Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
154 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Door de oxzepam die ik slik voel ik me sloom en suffig.
Zonder de oxzepam ben ik weer heel erg onrustig.
Klik om te vergroten...
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?

Syl zei:
Er gaat constant door me hoofd .... zal ik gewoon wat halen ....een heel klein beetje maar ...zodat ik weer ff een beetje energie heb.
Klik om te vergroten...
Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)

Syl zei:
Het voorruitzicht dat ik pas over min 3 mnd terecht kan bij de verslavingszorg.
Het voorruitzicht dat ik tot die tijd mezelf zooo sloom voel .
Klik om te vergroten...
Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?

Syl zei:
Daarbij speelt ook nog mee dat ik voor mijn gevoel naar mijn dochter nu overkom dat ik gewoon mega lui ben (sport ff niet meer en ik lig veel op de bank).
Klik om te vergroten...
Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
AphexTwin zei:
Je doet duidelijk je best, chapeau voor wat je nu al bereikt hebt!

Je kan eventueel aan je dokter vragen voor een magnesiumkuur of extra vitamines ter ondersteuning.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je advies!!.
Heb dit zojuist aan mijn dokter voorgelegd " magnesiumkuur" en hij vind dat opzich goed idee.
Wel wil hij eerst dat ik bloed laat prikken morgevroeg en moet dinsdagochtend terug komen .
Dan hoor ik de uitslag van bloed en wat hij verder voorsteld.
Ik zei dat ik gister een echte beproeving had omdat ik normaal altijd op de 20ste mijn speed insla.
En dat ik nu ook moord zou doen voor een klein beetje.
Hij zei dat hij echt super trots op me is dat ik zo sterk gebleven ben .
Als ik merk dat de drang te hoog word moet ik gelijk naar hem toe bellen en kan ik bij hem terecht .

Fijn dat u mee denkt met mij !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?


Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)


Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?


Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
Klik om te vergroten...

De onrust die ik ervaar zonder de oxzepam is meer de onrust van het toch willen score van speed en ik voel me gewoon heel erg onrustig.
Ik zal
Mindless zei:
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?


Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)


Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?


Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
Klik om te vergroten...


Dank je wel voor je reactie!!.
Je heeft helemaal gelijk en ik zal me er bij neer moeten leggen dat het gewoon nu ff niet anders is.
Ik weet inderdaad waar ik het voor doe.
Net bij de dokter geweest en die is heel erg trots op me dat ik nu al op dag 12 zit .
Ik moet morge bloed laten prikken en dinsdag terug komen bij dokter.
Dan krijg ik uitslag van bloed en hoor ik of ik eventueel iets kan krijgen voor wat meer energie.
Zodra de drang me te groot word moet ik hem gelijk bellen .
Ben erg blij met de hulp van mijn dokter en het advies van jullie op dit forum !!.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaaa daar zijn we weer !!:relaxed:
Vandaag op dag 12 .
Zojuist bij de dokter weer geweest.
Heb hem verteld dat het gister een grote beproeving voor me was ,aangezien ik normaal altijd op de 20ste me speed insla.
Ook zei ik dat ik een moord zou doen voor een heeeeel klein beetje omdat ik de vermoeidheid zo ontzettend beu ben.
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Omdat ik in een eerder bericht van iemand het advies kreeg misch een magnesiumkuur te vragen heb ik dit de dokter voorgelegc.
Hij vind het opzich geen slecht idee maar wil dat ik eerst morge bloed laat prikken.
Dinsdagochtend moet ik terug komen bij de dokter voor de bloeduitslag en hoor ik wat ie verder wil .
Zodra de drang na speed me te sterk word moet ik hem gelijk bellen .
Ik ben echt heel erg blij met mijn dokter.
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
De nachtmerries en zoals afgelope week met soort van slaapverlamming staat volgens dokter los van oxzepam of het afkicken maar is te wijde aan mijn ptss.
Ik probeer goed voor mezelf te zorgen door gezond te eten en veel water te drinken .
Ook zal ik me er bij neer moeten leggen dat alles nu gewoon ff op een heel laag pitje staat en het sporten enz straks vanzelf wel weer komt.
Ik kan door mijn ptss heel moeilijk ontspannen het enigste wanneer ik echt ontspannen ben (althans voor mijn gevoel ) als ik een boeiende serie kijk op bv netflix.
Het is al met al een hele pittige uitdaging het afkicken zeker na jarenlang dagelijks gebruik.
Toch kijk ik er na uit om straks weer dingen oprecht te kunnen voelen en hopelijk komt mijn levenslust weer wat meer terug.
Dit heeft ook grotendeels te maken met mijn ptss maar er zal best een verschil zijn straks.
Ik ben dankbaar voor jullie reacties en lieve woorden dit stimuleerd mij enorm om vol te houden !!! :redheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Klik om te vergroten...
Daar mag je zelf ook heel trost op zijn! Chapeau!
Met een speed verslaving heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor dat het bijna hell is om af te kicken.

Ik ben 10 jaar zwaar verslaafd geweest aan wiet. Pas een half jaar na het stoppen was ik er écht weer. Normale zin in dingen, normale energie, normale eetlust en levenswijze etc. Misschien is een wiet verslaving niet echt te vergelijken met een speed verslaving maar probeer echt de positieve effecten van het stoppen te “highlighten” in je gedachtes. Ga zo door!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Daar mag je zelf ook heel trost op zijn! Chapeau!
Met een speed verslaving heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor dat het bijna hell is om af te kicken.

Ik ben 10 jaar zwaar verslaafd geweest aan wiet. Pas een half jaar na het stoppen was ik er écht weer. Normale zin in dingen, normale energie, normale eetlust en levenswijze etc. Misschien is een wiet verslaving niet echt te vergelijken met een speed verslaving maar probeer echt de positieve effecten van het stoppen te “highlighten” in je gedachtes. Ga zo door!
Klik om te vergroten...

Thanks!!.
Denk dat ongeacht waaraan je verslaafd bent afkicken voor iedereen een zware strijd is.
Tuurlijk zit er verschil in dat gene waarvan je afkickt maar het gevecht is zelfde denk ik.
Het rare is nu dat ik besef en ook hoor dat mijn lichaam moet herstellen van dit jarenlange gebruik terwijl in mijn beleving er niks anders was tijdens het gebruik aan me .
Ja ik had meer energie maar ik besef nu pas dat ik al die jaren mijn lichaam uitgeput heb.
Super knap dat je van je wietverslaving af bent!
Heb je hierdoor ook problemen ondervonden in bv je vriendenkring ?
Bv doordat vrienden wel bleven gebruiken je misch sneller zou kunnen terug vallen?.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Thanks!!.
Denk dat ongeacht waaraan je verslaafd bent afkicken voor iedereen een zware strijd is.
Tuurlijk zit er verschil in dat gene waarvan je afkickt maar het gevecht is zelfde denk ik.
Het rare is nu dat ik besef en ook hoor dat mijn lichaam moet herstellen van dit jarenlange gebruik terwijl in mijn beleving er niks anders was tijdens het gebruik aan me .
Ja ik had meer energie maar ik besef nu pas dat ik al die jaren mijn lichaam uitgeput heb.
Super knap dat je van je wietverslaving af bent!
Heb je hierdoor ook problemen ondervonden in bv je vriendenkring ?
Bv doordat vrienden wel bleven gebruiken je misch sneller zou kunnen terug vallen?.
Klik om te vergroten...
Naja speed geeft ook een flinke lichamelijke afkick, bij wiet is dat nihil.
Ik ga idd met enkele vrienden minder of niet meer om. Dat zijn nog echte stoners zowel in gedrag als in gebruik. Vooral het andere gedrag (wat ik dus zelf ook toonde vroeger) staat mij tegen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Syl
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
Klik om te vergroten...
Je kan altijd hier je gal spuwen, wij snappen het wel. En desnoods doen we wel een vierdubbele flip achterwaarts!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Syl

Je kan altijd hier je gal spuwen, wij snappen het wel. En desnoods doen we wel een vierdubbele flip achterwaarts!
Klik om te vergroten...

:relaxed:Top daar heb ik iets aan!!:upsidedown::upsidedown::upsidedown:
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Hoi dank je wel voor je reactie!!!.
Dat blijf ik mezelf ook ook voorhouden dat het echt beter gaat worden en dit maar tijdelijk is.
Komt vast goed ik ga ervoor dus :handfist1::redheart:
Klik om te vergroten...
Je hoeft jezelf niks voor te houden, en het komt niet vast goed, het komt goed. :wink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zwijgrecht zei:
Je hoeft jezelf niks voor te houden, en het komt niet vast goed, het komt goed. :wink:
Klik om te vergroten...

Topperrrrr :blushing::handfist1:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi Syl! Ik volg je dagboek ook. Ik wil je ook een hart onder de riem steken. Je bent goed bezig! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is.
Ga zo door!
Liefs, Natozlato
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Net bij mijn dokter geweest voor bloeduitslag.
Alles was in orde ,alleen heb ik een ernstig vitamine B12 te kort zei de dokter.
Dus vitamine B12 tabletten gaan slikken.
Klik om te vergroten...
Heeft de dokter het ook over eventuele B12 injecties gehad? Bij ernstige tekorten worden die meestal gegeven, omdat deze veel meer B12 in het lichaam brengen en zo het lichaam in staat stellen een reserve op te bouwen. Ik wil je dokter niet in twijfel trekken hoor, maar misschien iets om te overleggen als dat nog niet gedaan is?

Verder goed bezig zo te zien!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Hoi Syl! Ik volg je dagboek ook. Ik wil je ook een hart onder de riem steken. Je bent goed bezig! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is.
Ga zo door!
Liefs, Natozlato
Klik om te vergroten...

Dank je wel super lief!!:redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Heeft de dokter het ook over eventuele B12 injecties gehad? Bij ernstige tekorten worden die meestal gegeven, omdat deze veel meer B12 in het lichaam brengen en zo het lichaam in staat stellen een reserve op te bouwen. Ik wil je dokter niet in twijfel trekken hoor, maar misschien iets om te overleggen als dat nog niet gedaan is?

Verder goed bezig zo te zien!
Klik om te vergroten...

Hoi,de dokter zei dat een behandeling niet nu direct nodig was.
Dat ik gewoon vitamine tabl moest slikken.
Weet dus niet of hij met "behandeling" een injectie bedoelde.
Ik ga dit zo bij zo eens aan hem vragen want hoe je het uitlegd klinkt wel heel logisch bij ernstig te kort.
Bedankt voor je advies !!:blushing::thumbsup2:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Hoi,de dokter zei dat een behandeling niet nu direct nodig was.
Dat ik gewoon vitamine tabl moest slikken.
Weet dus niet of hij met "behandeling" een injectie bedoelde.
Ik ga dit zo bij zo eens aan hem vragen want hoe je het uitlegd klinkt wel heel logisch bij ernstig te kort.
Bedankt voor je advies !!:blushing::thumbsup2:
Klik om te vergroten...
In mijn geval zei mijn dokter dat het erg aan te raden was in ieder geval en ik had ook een flink tekort. Kan geen kwaad om het er even over te hebben. :)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi hoi ,zijn we weer op vandaag dag 18 .

Mijn huiduitslag in me gezicht word alleen maar erger.
Me gezicht ziet er uit als of het verbrand is en trekt enorm.
Mijn wangen voelen enorm warm en het ziet eruit inderdaad zoals dokter zegt als rosacea.
Bij mijn neus en rondom me mond nog steeds huiduitslag.
Kreeg net een mail van mijn apotheek dat mijn antibiotica klaar ligt dus dat ga ik zo eerst maar ophalen.
Verder heb ik sinds gister weer veel last van mijn been .
De dokter had al gezegd dat ik komemde tijd overal ineens pijn kan hebben maar dat bij het afkicken hoort.
Wil toch ff voorlopig geen oxzepam meer nemen om te kijken of het toch ook deels daardoor komt dat het nu erger word.
Voel me erg moe maar heb meer idee dat dat echt komt omdat mijn huid zo trekt.
Ook blijf ik hoofdpijn hebben al paar dagen.
Heb gister zon zakje vezels gehad wat dokter had voorgeschreven voor mijn opgezette buik.
Vanochtend toen ik op stond voelde ik me wat misselijk maar heb aangenaam toiletbezoek gehad (om het beschaafd te houden):grimacing::grinning:
Mijn buik is nu soepel en niet opgezet.
Heb vanochtend ook zakje gehad (antibiotica zou pas vrijdag binnen zijn dus ging er niet vanuit dat ik de deur nog uit moet dus hoop dat mijn wandeling na de apotheek zonder problemen zal verlopen :sweatsmile::sweatsmile:

Maarrrrrrrrrr verder gaat alles goed net me !!! :lolol::cheerpompom:

Hoe is jullie dag tot nu toe ...??
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goeiemorgen,

Vandaag dag 19 zonder speed en dag 2 zonder oxzepam.
Ben gister begonnen met een antibioticakuur van 2 mnd .
Voel me verders goed ondanks dat ik slecht geslapen heb.
Gisteren pas om 21:00 uur op bed gaan liggen dus mijn energie word al meer .

Hoe ziet jullie dag eruit vandaag??
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Inmiddels is het 3 uur en ik heb onwijs veel gedaan.
Ik denk zoals ik me nu op dit momemt voel dat ik wel kan zeggen dat ik weer " geland ben op aarde ":handfist1::relaxed:
Nu ik ff languit op de bank lig besef ik me ,dat ik nu alles zon beetje in zefde tempo heb gedaan vandaag waar ik normaal een lijntje voor nam.
Conclusie ; ik heb geen speed nodig om mijn taken te doen !.
Het besef is er dus nu wat niet weg neemt dat ik zekers nog wel div malen op een dag aan speed denk.
Zin heb om een lijntje te nemen en dat zal ook nog vast wel ff zo blijven.

Vandaag ook dag 3 zonder oxzepam en het bevalt me uitstekend zo.
Voel me niet onrustig ofzo dus.
Mijn gezicht is nog pijnlijk maar dat heeft tijd nodig met antibiotica .

Ik leef bij de dag en kijk nooit te ver vooruit.
Ik zie morge vanzelf hoe ik me dan voel .
Vandaag voel ik me in ieder geval heel goed en geniet daar echt van!.

Wat me vooral een rustgevend gevoel geeft is dat ik nu weet dat " pa " nu trots na beneden kijkt !:raisedhands2: :suncloud: :redheart: :relaxed:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Narcos al gezien?

Goede serie over de opkomst en ondergang van het Medellin-kartel van Pablo Escobar en later over het Cali-kartel. (netflix)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."