Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"verwondering zei: "Best" trots op jezelf? Kom op, ik ben fucking trots op je! Ik ben jaloers op jouw doorzettingsvermogen! Mag ik heel eerlijk zijn dat ik het in het begin niet verwacht had, dat het zo lang goed zou gaan? Ik ben heel blij voor je. Blijf alsjeblieft zo doorgaan en overtref alle verwachtingen. Klik om te vergroten... Hahaha @verwondering mijn excuses. Ik heb het helemaal verkeerd verwoord. Ik bedoel natuurlijk precies wat jij zegt. Ik ben altijd wat subtieler met dingen verwoorden (oeps). Maar inderdaad @Syl mag (vind zelfs dat het moet) super super trots op haarzelf zijn. Hoe zij in haar leefsituatie, aan het begin van dit alles toch die omkeer heeft kunnen maken... en met haar doorzettingsvermogen gewoon volhoudt... dat is gewoon bijzonder! En dat is dan nog niet alles... want naast het afkicken ook nog eens zo actief bezig zijn met het eigen leven beter te maken/mooier te maken. Dat is gewoon iets waar wij alle enorme respect voor mogen hebben en zelfs voorbeeld aan kunnen nemen. Zij heeft (mij) laten zien dat dat wij ieder het eigen leven in eigen hand hebben. En dat we ons leven ondanks onze huidige situatie zelf beter kunnen maken als we maar graag genoeg willen! Fijne avond en weekend allemaal!"
"Zowel die van Bleko (Witte fles, oranje met zwart etiket.) als die van de Kruidvat ( Bruin glazen flesje, Oranje etiket doen het beide goed. De voorkeur gaat echter naar de Bleko vanwege de mogelijkheid tot een grotere fles en is relatief veel goedkoper. Pas trouwens wel op tijdens het wassen met bepaalde soorten plastic icm aceton anders kan het plastic "smelten" en in je goedje terecht komen. Misschien een domme vraag maar, wel goedje bewaar je ? Hetgeen wat in je filter blijft of hetgeen dat in de aceton oplost en door je filter gaat? En hoelang laat je je gewassen goedje drogen? Mogelijk dat nog niet alle aceton is vervolgen en dat in je neus terecht komt. Helaas valt er in het algemeen te twisten over de smaak en "branderigheid". Zelf vond ik de gewassen beter smaken (nog steeds niet geweldig) dan ongewassen doordat de bittere caffeine er dan niet meer in zit. Ten slotte brandde de gewassen naar mijn idee veel minder in mijn neus + had ik hier de dagen erna veel minder last van. Mocht je er nog steeds niet uitkomen met of het wassen goed is gegaan, laat het dan eens testen bij het testcentrum (de gewassen en eventueel de originele) Dat is toch de beste manier om te weten wat je hebt!"
"ATGC zei: Je hebt ook vrij goedkope flesjes zout water van de appie, €2.35 of zoiets. Ze zijn ook groter dan de standaard sprays, 15 ipv 10 ml en demontabel. Over kraanwater, ik weet niet of dat op langere tijd stabiel is. Ook met pep erin kunnen er bacteriën in groeien. Neussprays (xylometazoline of zout water) bevatten daarom ook conserveringsmiddelen. Verder moet de osmotische waarde zoveel mogelijk overeenkomen met die van het bloed. En aangezien pep een zout is krijg je bij versch. sterktes verschillen in osmotische waarde. Maar het blijft natuurlijk beter dan willekeurig meuk je neus instampen. Klik om te vergroten... Bij de apotheek kun je lege neussprays kopen die je gewoon kunt opendraaien. Scheelt met die gevulde flesjes die je vaak niet makkelijk open krijgt. De lege sprays, bij de apotheek waren, als ik het me nog goed herinner, niet meer dan €1.50. Soms doet de apotheek wel eens moeilijk door van alles en nog wat te vragen of om je een gevulde neusspray aan te smeren. Maar uiteindelijk krijg je gewoon een lege."
"Revolutionair zei: Ik was toevallig op zoek vandaag op dit forum waar je dit kon kopen. Gevonden! Thanks! Klik om te vergroten... Mocht je langs de bouwmarkt gaan, let dan inderdaad op wat acht.zes zei en kijk goed op de fles of het geen eco-aceton is (zie afbeelding). Ik heb zelf tot op heden geen bouwmarkt kunnen vinden die de juiste had (alleen eco of helemaal geen). De oranje flesjes van de Kruidvat hebben 't bij mij altijd goed gedaan. Echter heeft een fles Bleko aceton (Witte fles, oranje met zwart label) de voorkeur vanwege het formaat en prijs en mogelijkheid om te laten bezorgen (op afhaalpunten). Veel fijner naar mijn idee dan meerdere keren naar een Kruidvat moeten om erachter te komen dat het schap leeg is"
"Hee @Syl je bent echt lekker bezig met dat sporten hoor ik zou een voorbeeld aan jou moeten nemen. En inderdaad, trots op jezelf zijn en je doelen najagen! Met mij gaat het op het moment een beetje hectisch (nog wel gezond hoor) Afgelopen week erg veel moeite met op tijd opstaan en overdag veel moe. Heb op het moment erg veel verplichtingen. Ik ben bezig met HBO afstuderen en zit in de laatste paar weken met verschrikkelijk veel deadlines. Naast al deze deadlines moet ik ook alle huishoudelijke taken doen, die vreten ook veel energie als student haha. Als laatste moet ik ook tussen al die deadlines door nog in m'n eigen tijd bij beunen voor mijn toelatingstoetsen (Engels en Wiskunde) om toegelaten te worden aan de Universiteit. Fijn weekend Syl en alvast veel succes maandag, ik klop het ook voor je af!"
"Ligt eraan, maar als ik het er echt uit wil krijgen dan maak ik het zakje open. Trek ik het boven iets van een tafel geheel open. Vervolgens even met een pasjes schrapen en klaar is Kees."
"Hee Syl, Ik lees nu een paar dagen mee met je berichten. Ik vind het erg knap en ben blij hoe je de afkick aan het volhouden bent. Je bent echt goed bezig. Houd die positieve mindset vast! Fijne avond"
"Hee Syl, Het is een tijdje geleden dat ik een berichtje heb achterlaten. Ik had en heb het zo druk met van alles en nog wat terwijl ik langzaam weer een beetje begin te kampen met mijn slaapproblemen die verergeren (niet kunnen inslapen en doorslapen). Ik las dat jij ook geregeld moeite hebt met (goed) slapen. Wat bij mij wel eens heeft geholpen is consequent mediteren, wellicht ook iets voor jou (het proberen waard ). Ik denk dat ik dit weer snel moet gaan oppikken om hopelijk beter te kunnen slapen. Ik plaats niet vaak berichten maar ik lees ze wel geregeld. Het doet me echt enorm goed om te zien hoe goed je bezig bent met je afkick. Ik vind het zo knap dat je ondanks alles die positieve mindset erin houd om clean te blijven. Daarnaast moet ik zelfs bekennen dat je me op een bepaalde manier aansteekt met het positieve omdat ik naast de afkick ook lees dat je bezig bent met goed voor jezelf te zorgen. Ik ben trots op je en dat mag(nee moet) je ook op jezelf zijn! In mijn vriendenkring speelt verslaving bij enkele helaas ook een rol waarbij enkele de verslaving niet inzien en er niks aan doen en een ander al meerdere keren is teruggevallen. Hun verslaving is niet mijn verantwoording (ookal heb ik een enkeling wel eens geprobeerd te helpen) maar soms doet het toch stiekem een beetje pijn of geeft het me een wat negatievere mindset. Ik hoop dat het kwartje bij hen ooit gaat vallen om te stoppen en dat ze met hetzelfde doorzettingsvermogen en positieve mindset als jij hebben! Ik wens je een fijne dag Hou vol en ga zo door!"
"Ik wens je veel sterkte Talim!"