Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

569 antwoorden
106 weergaven
18-5-2026
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Dat denk ik niet want het werkt wel voor marathon faps haha.
Klik om te vergroten...
Snap dit echt niet. Zonder drugs krijg ik maar 2-4x de neiging per maand om eens van de glijbaan af te gaan, maar als je hoort dat er mensen op crystal meth 12 uur lang bezig blijven krijg je echt kippenvel. Zijn al die hyperstimuli niet superschadelijk voor je hersenen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...29
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
ketakoekjes zei:
Snap dit echt niet. Zonder drugs krijg ik maar 2-4x de neiging per maand om eens van de glijbaan af te gaan, maar als je hoort dat er mensen op crystal meth 12 uur lang bezig blijven krijg je echt kippenvel. Zijn al die hyperstimuli niet superschadelijk voor je hersenen?
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk is het schadelijk :)
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#3
ketakoekjes zei:
Snap dit echt niet. Zonder drugs krijg ik maar 2-4x de neiging per maand om eens van de glijbaan af te gaan, maar als je hoort dat er mensen op crystal meth 12 uur lang bezig blijven krijg je echt kippenvel. Zijn al die hyperstimuli niet superschadelijk voor je hersenen?
Klik om te vergroten...
Super dopamine slurper cr meth .

Begreep dat mensen die ermee stoppen maanden last hebben van depressie .

Was ooit wel benieuwd en wilde het snuiven .
En maat had het bij zich maar toch niet gedaan .

Het is mij te link en daarnaast waarom zou je ...
Pep en coke geven mij genoeg plezier op zen tijd .

Die zware middellen begrijp ik sowieso niet .
Waarom mensen dit riskeren ?.


Mijn ex vriendin moest ook zo nodig een keer coke roken (basen) .

Nou daarna is ze het stiekem gaan doen omdat ze na 1 keer te pakken is genomen .

Relatie uit !

En helaas begreep ik van haar broertje , dat ze elke cent uit geeft aan crack .

Ik heb haar op allerlei manieren proberen te overtuigen om het niet te proberen.

Ze zei dat ik verslavings gevoelig ben .

En dat zij niet snel aan iets verslaafd zal raken .
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is het verschil tussen speed en pep ......



Coke en sos haal ik ook altijd door de war....
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Sabotage zei:
En dat zij niet snel aan iets verslaafd zal raken .
Klik om te vergroten...
Crack is dus echt van die dingen waar ik nooit in mijn leven aan wil zitten. Normale sigaretten zijn al extreem verslavend ondanks dat nicotine maar een licht gevoel geeft in mensen hun hoofd. Als ik dat op een schaal zou moeten plaatsen zou je caffeine met nicotine kunnen vergelijken en coke intranasaal natuurlijk gewoon met crack.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rikdekikker zei:
Er is veel versneden speed in omloop met vaak maar een amfetamine gehalte van 65% of minder. Moet je dan bijvoorbeeld ook 35% meer snuiven? Dus wat moet je doen als je toch lekker wilt geen op speed gewoon meer nemen als je slechte kwaliteit hebt?
Klik om te vergroten...
Uw speed wassen.
Staat ergens op dit forum omschreven hoe je dit doet.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rikdekikker zei:
Er is veel versneden speed in omloop met vaak maar een amfetamine gehalte van 65% of minder. Moet je dan bijvoorbeeld ook 35% meer snuiven? Dus wat moet je doen als je toch lekker wilt geen op speed gewoon meer nemen als je slechte kwaliteit hebt?
Klik om te vergroten...
Someone correct me if I’m wrong!
Volgens mij is de maximale zuiverheid van speed 73%, dus 65% is redelijk zuiver volgens mij.

Heb vaak genoeg geen zuivere speed gehad en meer snuiven heeft geen zin. Je staat alleen maar meer strak en ik word er heel misselijk van.
Ik merk direct als de speed niet zuiver is door de klachten die ik net beschreef en meer snuiven geeft niet het gewenste effect
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hebben er nog mensen last van constipatie? Dat is nu al 2x voorgevallen dat ik de dag nadien tijdens de ontlasting bijna flauw val, lage bloeddruk en eruit zien als een dood lijk, en op nog geen minuutje zo hard begin te zweten dat ik kletsnat ben.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Senseo zei:
Hebben er nog mensen last van constipatie? Dat is nu al 2x voorgevallen dat ik de dag nadien tijdens de ontlasting bijna flauw val, lage bloeddruk en eruit zien als een dood lijk, en op nog geen minuutje zo hard begin te zweten dat ik kletsnat ben.
Klik om te vergroten...

Ja hebben mijn vriend en ik ook wel eens last van. Niet zo erg als jou maar wel dat het erg lang duurt zeg maar💩
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coke Spook zei:
Wat is het verschil tussen speed en pep ......
Klik om te vergroten...
Joepie, ik weet ook wat. Dit is hetzelfde
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Ja zuivere geeft minder bijwerking.

Wassen met aceton en zien hoeveel versnijding er ik zit/zat of testen in een labo.

Je kan ook toevallig dex in handen hebben , maar lijkt me onwaarschijnlijk als je bij je vaste dealer gekocht hebt.
Klik om te vergroten...
Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?

Volgens een stukje op Drugsinfoteam.nl wordt er het volgende gezegd:

Dexamfetamine heeft bij een zelfde dosering een sterkere werking op het centraal zenuwstelsel en een zwakkere werking op het perifere zenuwstelsel. Dit komt door hoe dexamfetamine op de receptoren past. Levamfetamine heeft een iets sterkere cardiovasculaire (dus op hart - en bloedvaten) werking dan dexamfetamine.
Klik om te vergroten...

edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
So much voor ‘korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is’

335 reacties..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chr0nic zei:
Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?



edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..
Klik om te vergroten...
Heb je ooit speed zwaar misbruikt ?
Ik ervaar die klachten op dex ook , maar niet als ik er cbd bij neem.

Levo bestaat weldegelijk nog maar mag niet meer gebruikt worden als "solo" geneesmiddel , enkel combi van levo en dex zoals bvb adderal 70/30 dex/levo.

Omdat jullie ik Nederland het echt als geneesmiddelen onder licentie hebben (dex) mag levo niet magistraal bereid worden.

Hier in België kan je enkel generiek dexamfetamine sulfaat verkrijgen door magistrale bereiding , toen ik men eerst potje dex vroeg aan de apotheek was het de eerste keer dat zij het moest bereiden.
Ze draaide haar scherm naar mij en zag zowel levo als dex staan tussen de lijst.

Ook op een factsheet (of hoe je het ook noemt) van een psychiater van het uz Leuven stond er een lijst van

1.methylfenidaat
2.vergeten wat..
3.amfetamines met dex en een aftakking naar levo.
4.over de counter antidepressiva.
5.Etc.
Als gebruikte geneesmiddelen voor adhd.

Maar pin me hier niet op vast , geen source.
Enkel wat ik scherm gezien heb.
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#14
Normaal maak ik een bommetje maar vanavond een keer nasaal gedaan. Een bommetje is bij mij ongeveer 90 mg, ik heb nu 40 mg gesnoven. Ik weet dat beide methoden een iets andere uitwerking hebben maar is 40mg nasaal vergelijkbaar met 90 mg oraal?
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Limited abilities zei:
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
Klik om te vergroten...
Dan heb je geen droge speed gekocht eh als droog niet echt droog is.

Ik kocht altijd pasta , maar soms was zeiknat maar soms ook gewoon vochtig.

als je droge straatprotesten koopt die nog vochtig is of terug aan elkaar gaan plakken bij het kappen , zou ik effe een wasje doen.
Dan zit er hoogstwaarschijnlijk versnijding bij (die je er hopenlijk uit krijgt met aceton.)
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Limited abilities zei:
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
Klik om te vergroten...
Niet droog genoeg weegt meer dus verdienen ze meer geld🤷
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chr0nic zei:
Heb vorige week opnieuw wat pep gekocht bij de zelfde dealer waar ik het altijd haal. Dit keer zei die erbij dat het de beste pep is die hij ooit verkocht heeft. Ik neem dat soort dingen altijd met een korreltje zout! Wel merk ik bij deze pep amper tot geen bijwerkingen terwijl ik bij de pep wat ik altijd had hartkloppingen kreeg en vaak een nerveus/ongemakkelijk gevoel. Zou dit dan toch met de zuiverheid te maken hebben? Hoe zuiverder de pep, hoe minder bijwerkingen?
Klik om te vergroten...

Wat je vaak ziet is dat speed vermengt is met cafeïne (wat niet zegt dat dit bij jou ook het geval was, maar indicatie is er). Bij kleine toevoeging kan cafeïne het totaal effect op zich best goed doen. Maar wanneer er grote hoeveelheden mee versneden worden, dan merk je dat wel aan je lijf. Speed dat 20-40% cafeïne blijkt te bevatten is helaas geen uitzondering. Hartkloppingen en nerveus/ongemakkelijk gevoel past helemaal in het cafeïne-plaatje, net als verkrampingen/spieren samen trekken. Maar ook misselijkheid, duizelig voelen ... en trillen behoren tot de mogelijkheden.

Eigenlijk net als wanneer je te veel koffie drinkt, na een hele kan voel je je echt niet meer zo prettig.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe kan het dat je met dextroamfetamine amper tolerantie opbouwt bij dagelijks gebruik (volgens de huisarts) en met racemische amfetamine merk je het op de 3e dag al dat je groter moet doseren. Ook heb ik met dex nooit dezelfde euforie en tevreden gevoel als met racemische speed. In theorie is dextro veel potenter dus zou je het omgedraaide moeten vb
Dextro wordt ik vaak nerveus/opgejaagd, hartkloppingen enzovoort en pep heb ik na een paar lijntjes een zeer tevreden voldaan gevoel met enorme overzicht en rust in me hoofd en lichaam. Ook heb ik nog nooit echt cravings gehad naar dextro, sterker nog ik kijk er vaak zelfs tegenop om het te nemen. Terwijl ik met pep nog wel redelijk cravings kan hebben als het effect begint af te nemen en voor ik het weet ben ik 2 dagen wakker...

Is dit iets wat iedereen zo ervaart?? Verschilt het per persoon hoe je erop reageerd? of heeft linksdraaiende amfetamine aka straatpep nog een andere werking in de hersenen die de euforie teweeg brengt? Moet ik hoger doseren met de dex om hetzelfde effect te bereiken?

Ik spoel mijn pep altijd met aceton trouwens..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chr0nic zei:
Hoe kan het dat je met dextroamfetamine amper tolerantie opbouwt bij dagelijks gebruik (volgens de huisarts) en met racemische amfetamine merk je het op de 3e dag al dat je groter moet doseren. Ook heb ik met dex nooit dezelfde euforie en tevreden gevoel als met racemische speed. In theorie is dextro veel potenter dus zou je het omgedraaide moeten vb
Dextro wordt ik vaak nerveus/opgejaagd, hartkloppingen enzovoort en pep heb ik na een paar lijntjes een zeer tevreden voldaan gevoel met enorme overzicht en rust in me hoofd en lichaam. Ook heb ik nog nooit echt cravings gehad naar dextro, sterker nog ik kijk er vaak zelfs tegenop om het te nemen. Terwijl ik met pep nog wel redelijk cravings kan hebben als het effect begint af te nemen en voor ik het weet ben ik 2 dagen wakker...

Is dit iets wat iedereen zo ervaart?? Verschilt het per persoon hoe je erop reageerd? of heeft linksdraaiende amfetamine aka straatpep nog een andere werking in de hersenen die de euforie teweeg brengt? Moet ik hoger doseren met de dex om hetzelfde effect te bereiken?

Ik spoel mijn pep altijd met aceton trouwens..
Klik om te vergroten...
Het is gewoon een andere stof en dus een andere werking :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."