Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn er nog mensen die dit herkennen?

Zijn er nog mensen die dit herkennen?

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
dubbelquote
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marla Singer zei:
Drientje zei:
Speed is een vaat verwijdend middel. Jou symptomen komen overeen met een te lage bloeddruk. Gewoon rustig aan doen met grote hoeveelheden, meer roken en dropjes eten.
Klik om te vergroten...

Speed werkt juist vaatvernauwend en je hartslag gaat daarbij ook nog eens flink omhoog door pep. Het is met andere woorden dus onmogelijk dat je een lage bloeddruk krijgt tijdens speedgebruik! Sterker nog, onder invloed van een grote hoeveelheid pep, kan je bloeddruk zelfs schrikbarend hoge waarden aannemen. Dit uiteraard ook met de bijbehorende risico's!
Klik om te vergroten...
Ik krijg altijd een lage bloeddruk na frequent speed gebruik. Vond het leuk om onder invloed met de bloeddrukmeter van mijn moeder te klooien, zo weet ik dat.

Maar dan heb ik gewoon vernauwend en verwijdend omgedraaid!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook ik krijg een hogere bloeddruk als ik speed gebruikt heb, ik controleer het geregeld met zo'n polsmeetding...maar bij mijn vrouw zakt de bloeddruk vaak nog iets als ze speed op heeft :openmouth: Erg vreemd, maar ze wordt meestal ook loom/relaxed van speed. Misschien volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat kan komen :rolleyes:
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft ze geen adhd? want ik word ook loom en relxed van speed terwijl een andere staat te stuiteren :xtc:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
anoniempje zei:
Heeft ze geen adhd? want ik word ook loom en relxed van speed terwijl een andere staat te stuiteren :xtc:
Klik om te vergroten...


Daar hebben we ook al aan gedacht, maar er is toch echt niets dat ook maar enigzins in de richting van ADHD wijst.... :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
3970 zei:
Ook ik krijg een hogere bloeddruk als ik speed gebruikt heb, ik controleer het geregeld met zo'n polsmeetding...maar bij mijn vrouw zakt de bloeddruk vaak nog iets als ze speed op heeft :openmouth: Erg vreemd, maar ze wordt meestal ook loom/relaxed van speed. Misschien volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat kan komen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Zeker vreemd, omdat de vaatvernauwing tijdens speed ook vaak geldt voor adhd'ers. Het is gewoon een lichamelijke reactie van het strakstaan, je vaten "verkrampen" als het ware... Je bloed moet dus meer z'n best doen om door die vaten heen te komen en dat veroorzaakt dus de hoge druk. Helemaal omdat je hartslag ook nog eens sterk omhoog gaat! Mensen die sigaretten roken, krijgen vaak een nog hogere bloeddruk, omdat de nicotine ook voor vaatvernauwing zorgt. Onder invloed van pep, rookt men over het algemeen ook nog eens veel meer dan normaal....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."