Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
148 weergaven
18-5-2026
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel goed dat je iets anders gaat doen om niet aan de speed toe te geven.

Een hele maand alweer!



En, is het sporten een beetje gelukt vandaag?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
verwondering zei:
Heel goed dat je iets anders gaat doen om niet aan de speed toe te geven.

Een hele maand alweer!



En, is het sporten een beetje gelukt vandaag?
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd @Syl
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
verwondering zei:
Heel goed dat je iets anders gaat doen om niet aan de speed toe te geven.




En, is het sporten een beetje gelukt vandaag?
Klik om te vergroten...

Dank je wel ...!!:heartsuit:
Heb heerlijk gesport !!.
Heb het na 40 min voor gezien gehouden ,was helemaal kapot.
Maar was echt lekker weer ff en morge weer een nieuwe dag om te gaan .
Heb mezelf net even een schouderklopje gegeven :mrgreen:.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Gefeliciteerd @Syl
Klik om te vergroten...

Dank je wel ..!!!:redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo jongens heb heerlijk gesport !!!.
Voor het eerst in 8 jaar clean wezen sporten ook.
Merkte direct dat mijn hartslag niet zo extreem was tijdens het sporten (heel logisch ik weet het ):grimacing:
Heb het na 40 min voor gezien gehouden ,was helemaal kapot .
Maarrrr vond het goed zo weer ff voor eerst en morge weer een nieuwe dag om te gaan.
(Heb ook genoten van het kijken naar andere sporters :hearteyes::sweatsmile::tearsofjoy:)

De drang was heel erg hoog straks om speed te gaan halen .
Weer dat verrekte stemmetje in me hoofd ...
Ik dacht ik laat me niet gek maken en zeker niet vandaag!!.
Heb mezelf net ff een schouderklopje gegeven .:relaxed:

Hoe is jullie dag??
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier nog steeds stressvolle werkdagen. Het wordt minder hoor, maar het is pittig om vol te houden. Ik geniet wel echt van het weer! Heerlijk het zonlicht.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag dag 32 zonder speed.
Vanochtend heb ik een gesprek met de poh gehad.
Dit eerste gesprek was kennis te maken en de dingen te bespreken waar ik mee zit.
Het is een super lieve vrouw en ik voelde me gelijk op mijn gemak bij haar.
We hebben mijn verleden kort besproken en natuurlijk dat waar ik voornamelijk voor kom bij haar "mijn speedverslaving".
Deze vrouw heeft ook bij verslavingszorg gewerkt en weet er dus veel van af.
Heb haar verteld dat ik op het drugsforum dagboek bij houd en veel advies en steun krijg.
Dit vind ze super goed !!.
Ze legde me uit dat mijn lichaam al op is door alles wat ik heb meegemaakt.
De speed eigenlijk mijn reserves gebruikt heeft en mijn lichaam nog verder heeft uitgeput.

Ze vertelde nog iets over dat de speed door jarenlang gebruik zich deels kan opslaan in je lichaamsvet .
Dat nu ik weer ga sporten dit vrij kan komen maar ik dit niet meer zal merken in zin van hoe je speed normaal ervaart.
Helaas zat de tijd er op nadat ze dit verteld had want ik had hier wel wat meer over willen weten.
Dus zijn er hier mensen die mij hier wat meer over kunnen uitleggen hoor ik het graag!.

Ook heb ik met haar besproken het feit om mijn dochter wel of niet intelichten .
Ze begrijpt het van beide kanten ,ze zei dat het wel vertellen van mijn dochter een vangnet voor mij kan zijn.
De steun voor het geval het even minder gaat.
Aan de andere kant vind ze dat ik mijn dochter als beste ken en als ik weet dat het tegen mij gaat werken ik het mezelf nog lastiger maak.
Ook is het ze met mij eens dat mijn dochter door het huiselijk geweld wat ze heeft meegemaakt en alles daarom heen zelf al aardig wat bagage mee draagt .
En is de vraag of het verstandig is haar dan ook nog eens met mijn verslaving op te zadelen.
We gaan er nog verder over praten maar daar was nu geen tijd meer voor.

Ze adviseerde mij om toch alsnog emdr te gaan proberen .
Ze zei dat destijds ik nooit clean emdr heb onder gaan en het zeer zeker de moeite waard is het nu clean nogmaals te proberen .
Verder vroeg ze zich af hoe ik met mijn verleden zo sterk kon blijven staan.
Ze des te meer bewondering heeft dat na alles wat er gebeurd is en het feit ik verder niemand om me heen heb ik op eigen kracht nu al maand clean ben.
Ze zei dat ik mezelf nu gewoon de rust moet gunnen om mijn lichaam weer te laten herstellen.
Dat dit nou eenmaal zijn tijd nodig heeft en zeker na 8 jaar dagelijks gebruik.
Ik ga nu elke woensdag naar toe en die gesprekken duren een half uur.
Ik mocht zelf aangeven hoevaak ik wou komen bv om de week maar ik zei dat ik graag elke week wil komen .
Ben heel erg tevreden over dit gesprek en deze vrouw !.:relaxed:

Hoe is jullie dag??
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey, fijn dat je steun hebt kunnen vinden bij een deskundige!

Voor mij klusdag, eerst thuis aan de gang geweest toen wandje bij mn ouders geverfd, nu weer thuis verder.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Hey, fijn dat je steun hebt kunnen vinden bij een deskundige!

Voor mij klusdag, eerst thuis aan de gang geweest toen wandje bij mn ouders geverfd, nu weer thuis verder.
Klik om te vergroten...


Ja superblij mee !!.

Ooh jij bent ook lekker bezig zeg!!.
lekker bezig geweest dus thuis en bij je ouders .:handok1:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja die ouwe van mij is 74 jaar, die wil ik niet meer op zon gammel trapje zien klimmen lol! :tonguewink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Ja die ouwe van mij is 74 jaar, die wil ik niet meer op zon gammel trapje zien klimmen lol! :tonguewink:
Klik om te vergroten...


Groot gelijk heb je !!.
Moet je zuinig op zijn !!:blushing:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ontzettend fijn dat je een klik hebt met je POH. Dat is namelijk altijd maar afwachten.
Wel vind ik een half uur erg kort en begrijp dat er dan wat weinig besproken kan worden. Ik kon bij mijn POH altijd een afspraak maken van een uur, maar aan de andere kant, kon ik weer niet wekelijks :). Goed dat je nu face to face iemand hebt die je kan helpen en waar jij je hart kan luchten. Zo gaat het steeds beter Syl! Top!
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi Syl,

Het waren goede afspraken bij de POH-GGZ en de huisarts van de week. Hebben beiden denk ik ook een aantal spijkers op de kop geslagen. Fijn ook dat het een leuke vrouw is de POH-GGZ en echt wel handig dat zij ervaring heeft in de verslavingszorg

Wat goed dat je hier de craving naar speed bespreekt. Ik kan mij voorstellen dat het je helpt om het uit te spreken en zo die craving te tackelen. Dat je er zin in hebt, is niet gek. Het is ook super zwaar om de hele tijd nee tegen je te zeggen. Het wordt vanzelf beter en makkelijker! Laat je niet gek maken vrouw! :smiley:

Wat ik merk, is dat je weinig dingen voor jezelf doet? Je Netflixt, wandelen en af en toe sporten als dat lukt. Zijn er andere dingen die je kan doen om je gedachten te verzetten? Leren haken, breiden, kleuren voor volwassenen, tuinieren, koken etc etc Kan wel meer verzinnen. Heel veel dingen kan je leren dmv Youtube. Je bent (met je handen) bezig en ook iets wat je klein geluk kan geven.

Hoe is het vandaag op dag 33 zonder speed?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenne zei:
Hoi Syl,

Het waren goede afspraken bij de POH-GGZ en de huisarts van de week. Hebben beiden denk ik ook een aantal spijkers op de kop geslagen. Fijn ook dat het een leuke vrouw is de POH-GGZ en echt wel handig dat zij ervaring heeft in de verslavingszorg

Wat goed dat je hier de craving naar speed bespreekt. Ik kan mij voorstellen dat het je helpt om het uit te spreken en zo die craving te tackelen. Dat je er zin in hebt, is niet gek. Het is ook super zwaar om de hele tijd nee tegen je te zeggen. Het wordt vanzelf beter en makkelijker! Laat je niet gek maken vrouw! :smiley:

Wat ik merk, is dat je weinig dingen voor jezelf doet? Je Netflixt, wandelen en af en toe sporten als dat lukt. Zijn er andere dingen die je kan doen om je gedachten te verzetten? Leren haken, breiden, kleuren voor volwassenen, tuinieren, koken etc etc Kan wel meer verzinnen. Heel veel dingen kan je leren dmv Youtube. Je bent (met je handen) bezig en ook iets wat je klein geluk kan geven.

Hoe is het vandaag op dag 33 zonder speed?
Klik om te vergroten...

Hoi hoi,

Ja ging zeker goed deze week bij huisarts en poh !.
Ben er zelf ook erg tevrede over.
Ik ben heel erg creatief en maak o.a home-decoratie .
Vind het ook erg leuk om lekker in me huisje bezig te zijn (verven enz).
Dat is echt iets wat ik doe voor mezelf en waar ik echt ff mijn verstand voor op nul kan zetten .
Alleen sinds ik gestopt ben met de speed en nog best moe ben krijg ik ff niks uit mijn handen .
Probeer het wel gewoon hoor en zal wel weer terug komen tis mijn passie dus :relaxed:

Ja vandaag dag 33 :blushing:
Gaat vandaag wel goed hoor ben druk
geweest in huis en boodsch gedaan en stuk gelopen en ben nu vooral erggg moe .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fenne zei:
Hier nog steeds stressvolle werkdagen. Het wordt minder hoor, maar het is pittig om vol te houden. Ik geniet wel echt van het weer! Heerlijk het zonlicht.
Klik om te vergroten...

Dus dat zijn lange dagen voor je .:(
In het weekend bijtanke ?.
Ja gelukkig komt het mooie weer er langzaam weer aan !!
Verheug ik me echt ook op !:sunglasses:
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ah goed om te horen dat je dingen te doen hebt voor jezelf! Het is belangrijk om jezelf bezig te houden. Goed voor je hoofd en lijf. En komt goed met je energie. Het kost veel tijd en energie het afkicken. Je moet maar zo zien, je hebt meer tijd om te genieten van je huisprojectjes :smiley:

In het weekend meestal bijtanken ja. Soms sociaal druk. Lastig is dat. Vind het erg leuk en krijg er energie van. Maar me-time vind ik ook erg fijn. Een goede balans is belangrijk.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar ben ik weer op dag 35 zonder speed.
Ben gisteren op het inloopspreekuur van het wijkteam geweest.
Daar alle tijd gehad om mijn verhaal te doen en uit te leggen waar ik graag hulp bij wil.
Dat ik graag in contact wil komen met een instantie of persoon die gespecialiseerdis in de opvoeding.
Waar ik advies en tips kan krijgen en gewoon eens mee kan praten .
Ik word aankomende week terug gebeld als goed is .

Verder ben ik onwijs moe en mijn gezicht is weer rood en gezwollen.
Mijn huid trekt enorm en brand en doet pijn.
Dinsdag terug naar huisarts om te bespreken hoe of de antibiotica kuur verloopt en als niet zijn werk goed doet nog verwijst hij me door naar dermatoloog in ziekenhuis.
Daar is wachttijd een week dus dat is wel fijn.
Mischien dat ik daarom moe voelook omdat mijn huid zo trekt.
Heb speciale creme om mijn gezicht mee in te smeren maar weinig effect helaas.

Moet zeggen dat ik afgelopen dagen echt zwaar heb gehad kwa het niet halen van wat speed.
Mischien verwacht ik te veel o.a dat mijn gezicht nu keer beter word,vermoeidheid wat minder word enz.
Ik weet dat dat gewoon tijd nodig heeft maar ik vind best moeilijk.
Klinkt stom mischien maar ik heb soms echt dat ik denk van jeetje wat is me leven saai nu zeg zo zonder speed.
Wil gewoon weer lekker bezig zijn en meer sporten enz enz.
Ben ook erg streng voor mezelf en baal van mezelf dat ik gewoon nog niet de energie heb om meer te sporten bv .
Dan denk ik terug aan wat meerdere mij gezegd hebben dat als ik nu wat zou nemen dat alleen ff helpt op korte termijn maar niet op lange termijn.
Ik probeer dan te denken aan feit dat ik dus nu al doodmoe ben dus dat beetje energie dat ik nu heb straks nog veel minder is .
Maar zeg jullie eerlijk ook vandaag weer echt op punt gestaan om wat te gaan halen .
Maarrr kan dit bericht nog steeds plaatsen met dat ik nog steeds clean ben .

We gaan gewoon door ondanks dat ik enorm baal van dingen maar ik weet waar ik het uiteindelijk allemaal voor doe !.

Hoe is jullie weekend tot nu toe?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
maar doet die hoeveelheid überhaupt wat?
Klik om te vergroten...
Vaak maak ik een afstreeplijstje voor de dag en zodra ik van plan ben ergens aan te beginnen neem ik een kleine dosering amfetamine voor een stukje energie en motivatie. Niet de meest gezonde gewoonte natuurlijk maar het doet wel wat voor mij. Op deze manier en doseringen heb ik het zeer lange tijd toegepast, ook lange periodes dagelijks.

Ik nam het in via een neusspray vermengt met water, dat komt wat beter merkbaar binnen dan de meer gebruikelijke methodes. Het betreft vrijwel geheel zuiver amfetamine sulfaat, 1 spray staat dan gelijk aan 3,3mg.
Roze olifant zei:
Dus het haalt moeheid weg?
Klik om te vergroten...
In periode van burnout was ik op een gegeven moment te vermoeid om naar een beeldscherm te kunnen kijken. Er valt rationeel geen knoop aan vast te maken maar vaak juist op momenten van vermoeidheid is vermoeidheid paradoxaal de reden geweest voor mij om amfetamine te gebruiken. Vaak echter ook in de veronderstelling productiever te wezen.

Op de dag dat je die vraag stelde nam mijn leven een onverwachte afslag. Met uitzondering van een paar biertjes tijdens een verjaardag vorig weekend ben ik sindsdien volledig nuchter geweest. Komende vrijdag (bicycle day) een maand dus.
Ik vermoed dat een stukje bikkelgehalte en inspiratie van Syl op mij is afgewreven, cheers.
Syl zei:
Waar ik advies en tips kan krijgen en gewoon eens mee kan praten.
Klik om te vergroten...
Het wijkteam kan je beter helpen gok ik maar dit kan eventueel handig wezen: https://landelijk.socialekaartnederland.nl/
Syl zei:
Ik weet dat dat gewoon tijd nodig heeft maar ik vind het best moeilijk.
Klik om te vergroten...
Wat je beschrijft voelt voor mijn gevoel herkenbaar. Het concentreert de gedachten wat voor mij al rustgevend voelt, het tunnelt je naar een duidelijk doel, het voelt goed om productief bezig te zijn en wanneer ik dan iets afrond volgt er voldoening. Je hebt je ineens weer te houden aan een 'gewone hoeveelheid energie per dag', het zelfvertrouwen en de aanpak mentaliteit vallen weg. Het stil zitten komt het malen niet ten goede en aan momenten van amfetamine ontwenning staat mij enorme verveling bij ondanks de vermoeidheid.

Maar zoals mensen wel vaker noemen een korte termijn denkfout natuurlijk. De extra energie die amfetamine voorziet leen je uit je eigen reserves en daar betaal je extra rente bovenop. De nadelen stapelen exponentieel, je kunt creatieve sprongen maken maar uiteindelijk eindig je weer onder de streep en zul je de schade weer moeten inhalen. Vanaf een afstandje is het vrij makkelijk rationaliseren maar ik heb er ook wel eens anders in gestaan. En van wat ik op maak heb jij wel wat meer op je bord liggen.

Dat je lichaam protesteert lijkt mij een positief teken, indicatie dat je lichaam zich probeert te herstellen. Veel mensen denken dat je vermoeidheid met een weekend goed slapen kunt weg werken. Maar als de vermoeidheid echt diep zit kunnen er maanden overheen gaan, mij is vertelt zelfs jaren. Zelf zat ik een jaar lang op mijn handen en hoe frustrerend dat ook was het was nodig. Sterker nog, het was de moeite waard ook, niet alleen voor mij zelf. Ik hoop dat jij en anderen jou dat stukje rust ook gunnen voor zover mogelijk.

Ik wou je even succes wensen, de gun factor heb je in ieder geval.
Syl zei:
Hoe is jullie weekend tot nu toe?
Klik om te vergroten...
Wel leuk weekend zover. Ik heb vandaag een wandelroute ontdekt die begint in een aan huis nabij gelegen park. Vanuit dat park kun je vervolgens via een (wat verborgen) bebost wandelpad een helling oplopen helemaal tot aan het hoogste (uitkijk)punt van de stad met met een mooi uitzicht over onder andere de Rijn en de IJssel en de wandelroute kan in een cirkel weer terug richting huis gewandeld worden. Eveneens sluit het wandelrondje aan op Klarenbeek wat eveneens wandelopties opent door groen gebied. Als kers op de taart ging het lekker sneeuwen onderweg, hemoal leuk.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goeiemorge,

Vandaag dag 37 zonder speed alweer.
Vanacht erg slecht geslape en had enorme kramp in me buik.
Wel weer in slaap gevallen gelukkig uiteindelijk.
Mijn gezicht is nog erger dan gister ondanks de antibiotica .
Onder mijn ogen is het nu nog meer gezwollen en mijn wangen zijn ook nog dikker en roder.
Ik zou nu zo een paspoort kunnen vervalsen en doen alsof ik een chinees ben .
Weet zeker dat ik de douane door kom overal :grimacing:.
Het enigste wat helpt dat de zwelling elke x afneemt onder mijn ogen is een prednison.
Dit helpt alleen op de korte termijn want het haalt de oorzaak van mijn probleem er niet mee weg.
Maar het haalt de zwelling weg en werkt vrij snel.
Mijn gezicht voelt alsof ik paar stompen op me ogen heb gehad en mijn wangen zwaar verbrand zijn .

Morgevroeg heb ik weer afspraak bij de dokter en zal hij me doorverwijzen naar het ziekenhuis.

Lig op bed omdat door zwelling ik amper me ogen open kan houden.
Zodra prednison zijn werk doet hoop ik weer ff wat te kunnen gaan doen.

Maarrrr verder gaat het wel goed met me ,nog steeds clean dus das heel wat .:blushing:

Hoe was jullie weekend en hoe ziet jullie dag eruit vandaag ??
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bijna 2 maanden dus! Super!

Op naar het halve jaar zou ik zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."