Ben net terug van de dokter, voor controle bloeddruk en bloed en urine uitslag.
Urine was in orde gelukkig.
Mijn vitamine b12 was ook goed, was zelfs bijna dubbele dan toen ik net gestopt was met speed. (en dat zonder vitamine tabl).
Mijn cholesterol was schrikbarend hoog.
De dokter zei dat het echt ernstig was.
Hij legde uit dat 20% door voedsel komt en 80 % door je genen.
Hij zei het is nu al zo extreem hoog en je bent nog niet eens in de overgang.
In 2007 kwam er ook uit een bloedtest dat mijn cholesterol te hoog was.
Mijn huisarts die ik toen had adviseerde mij om mijn ouders ook bloed te laten prikken.
Zo kon hij zien of het inderdaad in de genen zat en zoja dan kreeg ik medicijnen.
Mijn ouders weigerde hier aan mee te werken en vonden het maar onzin.
Moet gelijk beginnen vandaag met medicijnen.
Bijwerking van deze medicijnen is dat je spierpijn krijgt.
Ik zei nog doodleuk :jaaa alleen in begin zeker die spierpijn 😊.
Nee zei dokter constant tijdens gebruik van deze medicatie 🙄
Ben blij dat ze het onderzocht hebben en er iets aan gedaan word maar nu weer medicatie erbij en dan met bijwerking.
Maar goed we weten waar we het voor doen.
Over 3 mnd moet ik weer bloedprikken en als dan nog niet gezakt is stuurd dokter me door na de internist.
Verder vertelde ik dat ik geregeld gevoel heb dat mijn hart heel kort ff op hol slaat.
Dat dat heel erg naar en eng gevoel is en ik dan mijn ogen van angst dicht doe.
Ik moet nu onderzoek laten doen waarbij ze plakkertjes met electronen op de borst plakken en alles met een kastje word geregistreerd.
Doet moet ik dan 48 uur op houden.
Ben beetje in shock eerlijk gezegd over mijn cholesterol.🙄
De dokter liet aan de hand van een bloedvat model zien wat er gebeurd bij te hoog cholesterol.
Dat er steeds dikkere laag zich vorm in de bloedvaten en er steeds minder ruimte over blijft voor het bloed om er door te kunnen stromen.
Nou enige goede nieuws is dat ik moest wegen en ik 4 kilo ben afgevallen.
Vraag me niet waardoor want heb geen idee.
Terwijl ik er erg happy over was vond de dokter het bijzaak en maakte zich meer zorgen om de rest.
Mijn bloeddruk is gemeten en is goed dus medicatie doet daar zijn werk voor.
Nou afspraak maken voor dat onderzoek en dan ong 5 dagen later heeft dokter uitslag.
