Vandaag dag 32 zonder speed.
Vanochtend heb ik een gesprek met de poh gehad.
Dit eerste gesprek was kennis te maken en de dingen te bespreken waar ik mee zit.
Het is een super lieve vrouw en ik voelde me gelijk op mijn gemak bij haar.
We hebben mijn verleden kort besproken en natuurlijk dat waar ik voornamelijk voor kom bij haar "mijn speedverslaving".
Deze vrouw heeft ook bij verslavingszorg gewerkt en weet er dus veel van af.
Heb haar verteld dat ik op het drugsforum dagboek bij houd en veel advies en steun krijg.
Dit vind ze super goed !!.
Ze legde me uit dat mijn lichaam al op is door alles wat ik heb meegemaakt.
De speed eigenlijk mijn reserves gebruikt heeft en mijn lichaam nog verder heeft uitgeput.
Ze vertelde nog iets over dat de speed door jarenlang gebruik zich deels kan opslaan in je lichaamsvet .
Dat nu ik weer ga sporten dit vrij kan komen maar ik dit niet meer zal merken in zin van hoe je speed normaal ervaart.
Helaas zat de tijd er op nadat ze dit verteld had want ik had hier wel wat meer over willen weten.
Dus zijn er hier mensen die mij hier wat meer over kunnen uitleggen hoor ik het graag!.
Ook heb ik met haar besproken het feit om mijn dochter wel of niet intelichten .
Ze begrijpt het van beide kanten ,ze zei dat het wel vertellen van mijn dochter een vangnet voor mij kan zijn.
De steun voor het geval het even minder gaat.
Aan de andere kant vind ze dat ik mijn dochter als beste ken en als ik weet dat het tegen mij gaat werken ik het mezelf nog lastiger maak.
Ook is het ze met mij eens dat mijn dochter door het huiselijk geweld wat ze heeft meegemaakt en alles daarom heen zelf al aardig wat bagage mee draagt .
En is de vraag of het verstandig is haar dan ook nog eens met mijn verslaving op te zadelen.
We gaan er nog verder over praten maar daar was nu geen tijd meer voor.
Ze adviseerde mij om toch alsnog emdr te gaan proberen .
Ze zei dat destijds ik nooit clean emdr heb onder gaan en het zeer zeker de moeite waard is het nu clean nogmaals te proberen .
Verder vroeg ze zich af hoe ik met mijn verleden zo sterk kon blijven staan.
Ze des te meer bewondering heeft dat na alles wat er gebeurd is en het feit ik verder niemand om me heen heb ik op eigen kracht nu al maand clean ben.
Ze zei dat ik mezelf nu gewoon de rust moet gunnen om mijn lichaam weer te laten herstellen.
Dat dit nou eenmaal zijn tijd nodig heeft en zeker na 8 jaar dagelijks gebruik.
Ik ga nu elke woensdag naar toe en die gesprekken duren een half uur.
Ik mocht zelf aangeven hoevaak ik wou komen bv om de week maar ik zei dat ik graag elke week wil komen .
Ben heel erg tevreden over dit gesprek en deze vrouw !.
Hoe is jullie dag??