Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
187 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ben je goed bezig! En wat knap van je dat je het zo hebt weggegooid. Dat gevoel van emoties verstoppen met drugs ken ik wel. Ik ben de afgelopen 7 jaar misschien 10 dagen in totaal clean geweest. Nu met het afbouwen van de GHB ben ik ook heel bang voor wat er komen gaat.

Het geeft wel een fijn gevoel dat we dus niet alleen zijn!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Kop op, ze gaan er iig iets mee doen maar zoals bij elke overheidsinstelling, je moet er zelf boven op zitten. Anders gebeurt er niks.
Klik om te vergroten...


Hun hebben dit als vrijwillerger zelf opgezet en krijgen ondersteuning vanuit de gemeente.
Zoals dat ze gebruik kunnen maken van de ruimte waar ze inloopspreekuur houden.
Ik heb in 2017 ong hulp gehad van een instantie die mij 2 coaches toe wezen.
Deze zouden om en om elke week 1.5 uur bij mij thuis komen.
Hun zouden mij helpen met mijn doelen, waaronder meer sociale contacten bv.
Deze 2 coaches kwamen steeds niet opdagen zonder iets van zich te laten horen.
Hier moest ik ook nog eigen bijdrage maandelijks aan betalen.
Ik heb dit stopgezet nadat ze mij 3 weken hebben laten zitten zonder enige vorm van contact.

Heb vorig jaar zelf contact gezocht met het wijkteam.
Ook hier 2 vaste contact personen gekregen.
Ook hier liep het steeds mis op het laatst.
Afspraken die gepland stonden en dan waren ze er niet.
Papieren die ze zouden sturen en x op x vergaten enz enz.
Ik zit ook constant zelf erachter aan.
Ik begrijp ook echt wel dat mensen dingen kunnen vergeten door drukte.
Heb bij zowel mijn coaches als het wijkteam dit div malen door de vingers gezien.

Als je iemand bent die verder niemamd heeft om op terug te vallen.
Iemand vebt die door zijn verleden geen vertrouwen heeft in anderen.
Je toch openstelt naar deze mensen en weer even sprankje hoop hebt dat je nu stapje de goede kant op maakt.
En je x op x teleurgesteld word omdat ze je simpelweg vergeten.
Sorry ik heb voor heel veel dingen begrip. Maar als je er voor kiest om in de hulpverlening te werken weet je dat je met kwetsbare mensen werkt.
Steeds als ik weer wat vertrouwen kreeg en positief er weer in begon te staan liep het weer mis.
Het vertrouwen in zulke hulpverlening en instanties gaat weg althans wel bij mij.

Als je niemand verder hebt, geen vrienden en ook geen fam omop terug te vallen geloof mij dat is heel erg eenzaam.
Je hebt niemand om je heen om mee te praten.
Als je dan hulp word beloofd en weer word je steeds vergeten ondanks je er zelf constant achter aan zit ben je het x zat.
Mijn vertrouwen is onderhand aardig weg.
Ik bleef steeds positief door bij andere instantie dan maar hulp te vragen.
Nogmaals ik heb voor veel dingen begrip.
Maar als je niemand hebt is elke dag wachten 1 te veel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Hun hebben dit als vrijwillerger zelf opgezet en krijgen ondersteuning vanuit de gemeente.
Zoals dat ze gebruik kunnen maken van de ruimte waar ze inloopspreekuur houden.
Ik heb in 2017 ong hulp gehad van een instantie die mij 2 coaches toe wezen.
Deze zouden om en om elke week 1.5 uur bij mij thuis komen.
Hun zouden mij helpen met mijn doelen, waaronder meer sociale contacten bv.
Deze 2 coaches kwamen steeds niet opdagen zonder iets van zich te laten horen.
Hier moest ik ook nog eigen bijdrage maandelijks aan betalen.
Ik heb dit stopgezet nadat ze mij 3 weken hebben laten zitten zonder enige vorm van contact.

Heb vorig jaar zelf contact gezocht met het wijkteam.
Ook hier 2 vaste contact personen gekregen.
Ook hier liep het steeds mis op het laatst.
Afspraken die gepland stonden en dan waren ze er niet.
Papieren die ze zouden sturen en x op x vergaten enz enz.
Ik zit ook constant zelf erachter aan.
Ik begrijp ook echt wel dat mensen dingen kunnen vergeten door drukte.
Heb bij zowel mijn coaches als het wijkteam dit div malen door de vingers gezien.

Als je iemand bent die verder niemamd heeft om op terug te vallen.
Iemand vebt die door zijn verleden geen vertrouwen heeft in anderen.
Je toch openstelt naar deze mensen en weer even sprankje hoop hebt dat je nu stapje de goede kant op maakt.
En je x op x teleurgesteld word omdat ze je simpelweg vergeten.
Sorry ik heb voor heel veel dingen begrip. Maar als je er voor kiest om in de hulpverlening te werken weet je dat je met kwetsbare mensen werkt.
Steeds als ik weer wat vertrouwen kreeg en positief er weer in begon te staan liep het weer mis.
Het vertrouwen in zulke hulpverlening en instanties gaat weg althans wel bij mij.

Als je niemand verder hebt, geen vrienden en ook geen fam omop terug te vallen geloof mij dat is heel erg eenzaam.
Je hebt niemand om je heen om mee te praten.
Als je dan hulp word beloofd en weer word je steeds vergeten ondanks je er zelf constant achter aan zit ben je het x zat.
Mijn vertrouwen is onderhand aardig weg.
Ik bleef steeds positief door bij andere instantie dan maar hulp te vragen.
Nogmaals ik heb voor veel dingen begrip.
Maar als je niemand hebt is elke dag wachten 1 te veel.
Klik om te vergroten...
Dit is wel heel erg treurig. Vastgelopen in de bureaucratie van NL. Ik hoop dat er nog wat positiefs uit komt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Dit is wel heel erg treurig. Vastgelopen in de bureaucratie van NL. Ik hoop dat er nog wat positiefs uit komt.
Klik om te vergroten...

Jullie zullen mij een koppig persoon vinden waarsch maar ik heb geen behoeftes meer om naar ze toe te gaan.
Ze hoeven van mij niet meer te kijken welke instantie mij wel zou kunnen verder helpen.
Ik heb er simpelweg geen vertrouwen meer in.
Ik voel me super verdrietig hoe stom het ook klinkt.
Keek er gewoon naar uit.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Jullie zullen mij een koppig persoon vinden waarsch maar ik heb geen behoeftes meer om naar ze toe te gaan.
Ze hoeven van mij niet meer te kijken welke instantie mij wel zou kunnen verder helpen.
Ik heb er simpelweg geen vertrouwen meer in.
Ik voel me super verdrietig hoe stom het ook klinkt.
Keek er gewoon naar uit.
Klik om te vergroten...
Aye Syl, eenzaamheid is echt killer inderdaad. En met dit soort instanties kan het muntje echt twee kanten opvallen. Wat jammer dat het bij jou steeds de verkeerde kant opvalt. Maar als je niet opgeeft valt het ooit wel de goede kant op, alhoewel ik mij voor kan stellen dat je dat niet meer ziet gebeuren. Ik hoop dat iemand je snel kan helpen..
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Jullie zullen mij een koppig persoon vinden waarsch maar ik heb geen behoeftes meer om naar ze toe te gaan.
Ze hoeven van mij niet meer te kijken welke instantie mij wel zou kunnen verder helpen.
Ik heb er simpelweg geen vertrouwen meer in.
Ik voel me super verdrietig hoe stom het ook klinkt.
Keek er gewoon naar uit.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit echt enorm treurig om te lezen. Verschrikkelijk dat ze zo nalatig geweest zijn hierin. Ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en dat je er verdrietig over bent, dat is super logisch. Hopelijk weet je alsnog op een of andere manier mensen te vinden waar je in het echte leven op terug kan vallen buiten instanties om als je het daar beslist niet meer bij wil proberen, maar ik hoop eigenlijk vooral dat je de moed kan verzamelen om het in de toekomst opnieuw te proberen, want echt niet alle instanties zijn zo, maar zoals hierboven al gezegd werd, het is gewoon echt heel rot dat jij er iedere keer geen geluk mee gehad hebt.

Heel veel sterkte gewenst. :redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Ik vind dit echt enorm treurig om te lezen. Verschrikkelijk dat ze zo nalatig geweest zijn hierin. Ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en dat je er verdrietig over bent, dat is super logisch. Hopelijk weet je alsnog op een of andere manier mensen te vinden waar je in het echte leven op terug kan vallen buiten instanties om als je het daar beslist niet meer bij wil proberen, maar ik hoop eigenlijk vooral dat je de moed kan verzamelen om het in de toekomst opnieuw te proberen, want echt niet alle instanties zijn zo, maar zoals hierboven al gezegd werd, het is gewoon echt heel rot dat jij er iedere keer geen geluk mee gehad hebt.

Heel veel sterkte gewenst. :redheart:
Klik om te vergroten...

Dank je wel!! ❤
Ik trek het aan op een of andere manier denk ik.
Althans zo voelt het onderhand wel voor me.
Maar als straks mijn teleurstelling wat gezakt is ga ik gewoon kijken naar een nieuwe stap wie ik kan zetten.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikbeneenfiets zei:
Aye Syl, eenzaamheid is echt killer inderdaad. En met dit soort instanties kan het muntje echt twee kanten opvallen. Wat jammer dat het bij jou steeds de verkeerde kant opvalt. Maar als je niet opgeeft valt het ooit wel de goede kant op, alhoewel ik mij voor kan stellen dat je dat niet meer ziet gebeuren. Ik hoop dat iemand je snel kan helpen..
Klik om te vergroten...

Dank je wel! ❤️
Ik weet van mezelf dat ik nu zwaar teleurgesteld ben.
Maar als dat wat gezakt is is ook wel weer in staat ben door te gaan in het zoeken naar dat wat ik nodig heb.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
De vriend van mijn dochter is weer lekker voor ons aan het koken.
Dat maakt mijn dag weer goed 😊😋
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gemaakt door mijn dochters vriend.. ☺️👌

IMG_20200129_203332.jpg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Och lieve Syl, wat ontzettend naar dat het zo is gelopen met die instantie zeg. Je was er zo enthousiast over. Echt nalatig dat ze niks van zich hebben laten horen en rot dat ze je nu ook niet meer kunnen helpen. Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen en dat je het vertrouwen op deze manier kwijtraakt. Maar er klinkt toch ook al weer moed en hoop in je berichtje door om toch verder te kijken als deze teleurstelling wat gezakt is. Dat vind ik echt krachtig van je!
Ik hoop dat je toch de hulp kunt krijgen die je nodig hebt, dat verdien je!

Lekker hoor wat je dochters vriend gekookt heeft, met hun 2 bof je maar!

Ik ga later deze week nog proberen op je PB te reageren, maar heb nu niet echt puf meer, sorry, maar dan weet je dat iig!
Slaap lekker straks weer in je slaapkamer en een dikke knuffel! :kissingheart:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Toch wil ik graag met je om de tafel om te kijken hoe we je verder kunnen helpen. Door te kijken waar je het beste je vraag kunt stellen of welke andere organisatie je kan gaan helpen.
Klik om te vergroten...
Yeap, er is ruzie in de gemeenteraad, iedereen is er goed ziek van. :tongueout:

Ik las iets over een tekort van 44 miljoen in de lokale zorg, wat ze wisten terug te brengen tot 10 miljoen, en dan is er een team samengesteld waarmee ze de kosten in de zorg met nog 7 miljoen hopen terug te brengen, en dan hopen ze dat de rijksoverheid voor de laatste 3 miljoen inspringt waar nog geen toezegging voor is.

Het is ieder voor zich in de kale vallei, lange leve de efficiëntie.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perzikje zei:
Wat ben je goed bezig! En wat knap van je dat je het zo hebt weggegooid. Dat gevoel van emoties verstoppen met drugs ken ik wel. Ik ben de afgelopen 7 jaar misschien 10 dagen in totaal clean geweest. Nu met het afbouwen van de GHB ben ik ook heel bang voor wat er komen gaat.

Het geeft wel een fijn gevoel dat we dus niet alleen zijn!
Klik om te vergroten...

Dank je wel! 😊
Dat is inderdaad ook heftig, misch 10 dagen clean in 7 jaar.
Des te knapper hoe goed je nu bezig bent!!.
De emoties die je weer optimaal zult voelen kunnen juist ook heel bevrijdend werken.
Als je sterk genoeg bent af te kicken kun je die emoties ook aan!.
Zal zeker niet makkelijk zijn maar ongeacht of je stopt of niet met drugs, weggestopte emoties komen uiteindelijk toch x naar boven.
Vroeg of laat loop je daar alsnog tegen aan.
Uiteindelijk zijn het alleen maar stappen de goede kant op!! 😊💪
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben net terug van de dokter, voor controle bloeddruk en bloed en urine uitslag.
Urine was in orde gelukkig.
Mijn vitamine b12 was ook goed, was zelfs bijna dubbele dan toen ik net gestopt was met speed. (en dat zonder vitamine tabl).
Mijn cholesterol was schrikbarend hoog.
De dokter zei dat het echt ernstig was.
Hij legde uit dat 20% door voedsel komt en 80 % door je genen.
Hij zei het is nu al zo extreem hoog en je bent nog niet eens in de overgang.

In 2007 kwam er ook uit een bloedtest dat mijn cholesterol te hoog was.
Mijn huisarts die ik toen had adviseerde mij om mijn ouders ook bloed te laten prikken.
Zo kon hij zien of het inderdaad in de genen zat en zoja dan kreeg ik medicijnen.
Mijn ouders weigerde hier aan mee te werken en vonden het maar onzin.
Moet gelijk beginnen vandaag met medicijnen.
Bijwerking van deze medicijnen is dat je spierpijn krijgt.
Ik zei nog doodleuk :jaaa alleen in begin zeker die spierpijn 😊.
Nee zei dokter constant tijdens gebruik van deze medicatie 🙄
Ben blij dat ze het onderzocht hebben en er iets aan gedaan word maar nu weer medicatie erbij en dan met bijwerking.
Maar goed we weten waar we het voor doen.
Over 3 mnd moet ik weer bloedprikken en als dan nog niet gezakt is stuurd dokter me door na de internist.

Verder vertelde ik dat ik geregeld gevoel heb dat mijn hart heel kort ff op hol slaat.
Dat dat heel erg naar en eng gevoel is en ik dan mijn ogen van angst dicht doe.
Ik moet nu onderzoek laten doen waarbij ze plakkertjes met electronen op de borst plakken en alles met een kastje word geregistreerd.
Doet moet ik dan 48 uur op houden.

Ben beetje in shock eerlijk gezegd over mijn cholesterol.🙄
De dokter liet aan de hand van een bloedvat model zien wat er gebeurd bij te hoog cholesterol.
Dat er steeds dikkere laag zich vorm in de bloedvaten en er steeds minder ruimte over blijft voor het bloed om er door te kunnen stromen.

Nou enige goede nieuws is dat ik moest wegen en ik 4 kilo ben afgevallen.
Vraag me niet waardoor want heb geen idee.
Terwijl ik er erg happy over was vond de dokter het bijzaak en maakte zich meer zorgen om de rest.

Mijn bloeddruk is gemeten en is goed dus medicatie doet daar zijn werk voor.

Nou afspraak maken voor dat onderzoek en dan ong 5 dagen later heeft dokter uitslag.

DMS-3-channel-dynamic-ECG-monitor-Holter.jpg_350x350.jpg
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Mijn cholesterol was schrikbarend hoog.
De dokter zei dat het echt ernstig was.
Hij legde uit dat 20% door voedsel komt en 80 % door je genen.
Hij zei het is nu al zo extreem hoog en je bent nog niet eens in de overgang.

In 2007 kwam er ook uit een bloedtest dat mijn cholesterol te hoog was.
Mijn huisarts die ik toen had adviseerde mij om mijn ouders ook bloed te laten prikken.
Zo kon hij zien of het inderdaad in de genen zat en zoja dan kreeg ik medicijnen.
Mijn ouders weigerde hier aan mee te werken en vonden het maar onzin.
Moet gelijk beginnen vandaag met medicijnen.
Bijwerking van deze medicijnen is dat je spierpijn krijgt.
Ik zei nog doodleuk :jaaa alleen in begin zeker die spierpijn 😊.
Nee zei dokter constant tijdens gebruik van deze medicatie 🙄
Ben blij dat ze het onderzocht hebben en er iets aan gedaan word maar nu weer medicatie erbij en dan met bijwerking.
Maar goed we weten waar we het voor doen.
Over 3 mnd moet ik weer bloedprikken en als dan nog niet gezakt is stuurd dokter me door na de internist.
Klik om te vergroten...
Maar in een paar procent van mensen met een te hoog cholesterol komt het door genetische factoren, bij 90% van de mensen komt het door leefstijl i.c.m. eventueel andere medicijnen of risicofactoren (stress, alcohol, weinig bewegen). Dokters weten niks over voeding, en schrijven dus een medicijn voor (met bijwerkingen) Mag ik vragen welke medicatie je hebt meegekregen nu?

En als je wil kan ik je voedingstips geven? Becel Pro Activ gaan gebruiken is sowieso al een hele makkelijke en bewezen effectief door de plantensterolen. Toevallig heb ik net het stukje cholesterol in mijn laatste tentamen gehad :)
Syl zei:
Nou enige goede nieuws is dat ik moest wegen en ik 4 kilo ben afgevallen.
Vraag me niet waardoor want heb geen idee.
Terwijl ik er erg happy over was vond de dokter het bijzaak en maakte zich meer zorgen om de rest.
Klik om te vergroten...
Ook naar het positieve kijken! Dus zeker trots op jezelf zijn :blush:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thelittlegirl zei:
Maar in een paar procent van mensen met een te hoog cholesterol komt het door genetische factoren, bij 90% van de mensen komt het door leefstijl i.c.m. eventueel andere medicijnen of risicofactoren (stress, alcohol, weinig bewegen). Dokters weten niks over voeding, en schrijven dus een medicijn voor (met bijwerkingen) Mag ik vragen welke medicatie je hebt meegekregen nu?

En als je wil kan ik je voedingstips geven? Becel Pro Activ gaan gebruiken is sowieso al een hele makkelijke en bewezen effectief door de plantensterolen. Toevallig heb ik net het stukje cholesterol in mijn laatste tentamen gehad :)

Ook naar het positieve kijken! Dus zeker trots op jezelf zijn :blush:
Klik om te vergroten...

Werk je ook in de gezondheidszorg??.

Ik ben eerst in praktijk van dokter bij vrouw geweest die hierin gespecialiseerd is.
Zij heeft gekeken naar de waardes in mijn bloed.
Ook heeft ze gekeken naar mijn medicatie gebruik.
Verder let ik al extreem goed op met vet ivm mijn darmziekte.
Ik rook niet, ook nooit gedaan en drink geen alcohol.

Daarna moest ik naar mijn dokter en die zei zelfde als die vrouw.
Dat bij mij in de genen zit waarsch omdat alleen van voedsel niet zo hoog kan zijn.
Mijn medicatie wat ik gebruik heeft er ook geen invloed op.
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Werk je ook in de gezondheidszorg??.
Klik om te vergroten...
Ik studeer voeding en diëtetiek. Mijn standpunt is om bij mensen zo veel mogelijk de medicatie te verminderen of het liefst te vervangen voor de juiste voeding en kleine leefstijlaanpassingen. Maar als het genetisch is dan is helemaal zonder medicatie helaas niet haalbaar denk ik, maar vermindering zeker. Maar door kleine aanpassingen in je voedingspatroon kan je wel je HDL-cholesterol (goede) verhogen dus daarmee het totale ratio ook verlagen.
Syl zei:
Verder let ik al extreem goed op met vet ivm mijn darmziekte.
Klik om te vergroten...
Ken je misschien Het Voedingscentrum, en de schijf van 5? En waar let je nu precies op?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben inmiddels beetje bekomen van bloeduitslagen van dokter.
Was zo onwijs moe was om uur of half 6 ff gaan liggen en net pas wakker.
Ik heb toch echt het gevoel dat sinds ik gestopt ben met de speed ik veel meer lichamelijke klachten heb dan tijdens speed gebruik.
Had het waarschijnlijk toen ook al alleen dacht dat de klachten door de speed kwamen Mischien.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazeker ken ik de schijf van 5.
Ik let nu vooral op,
-Onverzadigd vet in plaats van verzadigd vet.
-weinig zout.
-veel groente en fruit.
-volkorenproducten
-magere en halfvolle melk(producten)
En vlees let ik ook op de soorten en wissel af met vis.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb in mijn woonplaats nu een nieuwe tandarts waar ik 1 x ben geweest.
Het is een praktijk dat bestaat uit volgens mij Russische tandartsen kwam ik achter.
Ik lag in de stoel en vrouwelijke tandarts zei : Vladimir komt kijken eerst of jij goede gebit hebt.
De deur ging open en daar kwam een grote stevige "Vladimir" aan.
Ik zeg je eerlijk ik was bang!! 🤣🤣
Toen Vladimir klaar was vroeg ik hem of alles in orde was.
Hij begon heel verhaal in het Russisch te vertellen. 🤔
Ik draaide me om naar de vrouwelijke tandarts die wel Nederlands sprak en vroeg :wat zegt ie??
Nou volgens Vladimir was mijn tandvlees extreem gezwollen en vond hij het maar apart dat ik er geen last van had.
Vladimir vertrok weer en de vrouwelijke tandarts zei dat ik mijn tandvlees dan langer moest poetsen
Ik poets mijn gebit altijd super goed en netjes heb ook nog nooit een gaatje gehad.

Ik vroeg nog of dat zou kunnen door medicijnen maar kreeg niet echt duidelijk ant.
Nu had ik al heel hoog opgetrokken tandvlees.
Je ziet gewoon de tandhalzen zitten.
Ik ben best bang dat mijn tanden of kiezen los gaan zitten.
Een kennis van me heeft der halve gebit moeten laten repareren door dat dit was aangetast door medicijnen.
Ik las dus ook dat bepaalde medicijnen er voor kunnen zorgen dat je tandvlees opzwelt.
Ik poets mijn tandvlees nu al al die tijd zoals tandarts zei maar ziet er nog steeds zelfde uit

Sinds gisteren heb ik onder een kies erg zeer bij tandvlees.
Wil er graag naar laten kijken alleen ik ga liever eerst wisselen van tandarts.
Zijn jullie er bekend mee dat medicijnen je tandvlees kunnen doen opzwellen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."