Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
143 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Omg het welbekende " zadelpijn" ^_^
Volgende x mischien een e-bike ? :grin:
Klik om te vergroten...
Ja die verleiding is wel groot ja. Vooral als je van die oudjes voorbij ziet fietsen terwijl ik al puffend een heuvel op probeer te fietsen. Maar ik denk dat ik eerst maar eens wat meer aan mijn conditie moet gaan doen. Beter en goedkoper dan een e-bike :wink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Ja die verleiding is wel groot ja. Vooral als je van die oudjes voorbij ziet fietsen terwijl ik al puffend een heuvel op probeer te fietsen. Maar ik denk dat ik eerst maar eens wat meer aan mijn conditie moet gaan doen. Beter en goedkoper dan een e-bike :wink:
Klik om te vergroten...

Oooh net als dat filmpje van die postbode die die wielrenners inhaalt :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag dag 75 zonder speed !.
Het gaat erg goed met me .
Ik merk ook dat ik me minder depresief aan het voelen ben .
Dat ik al weer begin te kunnen genieten van de dag.
De speed zorgde ervoor dat ik in een soort bubbel leefde en dus in me eigen wereldje was.
Ook had ik altijd moeite de dag door te komen door mijn depressie.
Het voelde alsof ik mezelf er door heen moest slepen gewoon.
Ik kan nu opstaan en gewoon zin hebben in de dag ongeacht wat ik ga doen .
Ook dingen waar ik nu intens van kan genieten bv het horen fluiten van de vogeltjes buiten .
Alsof het er voorheen met speed op nooit was .
Ik merk dat ik langzaam aan weer met soort van andere ogen naar dingen kijk.
Alsof ik langzaam weer begin te zien dat dingen om me heen ook mooi zijn en me rust geven .

Iets wat me nu laat inzien wat speed met je lichaam doet is mijn menstruatie.
Voordat ik aan speed begon was ik altijd min. wel 4 dagen ongesteld.
De afgelopen jaren dat ik speed gebruikte was ik nog maar hooguit 1 dag ongesteld.
Dit was dan ook echt zo weinig bloedverlies dat het bijna niks was.
Nu ik aan het afkicken ben en nu 75 dagen clean ben ,ben ik weer min. 4 dagen ongesteld.
Heb weer normaal bloedverlies en de welbekende krampen .
Dit wil toch wel heel duidelijk aangeven wat langdurig speedgebruik met je lichaam doet !!!.

Gister bij de POH-GGZ geweest weer
Destijds heb ik mijn dealer gesmst dat hij me geen berichten meer moet sturen over drugs omdat ik gestopt ben .
Dinsdag kreeg ik een sms van mijn dealer met de vraag of alles goed ging met me.
Ik dacht ok dit is een mooi moment om te ondervinden wat dit bij me doet.
Het deed me niks in de zin van dat het voelde als een trigger.
Wel heb ik besloten met de POH-GGZ om zijn nr uit mijn tel te wissen .
Als ik hem zou blokkeren blijft zijn nr in de blokkeerlijst in mijn tel staan .
De POH-GGZ zei dat het beter was dat ik geen contact met hemkan opnemen dan andersom.
Omdat ik straks ga starten bij psycholoog en dit veel met me kan gaan doen ik dan sneller in verleiding kan komen contact met hemop te nemen.
Daarbij voegt deze dealer niks toe aan mijn leven .

Hoe is het bij jullie ??
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lekker bezig hoor Syl, heel knap! Mooi dat je nu merkt dat je je minder neerslachtig voelt en dat je als het ware meer 'in het moment' bent, als ik het zo mag noemen, waardoor je weer kunt genieten van alle dingen om je heen.
Ook een goede beslissing omtrent het telefoonnummer van je dealer!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
KropSla zei:
Lekker bezig hoor Syl, heel knap! Mooi dat je nu merkt dat je je minder neerslachtig voelt en dat je als het ware meer 'in het moment' bent, als ik het zo mag noemen, waardoor je weer kunt genieten van alle dingen om je heen.
Ook een goede beslissing omtrent het telefoonnummer van je dealer!
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie !:blushing:
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Vandaag dag 81 zonder speed!.
Het gaat erg goed met me !.
De uitslag in mijn gezicht is nog steeds weg (afkloppen).
Het sporten gaat ook lekker ,ben deze week ook elke dag weer geweest.
De gedachten aan speed is nog maar heel zelden.
Ik denk er zo weinig nog maar aan dat ik zelfs vergeet mijn online behandeling te doen.
Heb helaas nog wel veel nachtmerries en hoop dat dat straks afneemt als ik bij de psycholoog kan starten .
Ik kan nu toch al wel zeggen dat hoe ik me nu voel vergeleken toen ik speed gebruikte een verschil van dag en nacht is.
Heb weer zin in de dag en geniet weer van kleine dingen .
Voel me heel stuk minder depressief en toch ook wel iets minder angstig(ptss).
Ben erg blij met de resultaten welke ik tot nu toe behaal.
Klik om te vergroten...

81 dagen klinkt als een nachtmerrie om eerlijk te zijn, bij mij komen cravings pas na enkele weken, hoe was het voor jou met speed?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag dag 81 zonder speed!.
Het gaat erg goed met me !.
De uitslag in mijn gezicht is nog steeds weg (afkloppen).
Het sporten gaat ook lekker ,ben deze week ook elke dag weer geweest.
De gedachten aan speed is nog maar heel zelden.
Ik denk er zo weinig nog maar aan dat ik zelfs vergeet mijn online behandeling te doen.
Heb helaas nog wel veel nachtmerries en hoop dat dat straks afneemt als ik bij de psycholoog kan starten .
Ik kan nu toch al wel zeggen dat hoe ik me nu voel vergeleken toen ik speed gebruikte een verschil van dag en nacht is.
Heb weer zin in de dag en geniet weer van kleine dingen .
Voel me heel stuk minder depressief en toch ook wel iets minder angstig(ptss).
Ben erg blij met de resultaten welke ik tot nu toe behaal.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
ketakoekjes zei:
81 dagen klinkt als een nachtmerrie om eerlijk te zijn, bij mij komen cravings pas na enkele weken, hoe was het voor jou met speed?
Klik om te vergroten...

Voor mij zijn 81 dagen zonder speed absoluut geen nachtmerrie.
Het is eerder een droom die uit gekomen is.
Tuurlijk ben ik er nog lang niet en hoop ook snel te kunnen starten bij de verslavingszorg.
De eerste weken waren een nachtmerrie ,en had ik enorme cravings.
Dat kwam voornamelijk omdat ik de enorme vermoeidheid zo onwijs zat was.
Het is echt iets waar je helaas door heen moet om je uiteindelijke doel te behalen .
Het nergens energie voor hebben en jezelf zwaar uitgeput voelen was voor mij het allerzwaarst van het afkicken.
Ik moet mijn taken volbrengen als moeder en er worden gewoon dingen verwacht van je .
Die verlangens om toch weer speed te gaan halen waren heeeel sterk die periode .
Ik heb bloed laten prikken en bleek een ernstig te kort aan vitamine B12 te hebben.
Ik slik nu al paar weken vitamine tabl. B12 en ik slik nu ook magnesium tabl.
Mijn energie komt heel langzaam aan weer wat op gang en ik ben dagelijks nu in de sportschool te vinden .
Mijn ervaring met het afkicken van speed is dat de cravings juist in de eerste weken heel heftig was.
Maar dat dit zoals ik het zelf heb ervaren heb grotendeels kwam door de vermoeisheid.
Als de vermoeidheid af neemt zijn er echt nog wel momenten dat je cravings hebt.
Dat ik dacht ; hmmm heb best zin in een lijntje .
Dat zal ook best nog wel een tijd zo blijven dat er cravings zijn maar het word wel steeds minder ervaar ik zelf .
Als ik nu een craving heb denk ik bewust aan de vieze smaak en geur van speed en dat maakt al dat ik er al minder zin in heb.
Sporten helpt bij mij ook enorm om je gedachten op iets anders te focussen .
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Het nergens energie voor hebben en jezelf zwaar uitgeput voelen was voor mij het allerzwaarst van het afkicken.
Ik moet mijn taken volbrengen als moeder en er worden gewoon dingen verwacht van je .
Die verlangens om toch weer speed te gaan halen waren heeeel sterk die periode .
Ik heb bloed laten prikken en bleek een ernstig te kort aan vitamine B12 te hebben.
Klik om te vergroten...

Het grappige is dat heel veel mensen niet weten dat niet alleen afkicken je moe kan maken. Ooit gehoord over verhalen van veganistische mensen die helemaal bleek en vermagerd zijn geworden door een tekort aan vitamine B12? Die wisten niet waardoor het kwam. Wat we vaak vergeten is dat kleine tekorten van vitaminen /mineralen, slechte levensstijl, te weinig slaap, en dergelijke ons ook helemaal kapot kunnen maken, heb ooit een vrouw gezien die verslaafd was aan Meth maar wel gewoon netjes voldoende slaap had en man wat was zij knap! Ik vind persoonlijk dat de negatieve effecten van drugs op je gezondheid lichtjes worden overschat, al die beelden van 'voor' en 'na' verslaving zijn meestal akelig doordat de mensen heel ongezond leefden en ook nog eens op straat want een verslaving is niet goedkoop. Toch slim van je om bloed te hebben laten prikken, als je toch nog niet genoeg energie hebt dan kan je ook iets veiligers proberen zoals cafeïne, guarana
of kanna, weet niet zeker hoe je je daarbij voelt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag dag 87 zonder speed !.
Ben nu 3 maanden van de speed af en wat een verbetering van leven merk ik nu al !.
Ben net gebeld door de verslavingszorg waar ik ongeveer 11 weken op wachtlijst heb gestaan.
Op dinsdag 11 juni heb ik er mijn eerste gesprek .
Ik kijk er erg naar uit en hoop hier hulp te krijgen bij mijn herstel .

Het sporten gaat goed en ik vind het echt heerlijk om te doen .
Helaas kreeg ik vorige week een grote blaar bij mijn voet en was het te pijnlijk om een schoen aan te hebben.
Heb nu paar dagen geen schoenen gedragen en de blaar is goed aan het helen .
Vandaag ga ik weer een poging doen om te sporten .
Ik baal wel enorm want ik zat er net lekker in kwa sporten .
Maar we gaan gewoon weer verder ,de motivatie is er nog steeds en dat is het belangrijkst.
Ben laatste paar dagen best moe als ik wakker word ondanks ik goed door geslapen heb.
Ik droom enorm veel en heb gevoel dat ik totaal niet uitgerust wakker word.
Schijnt bij het verwerken van trauma's te horen dus we moeten het er maar mee doen .
Het zal zo zijn redenen hebben.

Morgenvroeg heb ik weer gesprekje bij de POH-GGZ.
Het is even afwachten wanneer ik definitief kan beginnen met mijn behandeling bij verslavingszorg.
Zodra ik daar start zal de POH-GGZ stoppen.

Donderdag start ik bij de psycholoog met mijn behandeling voor mijn ptss.
Ik ben heel erg benieuwd naar deze psycholoog omdat ik haar nog niet ontmoet heb.
Het is toch altijd de vraag of er een klik is .

Vind het wel erg fijn dat ik zon beetje te gelijk met psycholoog en verslavingszorg start.
Het verwerken van mijn trauma's bij psycholoog kan veel met me gaan doen .
De vraag is dan ook wat dit weer zal gaan doen met mijn afkickproces.
Ik ben al op de goede weg maar nu gaat het echte werk beginnen.
Het verwerken van dingen en het werken aan mezelf en aan mijn toekomst.:raisedhands1:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
ketakoekjes zei:
Het grappige is dat heel veel mensen niet weten dat niet alleen afkicken je moe kan maken. Ooit gehoord over verhalen van veganistische mensen die helemaal bleek en vermagerd zijn geworden door een tekort aan vitamine B12? Die wisten niet waardoor het kwam. Wat we vaak vergeten is dat kleine tekorten van vitaminen /mineralen, slechte levensstijl, te weinig slaap, en dergelijke ons ook helemaal kapot kunnen maken, heb ooit een vrouw gezien die verslaafd was aan Meth maar wel gewoon netjes voldoende slaap had en man wat was zij knap! Ik vind persoonlijk dat de negatieve effecten van drugs op je gezondheid lichtjes worden overschat, al die beelden van 'voor' en 'na' verslaving zijn meestal akelig doordat de mensen heel ongezond leefden en ook nog eens op straat want een verslaving is niet goedkoop. Toch slim van je om bloed te hebben laten prikken, als je toch nog niet genoeg energie hebt dan kan je ook iets veiligers proberen zoals cafeïne, guarana
of kanna, weet niet zeker hoe je je daarbij voelt.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie!.:blushing:
Guarana en kanna ben ik niet in thuis en zal ik eens op zoeken op internet.
Ik ben iemand die altijd erg veel van zichzelf eist en verwacht .
Zo ook wil ik zo snel mogelijk weer energie voor 10.
Ook het jarenlange dagelijkse speedgebruik heeft mijn lichaam uitgeput.
Ik zal dus ook gewoon moeten accepteren dat dit tijd nodig heeft om zich te herstellen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag dag 89 zonder speed !.
Ben net bij de psycholoog geweest die mij gaat behandelen.
Super lieve vrouw waarbij ik me direct op me gemak voelde.
We hebben een top 5 gemaakt van de meest traumatische mishandelingen door mijn ex.
Ook hebben we een top 5 gemaakt van de meest traumatische mishandelingen door mijn vader vroeger.
We beginnen met dat van mijn ex omdat ik daar de meeste hinde van onder vind.

Vanaf volgende week moet ik met mijn ogen dicht gaan vertellen over zon trauma.
Ook zal zij vragen stellen zoals welke geur ik me nog herrinner of wel blik mijn ex toen in zijn ogen had bv.
Dit alles zal worden opgenomen door een voice-recorder app op mijn tel.
Ik moet dan thuis elke dag dit opnieuw beluisteren.
In een boek moet ik dan aangeven elke x wat dit met me doet en welk cijfer ik het die x geef kwa wat ik er bij voel kwa angst.
Door steeds op nieuw het te beluisteren moeten de scherpe randjes van de trauma's af gaan.
Ik krijg 12 sessies en ze zei dat dat waarschijnlijk niet genoeg zal zijn om ook alle trauma's door mijn vader te verwerken.

We hebben ook een lijstje opgesteld uit voorzorg.
Ze vroeg bij welke personen kun je terecht als je tijdens of na het beluisteren thuis het je ff te veel zou worden .
En welke dingen of activiteiten zou je kunnen gaan doen zodat je ff afleiding hebt.

Ook stelde ze voor dat ik mijn gedachten en emoties zou gaan opschrijven .

Zie er best wel tegen op en het lijkt me heel erg pittig.
Hoe ga ik dit ervaren clean en dus vol emoties en gevoel.
Maar ik ga er voor en zie dit als een stap in de goede richting.
Ik pak alles aan om van mijn dagelijkse angst af te komen .
Mensen om me heen zeggen wel eens ; je bent nog te veel met je ex bezig daarom kom je niet vooruit.
Ik snap die gedachtengang vanuit een ander maar 24/7 allert zijn en angst voelen door ptss is geen knop die je ff kunt uitzetten .
Mijn lichaam staat nog steeds in de overlevingsstand .
Het doet ook pijn als mensen dat zeggen want daardoor voel ik me zwak terwijl ik in werkelijkheid een enorme strijd voer dag in dag uit .
Angst voelen van wat gaat er gebeuren , de straat in lopen en eerst scanne welke auto's er staan en of niet toevallig de auto van mijn ex of zijn ma er staat.
Ik weet dat ik enorm sterk ben en niet op geef en dat heb ik meer dan bewezen al.
Ik wil niet mijn leven laten beheersen door angst.
Ik ga me dus met de volle 200 % inzetten voor mijn theraphie !!.
Ik laat alles over me heen komen en gewoon ervaren wat dit alles met me zal doen .

Het begin is gemaakt nu met het afkicken van speed .
De speed mag niet meer mijn doen en laten beheersen .
Door deze theraphie hoop ik dat mijn angst straks ook niet meer mijn doen en laten bepaald .
Dat ik straks weer baas ben over mijn eigen lichaam en geest daar doen we dit alles voor !!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo fijn dat het goed gaat @Syl !
Therapie kan idd erg hulpvaardig zijn. Ga zo door! We zijn echt trots op ke hoor!
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fijn dat therapie bij je werkt, ik vind het verschrikkelijk en voel me er zeer ongemakkelijk bij. Weet je nog dat ik een tijdje geleden een topic heb gemaakt over mentale problemen? Daarin ben ik zeer onduidelijk geweest wat er eigenlijk aan de hand was, mijn school had namelijk contact opgenomen met het GGZ en volgens mij waren de eerste paar keren therapie gewoon om te kijken of er wel iets mis was en, heb afgelopen 2 weken zo'n enorme vragenlijst moeten invullen en toen ik zag dat de assistent van mijn therapeut al gelijk begon met het lezen van mijn antwoorden voelde ik mij zeer ongemakkelijk en rot. Over 2 weken moet ik weer langs voor een uitgebreid gesprek en volgens mij hebben ze dan ook een diagnose, dan zal ik wel een nieuw topic maken.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
ketakoekjes zei:
Fijn dat therapie bij je werkt, ik vind het verschrikkelijk en voel me er zeer ongemakkelijk bij. Weet je nog dat ik een tijdje geleden een topic heb gemaakt over mentale problemen? Daarin ben ik zeer onduidelijk geweest wat er eigenlijk aan de hand was, mijn school had namelijk contact opgenomen met het GGZ en volgens mij waren de eerste paar keren therapie gewoon om te kijken of er wel iets mis was en, heb afgelopen 2 weken zo'n enorme vragenlijst moeten invullen en toen ik zag dat de assistent van mijn therapeut al gelijk begon met het lezen van mijn antwoorden voelde ik mij zeer ongemakkelijk en rot. Over 2 weken moet ik weer langs voor een uitgebreid gesprek en volgens mij hebben ze dan ook een diagnose, dan zal ik wel een nieuw topic maken.
Klik om te vergroten...

Ik kan nog niet oordelen of de theraphie bij mij werkt omdat ik pas volgende week echt ga beginnen.
Die vragenlijsten krijgt iedereen die ingeschreven staat bij psycholoog.
Dit is allereerst om een inschatting van jou gemoedstoestand te kunnen maken .
Op verschillemde momenten tijdens je behandeling zul je dezelfde vragenlijst weer krijgen.
Dit is allemaal om inzicht te krijgen of de behandeling goed aanslaat.
Begrijp wel dat het ongemakkelijk voelt als de assistente jouw ant gaat lezen waar jij bij zit.
Bij mij gebeuren het invullen van die vragenlijsten online .
Probeer hoe moeilijk soms ook het eerlijk aan te geven als iets je geen goed gevoel geeft .
Maar vergeet vooral niet dat ze er zijn om jouw te helpen .
Ben benieuwd naar de diagnose .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Zo fijn dat het goed gaat @Syl !
Therapie kan idd erg hulpvaardig zijn. Ga zo door! We zijn echt trots op ke hoor!
Klik om te vergroten...

Dank je wel ,echt super lief !!:relaxed::redheart:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
kanna ben ik niet in thuis en zal ik eens op zoeken op internet.
Klik om te vergroten...
Kanna heeft nogal impact op de serotonine, niet echt een lange termijn optie.

Nogmaals, sterk bezig en succes!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Kanna heeft nogal impact op de serotonine, niet echt een lange termijn optie.

Nogmaals, sterk bezig en succes!
Klik om te vergroten...

Dank je wel !:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag dag 92 zonder speed en dus 3,5 maand clean.
Het gaat goed met me !!.
Het enigste waar ik het momenteel best moeilijk mee heb zijn mijn dromen.
Ik droom elke nacht en het gaat elke nacht over mijn ex .
Ik word kapot moe wakker en moet voor mijn gevoel eerst ff bijkome als ik wakker word.
Ik voel me heel ellendig en soms heb ik ook in mijn droom schijnbaar echt liggen huilen.
Volgende de POH-GGZ komt dit omdat ik destijds door de speed mijn emoties en gevoel heb afgevlakt.
Nu komt alles veel harder binnen .
Ik weet dat dromen een verwerkingsproces kunnen zijn en het er bij hoort.
Maar ik ben ook gewoon niet uitgerust terwijl ik wel heel vast slaap.
Die dromen / nachtmerries roepen ook heel veel emoties bij me op.
Ik denk dat nu ik clean ben ik pas echt aan de slag ga met mijn verwerkingsproces.
Donderdag ga ik voor het eerst uitgebreid praten over de mishandelingen door mijn ex bij de psycholoog.
Ik heb nooit uitgebreid aan iemand hier over verteld .
Als ik er alleen al aan terug denk krijg ik enorme buikpijn en misselijk.
Ik zie er enorm tegen op maar ik denk dat er wel een last van mijn schouders zal vallen als ik er over ga praten.
Nu mijn emoties niet meer worden afgevlakt en ik alles weer voel zoals het hoort.
Ik onderga het maar gewoon heb ook weinig keus en ga er maar vanuit dat dit mij helpt bij mijn verwerking.

Dinsdag EINDELIJK mijn intake bij de verslavingszorg.
De POH-GGZ die ook bij die instantie gewerkt heeft zei dat ik apart geval zal zijn.
Ik kan bepaalde stappen al overslaan en voor mij zal het vooral gaan om nazorg en hulp om terug te voorkomen.
Ik kijk er echt enorm na uit om eindelijk te kunnen praten over mijn verslaving met iemand en hier goede hulp bij te krijgen .
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ontzettend knap dat je nu al 6 dagen clean bent! Vooral voor jezelf en je kinderen.

Keep it up, houd ons aub op de hoogte.
Ik sta achter je en we gaan voor een leven zonder deze rotzooi!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."