#1
Alles voor mijn breakthrough was vele maal heftiger want ik besefte het allemaal, mijn breakthrough was ik er gewoon niet meer, totaal weg, gedelete.... Er is geen tijd er is nix.... Kon niet nadenken, niet s voelen.... Enz...
Ik laat het nog ff staan hehe.. bedankt voor je input. Ik zag vooral veel visueel op 2cb. De kerk vloog in de lucht en kleuren waren heel maf , een soort an rood groen blauwe gloed om alles heen. En bomen ademde of ik zag iets belicht wat helemaal niet belicht was. Mos tussen de tegels wat in eens in daglicht stond en ook spiegels vermenigvuldigde voor mijn ogen. Spotlights in mijn ooghoeken. Ik vond dat al tamelijk heftig.Ik denk dat als je diep gaat op 12 mg 2C-B, dat 5-MeO-DMT misschien toch nog maar eventjes in je kast moet blijven, zacht uitgedrukt, haha. Zou het toch nog heeeeel lekker lang even achterwege laten dan. Dit is een vergelijking die niet te maken is, die twee middelen, qua heftigheid, lol. Maar hey, zeg nooit nooit.
Zelf geen ervaring met 5-MeO, wel enkele keren met N,N-DMT. Tering heftig haha, en dan heb ik (denk ik) nog niet eens een echte doorbraak gehad, hoewel ik dat niet honderd procent zeker weet, maar ik vermoed van niet. (En dan kan het dus nog veel heftiger, what the hell.) DMT vond ik echt levensveranderend de eerste keer dat ik voldoende binnen kreeg en fucking letterlijk in een andere dimensie werd geplaatst, die zo echt was, dat ik sinds die trip gewoon eigenlijk nergens meer van sta te kijken. Ik had niet eens zo’n schokkende of emotionele trip, er gebeurde ansich weinig, maar die complete mindfuck! Ergens anders zijn, daar echt ZIJN, volledig, net zo realistisch als dat ik nu hier ben, maar dan zonder daadwerkelijk een mens te zijn (want ego totally gone). Hoe je je dan later beseft dat dit alles hier maar één van de God weet hoe oneindig veel bestaande realiteiten / dimensies is. Hele wereldbeeld wat ik in 30 jaar had opgebouwd is toen in enkele minuten tijd overhoop gegooid, weg, toen besefte ik pas hoe dom het was dat ik überhaupt iets dacht te weten. Wie wás ik zelfs om te denken dat ik ook maar íets wist, haha. DMT is een letterlijke confrontatie met iets wat zo alien en complex en groot en abstract is dat ik het eigenlijk gewoon nog steeds totaal niet kan bevatten, het idee dat die shit gewoon kan, en dat ik nog helemaal níks heb gezien en dat dít al zo heftig was, I can’t. En het is dus jaren geleden, die eerste keer… daarna nog wel een keer gedaan, maar dat is inmiddels ook weer een lange tijd terug. Binnenkort wil ik het weer eens gaan doen. Je bent nooit klaar hiervoor, maar een jaar tot anderhalf jaar na zo’n ervaring voel je je toch wel een heeeeeel klein beetje klaar ervoor, mentaal. (Ik dan, maar dan ben ik alsnog wel een beetje schijterig ervoor.)
Anyway, wat een gespam hier van mij, sorry. Ik wilde maar even aangeven, deze shit is echt zo intens dat er geen aardse woorden aan te geven zijn.
@Hector48: Heel interessant en positief report! Wat geweldig dat het zo’n invloed op je ‘zijn’ heeft gehad. Heb 5-MeO zelf al lang in huis liggen, maar of ik het ooit ga durven weet ik niet.
Daarom sowieso altijd nice om 5-MeO-DMT reports te lezen. Die zijn toch relatief zeldzaam, en áls ze voorkomen, zijn ze ook niet altijd zo positief als die van jou, haha. Bedankt voor het delen!
Genoteerd ik doe het rustig aan.V O L L E D I G mee eens, ondanks nul ervaring met 5-MeO-DMT en DMT, beiden zijn te roken denk ik, kan ik niet tegen. DMT geeft toch korte mr zeer intense trip, echt weg zijn en die 5-MeO-DMT is nog enkele malen potenter dan DMT dacht ik te lezen. Maar dat 2cb hier mijlenver van af ligt en ergens onderaan de ladder bengelt en je hier op zulke lage dosis best diep gaat, zou ik ook niet meteen fckng high level gaan😂
Toch, als je bijkomt besef je dat het maar een kwartiertje heeft geduurd en neem dat ook mee als je er aan begint.... 😂 Het is gewoon maar maximum één kwartier... Maakt niet uit hoelang het ook lijkt als je er in zit. Neem het gewoon voor lief. Ik was er gewoon niet meer, had ook helemaal geen tijdsbesef... Je bent er niet meer, kunt dus ook niet nadenken, wat maaktt het dan uit? 🤣
Daar zeg je het ook zelf al, dat was op dmt, wat bekend staat om het visuele😉.Dan heb je denk ik niet sommige horror-trips gelezen die mensen op DMT en 5-MeO-DMT hebben gerapporteerd. Je leest het niet zo heel vaak, maar ik heb toch wel verhalen voorbij zien komen van trips die echt PTSS-materiaal waren. Ik hoorde ooit van @Eik (denk ik?) over een report van iemand die een bad trip had gehad op DMT en die duizenden jaren achter elkaar aan één stuk verkracht werd door levensgrote insecten.
Klinkt komisch maar geloof niet dat het een grappige ervaring was.
Of haal ik het nu in de war met Ergot? Nee, dat was weer een andere bad trip die ik via Eik heb gehoord (geen bad trip van Eik dus, maar eentje die iemand aan hem verteld had?), maar ook echt PURE HORROR juist door dat ondraaglijke tijds-effect. Eeuw na eeuw na eeuw dezelfde kutte shit meemaken en niet kunnen ontsnappen. Ik denk dat je de heftigheid van zo'n gigantische time-fuck op je psyche terwijl je onder invloed bent van de allerheftigste/sterkste psychedelica die we kennen nu onderschat. Jij hebt zelf een hele positieve ervaring gehad. Lekker zo houden.
Maar ik denk dat het verstandig is om dit soort ervaringen van andere mensen wel voor waar aan te nemen. Denken dat je er hoe dan ook onderuit kunt komen door 'mee te nemen in je trip dat het maar een kwartiertje duurt' en 'je merkt toch niks' vind ik een beetje naïef, want dat is gewoon blijkbaar niet hoe het in reality werkt als je echt in zo'n nachtmerrie terecht komt. Het is zeldzaam hè, nogmaals, dat soort gruwelijke DMT-ervaringen, maar ze komen voor en 'neem het voor lief' vind ik dan wel wat makkelijk gezegd.
Bedoel, ik ben nooit eeuwenlang door levensgrote insecten verkracht, maar ik kan me zo voorstellen dat de verwerking van zoiets wel wat ingewikkelder ligt dan 'oh joe duurde maar kwartiertje, next'. Het is niet omdat zoiets "niet echt" plaatsgevonden heeft dat je er niet door getraumatiseerd kan zijn, want je hebt het wel meegemaakt.
Maar afijn, dat jouw trip-kwartiertjes maar gewoon maar happy mogen blijven. ^^
Ik wist wel dat DMT krachtig spul is, je dingen kan laten zien, voelen, meemaken, die echt uniek zijn aan dit stofje en eens terug in de realiteit, deze persoon dit ferme impact kan hebben. Maar ken er echt té weinig over.Ja. ik heb ook vaak gelezen dat 5-MeO-DMT nog (veel) heftiger is, hoewel sommige experts die ik direct geloof omdat ze veel meer weten dan ik (@Proxima) zeggen dat het niet perse zo is; dat je met DMT hetzelfde level van heftigheid kunt bereiken. Proxi omschreef het als: bij DMT zit je in een achtbaan, bij 5-MeO ben je de achtbaan. Ik weet niet hoe het is om 5-MeO-DMT te roken, maar dat klopt wel met veel reports die ik er uit fascinatie over hebt gelezen. DMT-ervaringen zijn meer pluriform terwijl 5-MeO-DMT reports vaak toch een flinke overlap hebben (het 'er is geen jij of ik, alles en iedereen is één, iedereen is dezelfde God, God is ons allemaal,'-idee) (ik leg dit nu heel slecht uit lol, kom even niet op de naam van deze filosofie :') het heet niet voor niets ook the God-molecule natuurlijk). Maar niet altijd, dit hierboven vond ik dan juist weer een heel ander 5-MeO-report vergeleken met veel andere ervaringen die ik heb gelezen.
Bij DMT is je ego weg, maar je ervaart wel nog een 'gezichtspunt'. Weliswaar kun je 360 graden om je heen zien, op één en hetzelfde moment, dus je hebt niet het gezichtspunt van een mens of dier, er is niet echt een 'jij' waarmee je waarneemt, maar toch ben je ook niet de omgeving... de omgeving is duidelijk om 'je' (wat die 'je' dan ook wel of niet moge zijn) heen, je kijkt rond in een dimensie. Wat ik vaak in 5-MeO-DMT reports teruglas, is dat je dus geen 'gezichtspunt' meer hebt omdat er geen scheiding meer is tussen jou en je omgeving. Je bent je omgeving, en alles wat je meemaakt, en alles is jou. Dus hoewel ik het niet zelf heb meegemaakt herken ik dat wel in de omschrijving van Proxima. Lijkt me heel bizar, om alles wat er is ook daadwerkelijk te ZIJN. Volgens mij is dit vaak een verschil dat ervaren wordt tussen N,N-DMT en 5-MeO en van die twee lijkt de ervaring dat er helemáál geen sprake meer is van een scheiding tussen jouw wezen het grote ALLES me persoonlijk nog heftiger. Misschien klopt m'n verwachting niet maar dat lijkt me zo'n intens eenzaam besef... mogelijk puur omdat ik het niet meegemaakt heb.
Ik kan me ook gewoon niet indenken hoe het nog véél heftiger kan zijn dan DMT, maar het kan dus. Ik ben nog maar een groentje.
Heb met al dat gelees over 5-MeO wat ik altijd graag gedaan heb ook wel altijd het algemene idee gekregen dat 5-MeO-DMT op alle fronten net iets meer tricky is dan N,N. Dus dat het risico op een traumatische ervaring die psychische schade toebrengt groter is (alsnog heel klein, hoor, maar wel net groter dan bij DMT - het aantal mensen dat zegt dat ze het nooooit meer opnieuw zouden doen is naar mijn idee ook wat groter) en dat ook de lichamelijke effecten heftiger zijn en potentieel zelfs gevaarlijk wanneer je zou stunten met de dosering, waardoor het risicoprofiel van 5-MeO al met al groter is.
Daarbij heb ik altijd begrepen dat veel mensen ervan overtuigd zijn dat ze na een 5-MeO-DMT ervaring de echte waarheid kennen, en dan bedoel ik het geheim van het leven, van ons bestaan, de levensvragen die geen enkele wetenschapper ooit ook maar een beetje heeft kunnen beantwoorden... dat sommige mensen dus de antwoorden kant-en-klaar geserveerd krijgen en daarna nooit meer dezelfde zijn.
Sommige mensen ervaren dit als iets heel positiefs met een blijvend verrijkend of verlossend effect op hun leven, en sommigen zeggen achteraf dat ze het liever niet hadden geweten/gezien en dat het hen ongelukkig heeft gemaakt, maar dat ze nu nooit meer terug kunnen naar de luxe van het niet weten.
Er is natuurlijk wel een zekere bias in wat ik heb gelezen, omdat dat vaak ook de meest heftige reports zullen zijn.
Mijn eigen twijfel is: wil ik het op een dag toch proberen, omdat ik zo erg té nieuwsgierig ben naar die 'waarheid' (niet gezegd dat je die dan ook krijgt natuurlijk) dat ik dat prioriteit geef, of wil ik dan toch liever het zekere voor het onzekere nemen en mezelf behoeden voor evt. spijt of mentale problemen omdat ik mogelijk een waarheid gepresenteerd zou krijgen die niet mooi is...
Maar misschien denk ik gewoon te 'scary' over 5-MeO vs. N,N-DMT. Niet dat die tweede niet scary is, want DMT is gewoon heel cool en scary tegelijk, maar dunno. Er zijn meer DMT-fans dan 5-MeO-fans, DMT is ook als enige niet legaal (door veel meer gebruikers?), zal ook niet helemaal voor niks zijn denk ik. Maar misschien kan Prox dit counteren.
drugsforum.nl
Dit is dus echt wat N-DMT doet. Het is 'echter' dan de werkelijkheid. In hoeverre je trouwens over werkelijkheid kan spreken. Als ik uit een DMT trip kom heb ik altijd het gevoel dat ik in een soort poppenkast leef, ik kan de werkelijkheid dan even niet meer serieus nemen ofzo.Ik denk dat als je diep gaat op 12 mg 2C-B, dat 5-MeO-DMT misschien toch nog maar eventjes in je kast moet blijven, zacht uitgedrukt, haha. Zou het toch nog heeeeel lekker lang even achterwege laten dan. Dit is een vergelijking die niet te maken is, die twee middelen, qua heftigheid, lol. Maar hey, zeg nooit nooit.
Zelf geen ervaring met 5-MeO, wel enkele keren met N,N-DMT. Tering heftig haha, en dan heb ik (denk ik) nog niet eens een echte doorbraak gehad, hoewel ik dat niet honderd procent zeker weet, maar ik vermoed van niet. (En dan kan het dus nog veel heftiger, what the hell.) DMT vond ik echt levensveranderend de eerste keer dat ik voldoende binnen kreeg en fucking letterlijk in een andere dimensie werd geplaatst, die zo echt was, dat ik sinds die trip gewoon eigenlijk nergens meer van sta te kijken. Ik had niet eens zo’n schokkende of emotionele trip, er gebeurde ansich weinig, maar die complete mindfuck! Ergens anders zijn, daar echt ZIJN, volledig, net zo realistisch als dat ik nu hier ben, maar dan zonder daadwerkelijk een mens te zijn (want ego totally gone). Hoe je je dan later beseft dat dit alles hier maar één van de God weet hoe oneindig veel bestaande realiteiten / dimensies is. Hele wereldbeeld wat ik in 30 jaar had opgebouwd is toen in enkele minuten tijd overhoop gegooid, weg, toen besefte ik pas hoe dom het was dat ik überhaupt iets dacht te weten. Wie wás ik zelfs om te denken dat ik ook maar íets wist, haha. DMT is een letterlijke confrontatie met iets wat zo alien en complex en groot en abstract is dat ik het eigenlijk gewoon nog steeds totaal niet kan bevatten, het idee dat die shit gewoon kan, en dat ik nog helemaal níks heb gezien en dat dít al zo heftig was, I can’t. En het is dus jaren geleden, die eerste keer… daarna nog wel een keer gedaan, maar dat is inmiddels ook weer een lange tijd terug. Binnenkort wil ik het weer eens gaan doen. Je bent nooit klaar hiervoor, maar een jaar tot anderhalf jaar na zo’n ervaring voel je je toch wel een heeeeeel klein beetje klaar ervoor, mentaal. (Ik dan, maar dan ben ik alsnog wel een beetje schijterig ervoor.)
Anyway, wat een gespam hier van mij, sorry. Ik wilde maar even aangeven, deze shit is echt zo intens dat er geen aardse woorden aan te geven zijn.
@Hector48: Heel interessant en positief report! Wat geweldig dat het zo’n invloed op je ‘zijn’ heeft gehad. Heb 5-MeO zelf al lang in huis liggen, maar of ik het ooit ga durven weet ik niet.
Daarom sowieso altijd nice om 5-MeO-DMT reports te lezen. Die zijn toch relatief zeldzaam, en áls ze voorkomen, zijn ze ook niet altijd zo positief als die van jou, haha. Bedankt voor het delen!
Klinkt eigenlijk totaal niet grappig als je weet dat het in je beleving echt kan lijken en hoe het is om extreme tijd vervorming op psychedelica te ervaren.
Vergelijkbaar/zelfde als met diepe slaap: daar ben je ook weg: geen gedachten dus niets om te herinneren. Maar toch: de diepte waarin je duikt heeft een diepgaand effect op je wanneer je weer terug bent.Dus je rookt jezelf gewoon dood als het ware. Geef mij dan toch maar liever NN-DMT met alle toeters en bellen erop en eraan.
Daar zeg je het ook zelf al, dat was op dmt, wat bekend staat om het visuele😉.
5 meo is niet visueel, heb 5 keer 5 meo gedaan en 1 keer nn, iedere keer met de 5 meo, niets visueel gezien, echt nix spectaculair, hooguit je zicht dat een beetje veranderd ofwel helemaal zwart en voor velen ook helemaal licht. Bij nn dmt was ik ook een beetje paniekerig wat ik bij 5 meo totaal niet had, dit is echt meer gevoel en totaal niet visueel. Kan mij echt niet voorstellen dat je op 5 meo levensgrote insecten ziet 😉🤣🤣🤣. Helemaal niet betweterig bedoeld maar mijn ervaringen met 5 meo waren nooit visueel. Nn dmt daarintegen.... Hele andere koek, dingen voor je zien met je ogen open.... Freaky🤣🤣🤣🤣❤️
Heb dat trip report al eens gelezen en vond het ook mooi, wat ik vooral herken is de aftermath, je voelt de mensen echt aan, kan ze lezen, en bent helderziend. Niet in de zin van toekomst voorspellen enzo maar gewoon de dingen helder-zien😜en ook ik wou /wil de mensen ermee helpen maar ben ook tot de vaststelling gekomen dat je de mensen niet kan helpen, hoe duidelijk je ook ziet wat het probleem is.... Als ze zelf niet inzien wat ze verkeerd doen of überhaupt niet willen veranderen, kan je niet veel beginnen. Althans dat dacht ik, gewoon kwestie van volharden en creatief omgaan met de mensen duidelijk maken wat er juist scheelt. Kost wel veeeeeel energie en is mentaal slopend. Hoop da dit een beetje begrijpbaar is,. Ik denk dat dat meisje Niandra me direct begrijpt als ze dit leest😀
Blij dit te horen, ben benieuwd wat jij er van kan vertellen😊nu was dit toch een proces van enkele maanden maar het gevoel van letterlijk herboren te worden zou je instant voelen als k het goed heb😀Mooi en bijzonder wat het je opgeleverd heeft. Dit stimuleert zeker om het weer eens uit de kast te trekken en ditmaal voor een echte ervaring te gaan.
Denk dat jij dit ook wel wteenschappelijk bekeken ook wel of dit allemaal klopt, aangezien je een belezen gebruiker bent😀 ga mijn status ook veranderen naar "belezen gebruiker" 😎👌Mooi en bijzonder wat het je opgeleverd heeft. Dit stimuleert zeker om het weer eens uit de kast te trekken en ditmaal voor een echte ervaring te gaan.
Gisteren tijdens het werk liggen posten, nu rustig even alles nagelezen. Man roze olifant, jij ziet de dingen hoe ze zijn. 😜Ja. ik heb ook vaak gelezen dat 5-MeO-DMT nog (veel) heftiger is, hoewel sommige experts die ik direct geloof omdat ze veel meer weten dan ik (@Proxima) zeggen dat het niet perse zo is; dat je met DMT hetzelfde level van heftigheid kunt bereiken. Proxi omschreef het als: bij DMT zit je in een achtbaan, bij 5-MeO ben je de achtbaan. Ik weet niet hoe het is om 5-MeO-DMT te roken, maar dat klopt wel met veel reports die ik er uit fascinatie over hebt gelezen. DMT-ervaringen zijn meer pluriform terwijl 5-MeO-DMT reports vaak toch een flinke overlap hebben (het 'er is geen jij of ik, alles en iedereen is één, iedereen is dezelfde God, God is ons allemaal,'-idee) (ik leg dit nu heel slecht uit lol, kom even niet op de naam van deze filosofie :') het heet niet voor niets ook the God-molecule natuurlijk). Maar niet altijd, dit hierboven vond ik dan juist weer een heel ander 5-MeO-report vergeleken met veel andere ervaringen die ik heb gelezen.
Bij DMT is je ego weg, maar je ervaart wel nog een 'gezichtspunt'. Weliswaar kun je 360 graden om je heen zien, op één en hetzelfde moment, dus je hebt niet het gezichtspunt van een mens of dier, er is niet echt een 'jij' waarmee je waarneemt, maar toch ben je ook niet de omgeving... de omgeving is duidelijk om 'je' (wat die 'je' dan ook wel of niet moge zijn) heen, je kijkt rond in een dimensie. Wat ik vaak in 5-MeO-DMT reports teruglas, is dat je dus geen 'gezichtspunt' meer hebt omdat er geen scheiding meer is tussen jou en je omgeving. Je bent je omgeving, en alles wat je meemaakt, en alles is jou. Dus hoewel ik het niet zelf heb meegemaakt herken ik dat wel in de omschrijving van Proxima. Lijkt me heel bizar, om alles wat er is ook daadwerkelijk te ZIJN. Volgens mij is dit vaak een verschil dat ervaren wordt tussen N,N-DMT en 5-MeO en van die twee lijkt de ervaring dat er helemáál geen sprake meer is van een scheiding tussen jouw wezen het grote ALLES me persoonlijk nog heftiger. Misschien klopt m'n verwachting niet maar dat lijkt me zo'n intens eenzaam besef... mogelijk puur omdat ik het niet meegemaakt heb.
Ik kan me ook gewoon niet indenken hoe het nog véél heftiger kan zijn dan DMT, maar het kan dus. Ik ben nog maar een groentje.
Heb met al dat gelees over 5-MeO wat ik altijd graag gedaan heb ook wel altijd het algemene idee gekregen dat 5-MeO-DMT op alle fronten net iets meer tricky is dan N,N. Dus dat het risico op een traumatische ervaring die psychische schade toebrengt groter is (alsnog heel klein, hoor, maar wel net groter dan bij DMT - het aantal mensen dat zegt dat ze het nooooit meer opnieuw zouden doen is naar mijn idee ook wat groter) en dat ook de lichamelijke effecten heftiger zijn en potentieel zelfs gevaarlijk wanneer je zou stunten met de dosering, waardoor het risicoprofiel van 5-MeO al met al groter is.
Daarbij heb ik altijd begrepen dat veel mensen ervan overtuigd zijn dat ze na een 5-MeO-DMT ervaring de echte waarheid kennen, en dan bedoel ik het geheim van het leven, van ons bestaan, de levensvragen die geen enkele wetenschapper ooit ook maar een beetje heeft kunnen beantwoorden... dat sommige mensen dus de antwoorden kant-en-klaar geserveerd krijgen en daarna nooit meer dezelfde zijn.
Sommige mensen ervaren dit als iets heel positiefs met een blijvend verrijkend of verlossend effect op hun leven, en sommigen zeggen achteraf dat ze het liever niet hadden geweten/gezien en dat het hen ongelukkig heeft gemaakt, maar dat ze nu nooit meer terug kunnen naar de luxe van het niet weten.
Er is natuurlijk wel een zekere bias in wat ik heb gelezen, omdat dat vaak ook de meest heftige reports zullen zijn.
Mijn eigen twijfel is: wil ik het op een dag toch proberen, omdat ik zo erg té nieuwsgierig ben naar die 'waarheid' (niet gezegd dat je die dan ook krijgt natuurlijk) dat ik dat prioriteit geef, of wil ik dan toch liever het zekere voor het onzekere nemen en mezelf behoeden voor evt. spijt of mentale problemen omdat ik mogelijk een waarheid gepresenteerd zou krijgen die niet mooi is...
Maar misschien denk ik gewoon te 'scary' over 5-MeO vs. N,N-DMT. Niet dat die tweede niet scary is, want DMT is gewoon heel cool en scary tegelijk, maar dunno. Er zijn meer DMT-fans dan 5-MeO-fans, DMT is ook als enige niet legaal (door veel meer gebruikers?), zal ook niet helemaal voor niks zijn denk ik. Maar misschien kan Prox dit counteren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."