Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb-fly

2cb-fly

61 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
i
ietjewietjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
johndeertrekker zei:
ik vond 2cb-fly echt kut maar heb het wel vaak een kans gegeven op verschillende doseringen,
vaak kreeg ik net als jij hoofdpijn en de come up duurt lang en is erg onaangenaam.

ik raad je 2C-C aan
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik ga zoeken, ja die hoofdpijn was echt heel vervelend maar goed de trip verder was mega
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
ietjewietje zei:
Oké, nog nooit van gehoord of gelezen van 2C-C ik ga zoeken bedankt.
Klik om te vergroten...
Shulgin was er niet zo positief over; omdat het geen introspectie veroorzaakt. Maar ik denk ook omdat hij eindigde met een dosering waarop het interessant begint te worden. Ik zou 2C-C vergelijken met een psychedelische snack. Het is even een heel korte trip met een aangename bodyload en leuke visuals. Verder niet echt verwarring of nieuwe inzichten ofzo.

Shulgin heeft het er trouwens over dat 'this is longer lived than 2C-B', maar dat geldt niet echt voor de piek. De piekeffecten zijn heel kort, de na-effecten blijven nog wel even doorgaan ja.

Erowid Online Books : "PIHKAL" - #22 2C-C

Entry #22 2C-C from PiHKAL by Alexander & Ann Shulgin.
erowid.org
i
ietjewietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
🐺PsyTekz zei:
Mooi dat je de FLY versie kan apprecieren. Zou ook mooi zijn als er wat meer leestekens in de tekst komt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip!
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor mij voelt 2C-C vrijwel identiek aan 2C-B, alleen heb je een iets hogere dosering 2C-C nodig. Daarnaast is 2C-C nog iets gemakkelijker te sturen en geeft het een nog iets meer ontspannen effect. Ik vind echter dat je 2C-C wel kan inzetten om introspectie en zelfreflectie te doen. Eigenlijk in dezelfde mate als 2C-B. Beide middelen vind ik aangenaam omdat ze niet te intens zijn, kort duren en een fijne high geven zoals hierboven ook gezegd wordt. Door de lange werkingsduur van 2C-B-FLY vind ik dit middel veel minder leuk omdat het voordeel van het niet te lang aan een trip vast zitten dan weer weg valt :)
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
bodyload van 2cbfly vond ik niks. ongemakkelijk dat gevoel dat steeds aanhoud. niks voor mij. 2cb vond ik wel leuk.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Grappig report, maar denk volgende keer aan leestekens en alinea's. Het is nogal een brok tekst en het leest niet echt lekker weg. Ook smileys verliezen hun waarde als je ze dertien keer in een stukje gebruikt.

Voor mij wordt 2C-B-Fly pas leuk vanaf 20 mg of meer. Alles hieronder is een soort MDMA met hele lichte visuals. Pas op want je kan bij hoge doseringen écht lijp worden, dus probeer wel voorzichtig te ontdekken welke dosering je goed bevalt.
Klik om te vergroten...

Ik heb al 32mg 2cb (twee pilletjes 16mg ieder) in ene keer gepakt, uiteindelijk ging goed maar bijna TE heftig. Body load te zwaar op momenten.
Andere keer maar eentje gepakt en ongeveer 1 uur later 120mg mdma bij. Het was GEWELDIG! De combinatie valt prima voor mij, zeker een aanrader.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lisje zei:
Ik heb al 32mg 2cb (twee pilletjes 16mg ieder) in ene keer gepakt, uiteindelijk ging goed maar bijna TE heftig. Body load te zwaar op momenten.
Andere keer maar eentje gepakt en ongeveer 1 uur later 120mg mdma bij. Het was GEWELDIG! De combinatie valt prima voor mij, zeker een aanrader.
Klik om te vergroten...

Er is wel een duidelijk verschil tussen 2C-B en 2C-B FLY. Voor sommige mensen is dit verschil zelfs best groot.

De combinatie 2C-B en MDMA is inderdaad leuk mits je de doseringen bescheiden houdt. 2C-B FLY combineren met MDMA zou ik zelf niet zomaar doen, aangezien er nog relatief weinig bekend is over deze stof.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Er is wel een duidelijk verschil tussen 2C-B en 2C-B FLY. Voor sommige mensen is dit verschil zelfs best groot.
Klik om te vergroten...
Wat mij opvalt is dat het verschil tussen 2C-B en 2C-B-FLY veel groter is dan het verschil tussen bijvoorbeeld LSD en 1-P-LSD en dergelijke lysergamides. Waar 1-P nog vrijwel identiek is aan de originele LSD, is dat bij B en Fly niet het geval, niet in dosering, maar ook zeker niet in effecten. Ze hebben zeker wel veel overlappende gelijkenissen maar zijn ook weer heel verschillend. Het grote nadeel met de 2C's waar ik mee geëxperimenteerd heb vond ik dat het toch altijd weer zo'n enorm lichamelijk spektakel wordt. Ik krijg altijd nogal heftige fysieke symptomen (bij B én Fly) en daar houd ik niet zo van. Ik trip graag rustig zonder al dat soort gedoe.

Maar als ik B moet vergelijken met Fly, toch altijd B. Fly is viezer, dwingender en voelt giftiger.
K
KleinevandaalLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo allemaal ik ben zelf 26 jaar oud, en ik heb veel ervaring met 2-cb.
Ik heb het vaak en lang gebruikt, en vond het altijd een geweldig middel. Ik heb toen ongeveer 1,5 jaar geleden een dosis gepakt van 50mg pure 2-cb. Dit was een van de mooiste ervaringen van mijn leven!
Ik zag de wereld als een groot sprookjesland, en muren beweegde, spotify album covers waren gifjes voor me. De big bang theory was een soort van cartoon ( ik kijk de big bang theory altijd alle seizoenen al 9x gezien) dus ik dacht, laat ik dat kijken om te weten hoe ver ik heen ben!

Het heeft ongeveer 9 uur geduurd heb in het begin ook in het park gezeten en 3 kwartier alleen maar naar de snelweg gekeken en zitten genieten van de lampen en lichtjes van vrachtwagens die langsreden.

Dit was fantastisch om mee te maken! Beste trip ooit!
Nu is het wel zo dat de ochtend erna ik een hoofdpijn had die niet te beschrijven was! Mijn hoofd barste gewoon uit elkaar!

Nu vraag ik me af als ik 2-cb -fly zou gebruiken, zou ik dan weer die enorme hoofdpijn krijgen? Want dat is wel de reden dat ik geen 2-cb meer heb gedaan! Hoop dat iemand tips heeft voor me
A
AeternumLid
01-01-2024, 00:00
#10
ietjewietje zei:
toen werden we om 3:30 wakker op de bank met een barstende koppijn dat was echt niet normaal zoveel pijn. Volgende dag bijna de hele dag nog koppijn gehad.
Klik om te vergroten...

Wakker worden van de barstende hoofdpijn en daar de volgende dag zo lang last van hebben klinkt niet goed. Het kan door de verhoogde bloeddruk en/of uitdroging komen, maar dat zijn in het allerergste geval risicofactoren voor een hersenbloeding. Met een 10mg pellet had ik nauwelijks visuele effecten, maar wel urenlang een zware bodyload. :thinking: De volgende dag slechts lichte hoofdpijn, minder dan ik bijvoorbeeld bij alcohol gewend ben. En toch meer hoofdpijn dan ik verwacht had, omdat de trip visueel weinig voorstelde, ik meer dan voldoende heb gedronken en daarna goed heb geslapen. Misschien is het de lengte van de 2C-B-FLY trip die extra hoofdpijn veroorzaakt. Jullie hebben na de 20mg niets meer bijgenomen?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kleinevandaal zei:
Hallo allemaal ik ben zelf 26 jaar oud, en ik heb veel ervaring met 2-cb.
Ik heb het vaak en lang gebruikt, en vond het altijd een geweldig middel. Ik heb toen ongeveer 1,5 jaar geleden een dosis gepakt van 50mg pure 2-cb. Dit was een van de mooiste ervaringen van mijn leven!
Ik zag de wereld als een groot sprookjesland, en muren beweegde, spotify album covers waren gifjes voor me. De big bang theory was een soort van cartoon ( ik kijk de big bang theory altijd alle seizoenen al 9x gezien) dus ik dacht, laat ik dat kijken om te weten hoe ver ik heen ben!

Het heeft ongeveer 9 uur geduurd heb in het begin ook in het park gezeten en 3 kwartier alleen maar naar de snelweg gekeken en zitten genieten van de lampen en lichtjes van vrachtwagens die langsreden.

Dit was fantastisch om mee te maken! Beste trip ooit!
Nu is het wel zo dat de ochtend erna ik een hoofdpijn had die niet te beschrijven was! Mijn hoofd barste gewoon uit elkaar!

Nu vraag ik me af als ik 2-cb -fly zou gebruiken, zou ik dan weer die enorme hoofdpijn krijgen? Want dat is wel de reden dat ik geen 2-cb meer heb gedaan! Hoop dat iemand tips heeft voor me
Klik om te vergroten...


ik denk als je 2cb fly ga gebruiken zonder bepaald dieet, waarom ik dus nooit 2cb fly ga gebruiken (heb t wel thuis liggen) je ernorme koppijn ga krijgen en goed misselijk kan worden in je trip zelf ook zoals hierboven vernoemd wordt ook
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleinevandaal zei:
Dit was fantastisch om mee te maken! Beste trip ooit!
Nu is het wel zo dat de ochtend erna ik een hoofdpijn had die niet te beschrijven was! Mijn hoofd barste gewoon uit elkaar!

Nu vraag ik me af als ik 2-cb -fly zou gebruiken, zou ik dan weer die enorme hoofdpijn krijgen? Want dat is wel de reden dat ik geen 2-cb meer heb gedaan! Hoop dat iemand tips heeft voor me
Klik om te vergroten...
Fenetylamines hebben wel een beetje de neiging om flink onprettige bijwerkingen zoals hoofdpijn te veroorzaken ja. Ik heb er zelf bij 2C-B nooit last van gehad, maar ik heb dan ook nooit zo'n giga-dosis van 50 milligram genomen. Mijn hoogste was iets van 35 milligram ofzo en dat vond ik al vet heftig xD

Ik heb er nog niet echt een pijl op kunnen trekken wanneer en waarom fenetylamines nou hoofdpijn veroorzaken, of andere veelvoorkomende bijwerkingen zoals spierpijn of misselijkheid. Maar ik heb wel het idee dat je er bij 2C-x meer last van hebt dan bij tryptamines of lysergamides. Wel heb ik bij 2C-I en 2C-T-21 echt extreme hoofdpijn meegemaakt aan het einde van de trip; dat ik echt moest huilen van de hoofdpijn. Bij andere 2C-x heb ik ook wel hoofdpijn ervaren maar niet zo extreem als bij 2C-I en 2C-T-21.

Overigens helpt paracetamol! Dus slik er gewoon eentje of twee als je last krijgt van hoofdpijn.

Wat betreft 2C-B-FLY: er is inderdaad kans dat je last krijgt van hoofdpijn. Om dat te voorkomen kun je het best minimaal een week van te voren een tyramine-arm dieet aanhouden waarin je geen gefermenteerde producten, gerookte producten of oude kaas eet (zoek maar eens op MAOI-dieet). De dosis laag houden helpt ook, want ik denk wel dat er een dose-effect relatie te verwachten is. Dus hoe meer je neemt, des te groter de kans op bijwerkingen. Probeer verder ook een beetje voor jezelf te zorgen tijdens de trip. Dus eet nog eens wat en let erop dat je niet te weinig drinkt.

Een pro-tip die je me zelden zult zien geven (dus geniet er even van) is dat een klein sleutelpuntje ketamine in de nafase van je fenetylamine-trip best prettig kan zijn. De combinatie van ket + 2C-x is best prettig en ketamine werkt best goed als pijnstiller. In noodgeval van extreme hoofdpijn kan het dus wel fijn zijn om naast de paracetamol (als die niet werkt) wat ketamine achter de hand te hebben.

Heb je nog nooit ketamine geprobeerd? Sla mijn tip dan in de wind. Zoals gezegd is het een zeldzame pro-tip van me die ik normaal niet geef :wink:
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok ik heb 10mg 2cbfly genomen. Nog 40mg om in te nemen.

Wat ik er uit haal is 10mg mdma achtig. 20 visuals. Maar wat doet 1,5 pilletje. 15mg
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#14
JapieVerslaagd zei:
Ok ik heb 10mg 2cbfly genomen. Nog 40mg om in te nemen.

Wat ik er uit haal is 10mg mdma achtig. 20 visuals. Maar wat doet 1,5 pilletje. 15mg
Klik om te vergroten...
Die 10mg zit erbin. No way back. Maar 5mg erbij wat doet dat?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
JapieVerslaagd zei:
Die 10mg zit erbin. No way back. Maar 5mg erbij wat doet dat?
Klik om te vergroten...
Pas vanaf 20mg wordt 2cb fly redelijk visueel. Veel hoger hoeft ook niet.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Poeh is lang geleden dat ik 2-cb-Fly heb gehad… vond het wel leuk maar was er niet helemaal weg van. Wat je zegt klopt volgens mij wel een beetje dat het steeds meer “trippy” wordt op hogere doseringen.

Als ik me goed herinner werd ik van 20mg flink vaag… meer en langer vaag dan bij 20mg 2-cb. Ik vond het zeker wel leuk en vermakelijk maar wel iets minder “diep” en “psychedelisch” dan reguliere 2-cb.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kijk dat wilde ik horen. Kan ik 'm laten opkomen en bijnemen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
JapieVerslaagd zei:
Kijk dat wilde ik horen. Kan ik 'm laten opkomen en bijnemen
Klik om te vergroten...
Geen idee. Best zo snel mogelijk de ideale dosis innemen.
Sowieso zou ik persoonlijk 20mg aanraden. Vriendin had 17mg en vond het net niet wauw.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
JapieVerslaagd zei:
Dus 5mg erbij kan prima. Ik dacht ik keihard trippen
Klik om te vergroten...
Ik na de allereerste keer 35mg. Dan trip je (te) hard. Zou ik ook niet aanraden.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankje man. Soms wel effe blij sTat je het I groep kan gooien

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."