Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het XTC maar dan zonder het wause gevoel?

Is het XTC maar dan zonder het wause gevoel?

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vrouwtje_Amsterdam zei:
3970:
Ik ben ook van geniet maar met mate. Hoe is sex op speed dan?? Ben ik wel benieuwd naar! Ben je het dan met me eens dat speed net als pillen is dus energie, kletsen, dansen maar dan niet van de wereld zijn?
Klik om te vergroten...

Tja, hoe is sex op speed....anders dan gewone sex..je bent wat vrijer, je verlegt je grenzen wat eerder/makkelijker, sommigen worden er geil van..Maar ook dit is natuurlijk voor iedereen anders en erg afhankelijk van de setting.

Speed geeft je inderdaad energie, je kletst veel, en dansen kan ook, maar het is toch anders dan X. Moeilijk uit te leggen, probeer het eens zou ik zeggen :rolleyes:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik snap niet dat mensen geen xtc kater hebben, ik was altijd ontzettend gaar de volgende dag..
J
JullikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zodra je een nacht of 2 wakker bent kun je het wause gevoel en ook zeker de rare uitspraken meestal wel hebben ja :P

Maar het is niet te vergelijken met xtc vind ik
k
kutspeedpepfreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuifdoos zei:
Ik zou zeggen slecht idee, als je al problemen ervaart met je goed te voelen. Pillen kloten met je serotonine, speed kloot met je dopamine, 't beloningssysteem van je hersens. Speed is ook verslavender dan pillen. Je kan makkelijk een lijntje nemen na het weekend om je terug fit te voelen, en met volle vreugde gaan werken, en dan ben je stilaan vertrokken naar een hel. In't begin zal 't trouwens niet zo voelen.

Was 1/6 van een pil genoeg? goei pillen. =). Een standaard speed dosis is voor mij 100mg. Maar als je geen gewenning hebt kan 30-50 mg al meer dan genoeg zijn als het goed spul is.
Klik om te vergroten...

inderdaad slecht idee als je pillen gwend ben of nuchter feesten zou ik dat doen kijk ik egt tegen op,want voordat je het weet........doe je het elke week of erger nog elkedag en dan voel je je elke dag zwaar saai (kut) niet doen dus tenzij je gedwongen wordt en bedreigt met de dood of enigszins ander soortgelijk scenario,gr pep
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Met XTC heb je vermaak, met speed moet je vermaak zoeken.

Zo zeg ik het altijd maar.. ik ben/was altijd een groot fan van pillen.. Alleen helaas, het werkt bij mij niet meer.. serotine komt niet veer voor in mijn vocabulaire.

Speed gebruik ik de laatste tijd niet alleen recreatief, maar ook vaak als handigheid (nuchterder worden als ik dronken ben, voor het opruimen, om langer wakker te blijven)

Tis een te handig goedje soms

edit: nu eerst maar eens een lijn om wakker te worden!
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#6
De kater van speed is dan wel erger, maar van XTC ben ik de volgende dag zo zweferig.
De day-after probeer ik zolang mogelijk vol te houden ,i.i.g. niet voor 14.00 ,ook goed om even goed na te denken ,waarom heb ik het nu weer gedaan :confused:.
voordat ik de kater van speed (probeer)weg te werken met weer een nieuwe lijn.
Vaak ben ik dan over het ergste heen, en heb ik ook niet meer de behoefte om wat nieuws te nemen. (afhankelijk van hoe erg de kater is)
Maar soms neem je wel weer wat om het langzaam aftebouwen, en tussendoor heel goed eten. ( en vitamine sapjes ed drinken)
en vroeg naar bed :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi Vrouwtje_Amsterdam. Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je eerst goed geïnformeerd wil worden over je drugs! Stel maar lekker veel vragen, dommer worden doe je er niet van.

Speed kan een hele fijne drug zijn, als je idd, zoals je van plan bent, op grote feesten een paar puntjes neemt. Je bent lekker wakker, praat makkelijker met Jan en Alleman, hebt energie te over en snapt wat er om je heen gebeurd. Met X is het vaak zo dat de avond voorbij is zonder dat je er zelf 'bij was'.
Speed en sex vind ik een fijne combinatie, omdat je van speed lekker 'open' wordt. (ikzelf kan met een nieuwe partner soms wel eens verlegen zijn en dan niet krijgen wat je hebben wil, met speed ben je niet verlegen en zeg je gewoon hoe en waar :wink: ) Je heb minder remmingen en kunt langer doorgaan. Het kan soms wel als mechanisch ervaren worden, maar dat is aan jezelf en je partner. Persoonlijk vind ik het een verslavende combinatie.

Als je niet verslavings gevoelig bent, kun je het zonder problemen een keer proberen. Ik gebruik het na jarenlang verslaafd te zijn geweest, alleen nog maar op feestjes. Als ik over heb geef ik het weg of spoel ik het door de WC(over actieve rioolratten haha)dat is mijn afweer systeem om doordeweeks niets te gebruiken.

En het advies van het testcentrum is helemaal juist. Pep snuiven is krediet nemen. Je betaald het altijd terug door veel te slapen. Zorg trouwens dat je vitamine C1000mg in huis hebt! Dit helpt je weer op krachten te komen na een nachtje feesten, en natuurlijk lekker en gezond eten!

X
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re:

Drientje zei:
Hoi Vrouwtje_Amsterdam. Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je eerst goed geïnformeerd wil worden over je drugs! Stel maar lekker veel vragen, dommer worden doe je er niet van.

En het advies van het testcentrum is helemaal juist. Pep snuiven is krediet nemen. Je betaald het altijd terug door veel te slapen. Zorg trouwens dat je vitamine C1000mg in huis hebt! Dit helpt je weer op krachten te komen na een nachtje feesten, en natuurlijk lekker en gezond eten!
Klik om te vergroten...

Ja vragen stellen en me verwonderen over dingen is een karaktereigenschap van me dus vandaar!

En nu zijn we bijna 3 maanden verder nadat ik deze topic heb geopend. Heb nu zo'n 4 keer speed gebruikt. En ik vind het FANTASTISCH!! Zoveel beter dan pillen!!!! Ben niet meer van de kaart op een avond, heb boordevol energie, voel me superlekker en geen kater op dinsdag!! Joepie!!!

Ja en idd dorientje je betaald terug door veel te slapen!! De week erna moet ik elke nacht wat meer uurtjes maken dan normaal. Maar m'n koppie is dan tenminste nog wel helemaal in tact! Scriptie schrijven gaat prima!! Met pillen is dat toch allemaal wat moeilijker en kutter...

I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)

Wat ik trouwens ook echt fantastisch vind is na afloop van speed, zeg rond 5 uur s ochtends je laatste bommetje genomen te hebben, om om uurtje of 10 een lekker GHB-tje te tikken, daar ontspan je echt hééééérlijk van!!! En brengt je hart ook wat tot rust! En heerlijk om dan te sexen!! Het lijkt wel of de energie van speed in één keer door de GHB naar buiten wordt gestroomd in uiterst euforische sexuele uitingen!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Meer mensen dit ervaren??
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sex met speed op resulteert altijd wel in euforische sexuele uitspattingen :hearteyes: Ik neem dan vaak 1 vingertopje mdma kristallen voor de extra euforie.
Ik heb verder helemaal geen ervaring met GHB eigenlijk, volgende keer dan misschien maar eens proberen.
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Re:

Vrouwtje_Amsterdam zei:
I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)
Klik om te vergroten...

En voor je het weet is het hele weekend 1 groot feestje wat lang duurt :wink:
Wil je niet de les lezen, maar wel zeggen dat je nog steeds uit moet kijken!
Pillen kon ik niet iedere dag pakken vanwege het wause gevoel, veel gebruiken vond ik dus al 2x per week (op feestjes). Maar met speed kan dat dus wel makkelijk!

:wave:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Re:

Santatrip zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)
Klik om te vergroten...

En voor je het weet is het hele weekend 1 groot feestje wat lang duurt :wink:
Wil je niet de les lezen, maar wel zeggen dat je nog steeds uit moet kijken!
Pillen kon ik niet iedere dag pakken vanwege het wause gevoel, veel gebruiken vond ik dus al 2x per week (op feestjes). Maar met speed kan dat dus wel makkelijk!

:wave:
Klik om te vergroten...

Dat ligt aan je eigen persoonlijkheid denk ik of je het snel pakt of niet. Het is niet zo dat als je speed gebruikt dat je daarna geen kater hebt. Want je kater is dat je daarna veel moet slapen aangezien je een nachtje overslaat met speed. Daarnaast ben je duffer, snel vermoeid. Daarom alleen al zou ik er niet aan moeten denken om door de weeks of thuis speed te gebruiken. Je levert teveel er voor in. Ik heb een scriptie te schrijven die bijna af moet. Dus voorlopig zit ik echt niet aan het spul. Alleen als ik er de tijd voor heb (dus ook de dagen na speedgebruik het niet druk heb), dan gebruik ik het. Maar bedankt voor je bezorgdheid. :)
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan kan ik alleen maar zeggen dat je goed bezig bent! Succes met je scriptie...ik zit in hetzelfde schuitje :(

:wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

J0rrit zei:
Speed is gewoon alleen energie, vergelijk het met het drinken van heel veel koffie. Verder blijf je gewoon nuchter, je spaced niet, dus alléén veel energie en een lekkerder gevoel, that's it.
Klik om te vergroten...

je spaced niet?? haha,, nou als je aardig wat in je neus gepropt hebt dan ben ik heerlijk rustig in m'n kop, horen de dingen anders, enzzz,, ik weet niet wat voor pep jij snuift maar,,
en pep kan je egt gewoon niet vergelijken met koffie..
:stoned: peace
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Re:

psychopsychedelic zei:
J0rrit zei:
Speed is gewoon alleen energie, vergelijk het met het drinken van heel veel koffie. Verder blijf je gewoon nuchter, je spaced niet, dus alléén veel energie en een lekkerder gevoel, that's it.
Klik om te vergroten...

je spaced niet?? haha,, nou als je aardig wat in je neus gepropt hebt dan ben ik heerlijk rustig in m'n kop, horen de dingen anders, enzzz,, ik weet niet wat voor pep jij snuift maar,,
en pep kan je egt gewoon niet vergelijken met koffie..
:stoned: peace
Klik om te vergroten...

Speed is zeker geen koffie!!! Ik omschrijf het gevoel van pep alsof je net een supergoed cijfer voor een tentamen hebt teruggekregen en je hebt het verdiend omdat je hard hebt geblokt of dat je promotie hebt gemaakt omdat je keiihard hebt gewerkt of dat je dat ene klusje hebt gedaan wat je al een half jaar wilde doen....en dat dan de hele avond lang!! :rockband:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#15
yeah :smoke:
lekker opgewekt en blij en sociaal, zin om vanalles te ondernemen veel praten, dansen alles tegelijk daar word je soms ook best gek van:P :hearteyes: :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is totaal niet als xtc, tenminste ik val tegenwoordig juist bijna in slaap van xtc/mdma en ik word er super vaag van.
Amfetamine (speed) is over het algemeen een stuk sterker dan xtc: het maakt je heel helder, actief, praatgraag en alert. In een (te) hoge dosis, kan het je soms juist ook weer heel chaotisch maken ipv helder! Toch kun je dat chaotische, ook echt niet vergelijken met xtc vind ik. Speed werkt verder ook nog veel langer door dan xtc: als je te lang wakker bent, kun je goed vaag worden, maar dat heeft dan vooral met het slaaptekort te maken en komt niet van de speed zelf...

Soms zit er trouwens ook wel eens wat speed door xtcpilletjes heen verwerkt. In dat geval zou je een heel klein beetje kunnen zeggen dat het hetzelfde voelt, maar dan zonder dat wause gevoel inderdaad... Hoewel een xtcpil met speed er doorheen, eigenlijk geen echte xtc meer is!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#17
jah oke,, maar het blijft vergelijkbaar,, mdma is en blijft een amfetamine
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kvin mdma vs amfetamine een redelijk gekke vergelijking.
Maar euh mdma is aan de andere kant ook een amfetamine(denk ik toch?)
Hmm speed is imo leuker.
Gewoon lang wakker blijven, geen hongergevoel meer, actief, enz
Maarja, kijk er toch mee uit zeker het niet eten/(te) lang wakker blijven.
Njah het hart. Zo snel zal je imo geen hartaanval krijgen, ofja ligt eraan hoe sterk/zwak u hart is.
Nog nooit heel zware last gehad van m'n hart dus ^^
Hoeveel ik u zou aanraden?
Hmm een klein lijntje(sos lijntje?) en zien wat effect dat dat geeft.

Veel succes en plezier dermee maar doe voorzichtig :wink:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Acon zei:
Kvin mdma vs amfetamine een redelijk gekke vergelijking.
Maar euh mdma is aan de andere kant ook een amfetamine(denk ik toch?)
Hmm speed is imo leuker.
Gewoon lang wakker blijven, geen hongergevoel meer, actief, enz
Maarja, kijk er toch mee uit zeker het niet eten/(te) lang wakker blijven.
Njah het hart. Zo snel zal je imo geen hartaanval krijgen, ofja ligt eraan hoe sterk/zwak u hart is.
Nog nooit heel zware last gehad van m'n hart dus ^^
Hoeveel ik u zou aanraden?
Hmm een klein lijntje(sos lijntje?) en zien wat effect dat dat geeft.

Veel succes en plezier dermee maar doe voorzichtig :wink:
Klik om te vergroten...

Heb het gedaan hoor nu een paar keer en idd het is veeeeeeeel leuker dan xtc!! Ik ga niet 4 dagen lang wakker blijven hoor. 1 nachtje overslaan is meer dan genoeg!! :) enne bommetjes voor mij :0 geen lijn!
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Acon zei:
Kvin mdma vs amfetamine een redelijk gekke vergelijking.
Maar euh mdma is aan de andere kant ook een amfetamine(denk ik toch?)
Hmm speed is imo leuker.
Gewoon lang wakker blijven, geen hongergevoel meer, actief, enz
Maarja, kijk er toch mee uit zeker het niet eten/(te) lang wakker blijven.
Njah het hart. Zo snel zal je imo geen hartaanval krijgen, ofja ligt eraan hoe sterk/zwak u hart is.
Nog nooit heel zware last gehad van m'n hart dus ^^
Hoeveel ik u zou aanraden?
Hmm een klein lijntje(sos lijntje?) en zien wat effect dat dat geeft.

Veel succes en plezier dermee maar doe voorzichtig :wink:
Klik om te vergroten...

Heb het gedaan hoor nu een paar keer en idd het is veeeeeeeel leuker dan xtc!! Ik ga niet 4 dagen lang wakker blijven hoor. 1 nachtje overslaan is meer dan genoeg!! :) enne bommetjes voor mij :0 geen lijn!
Klik om te vergroten...

Nja ik sla soms een a twee nachten over ik doe het er een beetje rustig aan mee momenteel.
Hmm zelf nog nooit een bommetje geprobeerd ik blijf bij m'n lijntjes ^^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."