Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
168 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Hey @Syl

Goed bezig!

Met houten kop opgestaan, biertje te veel gedronken met dat voetbal van gisteren maar had al weekend dus niet zo erg. Flink gepoetst thuis toch nog, was ook wel nodig lol. En nieuwe tuinstoelen gehaald voor het balkon, de ouwe waren op.
Klik om te vergroten...

Dan was het wel een gezellige avond geweest dus ^_^
Kijk jij bent ookal helemaal klaar voor de zon !!:sunglasses:
Lekkere lounge stoelen??
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Dank je wel!!
Hoe was jou dag??
Klik om te vergroten...
Ja wel redelijk goed. Nog wel een beetje last van mijn longen maar wordt al wel minder heb ik het gevoel.
Was wel even lekker weer dus ook nog even lekker buiten gezeten. Verder eigenlijk een beetje lui geweest.
Ik had vandaag wel erg zin in een stickie maar dat mag morgen pas weer van Mezelf :).

Had je toevallig nog halve dosissen geprobeerd met Oxazepam? of valt de dufheid al een beetje mee?
Wel leuk om te lezen dat je een goede dag had en dat je nog aan speed denkt is natuurlijk heel normaal.
Dit zal wel even zo blijven al zal het met de dag minder worden. Maar ook daarin zal je nog wel moeilijkere dagen tegen gaan komen maar uiteindelijk wordt het alleen maar makkelijker. Blijft knap van je hoor, petje af :blushing:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Ja wel redelijk goed. Nog wel een beetje last van mijn longen maar wordt al wel minder heb ik het gevoel.
Was wel even lekker weer dus ook nog even lekker buiten gezeten. Verder eigenlijk een beetje lui geweest.
Ik had vandaag wel erg zin in een stickie maar dat mag morgen pas weer van Mezelf :).

Had je toevallig nog halve dosissen geprobeerd met Oxazepam? of valt de dufheid al een beetje mee?
Wel leuk om te lezen dat je een goede dag had en dat je nog aan speed denkt is natuurlijk heel normaal.
Dit zal wel even zo blijven al zal het met de dag minder worden. Maar ook daarin zal je nog wel moeilijkere dagen tegen gaan komen maar uiteindelijk wordt het alleen maar makkelijker. Blijft knap van je hoor, petje af :blushing:
Klik om te vergroten...


Het gaat dus wel wat beterder met je longen nu??.
Jaa het was super lekker weer vandaag!!!.

Het was mijn bedoeling om vandaag een een halve oxzepam te gaan proberen.
Ik heb maandag ook lagere dosis genome maar ik was heel onrustig.
Aangezien we nu paar dagen verder zijn vond ik het goed idee nog x te proberen.
Ik stond op zoals elke ochtend om 5:30 uur en voelde me tot mijn grote verbazing best fit en uitgerust.
Aangezien ik meerdere medicijnen slik en dit in speciale medicijnbakje heb waar je voor bv hele week al je medicijnen in kan verdelen nam ik zonder bij na te denken mijn medicijnen voor de ochtend in.
Dus ook een oxzepam van 10 mg helaas.
En wat baalde ik hiervan want ik voelde me echt fit voor mijn doen maar na ong een uur toen oxzepam begon te werken werd ik kapot moe!!!.
Ik kon me ogen amper los houden nog.
Ik kon mezelf wel voor me kop slaan !!.
Heb nu overal de oxzepam uit gehaald en ga eerst vanaf nu kijken rustig eerst hoe ik me voel .
Ik wil eigenlijk alleen maar oxzepam nemen als ik echt TE onrustig word in de zin dat ik alleen maar denk aan speed en het score ervan.
Ook zeg ik je eerlijk begin ik nu al te merken dat die oxzepam ook aardig verslavend begint aan te voelen.

Gewoon dag beginnen rustig opstaan en ontbijten en kijkem hoe ik me voel en pas als ik echt merk dat ik onrustig word misvh halve proberen.

Vind het inderdaad lastig want ik moet ff juiste ritme gaan vindem hierin
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben absoluut geen specialist dus wat ik zeg of adviseer hoeft helemaal niet waar te zijn.
Ik heb wel enige ervaring met verslaving(en) en vele middelen zoals oxazepam.
Verwonderde me altijd ontzettend dat oxazepam niet bestaat vanaf 5 mg want ikzelf merk van 5 mg wel degelijk effect.

Het is altijd goed te testen of je minder gespannen wordt zonder oxazepam en dus goed om het alleen te nemen als je onrustig wordt. Maaaaar... Onrust mag ook een beetje bestaan he.. Iedereen heeft wel eens onrust.. Sommige (zoals ik) hebben altijd wel een vorm van onrust. Ik heb dat mijn hele leven al. Natuurlijk snap ik dat mijn onrust totaal niet valt te vergelijken met jou onrust van het afkicken. Bedoel alleen dat onrust wel mag bestaan.
Daarom is het goed om de volgende x een halve te nemen als je je te onrustig voelt. Maar dan is het tegelijk misschien zelfs juist goed dat je er niet "alle" onrust ermee weghaal. Onrust mag absoluut gevoelt worden namelijk. Om altijd alle onrust weg te slikken leer je niet met onrust om te gaan.
Maar wees voorzichtig want terugval naar speed is veel erger voor jou op dit moment. Dus mocht een halve je toch "nog" niet genoeg helpen, kan je altijd die andere halve er weer bij nemen. Verder wil ik je absoluut niet pushen het anders te doen dan je nu doet, want het gaat ontzettend goed, echt waar!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Syl
Dat lijkt me een hele goede beslissing, die benzo's bewaren voor pure noodsituaties.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede beslissing m.b.t. de oxazepam Syl. Je hebt er op deze manier alleen nadeel van (vermoeidheid) en als je door frequent gebruik tolerantie krijgt zal het minder zijn werk doen op de momenten dat je het echt nodig hebt.

‘Kon mezelf wel voor mijn kop slaan’ is onnodig streng naar jezelf. Ik vind dat je vooral trots mag zijn op hoe je bezig bent. :) Ook goed dat je hier alles steeds blijft delen!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil toch ff kwijt dat ik jullie allen stuk voor stuk TOPPERS vind!!.
Jullie reacties en advies helpen mij echt deze periode door te komen .

Even terug komend op de "oxzepam".

In 2014 toen ik nog bij mijn ex was en middenin het huiselijk geweld zat vroeg ik aan mijn huisarts die ik destijds had iets voor de stress.
Hij schreef me oxzepam voor maar zei dat ik moest beginnen met halve omdat je er suf van kan worden.
Mijn ex was werken en mijn kinderen op school dus ik nam een halve in .
Ik lag in coma op de bank (bij wijze van spreke).
Dit was voor mij ook gelijk de laatste x dat ik dit wou !!.
Mijn ex is een narcistische psychopaath en ik moest 24/7 alert en op me hoede zijn .ik leefde op de automatische piloot .ik wou niet meer bij hem in bed slapen dus sliep meestal op de bank .ik was puur aan het overleven!!.
**Oooooh ik moet niet met me rug na de deuropening gaan slape dan kan ik hem niet binnen zien kome
**oooh ik moet niet mijn slaapzak dichtritsen als hij me wat aan doet kan ik mezelf niet verdedigen enz enz enz.
Dus suf worden door oxzepam was wel laatste wat ik kon gebruiken .
Had het dus wel in huis maar wou het absoluut niet gebruiken .

Toen ik eind 2015 in een blijf van mijn lijf huis kwam heb ik de oxzepam voor het eerst weer gebruikt om de nacht door te komen .
Na ong mnd in opvang ben ik daar mee gestopt.

Omdat ik nog steeds geen goede hulp gehad heb en dus nog steeds met ernstig onverwerkte trauma's rondloop en wetende dat mijn ex zolang hij op deze aardbol rondloopt mij niet met rust zal laten en ik totaal geen partij ben voor hem (ik ben 1.64 en hij is 1,5 kop groter en fors gebouwd) heb ik 24/7 onrust.
Mijn lichaam kent het verschil niet meer inmiddels tussen onspannen en aanspannen.
Mij is geadviseerd door psycholoog om oxzepam te gaan slikken zodat ik wat rustiger zou worden .
Maar hoe kun je oxzepam gaan slikken waar je dus suf van word als je (destijds) een rechtzaak moet voorbereiden, allerlei shit moet regelen (dingen aanvragen ,school vinden jongste kind in nieuwe woonplaats enz enz).

Ik nam juist speed omdat ik dan weer ff een energie boost had om er weer ff tegen aan te gaan .
Ik was namelijk op en niet zon beetje ook zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik stond er alleen voor met mijn jongste en kon op niemamd ff terug vallen of vragen me te helpen omdat ik al zo moe was van alles.
Nooit eens een arm om me heen of iemand die je troost en gerust steld dat het wel goed komt.
Ik moest door ongeacht hoe uitgeput ik was.

De kracht die je normaal mischien vind bij je familie bv ouders die je ff opbeure of duwtje in je rug geven die miste ik enorm en dat heb ik denk ik opgevuld /voor mijn gevoel vervangen door de speed.
De speed gaf me net dat beetje extra kracht om door te gaan.
Puur tussen me oren weet ik nu hoor .

Ik ben een vechter in de zin dat ik door blijf strijden.
Nu ik het punt bereikt heb na jarenlang dagelijks speed gebruik er klaar mee ben kom ik in een nieuwe strijd/uitdaging terecht.
Terug kijkend na de afgelopen jaren en dan even los gezien van de speed heeft mij geestelijk en lichamelijk verwoest.
Dus dat is al bereikt buiten de speed om.
Door het speedgebruik weet iedereen put je je lichaam ook uit ookal voelt dat op dat moment niet zo.
Ik ben dus nu 1 in x gestopt met speed en het kan ook niet anders dan dat ik nu nog veel heftiger te voelen krijg hoe ik uitgeput ben van alles.

Ik ga altijd door ondanks mijn lichamelijke problemen (astma,darmziekte,herstellende van scheenbeenvliesontsteking en een middenrifbreuk)want mijn motto is ; iemand anders doet het niet voor me dus ik zal het toch echt zelf moeten doen .

Die oxzepam waar we het over hadden om een kort verhaal nog langer te maken ; )
zou in veel opzichten kwa mijn klachten door de ptss veel kunnen betekenen .
Ook zorgt het suffig zijn er voor dat ik meer geremt ben in mijn doen en laten waardoor ik dus meer rust ga krijgen wat mijn lichaam en geest ook nodig heeft.
Dus ik zit met veel dingen te gelijk.
Ik verwacht altijd erg veel van mezelf en ben ook erg streng voor mezelf .

In hoeverre mag ik van mezelf best even alles op een lager pitje zetten en oxzepam nemen zodat ik weer wat rust krijg lichameljjk en geestelijk .
En verwacht ik van mezelf te veel weer omdat ik dezelfde dingen wil doen als wat ik deed met speed op dus hele dag druk en sporte enz.

Ik ben erg eenzaam ,heb afstand moeten doen van mijn geboorteplaats ivm veiligheid en afstand van de mensen met wie ik en mijn ex om ging .moet alles opnieuw beginnen.
Hierdoor ben ik zelf zowel mijn beste vriend als vijand.
Ik heb dagelijks strijd met mezelf soort engeltje en duiveltje op me schouder .
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey Syl :)

Ik ben trots op je, gaat harstikke goed zo!

Luie zondag hier, wielrennen gekeken en daardoor iets te vroeg aan het bier begonnen maar voor een keer maakt dat niks uit vind ik.

Dalijk nog visite en plaatjes draaien.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Ik wil toch ff kwijt dat ik jullie allen stuk voor stuk TOPPERS vind!!.
Jullie reacties en advies helpen mij echt deze periode door te komen .
Klik om te vergroten...
Jij bent ook echt een topper hoor vergeet dat absoluut niet!! Je leert ons (mij iig) ook ongelofelijk veel en fijn dat je zo open je verhaal met ons deelt. Het heeft je allemaal niet meegezeten en ondanks dat, lukt het je toch maar even om al 13 dagen niet toe te geven aan je dagelijkse verslaving van speed :).
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dat zijn het soort gedachten waar het vaak mis gaat. Dat soort manipulatie (van je gedachten) moet je zo erg mee oppassen. Ik gebruik geen speed, maar dit komt me heel erg bekend voor. Je hoofd die je zo weet te manipuleren dat je het toch weer doet.

Soms zijn er gewoon zware dagen en daar kun je denk ik het beste altijd op voorbereid zijn. Maar ik denk ook dat als je cravings extra sterk zijn en jij er alsnog niet aan toegeeft, dat je je verslaving steeds zwakker maakt. :)

Je bent gewoon hartstikke goed bezig, richt je daar maar op. :)
Klik om te vergroten...

Dank je wel !!.
Ja het jezelf wijsmaken dat het niet erg is want .....
Voel me al iets rustiger gelukkig.
Ben door speed niet meer gewend om emoties en gevoelens zo oprecht en heftig te voelen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben trots op je!

Hier gaat het ook goed met de voornemens. Dag 3 zonder alcohol vandaag, ben van 40 shaggies naar onder de tien gegaan per dag, elke dag ruim uur gewandeld, en ben bijna op de helft met de grote schoonmaak thuis.

Ik begin zowaar voorzichtig te denken aan stoppen met roken. Wat het lastig maakt is dat ik al 30 jaar lang elke dag blow, maar ik heb mijn gram wiet per dag al kunnen terugbrengen naar 0,25 gram wiet per dag (een klein jointje dus).
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag dag 26 zonder speed.
Ondanks dat ik slecht geslapen heb vanacht voel ik me wel goed.
Heb vanochtend beetje schoongemaakt en opgeruimd in huis.
Heb mezelf vanmiddag verplicht om ff de stad in te gaan .
Vind het best lastig om na buiten te gaan nu mijn gezicht gezwolle is door de antibiotica en de uitslag in mijn gezicht.
Toch vind ik dat ik daarom niet binnen moet blijven zitten en " schijt moet hebben ".
Dat zeg ik nu heel makkelijk maar moet mezelf soms echt trap onder me reet geven .
Nadat ik uur door stad gelopen had voelde ik mijn jukbeen en onder mijn oog alweer beginnen te gloeien enorm.
Tijd om na huis te gaan dacht ik ,ben er toch ff uit geweest.

Voel me verders rustig vandaag en niet meer zo emotioneel als dat ik me gister voelde .

Hoe is jullie dag??
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Ben trots op je!

Hier gaat het ook goed met de voornemens. Dag 3 zonder alcohol vandaag, ben van 40 shaggies naar onder de tien gegaan per dag, elke dag ruim uur gewandeld, en ben bijna op de helft met de grote schoonmaak thuis.

Ik begin zowaar voorzichtig te denken aan stoppen met roken. Wat het lastig maakt is dat ik al 30 jaar lang elke dag blow, maar ik heb mijn gram wiet per dag al kunnen terugbrengen naar 0,25 gram wiet per dag (een klein jointje dus).
Klik om te vergroten...

wauw jij bent ook super goed bezig zeg!!.
En je pakt gelijk meerdere dingen in 1 x aan.
Dat is best pittig!!.
Echt super 3 dagen zonder alcohol zeg.
En van 40 shaggies naar onder de 10 per dag is een enorme verandering !!.
Voel je je verder goed ??.
Vind het super hoe je bezig bent !!.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Ben door speed niet meer gewend om emoties en gevoelens zo oprecht en heftig te voelen.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar van mijn lange wiet verslaving wat ik je eerder vertelde. Dagelijks gebruik maakt je een soort van emotieloos. Naja je hebt de emoties op zich wel maar veel minder uitbundig en duidelijk. Vlakt je af en zorgt dat je minder geeft om dingen zoals welzijn van anderen of wat er in de wereld of in je leven gebeurt.
Als dat ineens wegvalt is dat heel overweldigend vind ik. Alles kwam harder binnen. Zowel negatieve als positieve emoties en gevoelens.
Ik moest de eerste paar maanden ook best vaak huilen, terwijl ik normaal echt zelden huil. Als ik boos was, zenuwachtig, heel blij, zielige films keek gingen de sluizen open. Was echt vervelend soms!
Gelukkig trekt dat op den duur bij. Minder sterk komt het aan en je went er weer aan. Wel zal het (gelukkig) sterker blijven als toen je dagelijks nog gebruikte.

Goed bezig hoor Syl! Bijna een maand al!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, ik sta er ook van te kijken @Syl.

Maandagmiddag dus in een depri bui na een nacht doorhalen vol drugs (psychedelica) en een verrotte keel heb ik 14 punten op papier gezet, en ik heb me er tot nu toe aan alle 14 gehouden!

Ik lig zelfs voor. Ik had opgeschreven max een halve gram wiet per dag roken en zit op 0,25 gram wiet. En ik wou maandag dinsdag en donderdag niet meer drinken en heb woensdag ook geen alcohol op!

Een echte alcoholist vond/vind ik mezelf niet, het was een gewoonte. Ik denk dat ik nog wel gewoon met mate een biertje kan drinken in het weekend, en dan door de week weer niet. Ik ben wel benieuwd of ik het zwaar ga krijgen met roken als ik weer wel een biertje ga drinken, we zullen wel zien hoe dat gaat. Echt stoppen als ik daar toch problemen mee krijg zit in mijn achterhoofd, als het moet dan moet dat maar. Maar ik ga eerst eens kijken of het zo gaat lukken.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
Ja, ik sta er ook van te kijken @Syl.

Maandagmiddag dus in een depri bui na een nacht doorhalen vol drugs (psychedelica) en een verrotte keel heb ik 14 punten op papier gezet, en ik heb me er tot nu toe aan alle 14 gehouden!

Ik lig zelfs voor. Ik had opgeschreven max een halve gram wiet per dag roken en zit op 0,25 gram wiet. En ik wou maandag dinsdag en donderdag niet meer drinken en heb woensdag ook geen alcohol op!

Een echte alcoholist vond/vind ik mezelf niet, het was een gewoonte. Ik denk dat ik nog wel gewoon met mate een biertje kan drinken in het weekend, en dan door de week weer niet. Ik ben wel benieuwd of ik het zwaar ga krijgen met roken als ik weer wel een biertje ga drinken, we zullen wel zien hoe dat gaat. Echt stoppen als ik daar toch problemen mee krijg zit in mijn achterhoofd, als het moet dan moet dat maar. Maar ik ga eerst eens kijken of het zo gaat lukken.
Klik om te vergroten...

Echt super joh 14 punten dat is niet niks !.
Soms kom je op een punt dat je gewoon echt klaar bent met bepaalde dingen.
Niet meer zo verder wil en/of kan.
Ik vind echt onwijs dat je zoveel punten opschrijft en zelfs al voor loopt.
Zou het super vinden dat je me op de hoogte houd hoe de dagen verlopen !!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Herkenbaar van mijn lange wiet verslaving wat ik je eerder vertelde. Dagelijks gebruik maakt je een soort van emotieloos. Naja je hebt de emoties op zich wel maar veel minder uitbundig en duidelijk. Vlakt je af en zorgt dat je minder geeft om dingen zoals welzijn van anderen of wat er in de wereld of in je leven gebeurt.
Als dat ineens wegvalt is dat heel overweldigend vind ik. Alles kwam harder binnen. Zowel negatieve als positieve emoties en gevoelens.
Ik moest de eerste paar maanden ook best vaak huilen, terwijl ik normaal echt zelden huil. Als ik boos was, zenuwachtig, heel blij, zielige films keek gingen de sluizen open. Was echt vervelend soms!
Gelukkig trekt dat op den duur bij. Minder sterk komt het aan en je went er weer aan. Wel zal het (gelukkig) sterker blijven als toen je dagelijks nog gebruikte.

Goed bezig hoor Syl! Bijna een maand al!
Klik om te vergroten...


klopt inderdaad het vlakt je emoties en gevoel op den duur af.
Bij mij was het zekers niet dat ik minder gaf om het welzijn van andere.
Wel kon ik mijn pijn en verdriet beter weg stoppen.
Ik leefde wel vaak in me eigen bubbel om maar zo te omschrijven.
Het is erg prettig om geen pijn en verdriet te hoeven voelen alleen hetvzal er toch een keer uitkomen.
Ik laat het maar over me heen komen veel meer kan ik niet doen.
Hoop dat ik straks bij de psycholoog hier goed mee leer omgaan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Bij mij was het zekers niet dat ik minder gaf om het welzijn van andere.
Ik leefde wel vaak in me eigen bubbel om maar zo te omschrijven.
Klik om te vergroten...
Ik had het op dat moment zelf niet door dat ik afstompte en minder interesse toonde in anderen. Het viel mij pas op toen de mensen wie ik “had laten vallen” door mijn desinteresse mij niet meer contacten. Eerst was ik boos en teleurgesteld dat ik niks van hen hoorde tot ik besefte dat ik degene was die begonnen was met afstand nemen. Ik zat idd ook in mijn eigen voor mij toen veilige bubbel.

Syl zei:
Hoop dat ik straks bij de psycholoog hier goed mee leer omgaan
Klik om te vergroten...
Als je een goede hebt is het zeker behulpzaam en prettig! Er moet wel een klik zijn en het kan even duren tot jij jezelf echt open kan stellen bij de psycholoog. Je mag ook altijd wisselen van psych als je geen klik hebt.
Succes!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag dag 27 zonder speed.
Voel me vandaag erg moe en heb al de hele dag enorme koppijn.
Wel gewoon de dingen gedaan die ik moest doen .
Mijn dochter kwam thuis en had bult commentaar op iets waar ik voor haar druk mee bezig was geweest.
Normaal zou ik denken ; joh bekijk het ff lekker met je gezeik .
Maar zit al niet lekker in me vel en dan zijn juist deze momenten dat ik er ff genoeg van heb.
Doe zo mijn best voor der met alles ongeacht hoe ik me voel staat ze altijd op de eerste plaats.
Voor mij is de glans al heel lang eraf van het leven .
De enigste reden dat ik door blijf vechten is voor mijn dochter.
De momenten dat ze me afkat vat ik persoonlijk op ipv het te zien als gewoon puberaar gedrag .
Op zulke momenten voel me ik enorm emotioneel en vraag me echt af waar ik het nog voor doe allemaal.
Ik ben gewoon moe ,moe van die eeuwe strijd in alles al jarenlang.
Nu ik gestopt ben met de speed merk ik dat alles harder binnen komt.
Mijn emoties en gevoelens die ik al die jaren kon handelen door het weg te stoppen .
De speed die er voor zorgde dat mijn pijn en verdriet afgevlakt was .
Juist nu zo zonder speed mis ik het zo enorm dat er eens een keer iemand een arm om je heen slaat en zegt dat het wel weer goed komt of me gewoon even vast houd.
Bij mijn ouders telde mijn gevoel en emoties niet .
Als ik moest huilen kreeg ik geen arm om me heen maar liepen me ouders gewoon weg.
Mijn ex precies hetzelfde verhaal.
Ik heb geleerd dat ik mijn verdriet en emoties niet moet uiten omdat het anderen niet boeit.Huilen doe ik alleen als ik helemaal alleen ben onder de douche of ver weg onder me dekbed.
Altijd sterk moeten zijn ,en ondanks alles altijd door blijven vechten .
Ik word nu ik gestopt ben met de speed soms overvallen door verdriet,pijn,woede,onmacht en wraak gevoelens.
Deze zijn zo intens en heftig en dan ben ik alleen zonder iemamd omop terug te kunnen vallen .
Hoe ga ik mezelf hier mee leren omgaan ?.
Hier was ik ook het meest bang voor als ik zou stoppen met de speed.
De confrontatie met al mijn gevoelens die ik juist niet wil voelen omdat ik bang ben er dan aan onder door te gaan.
Heb net een oxzepam genomen om klein beetje rustig te worden .
Mijn hoofdpijn begint wel nu af te zakken .
ik weet dat het misvhien zwak is om een oxzepam te nemen maar ik voel me op dit moment gewoon heel erg verdrietig .
Ondanks dat ik kan verlangen na dat wat speed met mijn emoties kan doen ga ik door met deze strijd .
Ik ga niet terug vallen op de speed en laat het op me af komen .
Maar oh wat is dit ff zwaar.
Het zijn momemten dat weet ik en het komt wel goed maar voor nu voel ik me gewoon ff zwaar klote .
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Echt super joh 14 punten dat is niet niks !.
Soms kom je op een punt dat je gewoon echt klaar bent met bepaalde dingen.
Niet meer zo verder wil en/of kan.
Ik vind echt onwijs dat je zoveel punten opschrijft en zelfs al voor loopt.
Zou het super vinden dat je me op de hoogte houd hoe de dagen verlopen !!
Klik om te vergroten...
Nou, gisteren was mijn strot helemaal naar de klote na een week hoesten dus ben maar naar de dokter gegaan.

Die zei dat het normaal is dat de klachten een tijdje verergeren als je met lichte COPD van kettingroken naar nauwelijks roken gaat. De slijmvliezen zetten dan op en je krijgt een soort rebound effect. Ik heb een puffertje meegekregen en dat verlicht een hoop moet ik zeggen.

Stoppen met roken gaat doorgezet worden, vandaag nog minder gerookt, en ze smaken me ook al niet meer. Nu rustig verder afbouwen en dan dus gewoon stoppen.

Voor een feestje morgen pas ik even, ik ga mezelf wat rust gunnen om te herstellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3536373839...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."