga en LSD / Psilo trips gecombineerd. Yoga op psychedelica. Mindblowing.
Klik om te vergroten...
Ik schrijf me in!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Purplext zei:
Ik schrijf me in!
Klik om te vergroten...
Yoga is zoo super ontspannend… Er zijn asana’s (yoga poses) die gericht zijn op het bevorderen van extase… Heel eenvoudig en langzaam stretchen, weinig beweging maar vooral voelen… Veel liggende poses en enkele zittende. Asana’s die ook gebruikt worden in yoga vormen gericht op zelf-heling. Ook pranayama (= ademhalings-meditatie) Lekker langzaam diep in en uitademen… Lijkt me fijn om yoga te doen met trippers die geen enkele ervaring hebben met yoga. Dan behoren ze tot de zeer weinigen die later kunnen zeggen dat ze yoga hebben geleerd op LSD! :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
שמש zei:
Ben zelf geschoold yoga leraar. Ik speel met het idee om in de nabije toekomst open sessies's te geven van yoga en LSD / Psilo trips gecombineerd. Yoga op psychedelica. Mindblowing.
Klik om te vergroten...
Lijkt me wel mindblowing ja, maar LSD wordt moeilijk om in zo'n context te doen, aangezien dat illegaal is.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Lijkt me wel mindblowing ja, maar LSD wordt moeilijk om in zo'n context te doen, aangezien dat illegaal is.
Klik om te vergroten...
Karma police!!! :flushed:

(ik zal het niemand verklappen ieg :grin:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Over karma gesproken, er bestaat zoiets als karma-yoga. Dat betekent: yoga die gratis is en die je geeft om het geven, niet om het krijgen. Yoga en geld gaat sowieso niet samen. Wil alleen gratis yoga geven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Over karma gesproken, er bestaat zoiets als karma-yoga. Dat betekent: yoga die gratis is en die je geeft om het geven, niet om het krijgen. Yoga en geld gaat sowieso niet samen. Wil alleen gratis yoga geven.
Klik om te vergroten...
Ik zie de flyers al voor me:

"Elke vrijdagavond Space Yoga bij yogaschool De Trippende Lotus. Verkoop van losse zegels bij de balie."
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Hoe weet je dat leven na de dood per definitie betekent dat je als een Poltergeist mensen kunt contacteren? :tonguewink: Of dat je überhaupt je vorige leven (en dus gemaakte afspraken) onthoudt. Dat leven kan ook in een compleet andere wereld/dimensie/droom zijn.
Klik om te vergroten...

Exact. Dit weten we totaal niet. Het is logisch vanuit ons centraal perspectief, als mens, omdat dit de enige identiteit is die wij op dit moment feitelijk kennen. Maar het is eigenlijk ook vrij naïef en onbedoeld self-centered om aan te nemen dat wij in een mogelijk voortbestaan na de dood als een soort geesten in min of meer menselijke gedaante zouden terugkregen. Die dan ook nog eens contact zouden moeten kunnen zoeken met ons of blijk zouden kunnen geven van hun aanwezigheid. Wie zegt dit? Het is slechts één van de oneindig veel mogelijkheden, waarvan we geen enkele notie hebben (helaas).

Ik heb lang gedacht dat leven na de dood onaannemelijk is (onlogisch vanuit de evolutieleer, etc.). En mijn innerlijke ‘rationele ik’ meent ergens nog steeds te moeten vinden dat de meest logische theorie is dat alles na ons sterven gewoon stopt. Idee: we zijn ons brein. Als dat brein dood is, is er niks meer, nada. Ik ben van nature nuchter en niet erg zweverig of ‘spiritueel’ (hoe je dat ook definieert) van aard - al mijn niet drugs-gebruikende vrienden zullen dit beamen. En toch ben ik substantieel veranderd in m’n gedachtengangen en meer open minded geworden voor andere theorieën, júist door naast ‘normaal’ onderzoek te bedrijven binnen de - terecht bestaande - maatschappelijk geaccepteerde wetenschapsgrenzen óók bezig gaan met die zaken die net niet door wetenschap aangetoond kunnen worden (o.a. door interesse in, en ervaring met psychedelica). Dat betekent niet dat ik niet met beide benen op de grond blijf/wil blijven staan. (Zelf)kritisch zijn blijft één van de belangrijkste dingen die er zijn, anders loert het gevaar van een vorm van grootheidswaanzin, vind ik dan hè. Dan zou ik geen integere onderzoeker meer zijn, en ik draag integer (wetenschappelijk) onderzoek een warm hart toe.

Tegenwoordig heb ik geen sterke mening meer over wat er na de dood met ons ‘zijn’ gebeurt. Ik weet het echt niet meer, en dat is best een belangrijk keerpunt geweest in mijn levensvisie. Wat ik vooral geleerd heb de afgelopen jaren binnen de kaders van zowel reguliere wetenschap als van ‘psychonautisch’ (gewichtig woord, lol) onderzoek: we just don’t know. We hebben geen flauw idee. We weten wel wat, maar toch vooral zó weinig. En er is nog zoveel mogelijk.

Maar daarom: geloof niet de eerste de beste ongefundeerde aanname die je tegenkomt. Probeer bij filosofische vraagstukken/levensvragen verder te denken dan vanuit theorieën die logisch lijken vanuit ons eigen referentiekader als mens, op aarde, in het hier en nu. In de letterlijke zin van het woord is dit ook wetenschap: willen weten, maar niet focussen op één enkele benadering of hypothese. Je hebt wetenschap als onderdeel van onze maatschappij, die is zeer begrensd, en dat is maar goed ook. Daarom hebben we er zoveel aan te danken. Maar wetenschap en spiritualiteit zijn geen tegenpolen, sterker nog: naar mijn mening maken ze onderdeel van elkaar uit.

Oops, nogal off-topic dit, sorry (de welbekende insomnia + bijbehorend druk hoofd). Maar dit kwam even naar boven naar aanleiding van de reactie van Mindless. Don’t judge me als het wat chaotisch overkomt, ‘t is het tijdstip.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Revolutionair zei:
Op een festival is het een ander verhaal dan in een thuis setting.
Daar kies je ervoor om tussen honderde mensen te gaan zitten spacen.
Op een festival neem ik ook geen 250ug en ga ik next lvl maar hou ik het rustig.
Een hele andere situatie dan wanneer je een goed voorbereide trip thuis het plannen bent.



Dat is jou mening en beantwoord je niet mijn vraag of je er ervaring mee hebt en er verstand van hebt.
Ik wel, doe zo een 5 keer per jaar lsd de afgelopen 6 jaar. En daar is dus heel vaak ghb bij gebruikt.
Doseren van ghb is niet moeilijk met een dosseer spuit 2.5ml staat er op. Dan is dat 2.5ml en dan geeft je dat rust. Niemand gaat out van 2.5ml al weeg je 50kg.
Weten wat je doet als je gebruikt zo simpel is dat.



Ja dit heb ik ook met een vriend vooral met lsd we begrijpen elkaar zonder woorden.
Zelfs met keta op een after zijn wij vaak nog bij.
En praten wij een soort eigen taaltje waar iedereen bij zit om elkaar iets duidelijk te maken.
En dan vragen mensen vaak 'waar hebben jullie het over' maar dat was ook de bedoeling dat mensen niet alles hoeven te weten wat wij elkaar willen vertellen.
Leuk dat jij dat ook hebt.
Is wel een bijzondere vriendschap doe je moet koesteren.



Met coke maakt het niks uit waar je bent. Met speed geeneens. Je zou zogezegd zo naar je werk kunnen gaan.



Dat is dus wat ik ook vind.


Mijn mening is dat het beste is voor iemand die de eerste keer gaat trippen het gaat doen met mensen die het vaker hebben gedaan en het in de hand hebben.
Verschillende mensen hebben hun eerste trip met mij beleefd.
Het is vaker voorgekomen dat iemand even een moment had en even verkeerd ging door alle gedachten.
Dat betekende niet dat ik meteen een buis ghb tevoorschijn tover of een benzo.
Ik kan de realiteit en de trip scheiden midden in mijn trip en mij ontfermen over iemand.
Even vast houden aankijken geruststellen of een rondje lopen en in de meeste gevallen komt dat zo binnen een paar minuten goed.

Maar dit verhaal van TS is echt heftig en herken de situatie dus heb mijn tips gegeven die altijd goed werken. Zelfs helemaal perfect!
Als je met iemand bent die het al 4 uur lang helemaal kwijt raakt of langer dan moet je met een oplossing komen.
Dit zijn mijn oplossingen.
En zijn succes vol in alle situaties geweest.
Dus een stevig weerwoord daarop dat dit niet forum geschikt is dat is gelijk weer een vooroordeel want zo te zien zijn de mensen die het afraden er totaal niet ervaren mee en roepen dus maar wat.

Daar wil ik ook nog bij zeggen dat zijn vriend op straat tussen de rijdende auto's ging doorlopen.
Gevaarlijke situatie! Zoals mindless zegt zorg dat je je een strip benzo's achter de hand hebt of zoals ik zeg zorg dat je een beetje ghb kan regelen.
Wanneer een situatie gevaalijk word vind ik een advies van een kaarsje aansteken niet op dit forum thuis hoort.
Klik om te vergroten...
Lang verhaal kort: het werkt bij mij zo, dus dot dit is altijd zo.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ikbeneenfiets zei:
Jou zou ik nou wel als tripsitter willen hebben :grin:. Klinkt alsof je weet waar je het over hebt.
Klik om te vergroten...

Haha, bedankt! Dat hoor ik vaker.

Toch ga ik meestal niet op die verzoeken in omdat er ook een behoorlijke verantwoordelijkheid ligt bij de tripsitter (vind ik). Als shit hits the fan, dan ben je wel aansprakelijk eigenlijk. Dus dan vraag ik me altijd af: 'wil ik die verantwoordelijkheid wel dragen?' En dan is het antwoord meestal 'nee'.

Flauw he

Ik heb wel wat ervaring bij psychedelische zorg op festivals, maar dan werk je met een team voor een organisatie en ben je dus niet persoonlijk aansprakelijk voor wat er gebeurt, tenzij je echt nalatig handelt natuurlijk.

Het blijft een beetje een probleem bij psychedelica. Er zijn maar heel weinig goed geschikte locaties voor een trip en er zijn nog veel minder professionels organisaties die zo'n trip willen begeleiden. De organisaties die het wel doen zijn vaak heel duur en meestal ook wat te zweverig voor mijn smaak. Dan krijg je er gelijk een heel pakket aan spirituele traumatherapie bij. Dat kan interessant zijn, maar de meeste mensen vinden een psychedelische ervaring gewoon een interessant avontuur. Eventuele introspectie zie ik als een bonus, niet als doel op zich.

Maar ik geef dus wel graag tips wat je kunt doen. =)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ervaring en kundigheid scheelt, maar zorgt er niet voor dat een tripsitter in de state of mind zit waar de trippers in zitten.

Zoals gezegd ben ik niet per se tegen tripsitters hoor. Met name bij mensen die nieuw zijn met trippen of een specifiek tripmiddel, is het een goed idee vind ik.


Ik ben daar wellicht vrij gevoelig voor. Oncomfortabel is het misschien niet per se, het is meer dat nuchtere mensen een soort link zijn naar de nuchtere wereld. Wanneer ik trip met vrienden, dan zijn wij de enige mensen in het universum. Als daar verderop een tripsitter zit, dan is dat niet meer zo. Dan zit daar iemand die ons op dat moment niet écht begrijpt (wederom, ervaring en kundigheid scheelt, maar diegene surft op dat moment niet op dezelfde golf als ons, is wat ik probeer te zeggen) en wij begrijpen diegene op onze beurt niet écht.


Als iemand zich echt niet veilig voelt om te gaan trippen, dan is een tripsitter een optie. Al denk ik dus ook dat als je twijfels hebt om te gaan trippen, dat je dan überhaupt niet moet gaan trippen. Voor mij persoonlijk, ik ben het type "als ik lig te sterven, laat me dan aub met rust". Niemand kent mij beter dan mij en ik ben al meermaals op eigen kracht uit de hel terug gekropen naar aarde. Voor mij is het veel prettiger om een stripje clonazepams achter de hand te hebben voor extreme noodgevallen dan een tripsitter die me geruststelt. Dat is ook een soort link terug naar de wereld, maar veel minder aanwezig in mijn beleving.

Maar nogmaals, ik zie op zich de waarde wel van een deskundige ervaren tripsitter. Is een tripper al meer ervaren en wil diegene even compleet los van de wereld zijn, dan staat zo'n tripsitter daar echter imo wel wat voor in de weg.



Ik zit vaak heel erg op 1 lijn met een tripbuddy. Met name bij psychedelica en wiet. Er zijn genoeg mensen die ervaren een soort collectieve trip te hebben.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf in het algemeen gesproken een voorstander van een tripsitter, vooral bij beginnende trippers.
Wanneer je al meer ervaring hebt, lijkt het mij veruit beter om alleen te trippen of ieg zonder sitter. Natuurlijk heb jij geen sitter nodig. Maar die zijn ook meer bedoeld voor mensen met geen enkele ervaring. Zoals topic starter en zijn compagnon. Voor hen was het heel goed geweest.

Over connectie; ik heb bij jou ook het idee dat het van meer gewicht is dat jij een diepe vriendschap hebt met je vriend dan dat LSD voor die connectie zorgt. Want ik betwijfel of je telepathisch contact hebt met een vreemde wanneer je op LSD zit. En zoals @Neo-Shulginist al zei, soms denk je dat je contact hebt met iemand maar zijn het je eigen projecties die jou dat doen denken. In geval van het contact met je vriend geloof ik je meteen dat jullie een speciaal contact hebben op bepaalde middelen, maar ik betwijfel of je datzelfde contact zal hebben met iemand met wie je niet een diepe band hebt. Werkelijke connectie heeft met meer te maken dan alleen een tripmiddel.

Natuurlijk ben ik ook bekend met het gevoel van connectie. Ik heb mijzelf op LSD ook universeel / kosmisch verbonden gevoeld met alles in deze wereld. Dat is een heel diep en helend gevoel. En het is in mijn ogen een realiteit. Maar het speelt zich af op een ander niveau dan het telepathisch contact wat je denkt te hebben met andere trippers. Ik geloof helemaal niet dat je telepathisch wordt van LSD. Misschien wel met mensen met wie je al een diepe vriendschap of connectie hebt. Maar zeker niet at random mat iedereen. Dat is projectie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
Ik ben zelf in het algemeen gesproken een voorstander van een tripsitter, vooral bij beginnende trippers.
Wanneer je al meer ervaring hebt, lijkt het mij veruit beter om alleen te trippen of ieg zonder sitter. Natuurlijk heb jij geen sitter nodig. Maar die zijn ook meer bedoeld voor mensen met geen enkele ervaring. Zoals topic starter en zijn compagnon. Voor hen was het heel goed geweest.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk 1 keer: de eerste keer. Daarna weet je wat het is en als je goed naar je gevoel/intuïtie luistert, dan weet je of je klaar bent om te trippen. Sta je niet in contact met je gevoel, dan zou je imo dus helemaal niet moeten gaan trippen. En dan nog, is het niet eens per se nodig om een tripsitter te hebben bij de eerste keer (maar wel verstandig). Samen trippen met een paar mensen die je vertrouwd en die ervaring hebben, kan in veel gevallen ook voldoende zijn denk ik.

Maar als mensen echt graag een tripsitter erbij hebben, wie ben ik dan om dat af te keuren. Al geloof ik dus wel sterk in luisteren naar je intuïtie en zonder "zwembandjes" het water in gaan.

שמש zei:
Over connectie; ik heb bij jou ook het idee dat het van meer gewicht is dat jij een diepe vriendschap hebt met je vriend dan dat LSD voor die connectie zorgt. Want ik betwijfel of je telepathisch contact hebt met een vreemde wanneer je op LSD zit. En zoals @Neo-Shulginist al zei, soms denk je dat je contact hebt met iemand maar zijn het je eigen projecties die jou dat doen denken. In geval van het contact met je vriend geloof ik je meteen dat jullie een speciaal contact hebben op bepaalde middelen, maar ik betwijfel of je datzelfde contact zal hebben met iemand met wie je niet een diepe band hebt. Werkelijke connectie heeft met meer te maken dan alleen een tripmiddel.
Klik om te vergroten...
Ik heb ongetwijfeld een speciale band met mijn beste vriend en denk dat dat veel invloed heeft op het op 1 lijn staan met elkaar. Al denk ik ook dat als in een trippend gezelschap mensen allemaal de intentie hebben om in het nu te zijn en open en accepterend te zijn, dat ook zij dichter tot elkaar komen met behulp van bijvoorbeeld LSD. Immers, we zijn in werkelijkheid op een spiritueel niveau verbonden met elkaar.

שמש zei:
Natuurlijk ben ik ook bekend met het gevoel van connectie. Ik heb mijzelf op LSD ook universeel / kosmisch verbonden gevoeld met alles in deze wereld. Dat is een heel diep en helend gevoel. En het is in mijn ogen een realiteit. Maar het speelt zich af op een ander niveau dan het telepathisch contact wat je denkt te hebben met andere trippers. Ik geloof helemaal niet dat je telepathisch wordt van LSD. Misschien wel met mensen met wie je al een diepe vriendschap of connectie hebt. Maar zeker niet at random mat iedereen. Dat is projectie.
Klik om te vergroten...
Deels projectie misschien, maar ik denk niet dat echte vriendschap/connectie per se een jarenlange band met iemand vereist. De ego oplossende kwaliteit van psychedelica kan denk ik die connectie ook aan het licht brengen. Mits de betrokkenen dus bereid zijn om zich compleet over te geven aan het moment.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Dat zijn dingen waarvan we het raar vinden dat ze op school onderwezen zouden worden, maar ik denk ook dat dat een immense positieve uitwerking zou hebben op de complete maatschappij. We leren over zoveel dingen, maar niets over onze eigen aard en spiritualiteit.

Ik vind Jung heel erg goed en denk dat hij heel treffend de menselijke psychologie beschrijft. Imo beter dan Freud. Al ben ik geen kenner. Misschien dat ik me eens wat meer kan verdiepen in zijn werk.
Klik om te vergroten...
Freud betrekt alles op de seksuele driften van de mens terwijl Jung het veel breder bekijkt. Zijn visie op het onderbewustzijn, archetypen en dus projecties zijn in mijn ogen uitmuntend. Ook boeiende boeken over dromen. Ik lees ook graag boeken van zijn leerlinge Marie Louise von Franz (oa haar boek over de psychologische achtergronden en symboliek van alchemie).
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Eigenlijk 1 keer: de eerste keer. Daarna weet je wat het is en als je goed naar je gevoel/intuïtie luistert, dan weet je of je klaar bent om te trippen. Sta je niet in contact met je gevoel, dan zou je imo dus helemaal niet moeten gaan trippen. En dan nog, is het niet eens per se nodig om een tripsitter te hebben bij de eerste keer (maar wel verstandig). Samen trippen met een paar mensen die je vertrouwd en die ervaring hebben, kan in veel gevallen ook voldoende zijn denk ik.

Maar als mensen echt graag een tripsitter erbij hebben, wie ben ik dan om dat af te keuren. Al geloof ik dus wel sterk in luisteren naar je intuïtie en zonder "zwembandjes" het water in gaan.


Ik heb ongetwijfeld een speciale band met mijn beste vriend en denk dat dat veel invloed heeft op het op 1 lijn staan met elkaar. Al denk ik ook dat als in een trippend gezelschap mensen allemaal de intentie hebben om in het nu te zijn en open en accepterend te zijn, dat ook zij dichter tot elkaar komen met behulp van bijvoorbeeld LSD. Immers, we zijn in werkelijkheid op een spiritueel niveau verbonden met elkaar.


Deels projectie misschien, maar ik denk niet dat echte vriendschap/connectie per se een jarenlange band met iemand vereist. De ego oplossende kwaliteit van psychedelica kan denk ik die connectie ook aan het licht brengen. Mits de betrokkenen dus bereid zijn om zich compleet over te geven aan het moment.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens! :)

Ik denk dat Carl Gustav Jung eigenlijk verplichte kost zou moeten zijn op school (en al helemaal op tripschool :wink: ). Zijn reflecties aangaande projecties zijn essentieel wanneer je met realiteiten speelt, zoals in het geval van drugsgebruikers. Zodat je beter kan scheiden wat een spirituele verbinding is (met personen, het hele universum, etc.) en wat projecties (gedachtenspinsels) zijn. Moeilijke materie en hoe dieper je er in gaat hoe moeilijker het wordt. Maar op het meest basale niveau van 'hoe je over mensen denkt' werkt het heel verhelderend. Ik neem aan dat jij bekend bent met Jung, maar ik zou het verder iedere drugsgebruiker (en met name trippers) willen aanraden zich in zijn boeken te verdiepen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat zijn dingen waarvan we het raar vinden dat ze op school onderwezen zouden worden, maar ik denk ook dat dat een immense positieve uitwerking zou hebben op de complete maatschappij. We leren over zoveel dingen, maar niets over onze eigen aard en spiritualiteit.

Ik vind Jung heel erg goed en denk dat hij heel treffend de menselijke psychologie beschrijft. Imo beter dan Freud. Al ben ik geen kenner. Misschien dat ik me eens wat meer kan verdiepen in zijn werk.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
een geurkaas aansteken
Klik om te vergroten...
:kots:
Mindless zei:
Maar als mensen echt graag een tripsitter erbij hebben, wie ben ik dan om dat af te keuren. Al geloof ik dus wel sterk in luisteren naar je intuïtie en zonder "zwembandjes" het water in gaan.
Klik om te vergroten...
Ligt natuurlijk ook aan de situatie. Ik heb over een paar maanden een interessante trip op de planning staan waarbij ik waarschijnlijk een uur of zes niet meer op deze planeet ben. Dan vind ik een sitter wel fijn. Wordt meteen mijn eerste keer met een tripsitter :) Voor iets als DMT of Changa is een sitter fijn om te zorgen dat je het huis niet in de fik steekt, en voor iets als salvia of datura moet je imo eigenlijk wel een nuchter persoon in de buurt hebben voor de veiligheid.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Haha, bedankt! Dat hoor ik vaker.

Toch ga ik meestal niet op die verzoeken in omdat er ook een behoorlijke verantwoordelijkheid ligt bij de tripsitter (vind ik). Als shit hits the fan, dan ben je wel aansprakelijk eigenlijk. Dus dan vraag ik me altijd af: 'wil ik die verantwoordelijkheid wel dragen?' En dan is het antwoord meestal 'nee'.

Flauw he

Ik heb wel wat ervaring bij psychedelische zorg op festivals, maar dan werk je met een team voor een organisatie en ben je dus niet persoonlijk aansprakelijk voor wat er gebeurt, tenzij je echt nalatig handelt natuurlijk.

Het blijft een beetje een probleem bij psychedelica. Er zijn maar heel weinig goed geschikte locaties voor een trip en er zijn nog veel minder professionels organisaties die zo'n trip willen begeleiden. De organisaties die het wel doen zijn vaak heel duur en meestal ook wat te zweverig voor mijn smaak. Dan krijg je er gelijk een heel pakket aan spirituele traumatherapie bij. Dat kan interessant zijn, maar de meeste mensen vinden een psychedelische ervaring gewoon een interessant avontuur. Eventuele introspectie zie ik als een bonus, niet als doel op zich.

Maar ik geef dus wel graag tips wat je kunt doen. =)
Klik om te vergroten...
Ja je hebt groot gelijk. Zou ik ook niet doen bij een wildvreemde. En ik zou ook een hele bijzondere tripsitter nodig hebben, want ik ben echt super verlegen en voel me gauw ongemakkelijk in gezelschap. Bovendien ben ik super gevoelig voor de gevoelens van andere dus ik zou echt een ultieme zen tripsitter nodig hebben die alleen maar rust uitstraalt. Eigenlijk zou het voor mij beter zijn om alleen te trippen zodat ik dan tot de inzichten kan komen die ik nodig heb om mijn sociale angst te overwinnen. Maar dan heb je alleen geen backup als het fout gaat. Lastig dus. Heb al een keer op truffels getript in mn eentje, en dat ging wel ok, maar dat was een vrij lage dosis. En als ik hoor hoe het mis kan gaan, kan ik dat vooralsnog maar beter niet doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
שמש zei:
Ik ben zelf in het algemeen gesproken een voorstander van een tripsitter, vooral bij beginnende trippers.
Wanneer je al meer ervaring hebt, lijkt het mij veruit beter om alleen te trippen of ieg zonder sitter. Natuurlijk heb jij geen sitter nodig. Maar die zijn ook meer bedoeld voor mensen met geen enkele ervaring.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoor. Het blijft een valkuil om te denken: 'och, ik heb nu zoveel getript nu kan ik het wel aan'. Onderdeel van veel ervaring met psychedelica is imo juist dat je beseft dat ook jij moeilijke momenten kunt hebben en als die niet adequaat behandeld worden dat je dan in paniek kan raken. Niemand is daar immuun voor en je hebt ook niet alles in de omgeving zelf in de hand.

Maar ik moet wel zeggen dat ik zelf meestal trip met één of een paar andere mensen die dan ook aan het trippen zijn. Dus misschien moet ik ook niet te hypocriet gaan lopen doen. Het is meer dat ik de opvatting heb dat een nuchtere tripsitter erbij (bijna) altijd veiliger is (afhankelijk van de kundigheid van de tripsitter en de mate van vertrouwen die mensen in de tripsitter hebben).
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Ik weet niet hoor. Het blijft een valkuil om te denken: 'och, ik heb nu zoveel getript nu kan ik het wel aan'. Onderdeel van veel ervaring met psychedelica is imo juist dat je beseft dat ook jij moeilijke momenten kunt hebben en als die niet adequaat behandeld worden dat je dan in paniek kan raken. Niemand is daar immuun voor en je hebt ook niet alles in de omgeving zelf in de hand.

Maar ik moet wel zeggen dat ik zelf meestal trip met één of een paar andere mensen die dan ook aan het trippen zijn. Dus misschien moet ik ook niet te hypocriet gaan lopen doen. Het is meer dat ik de opvatting heb dat een nuchtere tripsitter erbij (bijna) altijd veiliger is (afhankelijk van de kundigheid van de tripsitter en de mate van vertrouwen die mensen in de tripsitter hebben).
Klik om te vergroten...
Kom er morgen op terug :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."