Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb-fly

2cb-fly

61 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
oh en candylippen enzo dan?

het viel bij mij er goed.
Klik om te vergroten...
LSD is geen MAOI maar activeert (het subtype van) de serotonine-receptor rechtsreeks. Daardoor heb je veel minder last van interacties. MAOI's zijn gewoon best wel tricky wat betreft bijwerkingen en interacties, juist omdat ze niet een specifiek werkingsgebied hebben maar een belangrijk afbraakmechanisme in het brein blokkeren. Je krijgt dan een effect op allerlei verschillende processen in het brein (en het verteringsstelsel), en dat zijn dus lang niet altijd goede effecten :wink:
i
ietjewietjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
jam zei:
Ik zou moest je de kans hebben eens rondzoeken of je geen 2C-C kan vinden, deze worden nog verkocht bij sommige online vendors en is voor mij echt even goed of zelfs beter als 2C-B, en ik ben ook een echte 2C-B-Fan, 2C-B-FLY was voor mij wel fijn, maar was zeker niet even fijn als 2C-B of 2C-C.
Klik om te vergroten...
OkΓ©, nog nooit van gehoord of gelezen van 2C-C ik ga zoeken bedankt.
i
ietjewietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
johndeertrekker zei:
ik vond 2cb-fly echt kut maar heb het wel vaak een kans gegeven op verschillende doseringen,
vaak kreeg ik net als jij hoofdpijn en de come up duurt lang en is erg onaangenaam.

ik raad je 2C-C aan
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik ga zoeken, ja die hoofdpijn was echt heel vervelend maar goed de trip verder was mega
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
ietjewietje zei:
OkΓ©, nog nooit van gehoord of gelezen van 2C-C ik ga zoeken bedankt.
Klik om te vergroten...
Shulgin was er niet zo positief over; omdat het geen introspectie veroorzaakt. Maar ik denk ook omdat hij eindigde met een dosering waarop het interessant begint te worden. Ik zou 2C-C vergelijken met een psychedelische snack. Het is even een heel korte trip met een aangename bodyload en leuke visuals. Verder niet echt verwarring of nieuwe inzichten ofzo.

Shulgin heeft het er trouwens over dat 'this is longer lived than 2C-B', maar dat geldt niet echt voor de piek. De piekeffecten zijn heel kort, de na-effecten blijven nog wel even doorgaan ja.

Erowid Online Books : "PIHKAL" - #22 2C-C

Entry #22 2C-C from PiHKAL by Alexander & Ann Shulgin.
erowid.org
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij voelt 2C-C vrijwel identiek aan 2C-B, alleen heb je een iets hogere dosering 2C-C nodig. Daarnaast is 2C-C nog iets gemakkelijker te sturen en geeft het een nog iets meer ontspannen effect. Ik vind echter dat je 2C-C wel kan inzetten om introspectie en zelfreflectie te doen. Eigenlijk in dezelfde mate als 2C-B. Beide middelen vind ik aangenaam omdat ze niet te intens zijn, kort duren en een fijne high geven zoals hierboven ook gezegd wordt. Door de lange werkingsduur van 2C-B-FLY vind ik dit middel veel minder leuk omdat het voordeel van het niet te lang aan een trip vast zitten dan weer weg valt :)
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#6
bodyload van 2cbfly vond ik niks. ongemakkelijk dat gevoel dat steeds aanhoud. niks voor mij. 2cb vond ik wel leuk.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Grappig report, maar denk volgende keer aan leestekens en alinea's. Het is nogal een brok tekst en het leest niet echt lekker weg. Ook smileys verliezen hun waarde als je ze dertien keer in een stukje gebruikt.

Voor mij wordt 2C-B-Fly pas leuk vanaf 20 mg of meer. Alles hieronder is een soort MDMA met hele lichte visuals. Pas op want je kan bij hoge doseringen Γ©cht lijp worden, dus probeer wel voorzichtig te ontdekken welke dosering je goed bevalt.
Klik om te vergroten...

Ik heb al 32mg 2cb (twee pilletjes 16mg ieder) in ene keer gepakt, uiteindelijk ging goed maar bijna TE heftig. Body load te zwaar op momenten.
Andere keer maar eentje gepakt en ongeveer 1 uur later 120mg mdma bij. Het was GEWELDIG! De combinatie valt prima voor mij, zeker een aanrader.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lisje zei:
Ik heb al 32mg 2cb (twee pilletjes 16mg ieder) in ene keer gepakt, uiteindelijk ging goed maar bijna TE heftig. Body load te zwaar op momenten.
Andere keer maar eentje gepakt en ongeveer 1 uur later 120mg mdma bij. Het was GEWELDIG! De combinatie valt prima voor mij, zeker een aanrader.
Klik om te vergroten...

Er is wel een duidelijk verschil tussen 2C-B en 2C-B FLY. Voor sommige mensen is dit verschil zelfs best groot.

De combinatie 2C-B en MDMA is inderdaad leuk mits je de doseringen bescheiden houdt. 2C-B FLY combineren met MDMA zou ik zelf niet zomaar doen, aangezien er nog relatief weinig bekend is over deze stof.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Er is wel een duidelijk verschil tussen 2C-B en 2C-B FLY. Voor sommige mensen is dit verschil zelfs best groot.
Klik om te vergroten...
Wat mij opvalt is dat het verschil tussen 2C-B en 2C-B-FLY veel groter is dan het verschil tussen bijvoorbeeld LSD en 1-P-LSD en dergelijke lysergamides. Waar 1-P nog vrijwel identiek is aan de originele LSD, is dat bij B en Fly niet het geval, niet in dosering, maar ook zeker niet in effecten. Ze hebben zeker wel veel overlappende gelijkenissen maar zijn ook weer heel verschillend. Het grote nadeel met de 2C's waar ik mee geΓ«xperimenteerd heb vond ik dat het toch altijd weer zo'n enorm lichamelijk spektakel wordt. Ik krijg altijd nogal heftige fysieke symptomen (bij B Γ©n Fly) en daar houd ik niet zo van. Ik trip graag rustig zonder al dat soort gedoe.

Maar als ik B moet vergelijken met Fly, toch altijd B. Fly is viezer, dwingender en voelt giftiger.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dus 5mg erbij kan prima. Ik dacht ik keihard trippen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi dat je de FLY versie kan apprecieren. Zou ook mooi zijn als er wat meer leestekens in de tekst komt.
i
ietjewietjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier ik lees graag verhalen van andere, en dacht laat ik me maar eens aanmelden voor deze site altijd handig,
Ik ben 33 jaar en voor mijn dertigste nooit drugs gebruikt dat hoefde ik niet interesseerde me niet.
Tot ik andere vrienden leerde kennen die mdma gebruikte uiteindelijk paar keer gebruikt van beetje naar heel veel totaal de weg kwijt πŸ˜‚was dit echt fantastisch, maar toen las ik veel over 2cb Wauw 🀩 wat een verhalen die wilde ik proberen wist ik zeker, kennis had die 3 liggen dus we hadden er alle 3 1 op, was leuk alleen maar kei hard gelachen meer niks geen kleuren geen bewegingen maar was super leuk, helaas kan ik ze nu niet meer aankomen en kwam ik uit op 2cb-fly 2 keer op nu eerste keer te weinig en was maar klein beetje aan het lachen meer niet, afgelopen vrijdag avond besloten mijn vriend en ik toch wat meer te pakken we hadden allebei 20 milligram op en die voelde ik al snel binnen komen, en helaas ook de misselijkheid had even me vinger in de keel gedaan maar dat hielp niet helaas, maar ik liet de pret niet onderdrukken door de misselijkheid , we hadden the hangover op gezet jeetje het is een geweldige film maar vrijdag die een bleef lachen in de film de ander had een vervormt hoofd πŸ˜‚πŸ˜‚maar al met al afgelopen vrijdag heb ik gevoeld wat je hoort te voelen bij een tripmiddel in een woord geweldig de kleuren op de muren onze vloer had roze lijnen alles bewoog ik vond t heerlijk ondanks de misselijkheid er nog steeds was, mijn vriend ging naar bed ik ging hangover 2 kjjken, maar ik vond het een beetje eng worden want ik dacht dat ik steeds iets zag in mijn ooghoeken, toch maar naar bed gegaan maar ging helemaal niet zag van alles leuke en gekke dingen πŸ˜‚ van t een kwam t ander in bed dat was een geweldige ervaring 😜😜, toen weer eruit toch samen film gekeken en toen werden we om 3:30 wakker op de bank met een barstende koppijn dat was echt niet normaal zoveel pijn. Volgende dag bijna de hele dag nog koppijn gehad. En enigste wat ik zei tja dat kwam
Gewoon door die geweldige kleuren en bewegingen en die waren mooi dusja πŸ˜‚πŸ˜œ maar ik vond de trip echt geweldig, als iemand ooit voor mij iets beters weet als 2cb-Fly want die koppijn en misselijk hoeven de volgende keer niet persee er bij te zijn πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜œπŸ˜œ

groetjes en een fijne zondag
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
yep.
2cb-fly is leuk spul.
20mg is ook een goede startdosis, blij dat je het leuk vond.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je van te voren een MAOI-dieet gevolgd? Dan eet je ongeveer een week (of langer) van te voren tyramine-arm; dus geen kaas of rookworst of zuurkool of gefermenteerde producten en ook zo min mogelijk vlees.
2C-B-FLY is namelijk een monoamino-oxidase-inhibitor (MAOI) waardoor je een hoge bloeddruk kan krijgen als je geen tyramine-arm dieet hebt gevolgd. Daar kan je hoofdpijn van krijgen. Misselijkheid en diarree zijn verder veelgenoemde bijwerkingen van 2C-B-FLY.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#15
ietjewietje zei:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier ik lees graag verhalen van andere, en dacht laat ik me maar eens aanmelden voor deze site altijd handig,
Ik ben 33 jaar en voor mijn dertigste nooit drugs gebruikt dat hoefde ik niet interesseerde me niet.
Tot ik andere vrienden leerde kennen die mdma gebruikte uiteindelijk paar keer gebruikt van beetje naar heel veel totaal de weg kwijt πŸ˜‚was dit echt fantastisch, maar toen las ik veel over 2cb Wauw 🀩 wat een verhalen die wilde ik proberen wist ik zeker, kennis had die 3 liggen dus we hadden er alle 3 1 op, was leuk alleen maar kei hard gelachen meer niks geen kleuren geen bewegingen maar was super leuk, helaas kan ik ze nu niet meer aankomen en kwam ik uit op 2cb-fly 2 keer op nu eerste keer te weinig en was maar klein beetje aan het lachen meer niet, afgelopen vrijdag avond besloten mijn vriend en ik toch wat meer te pakken we hadden allebei 20 milligram op en die voelde ik al snel binnen komen, en helaas ook de misselijkheid had even me vinger in de keel gedaan maar dat hielp niet helaas, maar ik liet de pret niet onderdrukken door de misselijkheid , we hadden the hangover op gezet jeetje het is een geweldige film maar vrijdag die een bleef lachen in de film de ander had een vervormt hoofd πŸ˜‚πŸ˜‚maar al met al afgelopen vrijdag heb ik gevoeld wat je hoort te voelen bij een tripmiddel in een woord geweldig de kleuren op de muren onze vloer had roze lijnen alles bewoog ik vond t heerlijk ondanks de misselijkheid er nog steeds was, mijn vriend ging naar bed ik ging hangover 2 kjjken, maar ik vond het een beetje eng worden want ik dacht dat ik steeds iets zag in mijn ooghoeken, toch maar naar bed gegaan maar ging helemaal niet zag van alles leuke en gekke dingen πŸ˜‚ van t een kwam t ander in bed dat was een geweldige ervaring 😜😜, toen weer eruit toch samen film gekeken en toen werden we om 3:30 wakker op de bank met een barstende koppijn dat was echt niet normaal zoveel pijn. Volgende dag bijna de hele dag nog koppijn gehad. En enigste wat ik zei tja dat kwam
Gewoon door die geweldige kleuren en bewegingen en die waren mooi dusja πŸ˜‚πŸ˜œ maar ik vond de trip echt geweldig, als iemand ooit voor mij iets beters weet als 2cb-Fly want die koppijn en misselijk hoeven de volgende keer niet persee er bij te zijn πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜œπŸ˜œ

groetjes en een fijne zondag
Klik om te vergroten...
Mijn eerste keer 2-cb fly was ik ook erg misselijk dus minder geslaagd, ik had me ook volgepropt met frituur zooi dus...
Nog een keer doen met lege maag
i
ietjewietjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Heb je van te voren een MAOI-dieet gevolgd? Dan eet je ongeveer een week (of langer) van te voren tyramine-arm; dus geen kaas of rookworst of zuurkool of gefermenteerde producten en ook zo min mogelijk vlees.
2C-B-FLY is namelijk een monoamino-oxidase-inhibitor (MAOI) waardoor je een hoge bloeddruk kan krijgen als je geen tyramine-arm dieet hebt gevolgd. Daar kan je hoofdpijn van krijgen. Misselijkheid en diarree zijn verder veelgenoemde bijwerkingen van 2C-B-FLY.
Klik om te vergroten...
Oh nee dat wist ik niet, dit was ook spontaan, maar die hoofdpijn en misselijk was echt overheersend 😬 ik zal eens op Google kijken
Bedankt
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
ietjewietje zei:
Oh nee dat wist ik niet, dit was ook spontaan, maar die hoofdpijn en misselijk was echt overheersend 😬 ik zal eens op Google kijken
Bedankt
Klik om te vergroten...
Niet om vervelend te doen, maar dat is dus wel een reden waarom ik nooit zo'n fan ben van research chemicals als vervanging van een andere drug. Soms kan een kleine verandering in structuur een grote verandering in effect betekenen. Daarom is het belangrijk om altijd vΓ³Γ³r je besluit een nieuwe stof te nemen minimaal een uur rondleest over een stof. En dan uiteraard in je achterhoofd houden dat er (vrijwel) niks bekend is over die nieuwe stoffen. Daarom zou die stof alle mogelijke lichaamsprocessen belemmeren. Dat is nogal wat.

In het geval van 2C-B-FLY en het MAOI-dieet, hier kan je nog wat meer lezen over het dieet:

Voedingsadviezen bij het gebruik van een niet-selectieve MAO remmer | LUMC

Een MAO-remmer remt de werking van MonoAmineOxidase. Dit is een medicijn dat helpt tegen een depressieve stemming.
www.lumc.nl www.lumc.nl

Lees ter achtergrond ook dit nog eens:
en.wikipedia.org

Monoamine oxidase inhibitor - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
maar dat is dus wel een reden waarom ik nooit zo'n fan ben van research chemicals als vervanging van een andere drug.
Klik om te vergroten...

Als je doelt op fly en 2cb moet er toch bij vermeld worden dat 2cb ooit op de rc markt begonnen is. 1 van de enige RC's die het zo lang op de "zwarte" markt uit houd.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Hoe zat het deze keer met de bodyload? Ik werd ook altijd redelijk vaag van 20 mg FLY, maar de mate waarin verschilde inderdaad ook wel per keer.
Klik om te vergroten...
Niet super intens vooral heel erg visueel en langdurend
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Niet super intens vooral heel erg visueel en langdurend
Klik om te vergroten...

Wel leuk, of ben je het inmiddels beu?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."