Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
188 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier ben ik weer ff...
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes!!.
Met mij gaat het goed, ben nog steeds netjes clean. ☺️
Net als iedereen vind ik de corona maatregelen ook zwaar klote.
Geen gesprekken bij huisarts, geen therapie, niet naar sportschool.
Was net op de goede weg, weer lekker begonnen met sporten en zou starten met vrijwillerswerk.
Had er enorm veel zin in en zag dit als een grote stap vooruit.
Nu alles stil ligt merk ik van mijn depressie wel meer dan voorheen.
Maar goed iedereen ondervind hinde momenteel dus we gaan gewoon door 💪
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Syl is back !! 😍
Hoe gaat het met je ? :grin:
Denk dat iedereen wel benieuwd is :grin:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
TripJess zei:
Syl misschien is de vraag al eens gesteld of heb je ergens hier al antwoord opgegeven, maar is het definitief klaar voor je zo? Zou je denk je nooit meer gebruiken als in recreatief of zet dat je gelijk op het verkeerde been?
Klik om te vergroten...

Dat is een goede vraag...
Het verlangen is er wel bv op festival.
Persoonlijk zoals ik er nu in sta denk ik niet dat het verstandig is.
De kans dat ik volledig terugval is heel erg groot.
Maar geen idee hoe ik er in toekomst over zal denken natuurlijk 😊
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Hier ben ik weer ff...
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes!!.
Met mij gaat het goed, ben nog steeds netjes clean. ☺
Net als iedereen vind ik de corona maatregelen ook zwaar klote.
Geen gesprekken bij huisarts, geen therapie, niet naar sportschool.
Was net op de goede weg, weer lekker begonnen met sporten en zou starten met vrijwillerswerk.
Had er enorm veel zin in en zag dit als een grote stap vooruit.
Nu alles stil ligt merk ik van mijn depressie wel meer dan voorheen.
Maar goed iedereen ondervind hinde momenteel dus we gaan gewoon door 💪
Klik om te vergroten...

Wat fijn om weer wat van je te lezen Syl! En echt goed dat je nog steeds clean bent:clapping: Idd heel vervelend dat al die dingen nu weggevallen zijn terwijl je het net aan het opbouwen was. Zorg goed voor jezelf en hopelijk kun je straks als de maatregelen versoepeld worden gewoon de draad weer oppakken en ben je niet helemaal teruggevallen in je depressie. Dikke knuffel!!! :kissingheart::kissingheart::kissingheart:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Dat is een goede vraag...
Het verlangen is er wel bv op festival.
Persoonlijk zoals ik er nu in sta denk ik niet dat het verstandig is.
De kans dat ik volledig terugval is heel erg groot.
Maar geen idee hoe ik er in toekomst over zal denken natuurlijk 😊
Klik om te vergroten...
Je bent nu zo lang en zo goed bezig !
Zou echt zonde zijn , ook voor je dochter moest je terug hervallen.
Probeer dat een nog harde houvast te maken , en gebruik nooit meer ?.
Komop eh , als je de kracht hebt om na zo een lange verslavingsweg , meer dan een jaar clean te blijven , zeer knap.
Dan denk ik dat je imo de kracht hebt om nooit meer speed te nemen.

Leuk te horen dat het goed gaat 😌😊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Je bent nu zo lang en zo goed bezig !
Zou echt zonde zijn , ook voor je dochter moest je terug hervallen.
Probeer dat een nog harde houvast te maken , en gebruik nooit meer ?.
Komop eh , als je de kracht hebt om na zo een lange verslavingsweg , meer dan een jaar clean te blijven , zeer knap.
Dan denk ik dat je imo de kracht hebt om nooit meer speed te nemen.

Leuk te horen dat het goed gaat 😌😊
Klik om te vergroten...

Dank je wel..!!.
Ookal zal het verlangen soms echt nog wel aanwezig zijn, speed is afgesloten hoofdstuk
Xtc weet ik niet maar beste is helemaal geen drugs meer.
Als ik eenmaal weer iets zou gebruiken is de kans op een terugval enorm groot.
Gewoon leren weer dat het ook leuk kan zijn zonder drugs, das beste.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Ik ben blij dat je gereageerd hebt! Ik dacht dat we je mss nooit meer terug zouden zien.

Wat ontzettend fijn om te lezen dat je nog steeds clean bent!
Ja, dit is een gekke periode waarin je veel tijd krijgt om na te denken. Maar wat heerlijk hé die rust overal.
Klik om te vergroten...

In het begin merkte ik weinig verschil met mijn normale leven.
Ik kom normaal ook weinig ergens en veel contacten heb ik ook niet.
Maar moet zeggen als je een depressie hebt en geen gesprekken met huisarts hebt en geen therapie is dit na tijdje wel lastiger.
Ben wel begonnen weer met hardlopen, dat doe ik dan 's avonds.
Moeten gewoon alternatieven vinden he 😄
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, ik wandel veel in de natuur, en stukjes fietsen. Of knutselen, zelfs een kleurplaat inkleuren, daar word je zo zen van! Of diamond painting, besteld op Ali. Geen afspraken meer hebben in het weekend is wel saai, maar wel heel rustgevend!
Oh en nieuwe recepten uitproberen!

Supergoed dat je hardloop! Ik heb het voornemen al jaren, maar eraan beginnen..

Wel vervelend dat je afspraken met therapie en huisarts niet doorgaan. Doen ze niet aan videogesprekken?
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Dank je wel..!!.
Ookal zal het verlangen soms echt nog wel aanwezig zijn, speed is afgesloten hoofdstuk
Xtc weet ik niet maar beste is helemaal geen drugs meer.
Als ik eenmaal weer iets zou gebruiken is de kans op een terugval enorm groot.
Gewoon leren weer dat het ook leuk kan zijn zonde
Klik om te vergroten...
Syl zei:
Dat is een goede vraag...
Het verlangen is er wel bv op festival.
Persoonlijk zoals ik er nu in sta denk ik niet dat het verstandig is.
De kans dat ik volledig terugval is heel erg groot.
Maar geen idee hoe ik er in toekomst over zal denken natuurlijk 😊
Klik om te vergroten...
Hey dankje voor je reactie! Ik snap je erg goed en mooi dat je dat ook duidelijk van jezelf weet. Wilde nog zeggen over het sporten ga lekker thuis aan de gang, koop een paar nieuwe hardloopschoenen, maar ik las een bericht verder dat je dat al doet.

En juist nu kan online contact je ook helpen. Je bent lekker bezig ga zo door!

GroetJessss
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Ja, ik wandel veel in de natuur, en stukjes fietsen. Of knutselen, zelfs een kleurplaat inkleuren, daar word je zo zen van! Of diamond painting, besteld op Ali. Geen afspraken meer hebben in het weekend is wel saai, maar wel heel rustgevend!
Oh en nieuwe recepten uitproberen!

Supergoed dat je hardloop! Ik heb het voornemen al jaren, maar eraan beginnen..

Wel vervelend dat je afspraken met therapie en huisarts niet doorgaan. Doen ze niet aan videogesprekken?
Klik om te vergroten...

Jij hebt genoeg leuke activiteiten dus.
Dat diamond painting lijkt me ook leuk.

Mijn therapeut is er mee gestopt en ik sta sowieso weer op wachtlijst voor andere.
Huisarts is druk zat dus wil hem nu ook niet tot last zijn.

Dus gewoon ff volhouden en op de dagen dat het minder gaat, denk ik "morge weer nieuwe dag en proberen we het gewoon op nieuw". 😊
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
TripJess zei:
Hey dankje voor je reactie! Ik snap je erg goed en mooi dat je dat ook duidelijk van jezelf weet. Wilde nog zeggen over het sporten ga lekker thuis aan de gang, koop een paar nieuwe hardloopschoenen, maar ik las een bericht verder dat je dat al doet.

En juist nu kan online contact je ook helpen. Je bent lekker bezig ga zo door!

GroetJessss
Klik om te vergroten...

Dank je wel!.
Ben inderdaad begonnen met hardlopen ja 😊.
Daarom kwam ik ook weer ff kijkje hier nemen.
Dacht ff weer beetje leven in de brouwerij. 😄
M
MalinaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Dacht ga weer eens x op het forum kijken.
Je vraagt je dus af waarom ik erbij vermelde dat ze Pools is?.
Dat zal ik je vertellen...
Ik woon in een appartement met in mijn trappenhuis 7 buren.
Als ik iets vertel over mijn buren aan iemand, vertel ik dat in detail zodat die gene weet over welke buren ik het heb.
Zo heb ik ook wel eens iets verteld over mijn "ghb buurman".
Zijn bijnaam komt omdat hij ghb verslaafd was.
Ik bedoel er niks respectloos mee en ik heb zeer zeker geen hekel aan buitenlanders.
Zo heb ik ook een Surinaamse, Turkse, Russische en Nederlandse buren.
Het is Mischien niet relevant maar dit is nou eenmaal hoe ik het vertel.
Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is. 😊
Klik om te vergroten...

Ah, thanks voor je uitleg. Ik bedoelde ook zeker nier dat ik je uitspraak racistisch vond. Ik ben gewoon zeer geïnteresseerd in de denkwijze/psyche van de mens, en vroeg mijzelf af met welke reden het was. Soms is iets simpel en soms liggen dingen ingewikkelder. In dit geval was het gewoon een simpele benaming uit gewenning. Sorry dat mijn vraag voor zoveel berichten heeft gezorgd in je post!

Succes met alles. 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Malina zei:
Ah, thanks voor je uitleg. Ik bedoelde ook zeker nier dat ik je uitspraak racistisch vond. Ik ben gewoon zeer geïnteresseerd in de denkwijze/psyche van de mens, en vroeg mijzelf af met welke reden het was. Soms is iets simpel en soms liggen dingen ingewikkelder. In dit geval was het gewoon een simpele benaming uit gewenning. Sorry dat mijn vraag voor zoveel berichten heeft gezorgd in je post!

Succes met alles. 😘
Klik om te vergroten...

Geen probleem, vragen stellen mag altijd!. 😊
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet het dan weer met buurman junk doen. Mag ik dat nog wel benoemen?

Die is rechts van me, buurman junk. boven heb ik een homo, rechts een alleenstaande vrouw met vermoeidheidssyndroom en onder volgens mij een wietkwekerij
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
Ik moet het dan weer met buurman junk doen. Mag ik dat nog wel benoemen?

Die is rechts van me, buurman junk. boven heb ik een homo, rechts een alleenstaande vrouw met vermoeidheidssyndroom en onder volgens mij een wietkwekerij
Klik om te vergroten...
Leuk dat je elkaar zo goed kent , weet je ook hoe ze jouw noemen ? 🧐 😂
M
MalinaLid
01-01-2024, 00:00
#16
8️⃣6️⃣ zei:
Ik moet het dan weer met buurman junk doen. Mag ik dat nog wel benoemen?

Die is rechts van me, buurman junk. boven heb ik een homo, rechts een alleenstaande vrouw met vermoeidheidssyndroom en onder volgens mij een wietkwekerij
Klik om te vergroten...

Had je nog niet door dat het gesprek was afgelopen? Ah ik zie het nu, “de leukste thuis”. Dat is graag wat je wilt zijn, en daarom speculeer je iets wat er niet is. Ik heb nergens gezegd dat iets niet mag, ik stelde een vraag. Goed lezen, en niet lezen wat je wilt lezen. Ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen mijn simpele vraag verdraaien. Fijne avond nog :wink:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blij om lezen dat je, ondanks het tijdelijk wegvallen van je hulpverleningsnetwerk, nog steeds zo goed bezig bent @Syl .😊

Het zal je vast en zeker extra geloof en vertrouwen in jezelf geven dat je in deze bizarre tijd gefocust blijft op je doelen.

Keep up your great work en we hopen in de toekomst nog veel meer positiefs / leerzaams van jou te mogen lezen. 💪
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Malina zei:
Had je nog niet door dat het gesprek was afgelopen? Ah ik zie het nu, “de leukste thuis”. Dat is graag wat je wilt zijn, en daarom speculeer je iets wat er niet is. Ik heb nergens gezegd dat iets niet mag, ik stelde een vraag. Goed lezen, en niet lezen wat je wilt lezen. Ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen mijn simpele vraag verdraaien. Fijne avond nog :wink:
Klik om te vergroten...
Hij heeft effectief wel z’n leuke momenten hoor. :tongueout:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Malina zei:
Had je nog niet door dat het gesprek was afgelopen? Ah ik zie het nu, “de leukste thuis”. Dat is graag wat je wilt zijn, en daarom speculeer je iets wat er niet is. Ik heb nergens gezegd dat iets niet mag, ik stelde een vraag. Goed lezen, en niet lezen wat je wilt lezen. Ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen mijn simpele vraag verdraaien. Fijne avond nog :wink:
Klik om te vergroten...
Het laatste wat ik hier over zeg:
Gezien iedereen zo reageert op je vraag kun je je misschien ook afvragen of het aan je vraagstelling ligt? Misschien stof tot nadenken!
Fijne dag!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ophouden nu echt ophouden

Ik mis cumbot soms.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."