Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD trip | mede tripper gaat volledig fout

LSD trip | mede tripper gaat volledig fout

175 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Robbert40 zei:
Ahhh, dingen op gevoel doen, concreet en vaag tegelijk :tongueout:
Maar wel duidelijker dan wat sommige onder die noemer stoppen.
Veelal gaat spiritualiteit samen met het accepteren van pseudo wetenschappelijke of boven natuurlijke claims, vandaar mijn bezorgtheid.
Klik om te vergroten...
Dit is toch echt jou opvatting. Vele spirituele mensen geloven helemaal niet in pseudo wetenschap. Vele spirituele mensen geloven wel in dat meditatie, gezonde voeding en beweging goed voor ze is. Spirituele mensen zijn mensen die af en toe eens naar hun eigen gevoel kijken of de wereld even alleen maar aanschouwen zonder oordeel. Mensen die waarde in het leven zien en zo nu en dan eens denken over waarom we hier op aarde zijn, hoe bestaan is ontstaan. Spirituele mensen zijn vaak mensen die van zichzelf een beter mens wil maken om zo meer liefde te kunnen geven.
Waar jij het over hebt zijn zogenaamde waarzeg(st)ers of mensen die claimen paranormale gaven te hebben. Deze mensen hebben helemaal niks met spiritualiteit te maken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
שמש zei:
Sommige mensen zitten gevangen in angst. We kunnen allemaal alleen maar opereren vanuit onze eigen ervaringen. Wat iemand denkt zegt vooral veel over hem zelf. Niet over hetgeen waarover hij praat. Iemand kan er van overtuigd zijn dat hij gelijk heeft. Maar als hij weigert te reflecteren op zijn eigen opvattingen (vooral die welke heel uitgesproken zijn) dan blijft diegene ronddraaien in zijn eigen gecreëerde werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Tja zo zijn er meer dan 7,53miljard waarheden op deze wereld :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Tja zo zijn er meer dan 7,53miljard waarheden op deze wereld :wink:
Klik om te vergroten...
Daarom is zelfreflectie ook zo belangrijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
שמש zei:
Sommige mensen zitten gevangen in angst. We kunnen allemaal alleen maar opereren vanuit onze eigen ervaringen. Wat iemand denkt zegt vooral veel over hem zelf. Niet over hetgeen waarover hij praat. Iemand kan er van overtuigd zijn dat hij gelijk heeft. Maar als hij weigert te reflecteren op zijn eigen opvattingen (vooral die welke heel uitgesproken zijn) dan blijft diegene ronddraaien in zijn eigen gecreëerde werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Ik herken dit heel erg in mezelf.

Gek hoe je het ene kunt blijven zeggen, maar het andere blijven doen. Wij mensen kunnen onszelf soms zo erg voor de gek houden, terwijl een buitenstaander makkelijk ziet hoe hypocriet diegene bezig is.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Ik herken dit heel erg in mezelf.

Gek hoe je het ene kunt blijven zeggen, maar het andere blijven doen. Wij mensen kunnen onszelf soms zo erg voor de gek houden, terwijl een buitenstaander makkelijk ziet hoe hypocriet diegene bezig is.
Klik om te vergroten...
Als je het herkent dan wil dat zeggen dat je al op jezelf reflecteert. Niemand ontkomt aan projectie. Het enige wat helpt is om de zoveel tijd even een realitycheck in te lassen (zelfreflectie). Al helemaal wanneer je je met realiteit-veranderende substanties bezig houdt.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#6
שמש zei:
@Robbert40
Wie heeft het over religie? Alleen jij toch? En Silvia Millecam, geld uit zak kloppen? Waar heb je het over.
Klik om te vergroten...
Het is een oude zaak, waarbij iemand medische hulp weigerde, zoek het maar op.

שמש zei:
@Robbert40 Ik heb niet het idee dat jij goed leest. Heel jammer. Misschien wil je dat niet of kan je dat niet. Ik vermoed dat het een kwestie van projectie is. Je ziet een woord staan 'spiritueel' en je slaat vervolgens op tilt, haalt er allemaal vergezochte dingen bij. Probeer goed te blijven lezen. In mijn tekst staat alles gewoon heel duidelijk.

En niemand probeert jou ergens van te overtuigen. Ik geef mijn mening en je mag er mee doen wat je wil. Ik verwacht niet anders, want zoveel mensen zoveel meningen. Maar ga er geen onzinnige dingen bijhalen die nergens in mijn tekst staan. Als je echt zo overtuigd bent over mijn ongelijk, hou het dan gewoon bij de feiten. Je hebt het dan toch helemaal niet nodig om er van alles bij te halen wat er niets mee te maken heeft.
Klik om te vergroten...
Op tilt slaan? Valt wel mee, ik bekijk slechts de feiten, vele oplichters en goedbedoelde maar slecht onderbouwde claims vallen onder het kopje spiritualiteit.
Over projectie gesproken, ik heb je nergens genoemd maar je valt over het onderwerp heen als een waterval, misschien iets te emotioneel geladen onderwerp voor je?

שמש zei:
Sommige mensen zitten gevangen in angst. We kunnen allemaal alleen maar opereren vanuit onze eigen ervaringen. Wat iemand denkt zegt vooral veel over hem zelf. Niet over hetgeen waarover hij praat. Iemand kan er van overtuigd zijn dat hij gelijk heeft. Maar als hij weigert te reflecteren op zijn eigen opvattingen (vooral die welke heel uitgesproken zijn) dan blijft diegene ronddraaien in zijn eigen gecreëerde werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
Feiten liegen niet, alhoewel de uitleg kan fluctueren.
Acht .zes kwam op zijn minst met een definitie. Nergens uit jouw antwoorden kon ik iets opmaken dat leek op een nuttig argument, daarom heb ik tot nu toe er niet op gereageerd.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Iemand die zich voelt aangetrokken tot spiritualiteit zal het kaf van het koren scheiden.


Wederom, het draait niet om bewijs en ook niet om dingen aan te nemen of te geloven van anderen. (Echte) spiritualiteit draait om zelf het experiment te doen, om zelf te gaan kijken. Een ander kan je hoogstens inspireren om dat te gaan doen.


Ja, dat is helaas iets dat weleens kan voorkomen.



Probleem met spiritualiteit in zijn geheel als zweverig te beschouwen en er niets van te willen weten, is dat je wellicht het spreekwoordelijke kind samen met het badwater weggooit.

Ja, er is een hoop zweverigheid en onzinnigheid rondom spiritualiteit, maar wat als er een kern van waarheid is die immens waardevol kan zijn voor je leven? Zoals hierboven gezegd is het toch een kwestie van het kaf van het koren scheiden.
Klik om te vergroten...
Dank je, dit is wat nuttiger.
Welke methode word er gebruikt om onderscheid te maken. (Kaf/koren).
Welke criteria worden er gebruikt?
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Dit is toch echt jou opvatting. Vele spirituele mensen geloven helemaal niet in pseudo wetenschap. Vele spirituele mensen geloven wel in dat meditatie, gezonde voeding en beweging goed voor ze is. Spirituele mensen zijn mensen die af en toe eens naar hun eigen gevoel kijken of de wereld even alleen maar aanschouwen zonder oordeel. Mensen die waarde in het leven zien en zo nu en dan eens denken over waarom we hier op aarde zijn, hoe bestaan is ontstaan. Spirituele mensen zijn vaak mensen die van zichzelf een beter mens wil maken om zo meer liefde te kunnen geven.
Waar jij het over hebt zijn zogenaamde waarzeg(st)ers of mensen die claimen paranormale gaven te hebben. Deze mensen hebben helemaal niks met spiritualiteit te maken.
Klik om te vergroten...
Tja, wat zijn "veel mensen"
Ik ken er genoeg die in een new age achtige vorm van spiritualiteit zijn blijven hangen, van magische cristallen, piramide constructies boven de meditatie plek, een berg troep met ingestraalde voorwerpen etc.
Blij om te zien dat het dus meer inhoud dan dat.
Klinkt in ieder geval beter dan niet op je werk verschijnen omdat je de parfum van je doode oma ruikt in de woonkamer (en nog veel meer excessen).
De manier waarop jij het beschrijft klink meer als een filosofie.
Het klink in ieder geval begrijpelijker.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Interessante discussie over spiritualiteit hier. Ik weet niet zo goed wat de officiele definitie van spiritualiteit is maar misschien doet dat er ook niet zoveel toe. Zelf geloof ik in eerste instantie in wetenschap en de wetenschappelijke methode. Hiermee wil ik niet zeggen dat wetenschap heilig is en dat er binnen de wetenschap nooit iets fout gaat. maar het is naar mijn mening op dit moment de beste manier om naar onze direct beleefbare realiteit te kijken.

Naast mijn geloof in het nut van wetenschap ben ik er paradoxaal genoeg ook van overtuigd dat onze wetenschap en misschien wel onze menselijke hersentjes te beperkt zijn om antwoord te geven op de "grote levensvragen". Vragen als: "waarom leven we", "wat is tijd", "is er iets na de dood", "betaat er een god" en "zijn er andere dimensies/realiteiten". Doordat we als mensen zo beperkt zijn kan onze wetenschap nog geen goed antwoord geven op de meeste van deze vragen. Als we op dit moment willen zoeken naar het antwoord op deze vragen dan zullen we dus "iets anders" moeten gebruiken. Dit "iets anders" is wat ik als spiritualiteit zie. Voor mij persoonlijk vallen trippen, mediteren en filosoferen over dit soort vragen onder het kopje "spiritualiteit".

In mijn beleving worden spiritualiteit en wetenschap veel te vaak als tegenpolen gezien. Ik zie spiritualiteit veel meer als complementair aan wetenschap. Daar waar de wetenschap niet verder kan neemt spiritualiteit het over. Volgens mij kunnen ze prima naast elkaar bestaan en kun je tot de grootste wijsheid komen als je gebruik maakt van beide.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Robbert40 zei:
Dank je, dit is wat nuttiger.
Welke methode word er gebruikt om onderscheid te maken. (Kaf/koren).
Welke criteria worden er gebruikt?
Klik om te vergroten...
Er is denk ik geen universele consensus over wat echte spiritualiteit is, maar er is denk ik wel een natuurlijk verloop waarop mensen meer naar wezenlijke spiritualiteit getrokken worden. Je kunt maar zo lang jezelf helen met kristallen of communiceren met onstoffelijke wezens, fantaseren over walvissen in de kern van de aarde (no joke, ik ken mensen die zich daarmee bezig houden...). Op een gegeven moment heb je door dat de spirituele zoektocht over jezelf gaat en dat je allerlei afleidingen creëert om maar niet naar jezelf te hoeven kijken.

Mijn persoonlijke criteria voor spiritualiteit is simpel: in contact komen met dat in jezelf dat nooit is veranderd. Je transcendentale aard van puur bewustzijn, welke zich niet in de wereld bevindt. En vervolgens dat in de wereld te brengen door steeds meer bewust dat te zijn in alle aspecten van je leven.


Eik zei:
Interessante discussie over spiritualiteit hier. Ik weet niet zo goed wat de officiele definitie van spiritualiteit is maar misschien doet dat er ook niet zoveel toe. Zelf geloof ik in eerste instantie in wetenschap en de wetenschappelijke methode. Hiermee wil ik niet zeggen dat wetenschap heilig is en dat er binnen de wetenschap nooit iets fout gaat. maar het is naar mijn mening op dit moment de beste manier om naar onze direct beleefbare realiteit te kijken.
Klik om te vergroten...
Zoals je denk ik wel weet denk ik hier wat anders over. :wink:

Wetenschap is imo slechts de beste manier om de objectieve wereld te bekijken/bestuderen. In onze directe ervaring van de realiteit zijn er geen objecten. Dat is wat de spirituele perceptie is: voorbij de door taal gecreëerde objectieve wereld kijken: pure subjectiviteit. Overal 'spirit' "zien". Zien dat objecten in werkelijkheid niet bestaan, maar dat wij deze middels taal creëren om te kunnen manoeuvreren in (als) de wereld. Wetenschap beschrijft de matrix. Spiritualiteit bestaat buiten de matrix als de eeuwige vormloze realiteit. Al denk ik dat deze imo briljante metafoor van Rupert Spira dit beter illustreert: Zogenaamde 'objecten' in bewustzijn zijn als ijsblokjes in water. De objecten (de ijsblokjes) vormen zich in het bewustzijn (het water) en bestaan enkel uit bewustzijn (water). Het zijn tijdelijke vormen van iets dat van zichzelf vormloos is. De aard van de ijsblokjes is water. De vorm is slechts tijdelijk.

Natuurlijk is dit ook maar mijn opvatting/overtuiging.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ja, zulk soort onderzoeken moeten zich richten op dergelijke meetbare objectieve data en niet op bewustzijn zelf, omdat bewustzijn zoals gezegd geen object is dat als dusdanig geobserveerd kan worden.


Niet iedereen, maar veel mensen worden met MDMA in chill setting (lounge of thuis) nogal knuffelig en/of herhalen steeds dat ze van mensen houden. :wink:
Klik om te vergroten...
Ahhhh, ik hoop dat het door de mdma kwam en niet aanhoud.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Robbert40 zei:
Ahhhh, ik hoop dat het door de mdma kwam en niet aanhoud.....
Klik om te vergroten...
Wees gerust dat soort liefde is tijdelijk en verdwijnt weer als de gebruiker zich niet meer zo super goed voelt. :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Robbert40 zei:
Ik zat net alle rapporten en nieuws berichten hierover te lezen.
De zelfde bangmakerij en gebrek aan (vrijgegeven) bewijs.
Ik ben niet van de conspiracy theorieen maar wanneer de reguliere media zo op een onderwerp springt valt het wel erg op.
Klik om te vergroten...
Bij een krant als de Telegraaf of het AD zou ik dat misschien verwachten, alhoewel deze kranten zich soms ook opvallend progressief uiten via artikelen (met name het AD). Maar wanneer ook meer linkse media dezelfde berichten plaatsen (ik heb het idee dat het kant en klare berichten zijn die ze van nieuwsbureau's als het ANP krijgen, omdat sommige berichten in verschillende kranten geregeld identiek zijn in bewoordingen) dan denk ik dat het ergens anders aan ligt; de totale onbekendheid met het onderwerp drugs. En ze moeten de krant vullen zeg maar. Bewijs is bijvoorbeeld deze foto (zie onder) die zo'n beetje bij elk bericht over cocaïne in verschillende kranten wordt geplaatst. Het grappige is, dat de foto gewoon fout is; het buisje wordt verkeerd, omgekeerd vast gehouden. Best amusant eigenlijk.
a46269de-7474-11e9-8aa7-02d1dbdc35d1.JPG
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op het moment dat er door onderzoeken, artsen uitspraken wat voor uitspraken dan ook, die leiden tot enige vrijgevigheid van sommige drugs, wat gaat er dan gebeuren?
Enige tijd gaat dat redelijk goed, en dan ontstaat er een groep mensen, die willen dat er méér drugs vrijgegeven worden.
En een tijdje later, gebeurt dit opnieuw. En opnieuw, en weer opnieuw.
De overheid drukt dit zeer voorspelbaar gebeuren liever meteen de kop in.
En dan doet iedereen een plas
En alles blijft, zoals het was.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Ik heb een keer voor tripsitter moeten spelen, nog onverwacht ook.

Een maat (ik noem geen namen @verwondering) van me kwam op het lumineuze idee om 60 gram truffels plus mao remmer te nemen, ging daar niet zo goed op en besloot toen mij te bellen.

'Ga ik dood?', Moet ik 112 bellen'?', dat waren de 2 vragen die keer op keer gesteld werden. Rustig vertellen dat hij niet dood ging en geen 112 hoefde te bellen had niet zo veel effect. Toen besloot ik het over een andere boeg te gooien, afleiding! Ik liet hem een tekening maken, onder de bank kruipen en weet ik nog veel meer, en dat had dus wel effect.
Klik om te vergroten...
Grappig hoe zulke dingen kunnen lopen he. Een maatje van mij haalde me eens uit een nare trip ervaring door ten eerste te zeggen dat mijn dosis gewoon veilig is met daarna de vraag: "Maar vind je het niet mooi dan?"
Eerst werd ik dus een beetje gerust gesteld en toen liet hij me kijken. Het was inderdaad ontzetten mooi en dat haalde me meteen uit mijn angst. Ook via telefoon trouwens :)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik was een keer de (niet nuchtere) tripsitter van L. die haar eerste keer truffels deed. De keer erna lag ik door haar in babypose omdat ik niet lekker ging en dat heeft me toen zo geholpen.

Waren de rollen in 1 x omgedraaid :grin:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben zelf geschoold yoga leraar. Ik speel met het idee om in de nabije toekomst open sessies's te geven van yoga en LSD / Psilo trips gecombineerd. Yoga op psychedelica. Mindblowing.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
שמש zei:
Ben zelf geschoold yoga leraar. Ik speel met het idee om in de nabije toekomst open sessies's te geven van yoga en LSD / Psilo trips gecombineerd. Yoga op psychedelica. Mindblowing.
Klik om te vergroten...
Ik schrijf me in!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Purplext zei:
Ik schrijf me in!
Klik om te vergroten...
Yoga is zoo super ontspannend… Er zijn asana’s (yoga poses) die gericht zijn op het bevorderen van extase… Heel eenvoudig en langzaam stretchen, weinig beweging maar vooral voelen… Veel liggende poses en enkele zittende. Asana’s die ook gebruikt worden in yoga vormen gericht op zelf-heling. Ook pranayama (= ademhalings-meditatie) Lekker langzaam diep in en uitademen… Lijkt me fijn om yoga te doen met trippers die geen enkele ervaring hebben met yoga. Dan behoren ze tot de zeer weinigen die later kunnen zeggen dat ze yoga hebben geleerd op LSD! :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
שמש zei:
Ben zelf geschoold yoga leraar. Ik speel met het idee om in de nabije toekomst open sessies's te geven van yoga en LSD / Psilo trips gecombineerd. Yoga op psychedelica. Mindblowing.
Klik om te vergroten...
Lijkt me wel mindblowing ja, maar LSD wordt moeilijk om in zo'n context te doen, aangezien dat illegaal is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."