Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteken in hartstreek

Steken in hartstreek

27 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat voor pijn voel je dan als je inademt ?
(zo'n gevoel van dat de lucht te koud is ?)
of meer een verkramping rond de hartstreek?
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat je hart protesteert bij amfetaminegebruik is logisch, maar ik heb soms last van een heel typische pijn bij wanneer ik een nakkie heb gepakt. Als ik me rustig houd is er niets aan de hand, maar wanneer ik diep inadem en/of mijn linkerarm uitstrek krijg ik een gemeen steekje precies in het midden van mijn linkerborst. Hierbij is mijn hartslag normaal, zo'n 70/80 slagen per minuut.

Ik hoorde van een verpleegkundige dat pijn in de hartstreek in 90% van de gevallen niet zozeer te maken heeft met de hartspier zelf maar met de spieren rondom je hart en tegen je ribbenkast aan. Met speed verkrampen die spieren dan ook. Wat denken jullie, is het mijn arme hartje zelf dat oproept om te stoppen met die belachelijk heerlijke pep of een simpele algemene verkramping van spiertjes? Ben benieuwd wie hier ook ervaring mee heeft.

Toodles!
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb er gelukkig geen ervaring mee.... stop anders met gebruiken of vraag het je huisarts even...

sterkte
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb daar héél soms last van als ik veel op heb/lang wakker ben en als ik dan iets inspannends doe..
Is ook zo weer over verder, denk toch dat het puur van de pep komt..
Misschien ben jij er gewoon wat gevoeliger voor, dat het ongezond is moge duidelijk wezen
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank voor de reacties! Ik snap dat dit medisch gemier niet voor iedereen interessant is, maar ik wilde het gewoon even delen.

mattskovic zei:
wat voor pijn voel je dan als je inademt ?
(zo'n gevoel van dat de lucht te koud is ?)
of meer een verkramping rond de hartstreek?
Klik om te vergroten...

Als ik scherp inadem en daarbij mijn spieren rond de borst oprek (door mijn linkerarm uit te strekken bijvoorbeeld) voel ik een aanzwellende steek. Niet verschrikkelijk veel pijn, en als ik vervolgens ontspan en normaal adem voel ik niets. Heb het ook niet altijd, maar wel af en toe en dan onregelmatig, als in, ik kan er geen peil op trekken (gebeurt bij grote en kleine dosissen, na lang of kortere tijd). Het gekke is dat ik het vroeger, zonder drugs, ook had. Dat je even een tijdje oppervlakkig moet ademen omdat het anders een beetje pijn in je linkerborst doet.
Nouja.
Misschien sowieso even een hartfilmpje laten maken, daar ik geloof ik wel aanleg heb voor hartritmeshizzles :( better safe than sorry, waar betaal ik anders die maandelijkse torenhoge premie voor! :beer:
s
sp0rxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruik zelf geen speed , maar toch heb ik ook zo'n steek daar als ik diep inadem.
Volgens mij is het wel normaal , ga anders naar de huisarts.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is met speed ook erg gebruikelijk dat je steken krijgt op je borst/in je borst omdat je met speed je spieren spant en als die dan weer ontspannen kanje een druk of steekende pijn krijgen,, is erg normaal,., ikzelf ben dan ook wel eens parra dat het mischien mn hart wel is, maarja.. ik leef nog en denk dat het de spieren zijn,, je hart zit ook niet int midden van je borst dus :smoke: niet gelijk van het ergste uitgaan.. als het je hart is dan merk je dat egt wel volgens mij :rock:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met pep worden inderdaad vele spieren in je lichaam flink aangespannen, ook de spieren rond je hart hebben met deze verkrampingen te maken.
Ik denk dan ook dat het een van je spieren is die rond om het hart zitten. Het hart is een grote spier, die kan wel een stootje hebben en als daar wat mee aan de hand is voel je je anders
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#9
sp0rx zei:
Ik gebruik zelf geen speed , maar toch heb ik ook zo'n steek daar als ik diep inadem.
Volgens mij is het wel normaal , ga anders naar de huisarts.
Klik om te vergroten...
Ik heb er af en toe ook wellis last van. Niet zo vaak, maar gebruik zelf ook geen speed.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
ahaah,., bij het inademen?? dan kan het wel eens aan je longen liggen,,.
want waneer je snuift,,
adem je in,, en amfetamine dat komt daardoor ook zekerweten je luchtpijp in en je longen.. ik heb het zelf ook, en werd amfetamine vroeger ook tegen astma enzo gebruikt en ik merk dan ook altijd dat ik niet kan hoesten omdat het de hoest tegengaat,, en daardoor heb ik ook wel eens last van slijm dat in mn longen zit maar ik kan et er niet uithoesten omdat ik simpelweg niet kan hoesten,, kan ook steekjes geven op een gegeven moment,, inwendige pijntjes zijn erg normaal met speedgebruik :rock: :wave:
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pijn op de linker borsthelft bij bewegen en diep ademhalen (een vorm van bewegen van de borst) is zo goed als nooit een uiting van hartproblemen. Met uitzondering misschien van een ontstoken hartzakje. dat niet typisch voorkomt bij drugsgebruik.

As je bang bent voor hartproblemen tijdens drugsgebruik dan moet je meer dit soort klachten hebben:
- Drukkend gevoel op de borst eventueel met een stekende pijn in de arm of kaak. Langdurige hartslag met een frequentie van een gemiddeld hardcore-nummer.

Maar vooral Cocaine is berucht voor problemen bij gezonde jonge personen omdat het de kranslagaderen kan vernauwen waardoor je in het ergste geval een hartinfarct krijgt...

Maar ja...bij twijfel, gewoon een arfts raadplegen.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psilo zei:
- Drukkend gevoel op de borst eventueel met een stekende pijn in de arm of kaak. Langdurige hartslag met een frequentie van een gemiddeld hardcore-nummer..
Klik om te vergroten...

dit is normaal bij drugsgebruik zoals pep sos en xtc :wave:
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
psychopsychedelic zei:
Psilo zei:
- Drukkend gevoel op de borst eventueel met een stekende pijn in de arm of kaak. Langdurige hartslag met een frequentie van een gemiddeld hardcore-nummer..
Klik om te vergroten...

dit is normaal bij drugsgebruik zoals pep sos en xtc :wave:
Klik om te vergroten...

Gelukkig nooit gehad in die mate. Dan zou ik me toch zorgen gaan maken (hoewel hyperventilatie ook nog deze klachten kan geven)
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#14
drugsgebruik is nou eenmaal risicovol,, ja het maakt je kapot(pep in dit geval) en je kan er ook ontzettend parra van worden en dan kan je jezelf ook weismaken dat et je hart is,, kleine pijntjes(kan ook hard zijn natuurlijk) maar ze worden wel erger datze zijn alsje pepparra (slaaptekort) hebt :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb wel eens gelezen (weer drugsinfoteam.nl), dat steken in de hartstreek na pepgebruik niet perse iets hoeven te betekenen met je hart...
In je borst zitten namelijk veel (kleine) spiertjes die door speedgebruik natuurlijk ook hartstikke strak gaan staan. Alleen merk je dat altijd niet meteen, omdat het niet zulke belangrijke/grote spieren zijn. Pas als ze te lang aangespannen zijn, krijg je plots een soort van spierpijn dus. Dit kan aanvoelen als een drukkend/stekend gevoel en nog enkele dagen na je gebruik aanhouden.

Maar goed, als je twijfelt of erg ongerust bent, kan een telefoontje naar de huisarts geen kwaad natuurlijk! Het is nou eenmaal een feit dat speed je hart ook een flinke optater geeft en dit kan na verloop van tijd problemen geven. Dit geldt dan wel meer voor mensen die regelmatig en al een langere tijd gebruiken. Een nachtje speed zo heel af en toe, kan een gemiddeld/gezond hart over het algemeen nog wel handelen...

Ok, lees nu net pas dat de topicstarter deze info zelf ook al wist. Nou ja, twee keer advies kan geen kwaad toch? :P
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#16
^ach.. af en toe moet je het ook echt 50 X zeggen voordat sommige het begrijpen :tearsofjoy:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
psychopsychedelic zei:
^ach.. af en toe moet je het ook echt 50 X zeggen voordat sommige het begrijpen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja, ik las dus nog verder en toen zag ik dat bijna iedereen ongeveer dezelfde reactie had gegeven als ik... :rolleyes:

Lekker vlot weer! Dat krijg je ook als je al bijna 2 nachten wakker bent.... Ondertussen wacht ik gedwee tot de slaap mij te pakken krijgt.
c
coudiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, zeer herkenbaar...was laatst aan het voetballen , kreeg enorme pijn!Heb me dan maar laten wisselen! Ik gebruik laatste 3maand dagelijks , lijntjes net iets langer dan een bankkaart!
Enkele dagen later heb ik nu constant last van zuur die naar boven komt!Heeft iemand een verklaring hiervoor...mss even stoppen , maar dat zie ik niet zitten!
grtz
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
coudi zei:
Ja, zeer herkenbaar...was laatst aan het voetballen , kreeg enorme pijn!Heb me dan maar laten wisselen! Ik gebruik laatste 3maand dagelijks , lijntjes net iets langer dan een bankkaart!
Enkele dagen later heb ik nu constant last van zuur die naar boven komt!Heeft iemand een verklaring hiervoor...mss even stoppen , maar dat zie ik niet zitten!
grtz
Klik om te vergroten...

Zou toch maar even stoppen als ik jou was.... Je bent riskant bezig nu! Dagelijks snuiven en daarnaast ook nog sporten is een dubbele belasting voor je hart. De steken die je nu kreeg, kunnen in jouw geval dus ook echt een voorbode voor iets anders zijn dan alleen wat "onschuldige" spiertjes die te lang strak staan.

Dagelijks gebruiken is uberhaupt niet heel goed voor je hoor! Voor je er zelf erg in hebt, begin je steeds verslaafder te raken en geloof maar, het is niet zo makkelijk om daar even snel uit stappen. Je moet het verder allemaal zelf weten natuurlijk, maar ik weet waar ik over praat en heb je in iig even gewaarschuwd. Misschien ook nog handig om te weten: als je nog van plan bent om een sportieve voetbalcarriere op te bouwen, gaat dat je sowieso niet lukken als je een wandelende skelettenzombie bent. Gaat sneller dan je denkt ook. Good luck!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
^ inderdaad en wat dat maagzuur betreft.. daar heb ik ook wel eens last van.. melk drinken helpt vaak wel.. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."