Screwdriver zei:
ik doel niet op 'spijt omdat je hebt gebruikt'..maar meer spijt om dingen die je hebt gezegd/gedaan terwijl je onder invloed was
ik heb namelijk zooo vaak spijt gehad na een avond excessief zuipen...lomp gedrag, dingen die ik niet had moeten zeggen etc.
maar hoe zit dat bij speed? heb je dan nog de volle controle over je gedrag?
Volle controle niet, maar het is ook niet zoals bij alcohol dat je op een gegeven moment nauwelijks meer controle hebt over wat je doet. Je bent overal nog zelf bij, en geestelijk helder.
Wel is het soms zo dat je vrij veel met jezelf bezig bent. Het kan bijvoorbeeld in een discussie zo zijn dat je eigenlijk alleen maar geinteresseerd bent in wat je zelf te zeggen hebt, en dat je nauwelijks naar anderen luistert. Je bewustzijn kan wat nauwer worden, waardoor je minder rekening houdt met anderen. Als je in de brakke coming down periode zit, kan je ook erg kattig/chagrijnig zijn en mensen afblaffen, omdat je geen behoefte hebt aan 'gezeur'.
Aan de andere kant wil je vaak veel praten, waardoor je geweldig energieke gesprekken kunt hebben en veel mensen aanspreekt.
Je kan dus misschien wat gemener of egoistischer zijn, en chagrijniger achteraf, maar dat zijn dingen die inherent zijn aan gebruik. Het lijkt me niet nuttig om daar spijtig over te zijn, je weegt uiteindelijk toch zelf de voor- en nadelen af, en als de voordelen voor jou zwaarder wegen, moet je de nadelen maar op de koop toenemen (of proberen te minimaliseren). Achteraf spijt hebben van de nadelen heeft weinig zin, je kan er dan toch niets meer aan veranderen.
Gewoon genieten is mijn advies.