Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Smartie, bedankt maar probeer zelf juist van de benzo's af te komen en heb zelf niets te maken met verkoop ervan.."
"Hey allemaal... Vorig jaar ben ik cold turkey gestopt met benzo's. Ik had toen oa. mijn moeder die mij steunde en dat is dus gelukt.. wel met alle klassieke afkickverschijnselen.. maar ik was echt blij.. Afgelopen zomer zat ik thuis (leerkracht) en kwam de dagen niet door... een vriendin krijgt ze voorgeschreven en stopte mij an en toe wat toe.. ik had nee moeten zeggen maar het was fijn om gewoon een dagje niet te hoeven.. Nu is het zover dat ik zelf weer bestel (huisarts heeft mij vorig jaar al compleet afgesneden) en niemand weet het en dat mag ook absoluut niet.. Ik gebruik ontzettend hoge dosis tema en oxa.. een doosje oxa en tema is mijn vaste bestelling en die gaan max 3 dagen mee.. Ik heb een paar dagen "geminderd" en dat was goed te doen.. maar dan gebeurt er even wat of moet ik iets belangrijks doen en dan neem ik weer veel te veel... Ik hoop dat iemand hier mij wil helpen/begeleiden naar minderen/afbouwen en stoppen.. misschien overgaan op diazepam sowieso..?? Ik wil er zo graag weer vanaf... Liefs, Qimma"
"Heey! Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn late reactie, ik heb er geen mail/notificatie van gekregen... vandaar! Moet het hier nog allemaal even "uitzoeken" hoer het allemaal werkt... Veel van de termen die je noemt komen mij op geen enkele manier bekend voor.. Ik kan helaas niet naar de huisarts.. Twee jaar geleden heeft hij me overal vanaf gehaald (dia, tema, oxa, zijn vrouw zit in de verslavingszorg, is zijn assistente en is niet bepaald sympathiek), ik ben toen op eigen houtje gaan bestellen.. toen kreeg ik een operatie en ben ik "cold turkey" gestopt.. Met alle gevolgen van dien want ik nam echt gigaaaa dosissen per dag... (denk aan strippen per dag) maar ik was echt een jaar benzo vrij en het was heerlijk.. ik kreeg een baan, een leuke relatie etc.. Ik werkte tijdelijk en moest dus weg bij mijn baan (leerkracht) en toen een " vriendin" me er van de zomer (aug) eentje aanbood was ik direct weer hooked en heb ik een nieuw bestel adres gevonden.. Ik haat ze maar aan de andere kant maken ze me rustig en ik kom mijn (werkloze) dagen door.. Niemand in mijn omgeving weet dat ik weer aan de benzo's ben.. het geld vliegt eruit en ik ben helemaal niet gelukkig maar aan de andere kant heb ik met een paar benzo's zoveel meer zelfvertrouwen en duren de dagen niet zo lang meer.. Laatst was een bestelling vertraagd en zat ik twee dagen zonder. nu moet je je voorstellen dat ik wel echt grote hoeveelheden neem maar ik kreeg alle klassiekers.. zweten, duizelig, (bijna) flauwvallen, onrealistisch bang en angstig.. Hoop dat iemand mij kan helpen... liefs, Qimma"
"Okee, bedankt.. Ja dat ga ik maar een beetje aanhouden. De oxa en tema heb k nu vervangen door dia en dat sinds een dag (heb nog 2 oxa).. En maar gwn gaan en bikkelen.. Oefff zo geen zin in die ontwenning. Bah dit was de tweede en laatste keer..!!! Een ezel... Maak maar af"
"Afbouwen, stoppen.. Ik heb nu diazepam besteld omdat k heb gelezen dat het gebruikelijk is daarop over te gaan bij afbouw/stoppen. Maar nu zit ik in een sollicitatie procedure waarin ik verspreid over 2 weken nog twee afspraken heb en ik ben bang dat ik dan "afkickverschijnselen" zal vertonen en het voor mijzelf verpest... Alle tips&support is welkom.. Beetje ten einde raad omdat niemand in mn omgeving het ook weet.."
"Ik kan zelf gerust een stripje oxazepam 50 mg op 36 uur nemen hoor.. Ik denk dat iedereen een andere tolerantie heeft en dat daar verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen (gewenning, gewicht?, benzo of ander drug verleden.. Etc..). Toen ik na een jaar weer een keer 1 tema 20 mg nam, lag ik binnen 30 min k.o., nu 3 mnd verder eet ik daar ook makkelijk een strip op een dag van weg... Overigens niet wat ik wil!"
"Ben ook terug aan de benzo's en wil voor de tweede keer stoppen. Eerste keer "cold turkey" gedaan.. Dit keer wil ik eventuele toevallen e.d. Proberen te vermijden door af te bouwen met diazepam.. Mede omdat ik vorige keer volledige steun van mn moeder had en daar tijdelijk kon blijven. Op dit moment weet mijn omgeving van nix en vind ik cold turkey gevaarlijk.."
"Ik ben voor de tweede keer "verslaafd" aan benzo's. Benzo afhankelijk. Ik kom er niet aan via mijn arts want die heeft mij vorig jaar al afgesneden wat betekent dat k het op de "vrije markt" haal en dan zijn er natuurlijk helemaal geen grenzen meer. Vorige keer (een jaar geleden) ben ik cold turkey gestopt. Omdat mijn familie ervan wist konden zij me bijstaan. Nu (zit er sinds twee maanden weer FLINK aan), weet niemand het en dat kan ook echt niet. Ik gebruik oxa en tema. Ik heb nu diazepam besteld bij mn vender omdat ik heb gelezen dat je daar het best mee kunt afbouwen. Ik neem (verschilt per dag) GROTE hoeveelheden.. Iemand tips hoe ik dit kan doen of iemand die me kan/wil bijstaan..? Liefs, Qimma"
"Jaaa is echt frustrerend.. Op i'net van die doktoren sites lees k overal dat afgebouwd wordt met diazepam dus dat heb k nu in huis en k ga maar bikkelen.. Maar wordt wel lastig want heb totaal geen verstand van mg's en hoe deze met elkaar te vergelijken zijn.. Maar tnx voor je reactie.. Hoop dat iemand me verder kan helpen!"
"hey allemaal, Ik ben 15 wkn zwanger en gebruik al jaren tijd oxycodon (nadat tramadol niet meer werkte). Ik slikte hoge doseringen oxycodon (4x4 20 Mg per dag). Ik ben in goede handen bij een prima gyneacoloog en de huisarts. Naast oxycodon slikte ik erg hoge doseringen diazepam en oxazepam maar dat is teruggegaan naar alleen af en toe een oxazepam onder begeleiding van de artsen. De diazepam neem ik niet meer. De oxycodon is teruggegaan van 4x4 naar 3x3 pd waar ik al behoorlijke ontwennings verschijnselen van heb.. Nu mn vraag over oxycodon. Volgens de artsen is oxycodon minder schadelijk voor mijn baby dan benzodiazepinen. Ik mag deze dus onder toezicht van mijn gyneacoloog en huisarts gebruiken en krijg deze voorgeschreven. Mijn gyneacoloog noemde iets over methadon en dat ik misschien daarop over moet ter vervanging van de oxycodon. Ik heb verschillende vragen (ik heb over 10 dagen een afspraak bij de arts maar zou graag van iemand hier (ervaringsdeskundigen) hun mening horen). waarom is methadon “beter” dan oxycodon aangezien ik overal lees dat methadon verslavender werkt? Heeft iemand ervaring met zwangerschap en oxycodon/methadon? Zijn er andere opties? Ik gebruik het nu eigenlijk alleen nog maar omdat ik hevig afhankelijk ben.. afkicken is gewoon geen optie, als ik er 1 minder of smorgens wakker wordt (kortwerkende oxycodon dus na 8 uur zeker allaaaang uitgewerkt) neem ben ik al doodziek.. Ik voel me enorm schuldig tegenover mn baby maar ik kan er niets aan doen! Ik ben al zo blij dat ik van de diazepam af ben en de oxazepam zo weinig gebruik (met de irrationele angsten en slapeloosheid van dien vandaar dat ik om dit tijdstip nog wakker ben, ik durf niet te- en kan niet slapen). Bedankt voor het lezen! Ik hoop op begrip.. ik voel me echt al heel rot over deze situatie. Liefs, Qimma"