#1
V O L L E D I G mee eens, ondanks nul ervaring met 5-MeO-DMT en DMT, beiden zijn te roken denk ik, kan ik niet tegen. DMT geeft toch korte mr zeer intense trip, echt weg zijn en die 5-MeO-DMT is nog enkele malen potenter dan DMT dacht ik te lezen. Maar dat 2cb hier mijlenver van af ligt en ergens onderaan de ladder bengelt en je hier op zulke lage dosis best diep gaat, zou ik ook niet meteen fckng high level gaan😂
Ja. ik heb ook vaak gelezen dat 5-MeO-DMT nog (veel) heftiger is, hoewel sommige experts die ik direct geloof omdat ze veel meer weten dan ik (@Proxima
Bij DMT is je ego weg, maar je ervaart wel nog een 'gezichtspunt'. Weliswaar kun je 360 graden om je heen zien, op één en hetzelfde moment, dus je hebt niet het gezichtspunt van een mens of dier, er is niet echt een 'jij' waarmee je waarneemt, maar toch ben je ook niet de omgeving... de omgeving is duidelijk om 'je' (wat die 'je' dan ook wel of niet moge zijn) heen, je kijkt rond in een dimensie. Wat ik vaak in 5-MeO-DMT reports teruglas, is dat je dus geen 'gezichtspunt' meer hebt omdat er geen scheiding meer is tussen jou en je omgeving. Je bent je omgeving, en alles wat je meemaakt, en alles is jou. Dus hoewel ik het niet zelf heb meegemaakt herken ik dat wel in de omschrijving van Proxima. Lijkt me heel bizar, om alles wat er is ook daadwerkelijk te ZIJN. Volgens mij is dit vaak een verschil dat ervaren wordt tussen N,N-DMT en 5-MeO en van die twee lijkt de ervaring dat er helemáál geen sprake meer is van een scheiding tussen jouw wezen het grote ALLES me persoonlijk nog heftiger. Misschien klopt m'n verwachting niet maar dat lijkt me zo'n intens eenzaam besef... mogelijk puur omdat ik het niet meegemaakt heb.
Ik kan me ook gewoon niet indenken hoe het nog véél heftiger kan zijn dan DMT, maar het kan dus. Ik ben nog maar een groentje.
Heb met al dat gelees over 5-MeO wat ik altijd graag gedaan heb ook wel altijd het algemene idee gekregen dat 5-MeO-DMT op alle fronten net iets meer tricky is dan N,N. Dus dat het risico op een traumatische ervaring die psychische schade toebrengt groter is (alsnog heel klein, hoor, maar wel net groter dan bij DMT - het aantal mensen dat zegt dat ze het nooooit meer opnieuw zouden doen is naar mijn idee ook wat groter) en dat ook de lichamelijke effecten heftiger zijn en potentieel zelfs gevaarlijk wanneer je zou stunten met de dosering, waardoor het risicoprofiel van 5-MeO al met al groter is.
Daarbij heb ik altijd begrepen dat veel mensen ervan overtuigd zijn dat ze na een 5-MeO-DMT ervaring de echte waarheid kennen, en dan bedoel ik het geheim van het leven, van ons bestaan, de levensvragen die geen enkele wetenschapper ooit ook maar een beetje heeft kunnen beantwoorden... dat sommige mensen dus de antwoorden kant-en-klaar geserveerd krijgen en daarna nooit meer dezelfde zijn.
Sommige mensen ervaren dit als iets heel positiefs met een blijvend verrijkend of verlossend effect op hun leven, en sommigen zeggen achteraf dat ze het liever niet hadden geweten/gezien en dat het hen ongelukkig heeft gemaakt, maar dat ze nu nooit meer terug kunnen naar de luxe van het niet weten.
Er is natuurlijk wel een zekere bias in wat ik heb gelezen, omdat dat vaak ook de meest heftige reports zullen zijn.
Mijn eigen twijfel is: wil ik het op een dag toch proberen, omdat ik zo erg té nieuwsgierig ben naar die 'waarheid' (niet gezegd dat je die dan ook krijgt natuurlijk) dat ik dat prioriteit geef, of wil ik dan toch liever het zekere voor het onzekere nemen en mezelf behoeden voor evt. spijt of mentale problemen omdat ik mogelijk een waarheid gepresenteerd zou krijgen die niet mooi is...
Maar misschien denk ik gewoon te 'scary' over 5-MeO vs. N,N-DMT. Niet dat die tweede niet scary is, want DMT is gewoon heel cool en scary tegelijk, maar dunno. Er zijn meer DMT-fans dan 5-MeO-fans, DMT is ook als enige niet legaal (door veel meer gebruikers?), zal ook niet helemaal voor niks zijn denk ik. Maar misschien kan Prox dit counteren.