Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
167 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik moet even van me afschrijven om mijn emoties onder controle te houden.
Mijn dochter heeft vandaag een dag vrij van school.
Ze gaat zo met een vriendin dagje naar den haag met hun gratis ov.
We hadden net een gesprekje en dat monde uit vanuit mijn dochter in een hele discussie.
Waarbij ze het nodig vond om tegen mij te zeggen dat het soms wel lijkt dat zij de moeder is ipv mij.
Dit omdat zij vind dat ik bepaalde financiële zaken uitstel.
Dit heeft mij enorm gekwetst deze opmerking omdat ik ondanks ik met een minimum uitkering amper rond kan komen er altijd echt alles aan doe dat juist zij niks te kort komt.
Ik haal nooit iets voor mezelf en ookal zou ik graag bv een x zelf nieuwe kleding of schoenen kopen ik zet mijn dochter altijd op de eerste plek.
Ik ben zo boos nu omdat zij dadelijk lekker weg is en het naar der zin heeft en mij hier achterlaat met een enorm klote gevoel.
Ik heb haar aangegeven dat ik niet voor niks aan de antidepresiva zit en ook niet voor niks aan de medicatie zit voor een te hoge bloeddruk en ik het op prijs zou stellen dat ze een beetje op der woorden let omdat dit zeker mij niet ten goede komt.
Ik kan echt heel veel hebben maar zodra mijn dochter, de gene waar ik het allemaal nog voor doe mij zo kwets breek ik.
Ik kan dit niet aan, niet met mijn depressie in ieder geval.
Normaal zou ik koel gereageerd hebben en lekker mijn ding gaan doen.
Nu ik zak gelijk naar de bodem van de put en de eerste gedachtes die opkomen zijn weer: waar doe ik het allemaal nog voor?
Waarom nog zo hard vechten terwijl ik al op ben als het toch niet gewaardeerd word.
En ja dan komt ook mijn doodsverlangen heel sterk na boven.
Ik voel me gekwetst en ben heel erg verdrietig.
Ook voel ik enorme woede en denk :ga zelf maar eens een maand in mijn schoenen staan met je "ik lijk soms meer de moeder".
Regel jij het maar eens een maand lang allemaal en zorg er wel voor dat ik niks te kort kom.
Ik weet het, het is een puber en ik moet het niet persoonlijk opvatten dat is mij al vaak verteld.
Toch ga ik door 1 zo'n opmerking kapot!!!.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Hoe komt het dat je bloeddruk zo hoog is? Lijkt me heel vervelend...:/
Klik om te vergroten...

Waarsch door de stress.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar ben ik weer ff.
Mijn dochter heeft vanochtend haar excuus aangeboden voor haar gedrag van gisteren.
Ik heb haar duidelijk uitgelegd wat zulke uitspraken met mij doen op het moment.

Ik zweet me echt het laplazerus, echt niet normaal meer!!.
Ik zit gewoon rustig op de bank een paar mails te beantwoorden en mijn shirt is zeiknat.
Ik zweet gewoon nog meer dan toen ik speed gebruikte.
Waarsch komt het door mijn te hoge bloeddruk.
Heb ook nog steeds al vanaf dat ik na spoedeisende hulp ging t/'m nu koppijn.
Mijn eetlust is helemaal weg.
Vanochtend kwam ik erachter dat ik gister alleen s' ochtends een boterham heb gegete met zware tegenzin omdat ik mij medicijnen niet op lege maag kan innemen.
Net ff na supermarkt gelopen en ik kom thuis en mijn ademhaling is zooo hoog en snel alsof ik een marathon heb gerent.
Vrijdag terug naar huisarts om bloeddruk op nieuw te meten en te kijke hoe het gaat.

Gisteren sprak ik op een ander forum een vrouw die zelf een boek had geschreven.
Ik vroeg haar hoe dat precies in zijn werk gaat met uitgeven enz.
Ze gaf me zoveel nuttige info waar ik gelijk al mee aan de slag kan.
Ik denk er al jaren over om een boek te schrijven om zo andere te helpen en zzie het als stuk verwerking.
Ik vond het alleen super moeilijk om
te starten en waar je zo al op moet letten.
Ik ga het nu gewoon proberen met de handige tips welke ik gekregen heb.

Hoe ziet jullie dag eruit?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha die opmerking die je inhoud kan ik wel raden hoor, kop ik zelf vaak ook in als mensen dat tegen mij zeggen 🤣
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daar ben ik weer ff...
Ik heb net zo iets akwards gehad!!! :dizzy::dizzy::dizzy:

Ik was vandaag hele dag al misselijk.
Dacht net ik loop ff na de supermarkt paar kleine dingetjes halen.
Ik loop terug over parkeerplaats van supermarkt staat de viskraam er.
Ik loop langs die viskraam en die lucht....
OMG
Ik heb midden voor die viskraam overgegeven!!!.
Waren gewoon mensen lekker aan het genieten van hun visje :grimacing::grimacing::grimacing:

Nou zo is mijn leven toch niet helemaal saai :flushed::tearsofjoy:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik liep door de supermarkt, zag dit
en moest aan jouw avatar denken.

P1130151.JPGP1130151.JPG
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Ik moet even van me afschrijven om mijn emoties onder controle te houden.
Mijn dochter heeft vandaag een dag vrij van school.
Ze gaat zo met een vriendin dagje naar den haag met hun gratis ov.
We hadden net een gesprekje en dat monde uit vanuit mijn dochter in een hele discussie.
Waarbij ze het nodig vond om tegen mij te zeggen dat het soms wel lijkt dat zij de moeder is ipv mij.
Dit omdat zij vind dat ik bepaalde financiële zaken uitstel.
Dit heeft mij enorm gekwetst deze opmerking omdat ik ondanks ik met een minimum uitkering amper rond kan komen er altijd echt alles aan doe dat juist zij niks te kort komt.
Ik haal nooit iets voor mezelf en ookal zou ik graag bv een x zelf nieuwe kleding of schoenen kopen ik zet mijn dochter altijd op de eerste plek.
Ik ben zo boos nu omdat zij dadelijk lekker weg is en het naar der zin heeft en mij hier achterlaat met een enorm klote gevoel.
Ik heb haar aangegeven dat ik niet voor niks aan de antidepresiva zit en ook niet voor niks aan de medicatie zit voor een te hoge bloeddruk en ik het op prijs zou stellen dat ze een beetje op der woorden let omdat dit zeker mij niet ten goede komt.
Ik kan echt heel veel hebben maar zodra mijn dochter, de gene waar ik het allemaal nog voor doe mij zo kwets breek ik.
Ik kan dit niet aan, niet met mijn depressie in ieder geval.
Normaal zou ik koel gereageerd hebben en lekker mijn ding gaan doen.
Nu ik zak gelijk naar de bodem van de put en de eerste gedachtes die opkomen zijn weer: waar doe ik het allemaal nog voor?
Waarom nog zo hard vechten terwijl ik al op ben als het toch niet gewaardeerd word.
En ja dan komt ook mijn doodsverlangen heel sterk na boven.
Ik voel me gekwetst en ben heel erg verdrietig.
Ook voel ik enorme woede en denk :ga zelf maar eens een maand in mijn schoenen staan met je "ik lijk soms meer de moeder".
Regel jij het maar eens een maand lang allemaal en zorg er wel voor dat ik niks te kort kom.
Ik weet het, het is een puber en ik moet het niet persoonlijk opvatten dat is mij al vaak verteld.
Toch ga ik door 1 zo'n opmerking kapot!!!.
Klik om te vergroten...
Wil hierop wel even reageren, klinkt wel interessant.

Ten eerste zou ik in jouw situatie, jezelf op de 1e plek zetten. Als je iets wilt veranderen, kunnen andere je sturen en steunen, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Dus dat gaat aandacht kosten, iets wat je nu eigenlijk minder moet geven aan anderen.

Maar betreft je dochter; die heeft toch ook echt énorm geleden onder jouw verslaving toendertijd? Denk daar even aan, hoe hard jij haar in de steek hebt gelaten, gekwetst, genegeerd, etc. (In het ergste geval gezien hé, want niet veel verslaafden denken aan anderen. Niet zo gek dat verslaafden juist veel naasten verliezen).

Als laatste wat ik wil zeggen; je bent al zo lang clean, is het dan niet het moment om dan tegen jezelf te zeggen: "Ja ik ben clean, het is me gelukt!". Het klinkt telkens alsof je dit telkens uitstelt, je je vast houd aan een beetje angst en je je niet bewust bent van wat je allemaal al hebt bereikt. Alsof die knop even omgezet moet worden. Daar ben je volgens mij bang voor.

Je bent afgekickt, maar iets in je zegt dat datgene wat je bereikt hebt, nog steeds net niet goed genoeg is om ook echt te zeggen dat je afgekickt bent. Zo klinkt het naar mijn mening. (:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bas zei:
Maar betreft je dochter; die heeft toch ook echt énorm geleden onder jouw verslaving toendertijd? Denk daar even aan, hoe hard jij haar in de steek hebt gelaten, gekwetst, genegeerd, etc.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie allereerst.
Ik vraag me alleen af of je alleen dit bericht van mij gelezen hebt of mij beetje hebt gevolgd.
Ik vind deze uitspraken namelijk nogal hard en ook zeer zeker niet kloppen.
Mijn dochter heeft enorm geleden onder het huiselijk geweld destijds en onder hoe haar ouders op brute wijze uit elkaar zijn gegaan.
Zij heeft nooit geweten van mijn speedverslaving en ik heb haar juist alles behalve in de steek gelaten, genegeerd en gekwetst.
Ik ben ondanks alles er juist altijd voor haar geweest en heb haar juist NOOIT laten vallen.
De uitspraak welke ze deed waar op jij reageer was puur en alleen gericht op het feit dat zij op dat moment op financieel gebied haar zin ergens niet in kreeg.

Je kunt veel van mij zeggen maar 1 ding durf ik van mezelf hardop over mezelf te zeggen en dat is dat wat jij zegt over hoe ik mijn dochter tijdens mijn verslaving heb behandeld zo onjuist is!.

Het feit dat ik al 8 mnd clean ben ik nog steeds op dit forum berichten plaatst staat los van het feit dat ik weet dat ik afgekickt ben.
Ook dat is iets wat de mensen die mij volgen weten van mij..
Dat ik dit nog doe omdat dit mij enorm helpt in mijn gehele proces waar ik in zit.
Ik verder niemand heb waar ik mijn ei bij kwijt kan over mijn dagelijkse gang van zaken.

Mijn excuus als ik je bericht verkeerd gelezen heb wat natuurlijk zou kunnen.
Het komt alleen op mij over dat je weinig van mijn situatie af weet en enkel reageer op 1 bericht wat je leest.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Daar ben ik weer ff.
Mijn dochter heeft vanochtend haar excuus aangeboden voor haar gedrag van gisteren.
Ik heb haar duidelijk uitgelegd wat zulke uitspraken met mij doen op het moment.

Ik zweet me echt het laplazerus, echt niet normaal meer!!.
Ik zit gewoon rustig op de bank een paar mails te beantwoorden en mijn shirt is zeiknat.
Ik zweet gewoon nog meer dan toen ik speed gebruikte.
Waarsch komt het door mijn te hoge bloeddruk.
Heb ook nog steeds al vanaf dat ik na spoedeisende hulp ging t/'m nu koppijn.
Mijn eetlust is helemaal weg.
Vanochtend kwam ik erachter dat ik gister alleen s' ochtends een boterham heb gegete met zware tegenzin omdat ik mij medicijnen niet op lege maag kan innemen.
Net ff na supermarkt gelopen en ik kom thuis en mijn ademhaling is zooo hoog en snel alsof ik een marathon heb gerent.
Vrijdag terug naar huisarts om bloeddruk op nieuw te meten en te kijke hoe het gaat.

Gisteren sprak ik op een ander forum een vrouw die zelf een boek had geschreven.
Ik vroeg haar hoe dat precies in zijn werk gaat met uitgeven enz.
Ze gaf me zoveel nuttige info waar ik gelijk al mee aan de slag kan.
Ik denk er al jaren over om een boek te schrijven om zo andere te helpen en zzie het als stuk verwerking.
Ik vond het alleen super moeilijk om
te starten en waar je zo al op moet letten.
Ik ga het nu gewoon proberen met de handige tips welke ik gekregen heb.

Hoe ziet jullie dag eruit?
Klik om te vergroten...

Heel goed van je dochter, serieus. Zo zie je dat ze jou (al is ze puber en valt haar gedrag (mede) daardoor te verklaren) respecteert.
Fijn dat je er uberhaupt over kan praten als zoiets is voorgevallen.

Niet weer een megataak op je nek halen he door een boek te schrijven!
Al denk ik wel dat het een prima manier van verwerken kan zijn.
Je 'verhaal doen', ook zoals hier op het forum, is gewoon lekker.
Van je af schrijven he, heet niet voor niets zo :)

Syl zei:
Daar ben ik weer ff...
Ik heb net zo iets akwards gehad!!! :dizzy::dizzy::dizzy:

Ik was vandaag hele dag al misselijk.
Dacht net ik loop ff na de supermarkt paar kleine dingetjes halen.
Ik loop terug over parkeerplaats van supermarkt staat de viskraam er.
Ik loop langs die viskraam en die lucht....
OMG
Ik heb midden voor die viskraam overgegeven!!!.
Waren gewoon mensen lekker aan het genieten van hun visje :grimacing::grimacing::grimacing:

Nou zo is mijn leven toch niet helemaal saai :flushed::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Damn, timing.....hahahah. Kan je ook niks aan doen, helaas.
"Sorry mensen, eet ze nog!"
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Syl Ja, ik volg je topic al sinds het begin en heb het meeste wel gelezen zodra er een update kwam. Ik sprak over 'in het ergste geval', omdat niet veel verslaafden aan andere denken. Maar inderdaad, klopt wat je zei over dat je er altijd voor je dochter was vroeger. Ik zei dat niet om te gaan zitten haten ofzo. Ik wil je niet van dit forum hebben hoor, ik weet dat dit je uitlaatklep is. Ik heb dit echt allemaal vanaf het begin meegekregen. Ik bedoelde het gewoon goed. Sorry.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bas zei:
@Syl Ja, ik volg je topic al sinds het begin en heb het meeste wel gelezen zodra er een update kwam. Ik sprak over 'in het ergste geval', omdat niet veel verslaafden aan andere denken. Maar inderdaad, klopt wat je zei over dat je er altijd voor je dochter was vroeger. Ik zei dat niet om te gaan zitten haten ofzo. Ik wil je niet van dit forum hebben hoor, ik weet dat dit je uitlaatklep is. Ik heb dit echt allemaal vanaf het begin meegekregen. Ik bedoelde het gewoon goed. Sorry.
Klik om te vergroten...

Bas,

Daarom dat ik ook onderaan mijn reactie zei dat het ook kan dat ik het verkeerd las.
Als iemand iets zegt over mij als moeder dan raak ik gelijk in de verdediging.
Dat is namelijk de plek waar je me het hardst raakt.

Het klopt inderdaad dar de veel verslaafden geen aandacht hebben hun naasten.
Bij mij was dit juist in de periode dat ik een eigen huisje kreeg met mijn dochter het tegenover gestelde.
Ik begon weer aan de speed omdat ik gewoon door alles uitgeput was.
Ik wou juist ondanks alles er voor de volle 200% voor mijn dochter zijn.
Ik was bang in te storten en zo niet goed meer voor haar te kunnen zorgen.
De speed gaf mij juist de energie om dag in dag uit vol te houden voor mijn gevoel destijds en toch een goede moeder kon zijn.

Mischien was mijn reactie op je wat fel mijn excuus daar voor van mijn kant.
Kan goed kritiek hebben maar op sommige gebieden ga ik gelijk in de verdediging.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
Heel goed van je dochter, serieus. Zo zie je dat ze jou (al is ze puber en valt haar gedrag (mede) daardoor te verklaren) respecteert.
Fijn dat je er uberhaupt over kan praten als zoiets is voorgevallen.

Niet weer een megataak op je nek halen he door een boek te schrijven!
Al denk ik wel dat het een prima manier van verwerken kan zijn.
Je 'verhaal doen', ook zoals hier op het forum, is gewoon lekker.
Van je af schrijven he, heet niet voor niets zo :)



Damn, timing.....hahahah. Kan je ook niks aan doen, helaas.
"Sorry mensen, eet ze nog!"
Klik om te vergroten...


Ja mijn dochter en ik praten wel altijd een ruzie uit.
Mijn dochter weet ook dat ze mij gewoon ergens op aan kan spreken als ik iets niet juist doe in haar ogen.
Maar uiteraard wel op een fatsoenlijke manier.
Als je een ruzie uitpraat weet je van beide kanten ook wat de ander dwars zit.


Jaaaaaaa het was heel genant dat ik moest overgeven joh :yum::fish:🤮
Ik had op dat moment ff geen "lekker bekkie". :grinning:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Even wat bij gelezen hier. Dat voorval met je dochter kan ik me goed van indenken dat dat als een klap in het gezicht voelt na alles wat je voor haar doet. Ze is een puber en die zeggen soms hele ondoordachte dingen, maar als je je al helemaal niet lekker in je vel voelt zitten is zoiets natuurlijk moeilijk te verteren.

Maar ik las ook dat je zit met spanningshoofdpijn en omdat ik daar zelf ook geregeld mee te maken heb, wou ik even wat met je delen. Natuurlijk is er ten eerste de oorzaak van die spanning/stress, waar je al achter gekomen bent. Daar zul je zelf een oplossing voor moeten zoeken ben ik bang. Maar daarnaast zijn er ook manieren om je klachten te verzachten. Spanningshoofdpijn heeft zijn oorzaak in het lichaam namelijk meestal in een paar hele specifieke spieren. Namelijk in je nek vlak onder de aanhechting met de schedel en lager in de nek en schouders. De spanning in je lijf heeft de neiging om daar eerst opgeslagen te worden en zorgt zo voor allerlei narigheid. Een tijd terug stuitte ik op een youtube kanaal met oefeningen die dit aanpakken. Hierbij twee relevante video's voor oefeningen tegen spanningshoofdpijn:




De bovenste video is dus een stretch voor de spieren vlak onder de achterkant van je schedel en de onderste gaat over drukpunten in de nek en schouders. Deze zouden de symptomen al een stuk draaglijker moeten maken voor je.

Daarnaast raad ik ook deze video aan:


Dit pakt de stress meer aan van binnenuit, wat ook weer een groot effect heeft op de spanning in je nek en schouders waar die hoofdpijn vervolgens uit ontstaat.

Hopelijk helpt dit je wat...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Even wat bij gelezen hier. Dat voorval met je dochter kan ik me goed van indenken dat dat als een klap in het gezicht voelt na alles wat je voor haar doet. Ze is een puber en die zeggen soms hele ondoordachte dingen, maar als je je al helemaal niet lekker in je vel voelt zitten is zoiets natuurlijk moeilijk te verteren.

Maar ik las ook dat je zit met spanningshoofdpijn en omdat ik daar zelf ook geregeld mee te maken heb, wou ik even wat met je delen. Natuurlijk is er ten eerste de oorzaak van die spanning/stress, waar je al achter gekomen bent. Daar zul je zelf een oplossing voor moeten zoeken ben ik bang. Maar daarnaast zijn er ook manieren om je klachten te verzachten. Spanningshoofdpijn heeft zijn oorzaak in het lichaam namelijk meestal in een paar hele specifieke spieren. Namelijk in je nek vlak onder de aanhechting met de schedel en lager in de nek en schouders. De spanning in je lijf heeft de neiging om daar eerst opgeslagen te worden en zorgt zo voor allerlei narigheid. Een tijd terug stuitte ik op een youtube kanaal met oefeningen die dit aanpakken. Hierbij twee relevante video's voor oefeningen tegen spanningshoofdpijn:




De bovenste video is dus een stretch voor de spieren vlak onder de achterkant van je schedel en de onderste gaat over drukpunten in de nek en schouders. Deze zouden de symptomen al een stuk draaglijker moeten maken voor je.

Daarnaast raadt ik ook deze video aan:


Dit pakt de stress meer aan van binnenuit, wat ook weer een groot effect heeft op de spanning in je nek en schouders waar die hoofdpijn vervolgens uit ontstaat.

Hopelijk helpt dit je wat...
Klik om te vergroten...

Dank je wel super dit!!.
Hier ga ik zeer zeker mee aan de slag!!.
Ik sta altijd open om nieuwe methodes te proberen.

Voorheen heb ik periode gehad dat de stress op mijn rechterbeen zat.
Mijn spieren deden 24/7 niks anders dan aanspannen.
Heb daar toen revalidatie voor gehad.
Niet alleen fysio kreeg ik om dit probleem aan te pakken maar ook haptotheraphie, psychologie, ergotherapie.
Ik heb daar veel aan gehad en ook van klachten aan me been af.

Er is mij verteld dat mijn lichaam geen verschil meer kent tussen ontspannen en aanspannen.
Zo heb ik problemen destijds ondervonden dat ik niet meer na de wc kon.

Ik heb trauma therapie en door middel van het verwerken hoop ik ook minder stress op den duur te hebben.
Ik loop nu ruim 5 jaar met ptss en ookal zeg ik vaak tegen mezelf als ik mezelf gestrest voel dat er geen reden voor is dit gebeurd gewoon automatisch.

Ik heb van iemand op dit forum ook al de tip gekregen om eens te gaan floaten dat schijnt heel erg ontspannen te zijn.
Zodra ik hier x financieel mogelijkheid voor heb wil ik dit zeer zeker x proberen.

Nogmaals dank voor je bericht!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stress is echt killing voor het goed functioneren van het lichaam. Veel meer nog dan de meesten zich beseffen denk ik. En natuurlijk zorgt die lichamelijke ellende op zijn beurt weer voor nog veel meer stress...

En wat dokters zeggen is ook niet altijd de (hele) waarheid. Soms zijn er hele simpele handelingen die je kunt doen die je kunnen helpen, waar geen ingrijpend iets voor aan te pas hoeft te komen. Natuurlijk moet je naar de dokter blijven gaan, maar zoek daarnaast ook altijd zelf naar oplossingen is mijn mening. Het maar jaren rond blijven lopen met anti-depressiva is naar mijn mening 1 van die dingen. Het kan een brug slaan naar zelfstandig geestelijk goed functioneren, maar (imo) wordt het veel teveel gezien als een langere termijn oplossing. Maar dat is mijn mening dus maar. Maar doe wat je denkt dat nodig is.

Floaten heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het je hoofd goed leegmaakt en dat werkt sowieso zeer goed tegen stress! Daarom ook echt bezig gaan met die Wim Hof ademhalingsmethode, want dat is wat het doet: je hoofd leegmaken (en je ademhaling verdiepen, wat zeer belangrijk is om stressvrij te leven).

Hoop echt voor je dat het allemaal weer wat makkelijker wordt. :)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Stress is echt killing voor het goed functioneren van het lichaam. Veel meer nog dan de meesten zich beseffen denk ik. En natuurlijk zorgt die lichamelijke ellende op zijn beurt weer voor nog veel meer stress...

En wat dokters zeggen is ook niet altijd de (hele) waarheid. Soms zijn er hele simpele handelingen die je kunt doen die je kunnen helpen, waar geen ingrijpend iets voor aan te pas hoeft te komen. Natuurlijk moet je naar de dokter blijven gaan, maar zoek daarnaast ook altijd zelf naar oplossingen is mijn mening. Het maar jaren rond blijven lopen met anti-depressiva is naar mijn mening 1 van die dingen. Het kan een brug slaan naar zelfstandig geestelijk goed functioneren, maar (imo) wordt het veel teveel gezien als een langere termijn oplossing. Maar dat is mijn mening dus maar. Maar doe wat je denkt dat nodig is.

Floaten heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het je hoofd goed leegmaakt en dat werkt sowieso zeer goed tegen stress! Daarom ook echt bezig gaan met die Wim Hof ademhalingsmethode, want dat is wat het doet: je hoofd leegmaken (en je ademhaling verdiepen, wat zeer belangrijk is om stressvrij te leven).

Hoop echt voor je dat het allemaal weer wat makkelijker wordt. :)
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens wat je omschrijft!!.
Ik heb ook tijdje yin yoga gedaan om te ontspannen.
Ik wil ook graag dit weer oppakken daar waar het beetje betaalbaar is.

Ik ben het ook helemaal eens met het feit dat je niet jaren met antidepresiva moet rond lopen.
Ik heb er zelf al afgelopen tijd meerdere malen over nagedacht om er mee te stoppen.
Ik ben laatst bij instantie geweest om hulp te vragen bij meer sociale contacten.
Ik ben van mening als mijn sociale contacten beter zijn mijn stress ook zal afnemen.
Ze zijn voor mij bezig hiermee en ze nemen contact op met me.
Ook ben ik aan het kijken voor cursussen en ga ik in febr bv cursus volgen.
Verder heb ik me aangemeld bij steungroep depressie in mijn woonplaats.
Daar kun je met lotgenoten praten en zo ook nieuwe mensen leren kennen en bv samen activiteiten ondernemen.

Ik weet dus wat de stappen zijn en ben er mee bezig.
Zodra dat beter loopt en ik beter in mijn vel zit wil ik zo bij zo stoppen met de antidepresiva.
Ook wil ik weer het sporten oppakken.

Ik ga nu zo naar mijn psycholoog afscheid nemen en kennismaken met mijn nieuwe psycholoog.
Nogmaals dank voor je adviezen!!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Mischien was mijn reactie op je wat fel mijn excuus daar voor van mijn kant.
Kan goed kritiek hebben maar op sommige gebieden ga ik gelijk in de verdediging.
Klik om te vergroten...
Hey Syl,

Ik snap je reactie volkomen hoor. Ik zat bij Bas zijn reactie ook even achterover van, goeiemorgen, da's wel erg hard! Goed bedoeld, dat geloof ik heus wel.

Maar jij en je dochter verwaarlozen? Het enige wat ik van jou lees is dat je keihard voor haar knokt. Jezelf zet je op de tweede plaats. Zij gaat voor, wat er ook gebeurt. Zulke onvoorwaardelijke liefde is een inspiratie voor velen.

Er heeft jou al zoveel tegen gezeten. En je vecht maar door. Iemand die wil oordelen moet maar eens even in jouw schoenen lopen.

Je bent een kanjer. En stiekem weet je dat zelf ook wel. :wink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
verwondering zei:
Hey Syl,

Ik snap je reactie volkomen hoor. Ik zat bij Bas zijn reactie ook even achterover van, goeiemorgen, da's wel erg hard! Goed bedoeld, dat geloof ik heus wel.

Maar jij en je dochter verwaarlozen? Het enige wat ik van jou lees is dat je keihard voor haar knokt. Jezelf zet je op de tweede plaats. Zij gaat voor, wat er ook gebeurt. Zulke onvoorwaardelijke liefde is een inspiratie voor velen.

Er heeft jou al zoveel tegen gezeten. En je vecht maar door. Iemand die wil oordelen moet maar eens even in jouw schoenen lopen.

Je bent een kanjer. En stiekem weet je dat zelf ook wel. :wink:
Klik om te vergroten...

Aaaaah dank je wel!! :heartsuit:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi hoi,
Net bij huisarts geweest voor controle bloeddruk.
Gebruik nu een week medicatie ervoor en mijn bloeddruk was vandaag al gezakt.
Mijn huisarts zei dat ik er rekening mee moest houden dat ik deze medicatie de rest van mijn leven moet gebruiken.
Dit vond ik best raar en vroeg aan dokter, als door stress komt en die neemt naar tijd af en bloeddruk is weer normaal is toch onzin rest van leven te gebruiken?.
Hij zei dat als bloeddruk tijd weer normaal is je eventueel zou kunnen afbouwen.
Over 2 weken moet ik terug komen om bloeddruk weer te laten contreren.
En over 6 weken wil hij dat ik bloed laat prikken om te kijken of er schade aan mijn nieren is.

Hij zat er aan te denken om zwaardere slaapmedicatie voor te schrijven.
Ik wil dit niet en zei dat de temazepam goed zo is.
Ik slaap nu tot een uur of 4 en dan ga ik na wc en duurt daarna wel ff voor ik weer in slaap val.
Ik gebruik momenteel genoeg zooi en ben van mening dat dat ook niet de oplossing is voor mijn enorme vermoeidheid.

Hebben jullie nog wilde plannen voor het weekend??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi Syl,

De medicatie waar je het hierboven over hebt, welke is dat? Waar je bloeddruk van zakte?

Wat je zegt over je dokter die zegt dat je levenslang iets moet gebruiken is precies wat ik bedoelde. Doktoren zeggen soms dingen waar ik me echt even van achter de oren moet krabben. Begrijp me niet verkeerd, luister naar je dokter. Ik wil nooit beweren dat iemand dat niet moet doen. Maar daarnaast, denk ook zelf na. Ga op onderzoek. Is het écht nodig en goed om levenslang iets te moeten gebruiken? Is dat hoe we gemaakt zijn? Om levenslang een door mensen gemaakt iets te moeten gebruiken om een beetje lekker te kunnen leven? In sommige gevallen misschien wel, ik zeg niet dat dit nooit zo is. Maar blijf alsjeblieft zelf ook nadenken en neem niet alles zomaar aan. Ga eventueel ook voor een second opinion naar een andere dokter.

Hierbij een video die toevallig net in mijn recommended staat, die hier precies op aansluit:


De man praat een beetje tegen me alsof ik 8 jaar oud ben, maar los daarvan is dit zeer goed advies denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."