Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
186 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
kanna ben ik niet in thuis en zal ik eens op zoeken op internet.
Klik om te vergroten...
Kanna heeft nogal impact op de serotonine, niet echt een lange termijn optie.

Nogmaals, sterk bezig en succes!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jmths zei:
Kanna heeft nogal impact op de serotonine, niet echt een lange termijn optie.

Nogmaals, sterk bezig en succes!
Klik om te vergroten...

Dank je wel !:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag dag 92 zonder speed en dus 3,5 maand clean.
Het gaat goed met me !!.
Het enigste waar ik het momenteel best moeilijk mee heb zijn mijn dromen.
Ik droom elke nacht en het gaat elke nacht over mijn ex .
Ik word kapot moe wakker en moet voor mijn gevoel eerst ff bijkome als ik wakker word.
Ik voel me heel ellendig en soms heb ik ook in mijn droom schijnbaar echt liggen huilen.
Volgende de POH-GGZ komt dit omdat ik destijds door de speed mijn emoties en gevoel heb afgevlakt.
Nu komt alles veel harder binnen .
Ik weet dat dromen een verwerkingsproces kunnen zijn en het er bij hoort.
Maar ik ben ook gewoon niet uitgerust terwijl ik wel heel vast slaap.
Die dromen / nachtmerries roepen ook heel veel emoties bij me op.
Ik denk dat nu ik clean ben ik pas echt aan de slag ga met mijn verwerkingsproces.
Donderdag ga ik voor het eerst uitgebreid praten over de mishandelingen door mijn ex bij de psycholoog.
Ik heb nooit uitgebreid aan iemand hier over verteld .
Als ik er alleen al aan terug denk krijg ik enorme buikpijn en misselijk.
Ik zie er enorm tegen op maar ik denk dat er wel een last van mijn schouders zal vallen als ik er over ga praten.
Nu mijn emoties niet meer worden afgevlakt en ik alles weer voel zoals het hoort.
Ik onderga het maar gewoon heb ook weinig keus en ga er maar vanuit dat dit mij helpt bij mijn verwerking.

Dinsdag EINDELIJK mijn intake bij de verslavingszorg.
De POH-GGZ die ook bij die instantie gewerkt heeft zei dat ik apart geval zal zijn.
Ik kan bepaalde stappen al overslaan en voor mij zal het vooral gaan om nazorg en hulp om terug te voorkomen.
Ik kijk er echt enorm na uit om eindelijk te kunnen praten over mijn verslaving met iemand en hier goede hulp bij te krijgen .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag dag 94 zonder speed .
Vanochtend heb ik een intake- gesprek gehad bij de verslavingszorg.
Ik ga een makkelijk behandeltraject krijgen aangezien ik al ben gestopt met de speed.
Dit houd in dat ik hulp krijg om niet terug te vallen en begeleiding in mijn verdere afkickproces.
In totaal krijg ik 3 intake-gesprekken en aan de hand daar van volgt een behandelplan.
Mijn volgende intake-gesprek is 15 juli .
Omdat dat nog best wel even duurt kan ik wel volgende week vrijdag weer bij deze vrouw langs komen .
Ook omdat ik nu niet meer wekelijks na de POH-GGZ ga en ik dan toch ergens terecht kan.
Ze vonden het erg knap dat ik al 3 mnd clean ben .
Deze vrouw zei dat ze mij een sterke vrouw vond en dat ik alles zelf goed regel en doe.
Het viel haar ook op dat ik met stalen gezicht over mijn verleden vertelde zonder enige emotie.
Ze zei dat het leek alsof ik iets over iemand anders vertelde ipv over mezelf.
Ze zijn dan ook erg benieuwd hoe of het gaat verlopen nu ik met theraphie ga starten donderdag.
Wat of dit zal gaan doen met mijn afkicken en of de drang naar speed terug zal komen door bv emoties van theraphie.
Ik ben erg blij dat het bij de verslavingszorg nu begint te lopen .
Weer een stap verder in de goede richting !!!:blushing:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Knap hoor! Ruim 3 maanden gestopt al!

Ik rook nog steeds, wel een stuk minder. Alcohol gaat ook redelijk nu, en de andere beloftes gaan eigenlijk wel goed.
Ik ben wel tevreden op dat roken na, maar ooit zal ik er mee stoppen!
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Netjes hoor!
Ga zo door :blushing:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Knap hoor! Ruim 3 maanden gestopt al!

Ik rook nog steeds, wel een stuk minder. Alcohol gaat ook redelijk nu, en de andere beloftes gaan eigenlijk wel goed.
Ik ben wel tevreden op dat roken na, maar ooit zal ik er mee stoppen!
Klik om te vergroten...

Dank je wel !!:relaxed::redheart:
jij ook goed bezig hoor!!.
Fijn dat dat je goed af gaat .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zonnetje zei:
Netjes hoor!
Ga zo door :blushing:
Klik om te vergroten...

Dank je wel !:relaxed:
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jezus, stel je voor dat je verslaafd was aan methamfetamine, dat is 10x erger dan speed en dan kan ik me voorstellen dat je binnen enkele jaren dood was, afhankelijk van je levensstijl. Zelf ben ik aan niets verslaafd, heb wel een probleem met masturberen omdat het ongezond voor me is op dit moment ook al zeggen heel veel sites etc. dat het integendeel gezond is, maar voor mij wordt het elke dag minder interessant dus ben van plan om binnenkort helemaal te stoppen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag dag 98 zonder speed !.
Het gaat redelijk met me.
Ik ben de laatste dagen zo onwijs moe !!.
Ik ben helemaal gestopt ook nu met oxazepam te nemen voor het slapen.
Omdat er in de bijsluiter staat dat als je het voor het slapen gebruikt je overdag ook hierdoor moe nog kunt zijn.
Heb moeite met het in slaap komen zonder de oxazepam en lig veel te draaien in bed.
Toch wil ik zonder medicatie weer gaan slapen.
Ik heb geen idee waar deze vermoeidheid zo vandaan komt want het ging best heel goed.
Ik sporte bijna dagelijks en ik heb er nu echt geen energie voor.
Mischien dat het komt doordat ik nu actief bezig ben bij de psycholoog met het verwerken van mijn trauma's en begonnen ben bij de verslavingszorg.
Voor mij is deze vermoeiheid wat ik ineens weer ervaar toch een groot gevaar.
De drang na speed voel ik toch wel weer wat meer nu.
Dat was ook iets waar zowel de verslavingszorg als ikzelf benieuwd naar was.
Dat hoe of het gaat zijn als ik actief bezig ben met mijn trauma's verwerken en wat voorn invloed dit op mijn verslaving zal hebben.

Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste behandeling gehad bij de psycholoog.
Ik moest met mijn ogen dicht over mijn meest heftigste mishandeling vertellen.
Dit werd opgenome met een voice-recorder app.
Zag er enorm tegen op ookom met mijn ogen dicht te moeten gaan zitten.
Ik heb dan geen controle over wat er om me heen gebeurd.
Toch heb ik het gewoon geprobeerd en het over me heen laten komen.
Ik moet nu elke dag een paar x dit luisteren via de app en bijhouden wat mijn spanningsniveau is voor,tijdens en na het beluisteren.
Heb gisteren toen mijn dochter weg was er naar geluisterd voor het eerst en het was best heftig.
Ik voelde een hele hoop emoties zowel verdriet als woede.
Heb tegen mezelf gezegd dat het ok is dat ik er zo om moest huilen en het toegelaten.
Na een tijdje besloten om iets te gaan gaan om afleiding te hebben zodat ik er niet in bleef hangen .
Ik denk dat dit een hele goede behandeling is wat voor mij echt kan gaan helpen .
Het feit dat ik mijn emoties al kan laten gaan is al heel wat.

Helaas is mijn linkerwang ook weer vuurrood en gezwollen en brand.
Ook dit zal wel te maken hebben met mijn therapie ,aangezien de huisarts denkt dat het door stemmingswisselingen komt.

Gisteren ben ik bij mijn huisarts geweest omdat ik laatste dagen last heb van kortademigheid.
Heb astma en had idee dat mijn medicijn hiervoor niet voldoende werkte.
Mijn huisarts heeft mij in de praktijk een longtest laten doen en volgens hem komen mijn klachten door allergie .
Waarschijnlijk hooikoorts ofzo ookal slik ik daar ook al het een en ander voor.
Heb nu andere allergietabl en een neusspray gekregen .

Ik moet even weer beetje meer motovatie zien te vinden .
Ik ben afgelopen week wel na sportschool geweest maar toen ik daar was dacht ik; wtf doe ik hier ik ben kapot!!.
En ja ik weet ik eis altijd te veel van mezelf en mag best toegeven aan dat ik gewoon nu ff minder energie heb .
Vind erg moeilijk omdat ik er echt lekker in zat en me best goed voelde.
Toch denk ik dat het samenhangt met mijn traumaverwerking op moment.

Bij mij kwam mijn speedgebruik altijd door vermoeidheid dus ik heb het op moment wel lastig .
De gedachten aan speed zijn op moment weer meer aanwezig en ik zal hier toch iets op moeten gaan verzinnen.
Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de verslavingszorg en zal ik het hier ook voorleggen .

Mijn dochter is geslaagd voor school dus ben super trots op haar !!.
Ondanks dat ze door ons verleden heeft moeten instromen op een nieuwe school .
Ze heeft een super mooie cijferlijst en ze heeft enorm veel zin na de zomer te beginnen aan haar nieuwe opleiding.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Laten we hopen dat ik ook geslaagd ben ondanks mijn mentale onstabiliteit ... ben gezakt van 70-80% 2 jaar geleden naar 50-60% momenteel dus waarschijnlijk haal ik het nog net. Maar het gaat hier om jou, dus wil ik je eerst eventjes feliciteren! Ik kijk al uit naar de toekomst want dan gaan ze waarschijnlijk MDMA/XTC gebruiken voor PTSD-therapie (volgens mij is dat bij jou het geval?) en dan is praten veel makkelijker omdat het helpt met eerlijk zijn. Ben zelf gestopt met sporten omdat ik niet wil dat anderen tijdens het omkleden mijn littekens zien (wat al een keer is gebeurd en heel ongemakkelijk was ...) en omdat ik er sowieso totaal geen zin meer in heb.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
ketakoekjes zei:
Laten we hopen dat ik ook geslaagd ben ondanks mijn mentale onstabiliteit ... ben gezakt van 70-80% 2 jaar geleden naar 50-60% momenteel dus waarschijnlijk haal ik het nog net. Maar het gaat hier om jou, dus wil ik je eerst eventjes feliciteren! Ik kijk al uit naar de toekomst want dan gaan ze waarschijnlijk MDMA/XTC gebruiken voor PTSD-therapie (volgens mij is dat bij jou het geval?) en dan is praten veel makkelijker omdat het helpt met eerlijk zijn. Ben zelf gestopt met sporten omdat ik niet wil dat anderen tijdens het omkleden mijn littekens zien (wat al een keer is gebeurd en heel ongemakkelijk was ...) en omdat ik er sowieso totaal geen zin meer in heb.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie!:relaxed:
Ik hoop dat jij ook slaagd !!
Wat jammer dat je gestopt bent met sporten o.a door je littekens.
Die littekems draag je voor altijd bij je en ik denk zodra je ze zelf kunt accepteren het ook minder moeilijk zal zijn als anderen ze zien.
Dit is wie jij bent en je bent goed als mens zoals je bent of dat nu is met of zonder littekens.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe gaat het nu @Syl ? al een tijdje niks van je gelezen terwijl je bijna dag 100 clean had gehaald.
Had wel een feessie verwacht bij dag 100. Uiteraard een nuchter feestje, maar wel een feestje :)
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb nog niet gereageerd hier. Ik wil wel even zeggen dat je echt goed bezig bent Syl! Ondanks dat ik je niet ken ben ik trots op wat je hebt bereikt!

Ik zag laatst een programma over mensen die aan het afkicken waren van speed en die hadden het zo zwaar en vielen gewoon terug, heel droevig eigenlijk. Maar jij houdt het gewoon vol, chapeau!
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Hoe gaat het nu @Syl ? al een tijdje niks van je gelezen terwijl je bijna dag 100 clean had gehaald.
Had wel een feessie verwacht bij dag 100. Uiteraard een nuchter feestje, maar wel een feestje :)
Klik om te vergroten...
Misschien is ze op een welverdiende vakantie?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Echt super goed van je!
Mijn vraag is nu je zo ver bent en je weet dat je het kan, en je bent er al vanaf.
Waarom nog verslavingszorg?
Je bent er al doorheen voor het grootste deel.
Wat denk je nog te bereiken?
Nu ga je weer over Speed praten en misschien kom je in contact met andere die gebruiken.
Dat kunnen ook valkuilen zijn.

Verslavingszorg hoeft niet altijd zoals je nu al ziet, kost veel geld en is niet altijd de manier.
Zo te lezen red je jezelf prima!
Iig ga zo door :praying3:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Hoe gaat het nu @Syl ? al een tijdje niks van je gelezen terwijl je bijna dag 100 clean had gehaald.
Had wel een feessie verwacht bij dag 100. Uiteraard een nuchter feestje, maar wel een feestje :)
Klik om te vergroten...

Jaaaaaaa daar ben ik weer hoor !!!.
Vandaag dag 107 zonder speed !!!
Het gaat best goed met me en ik ben sinds vrijdag weer elke dag wezen sporten .
De trauma theraphie die ik nu krijg is erg zwaar maar het sporten is een goede uitlaatklep!!.
Hoe gaat het met jou?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
Echt super goed van je!
Mijn vraag is nu je zo ver bent en je weet dat je het kan, en je bent er al vanaf.
Waarom nog verslavingszorg?
Je bent er al doorheen voor het grootste deel.
Wat denk je nog te bereiken?
Nu ga je weer over Speed praten en misschien kom je in contact met andere die gebruiken.
Dat kunnen ook valkuilen zijn.

Verslavingszorg hoeft niet altijd zoals je nu al ziet, kost veel geld en is niet altijd de manier.
Zo te lezen red je jezelf prima!
Iig ga zo door :praying3:
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie !:blushing:
Waarom ik nog verslavingszorg heb is omdat ik nu wel 107 dagen clean ben maar nog steeds wel verslaafd.
Er zijn nog geregeld momenten dat ik verlang naar wat speed.
Ik wil graag hulp bij mijn afkickproces en leren om geen terugval te krijgen .
Zeker nu ik begonnen ben met trauma theraphie bij psycholoog is het belangrijk dat ik geen terugval hierdoor krijg.
Tuurlijk is er een kans dat ik andere verslaafden tegen kom daar in bv wachtruimte maar als ik op centraal station ben kom ik daar ook genoeg verslaafdem tegen .
Dat is niet iets waardoor ik getriggert word weet ik van mezelf.
Ik ben dan nu 107 dagen clean maar ik ben er nog lang niet en het is voor mij prettig om er toch met iemand over te kunnen praten .
Ik begrijp wel hoe je het bedoeld en snap dat je je dat afvraagt.
Ik ben persoonlijk van mening dat ik nog veel kan leren op gebied van het afkicken en het voorkomen van een terugval.
Ik ben 8 jaar verslaafd geweest en dan is in verhouding daarmee 107 dagen clean maar kort.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mr. Brosnan zei:
Misschien is ze op een welverdiende vakantie?
Klik om te vergroten...

Was het maar waar !!:tearsofjoy:
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Syl zei:
Was het maar waar !!:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wat niet is kan nog komen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."