Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn er nog mensen die dit herkennen?

Zijn er nog mensen die dit herkennen?

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Speed is een vaat verwijdend middel. Jou symptomen komen overeen met een te lage bloeddruk. Gewoon rustig aan doen met grote hoeveelheden, meer roken en dropjes eten.
Klik om te vergroten...

Maar als je vaten verwijdend worden krijg je toch juist een hogere bloeddruk? Ik vind het fijn om wat hogere bloeddruk te krijgen heb namelijk zeer lage bloeddruk...ik vind het daarom ook fijn om het lekker warm te krijgen van speed, heerlijk!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
hmm tis een antiek topic :(

Maar ik heb dat van zwart worden als je op staat ook wel eens gehad. Op een feest, in een tering warme zaal met xtc op. Ik denk gewoon te warm en te weinig drinken ofzo.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Drientje zei:
Speed is een vaat verwijdend middel. Jou symptomen komen overeen met een te lage bloeddruk. Gewoon rustig aan doen met grote hoeveelheden, meer roken en dropjes eten.
Klik om te vergroten...

Maar als je vaten verwijdend worden krijg je toch juist een hogere bloeddruk? Ik vind het fijn om wat hogere bloeddruk te krijgen heb namelijk zeer lage bloeddruk...ik vind het daarom ook fijn om het lekker warm te krijgen van speed, heerlijk!
Klik om te vergroten...
Ik heb het gechecked, speed is vernauwend. Dus komt er niet snel genoeg bloed naar je hoofd als je opstaat.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vindt als je wijs en gezellig wil gebruiken ( verantwoord)dan moet je goed naar je lichaam luisteren en kennen.
dan voorkom je al deze problemen.
als je speed of xtc gebruikt altijd goed eten en veel drinken hoe leip je ook bent daar kan je heus nog wel aan denken. :beer:
en af en toe je lichaam laten afkoelen.

dan loopt de avond gezellig en de volgende dag heb je ook niet zo last. :rock:

i
f
frietenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dit ook gehad, 5 dagen lang door een bommetje van 0.2 g 68% pure dex. Gewoon eten in je strot duwen, jointje roken, lekker klaarkomen en een warm bad nemen. Herhaal dit tot je in slaap valt en je kan er weer tegen aan.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
hehehe met speed op wordt het inderdaad ergggg gezellig in bed :beer: en lang ook whahhaha
dat werkt zeker beter dan een slaapmiddel hehe :hearteyes: :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Speed is een vaat verwijdend middel. Jou symptomen komen overeen met een te lage bloeddruk. Gewoon rustig aan doen met grote hoeveelheden, meer roken en dropjes eten.
Klik om te vergroten...

Speed werkt juist vaatvernauwend en je hartslag gaat daarbij ook nog eens flink omhoog door pep. Het is met andere woorden dus onmogelijk dat je een lage bloeddruk krijgt tijdens speedgebruik! Sterker nog, onder invloed van een grote hoeveelheid pep, kan je bloeddruk zelfs schrikbarend hoge waarden aannemen. Dit uiteraard ook met de bijbehorende risico's!

Verder las ik ook nog iets over het overgeven van bloed. Bloed overgeven als je speed gebruikt komt vaker voor. Dit bloed is meestal afkomstig van een bloeding in je maag. De oorzaak hiervan is ook de vaatvernauwing en de verhoogde bloeddruk, vaak in combinatie met een geiriteerd maagslijmvlies. Niet iets om luchtig over te doen, maar een serieuze en gevaarlijke aandoening. Mensen die dit vaker hebben, raad ik dus sterk af om speed te gebruiken!!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
dubbelquote
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
Drientje zei:
Speed is een vaat verwijdend middel. Jou symptomen komen overeen met een te lage bloeddruk. Gewoon rustig aan doen met grote hoeveelheden, meer roken en dropjes eten.
Klik om te vergroten...

Speed werkt juist vaatvernauwend en je hartslag gaat daarbij ook nog eens flink omhoog door pep. Het is met andere woorden dus onmogelijk dat je een lage bloeddruk krijgt tijdens speedgebruik! Sterker nog, onder invloed van een grote hoeveelheid pep, kan je bloeddruk zelfs schrikbarend hoge waarden aannemen. Dit uiteraard ook met de bijbehorende risico's!
Klik om te vergroten...
Ik krijg altijd een lage bloeddruk na frequent speed gebruik. Vond het leuk om onder invloed met de bloeddrukmeter van mijn moeder te klooien, zo weet ik dat.

Maar dan heb ik gewoon vernauwend en verwijdend omgedraaid!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook ik krijg een hogere bloeddruk als ik speed gebruikt heb, ik controleer het geregeld met zo'n polsmeetding...maar bij mijn vrouw zakt de bloeddruk vaak nog iets als ze speed op heeft :openmouth: Erg vreemd, maar ze wordt meestal ook loom/relaxed van speed. Misschien volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat kan komen :rolleyes:
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heeft ze geen adhd? want ik word ook loom en relxed van speed terwijl een andere staat te stuiteren :xtc:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#12
anoniempje zei:
Heeft ze geen adhd? want ik word ook loom en relxed van speed terwijl een andere staat te stuiteren :xtc:
Klik om te vergroten...


Daar hebben we ook al aan gedacht, maar er is toch echt niets dat ook maar enigzins in de richting van ADHD wijst.... :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
3970 zei:
Ook ik krijg een hogere bloeddruk als ik speed gebruikt heb, ik controleer het geregeld met zo'n polsmeetding...maar bij mijn vrouw zakt de bloeddruk vaak nog iets als ze speed op heeft :openmouth: Erg vreemd, maar ze wordt meestal ook loom/relaxed van speed. Misschien volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat kan komen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Zeker vreemd, omdat de vaatvernauwing tijdens speed ook vaak geldt voor adhd'ers. Het is gewoon een lichamelijke reactie van het strakstaan, je vaten "verkrampen" als het ware... Je bloed moet dus meer z'n best doen om door die vaten heen te komen en dat veroorzaakt dus de hoge druk. Helemaal omdat je hartslag ook nog eens sterk omhoog gaat! Mensen die sigaretten roken, krijgen vaak een nog hogere bloeddruk, omdat de nicotine ook voor vaatvernauwing zorgt. Onder invloed van pep, rookt men over het algemeen ook nog eens veel meer dan normaal....
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Marla Singer zei:
Zeker vreemd, omdat de vaatvernauwing tijdens speed ook vaak geldt voor adhd'ers. Het is gewoon een lichamelijke reactie van het strakstaan, je vaten "verkrampen" als het ware... Je bloed moet dus meer z'n best doen om door die vaten heen te komen en dat veroorzaakt dus de hoge druk. Helemaal omdat je hartslag ook nog eens sterk omhoog gaat! Mensen die sigaretten roken, krijgen vaak een nog hogere bloeddruk, omdat de nicotine ook voor vaatvernauwing zorgt. Onder invloed van pep, rookt men over het algemeen ook nog eens veel meer dan normaal....
Klik om te vergroten...

Vergeten te vermelden, maar haar hartslag is meestal dan ook nog iets lager dan normaal...ik zal het zelf maar vast zeggen, ze spoort waarschijnlijk gewoon niet :tearsofjoy:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
3970 zei:
Marla Singer zei:
Zeker vreemd, omdat de vaatvernauwing tijdens speed ook vaak geldt voor adhd'ers. Het is gewoon een lichamelijke reactie van het strakstaan, je vaten "verkrampen" als het ware... Je bloed moet dus meer z'n best doen om door die vaten heen te komen en dat veroorzaakt dus de hoge druk. Helemaal omdat je hartslag ook nog eens sterk omhoog gaat! Mensen die sigaretten roken, krijgen vaak een nog hogere bloeddruk, omdat de nicotine ook voor vaatvernauwing zorgt. Onder invloed van pep, rookt men over het algemeen ook nog eens veel meer dan normaal....
Klik om te vergroten...

Vergeten te vermelden, maar haar hartslag is meestal dan ook nog iets lager dan normaal...ik zal het zelf maar vast zeggen, ze spoort waarschijnlijk gewoon niet :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

:grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
3970 zei:
Ook ik krijg een hogere bloeddruk als ik speed gebruikt heb, ik controleer het geregeld met zo'n polsmeetding...maar bij mijn vrouw zakt de bloeddruk vaak nog iets als ze speed op heeft :openmouth: Erg vreemd, maar ze wordt meestal ook loom/relaxed van speed. Misschien volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat kan komen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Zeker vreemd, omdat de vaatvernauwing tijdens speed ook vaak geldt voor adhd'ers. Het is gewoon een lichamelijke reactie van het strakstaan, je vaten "verkrampen" als het ware... Je bloed moet dus meer z'n best doen om door die vaten heen te komen en dat veroorzaakt dus de hoge druk. Helemaal omdat je hartslag ook nog eens sterk omhoog gaat! Mensen die sigaretten roken, krijgen vaak een nog hogere bloeddruk, omdat de nicotine ook voor vaatvernauwing zorgt. Onder invloed van pep, rookt men over het algemeen ook nog eens veel meer dan normaal....
Klik om te vergroten...

Ik heb ook nooit anders geweten dan dat tijdens gebruik van uppers de hartslag en bloeddruk omhoog gaan en speed is en een al stimulerend dus dan zal dat normaal gesproken zeker het geval zijn. Wat mij wel mogelijk lijkt is als het uitgewerkt is het 'in stort', en dus juist wat laag wordt ná gebruik als soort van tegen reactie? IK raad maar wat maar het zou misschien nog best kunnen, verklaart dus ook waarom TS zich tijdens effect heel goed voelt maar zodra het uitwerkt instort.
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja ik herken het ook, ik had het al 2 keer gebruikt en toen was ik ook wel slecht. Maar toen heb ik het een jaar niet meer gedaan. En toen deed ik meer als 2 gram op een avond. En toen had ik precies hetzelfde als je het nu beschrijft. Dus ik denk dat dit een van de eerste keren was bij jou? Nou toen ik die 2 gram had gedaan kwam ik mijn kamer niet uit de volgende ochtend. Maar toen ik rechtstond werd ik heel erg misselijk enzo, maar als ik gebukt liep had ik het veel minder. Dus toen ben ik gebukt naar de douche gelopen en na die douche ging het al wat beter. Maar ik merkte het de hele dag nog. Maar als je het regelmatig gebruikt, word de 'kater' al veel minder, althans bij mij dan. Toen ben ik voor tips gaan zoeken en ik zag dat veel appelsap drinken voordat je naar bed gaat ook heel goed helpt. En ik zat zelf te denken om van te voren een lijntje coke neer te leggen. Als je weer zo slecht wakker word, dat je dat gewoon zo kan gebruiken. Denk dat de coke wel effect zou hebben?
Later :wave:
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja ik heb ongeveer zoiets gehad toen ik 2gr na binnen had gewerkt van 2u tot 7u ofzo en dan 's avonds nog is een gram nadat ik al een tijd gestopt was.
Toen moete kotsen enzo maar half uurtje later al weer inorde :)
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#19
stuikeuh zei:
Dus je begint de avond rustig met speed het is allemaal zeer leuk vrolijk, bewegelijk, spraakzaam etc...
maar na een 6tal uur kom ik in een regelrechte hel terecht word opeens misselijk moet gewoon hele tijd neerliggen want vanaf ik wil rechtstaan word het volledig zwart voor mijn ogen en als ik niet terug zou zitten zou ik gewoon op de grond flauwvallen
als ik me rechtstel krijg ik een scherp ruisgeluid soms zoluid dat ik mensen niet meer hoor praten.
als ik er dan in slaag om toch rechttekomen en een afstand van 3 meter doe om een plasje te doen gaat men hart te keer alsof ik 3 km sprint ook hevig zweten hoort daarbij. Heb al veel drugs geprobeert maar dit is de enigste die me zo aftakeld na gebruik ben ik letterlijk een wrak
kan niet meer functioneren moet gewoon in mijn bed liggen en vooruit kijken na ongeveer 12 uur na laatste _____ snif begin ik terug te functioneren

De eerste 6 uur als de speed werkt zijn heerlijk, vind speed een van de beste drug, maar hetgeen wat ik meemaak erna zet me aan tot stoppen met speed. Speedgebruikers kunnen ongeveer inschatten wat ik moet meemaken :)

Voor de mensen die komen met antwoorden als teveel (1 keer in maand zelf minder)
eten (eet alle dagen portie groentjes)
ben een roker

mensen die dit ook hebben vertel wat jullie ervan vinden
mensen die oplossingen kennen?
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik dit ook gehad,

Oplossing, veel appelsap drinken die avond.
en het belangrijkste.. MINDER SPEED.. als het goed is heb je veel te veel genomen!
Had ik ook.. veelste veel en ik deed het bijna nooit.
De keer erop deed ik veel minder, en had ik het net zo leuk hoor dus.:P

Later
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
eten, eten, en nog eens eten :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."