Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

569 antwoorden
107 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Krypt0nite zei:
heeel licht.
verder idd ook snel droog.
miss handig om te weten:

pasta verkregen : 9.3gr
droog:7.9 gr
Klik om te vergroten...
Dat is wrs door slechte synthese en leftover waste materiaal dat vervlogen is.
Krypt0nite zei:
na was en droog: 5.9 gr
Klik om te vergroten...
Dat was wrs cafeïne (of ander versnijdingsmiddel) die je er uit gewassen hebt.

Maar er kan nog andere zooi in zitten die je er met aceton niet uit krijgt hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...29
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Dat is wrs door slechte synthese en leftover waste materiaal dat vervlogen is.

Dat was wrs cafeïne (of ander versnijdingsmiddel) die je er uit gewassen hebt.

Maar er kan nog andere zooi in zitten die je er met aceton niet uit krijgt hoor.
Klik om te vergroten...
Ja ik laat het nu dus ook liggen tot ik een keer tijd vind het naar een testcentrum te brengen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Krypt0nite zei:
Ja ik laat het nu dus ook liggen tot ik een keer tijd vind het naar een testcentrum te brengen.
Klik om te vergroten...
Verstandig!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan je koorts van speed krijgen? En dan ook als je het al 12u niet gehad hebt? En kan dat de lichamelijke klachten verergeren? Ga ineens weer met m’n kaak heen en weer, heel onnozel
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesse Pinkvrouw zei:
Kan je koorts van speed krijgen? En dan ook als je het al 12u niet gehad hebt?
Klik om te vergroten...

Bedoel je echt koorts met ook een te hoge temperatuur of heb je alleen last van koude en warme rillingen in je lichaam zeg maar? Echt koorts heb ik nooit gehoord, maar dat je van die "koortsrillingen" hebt als het is uitgewerkt dat heb ik zelf wel vaak. En dan idd juist pas de dag erna als het uitgewerkt is. Dat ik echt lig te rillen in mijn bed maar tegelijkertijd het zweet op mn lichaam staat.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perenijsje zei:
Bedoel je echt koorts met ook een te hoge temperatuur of heb je alleen last van koude en warme rillingen in je lichaam zeg maar? Echt koorts heb ik nooit gehoord, maar dat je van die "koortsrillingen" hebt als het is uitgewerkt dat heb ik zelf wel vaak. En dan idd juist pas de dag erna als het uitgewerkt is. Dat ik echt lig te rillen in mijn bed maar tegelijkertijd het zweet op mn lichaam staat.
Klik om te vergroten...
Temperatuur heb ik niet opgemeten maar ik zweet echt als een otter, super rood gezicht maar ik zelf heb het ijs en ijskoud. En sindsdien gaat m’n kaak ook weer een eigen leven leiden
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rotjoch zei:
Nou mooi voor hem. Een waarschuwing over hoger doseren is wel op zijn plek. Het hoeft niet maar geen risico nemen!
Klik om te vergroten...
Eens!
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rotjoch zei:
ik pas ook de hele tijd reacties aan want ik ben zo wazig, kan niet meer helder denken
Klik om te vergroten...

Ooh maar dan ben je op de juiste plek hoor, welkom bij de familie :))
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dit topic nooit helemaal begrepen.

Er kan toch voor een korte vraag een heel lang uitgebreid antwoord nodig zijn

En dan heb je de kans een topic vol korte vragen met ellenlange antwoorden te krijgen wat het dus in theorie minder overzichtelijk kan maken

Zouden we dan niet beter ook een topic voor lange speedvragen waar een kort antwoord op is maken

Of bv de titel veranderen in korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is omdat het ook een kort antwoord verkrijgt ...

Shit hoe dieper ik erover nadenk hoe meer variaties er kunnen zijn

Hier hebben mensen zeker al epileptische aanvallen door gekregen door dit te diep analyseren. Pffff dit is heavy shit man

Grootse verwarring
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#10
blue eyes zei:
Zouden we dan niet beter ook een topic voor lange speedvragen waar een kort antwoord op is maken
Klik om te vergroten...

1) Het grote onderwerp met alle lange en korte vragen over speed (3e druk)

2) Hoeveel heb je gebruikt? :)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
Ik las dat Speed - en andere uppers - er voor zorgen dat je eerder ontstekingen krijgt.

Kan iemand - kort - uitleggen hoe dat komt? Of een link posten naar het antwoord maybe.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat ook, maar alleen bij speed. Mijn wondjes gaan ontsteken, soms mijn neusvleugels (ook al maak ik ze schoon) en mijn keel ook als ik hele erge drip heb gehad. Ik praat de volgende dag dan ook schor en zacht

Een vreemd fenomeen, maar mijn kuiten zijn volgens mij nu ontstoken. Alles waarbij ik ze gebruik doen ze pijn. Opstaan is kut en traplopen is echt een hel.

Ik zou ook wel willen weten hoe het precies komt
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#12
QueerMan zei:
Ik las dat Speed - en andere uppers - er voor zorgen dat je eerder ontstekingen krijgt.

Kan iemand - kort - uitleggen hoe dat komt? Of een link posten naar het antwoord maybe.
Klik om te vergroten...

Er zijn veel Engelstalige onderzoeken hierover te vinden, maar dermate technisch dat ze vrij lastig te begrijpen zijn. Maar je kan poging doen (zie bijlage).

Speed geeft energie op de pof. Je verbruikt je reserves en put daardoor je lichaam uit. De werking van speed zorgt ervoor dat je slecht kan slapen en je eetlust geremd wordt. Het verlaagt je weerstand, waardoor je makkelijker ziek kunt worden. Speed werkt ontstekingen in de hand. Na het gebruik kan een verkoudheid, of keelontsteking ineens veel heviger zijn. Vrouwen kunnen last krijgen van blaasontsteking. Na afloop kun je de volgende klachten hebben: oververmoeid en depressief, hongerig, zere kaken, knieën en botten, spieren. (Bron).

Bij mij resulteert het overigens ook vaak in blaasontsteking, dus bij mannen komt het ook voor.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Als het allebei gangbare doseringen zijn, zal een acuut gevaarlijke situatie wel uitblijven. Alleen, je kent het riedeltje wel, denk aan extra stress voor je hart, bloedvaten en brein.
Het kan ook echt het effect verminderen, geloof ik. Coke en methylfenidaat zijn beide NDRI’s. Ze gaan op de ‘heropname pomp’ van receptoren zitten. Ze kunnen niet allebei op dezelfde plek zitten. Nu is het afhankelijk van de bindingsaffiniteit met de receptor of bijvoorbeeld methyl blijft zitten, of dat coke methyl van de receptor afgooit.

Ik weet het alleen niet zeker meer, en tripreports zijn ver uiteenlopend.
Klik om te vergroten...
vanuit farmacologisch oogpunt klopt dit volgens mij wel hoor!
Toevallig was ik een aantal weken terug op reddit aan het scrollen en las ik iets over iemand die methylfenidaat neemt in de comedown van Meth zodat die kan eten en slapen. Dit vond ik toen erg vreemd en ben het inderdaad verder gaan onderzoeken en kwam tot dezelfde info als jij.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#14
n8wachT zei:
Er zijn veel Engelstalige onderzoeken hierover te vinden, maar dermate technisch dat ze vrij lastig te begrijpen zijn. Maar je kan poging doen (zie bijlage).

Speed geeft energie op de pof. Je verbruikt je reserves en put daardoor je lichaam uit. De werking van speed zorgt ervoor dat je slecht kan slapen en je eetlust geremd wordt. Het verlaagt je weerstand, waardoor je makkelijker ziek kunt worden. Speed werkt ontstekingen in de hand. Na het gebruik kan een verkoudheid, of keelontsteking ineens veel heviger zijn. Vrouwen kunnen last krijgen van blaasontsteking. Na afloop kun je de volgende klachten hebben: oververmoeid en depressief, hongerig, zere kaken, knieën en botten, spieren. (Bron).

Bij mij resulteert het overigens ook vaak in blaasontsteking, dus bij mannen komt het ook voor.
Klik om te vergroten...
Thanx! ook voor het artikel.
moet even meer helder zijn om dat door te lezen. Zag wel iets staan over vrije radicalen. Als dat een oorzaak is, kunnen we met extra antioxidanten (vit. C enzo) misschien beetje de ontstekingen voorkomen.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#15
QueerMan zei:
Als dat een oorzaak is, kunnen we met extra antioxidanten (vit. C enzo) misschien beetje de ontstekingen voorkomen.
Klik om te vergroten...

Mijn standaard supplementen pakket ziet er als volgt uit (om de schade zoveel mogelijk te beperken, ben vrij forse gebruiker):

Calcium/magnesium/zink
L-Lysine+ extra toegevoegde Vitamine C
Omega-3 visolie

Met name op dagen van geen gebruik:
Aminozuren complex (22 aminozuren + Vitamine B6
L-Tyrosine
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
n8wachT zei:
Mijn standaard supplementen pakket ziet er als volgt uit (om de schade zoveel mogelijk te beperken, ben vrij forse gebruiker):

Calcium/magnesium/zink
L-Lysine+ extra toegevoegde Vitamine C
Omega-3 visolie

Met name op dagen van geen gebruik:
Aminozuren complex (22 aminozuren + Vitamine B6
L-Tyrosine
Klik om te vergroten...

Ik zou hier nog NAC (N-acetyl-L-cysteïne) aan toevoegen.

Source 1:

N-Acetyl Cysteine Protects against Methamphetamine-Induced Dopaminergic Neurodegeneration via Modulation of Redox Status and Autophagy in Dopaminergic Cells

Methamphetamine- (MA-) induced neurotoxicity is associated with mitochondrial dysfunction and enhanced oxidative stress. Our previous study demonstrated that MA induces autophagy in a dopaminergic neuronal cell model (N27 cells). The cellular mechanisms underlying MA-induced autophagy and...
www.hindawi.com www.hindawi.com
Source 2:
https://www.nature.com/articles/1300512.pdf?origin=ppub
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chr0nic zei:
Ik zou hier nog NAC (N-acetyl-L-cysteïne) aan toevoegen.
Klik om te vergroten...

Kijk daar kan ik wat mee, thnx!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
n8wachT zei:
Mijn standaard supplementen pakket ziet er als volgt uit (om de schade zoveel mogelijk te beperken, ben vrij forse gebruiker):

Calcium/magnesium/zink
L-Lysine+ extra toegevoegde Vitamine C
Omega-3 visolie

Met name op dagen van geen gebruik:
Aminozuren complex (22 aminozuren + Vitamine B6
L-Tyrosine
Klik om te vergroten...

Chr0nic zei:
Ik zou hier nog NAC (N-acetyl-L-cysteïne) aan toevoegen.

Source 1:

N-Acetyl Cysteine Protects against Methamphetamine-Induced Dopaminergic Neurodegeneration via Modulation of Redox Status and Autophagy in Dopaminergic Cells

Methamphetamine- (MA-) induced neurotoxicity is associated with mitochondrial dysfunction and enhanced oxidative stress. Our previous study demonstrated that MA induces autophagy in a dopaminergic neuronal cell model (N27 cells). The cellular mechanisms underlying MA-induced autophagy and...
www.hindawi.com www.hindawi.com
Source 2:
https://www.nature.com/articles/1300512.pdf?origin=ppub
Klik om te vergroten...

Thanx !
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat je bij pep vaak ziet wanneer iemand lange tijd veel gebruikt is paranoia, ook wanneer die persoon niet gebruikt heeft - dit zie je niet zo bij sosa.

Ik heb een vriend die door het gebruik van pep constant denkt dat ik zijn computer hack, dan wordt hij heel boos en agressief.

Een andere vriend denkt door het gebruik van pep dat zijn buren gaatjes in de muren van zijn appartement boren en hem filmen met mini cameraatjes - hij plakt zijn muren vol met karton.

En tot slot nog een vriend die door het gebruik van pep overal messen in huis heeft liggen en tijdens een episode denkt dat mensen zijn huis gaan binnenvallen en dan staat hij met messen in de handen heel gek te doen.

Voor mij persoonlijk is basecoke mijn favoriete drug, maar dat is voor thuis - op een feestje geef ik de voorkeur aan pep; het is onzin naar mijn mening om een strijd te voeren naar wat nu het beste is, sos of pep, het zijn beide goeie drugs.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Freaky Freggle zei:
Wat je bij pep vaak ziet wanneer iemand lange tijd veel gebruikt is paranoia, ook wanneer die persoon niet gebruikt heeft - dit zie je niet zo bij sosa.

Ik heb een vriend die door het gebruik van pep constant denkt dat ik zijn computer hack, dan wordt hij heel boos en agressief.

Een andere vriend denkt door het gebruik van pep dat zijn buren gaatjes in de muren van zijn appartement boren en hem filmen met mini cameraatjes - hij plakt zijn muren vol met karton.

En tot slot nog een vriend die door het gebruik van pep overal messen in huis heeft liggen en tijdens een episode denkt dat mensen zijn huis gaan binnenvallen en dan staat hij met messen in de handen heel gek te doen.

Voor mij persoonlijk is basecoke mijn favoriete drug, maar dat is voor thuis - op een feestje geef ik de voorkeur aan pep; het is onzin naar mijn mening om een strijd te voeren naar wat nu het beste is, sos of pep, het zijn beide goeie drugs.
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat?
Waarom zeggen ze dat?
Ze bedoelen mij zeker?

geintje... :grin:

Schijnt serieus waar te zijn, en merkte wel iets aan een maatje van me. Hij let zelf ook op, en kan dingen wel goed plaatsen.
Maar opletten inderdaad.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."