Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jullie favoriete activiteiten o.i.v. pep?

Wat zijn jullie favoriete activiteiten o.i.v. pep?

303 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Midden in de nacht, koptelefoontje in mijn versterker, en even gruwelijk lekker gitaarspelen.
Ja, en de hut opruimen en poetsen blijft ook zeer voldoenend. Wandelen met een lekker muziekje op.

Eigenlijk is het probleem met speed dat bijna alles tot een topactiviteit verheven kan worden. That's why it's so hard to stay off that shit.


Oh ja, en roken, heel veel roken.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Intoxicated zei:
That's why it's so hard to stay of that shit.
Klik om te vergroten...

Valt wel mee hoor.
In de meeste gevallen word je het vanzelf zat als die nachten door je te erg opbreken. :beer:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#3
badkamer bouwen
b
borderlijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet wel zeggen de keren dat ik er zo bij zat, was wel in m'n uppie. Niemand heeft me ooit zo gezien :tearsofjoy:
D
DhrBKJNLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. uren lang kletsen
2. uren lang achter de computer zitten, muziek afspelen, forums lezen
3. dansen
4. als ik eenmaal begin aan schoonmaken moet alles schoon!

Phoe ja en wat nog meer, jaa feesten is er flex mee hahah


~BKJN
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat ligt eraan welke speed ik heb..als het goeie is meestal gamen of wa surfen op internet,kuisen,gemixte vodca drinken en heel veel roken..
B
B@rtezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij werkt Darten altijd goed, telkens lopen naar het bord, scores uitrekenen en ik voel me dan net Micheal van Gerwen al laten de scores het nog afweten.. :grin:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet heel verantwoordelijk, maar ook wel leuk is om een enkele keer iets eerder te beginnen met pep dan je feestje begint. Stel dat je op een verjaardag zit van mensen die niets van drugs weten, zodra de koffie wordt gebracht een heel klein beetje nemen op het toilet, en dan toch een partijtje slap gaan zitten lullen. Als iemand vraagt waarom je zo druk doet, zeg je dat het door de koffie komt :tearsofjoy:

En verder is leuk wat jullie allemaal al noemden, als je maar bezig bent!
B
BroccoliLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re:

Delirium zei:
Naar school gaan.

Klinkt misschien fout, maar dat vind ik toch wel het lekkerste op amfetamine. Dan kan ik namelijk socializen én nuttig bezig zijn tegelijk!
Klik om te vergroten...

Haha, bij mij precies hetzelfde!
K
KingJellybeanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind 't vooral leuk om met muziek bezig te zijn. Accordeon spelen (wat ik nu al zo'n 10 jaar doe), dus lekker de hele avond bezig zijn veel te ingewikkelde muziekstukken uitpuzzelen, vingerzettingen bepalen, opnemen en dan luisteren waar ik iets verkeerd gedaan heb, maar ook veel theoretische dingetjes (voor de mensen die weten waar ik het over heb: overal akkoordenprogressies bijschrijven, motiefjes zoeken en kijken waar ze terugkomen, evt. in andere toonsoorten, in omgekeerde volgorde enzovoorts enzovoorts). Zo heb ik eerder vandaag een boek met de 2- en 3-stemmige inventies van Bach op de kop getikt, kan niet wachten om me volledig daarin te storten :grin:
Gitaar spelen is ook altijd leuk, versterker op 11 en gas erop :hearteyes: ! Verder qua muziek ben ik de laatste tijd een beetje aan het kloten met FL Studio, lekker drum 'n' bass en dubstep nummertjes maken, daarop zelf helemaal los gaan, ze dan vol trots op m'n Soundcloud knallen en er dan de volgende dag achter komen dat 't eigenlijk helemaal nergens naar klinkt :rolleyes:
Wat meer experimentele muziek luisteren is ook vaak leuker dan wanneer ik nuchter ben, zo blaast nu het nieuwe album van Death Grips door m'n speakers :rockband:
Een goeie DJ mix of album uitzoeken, m'n oortjes in doen en het hele huis door djensen terwijl ik dingen opruim, schoonmaak, verplaats, enzovoorts. Vaak na wat ik denk dat slechts 5-10 minuten zijn, vraag ik me dan af waarom de muziek al afgelopen is, waarna ik op de klok kijk en blijkt dat er al meer dan een uur voorbij is :grin:
Duits leren, wat behoorlijk handig is aangezien ik over een paar maanden samen wil gaan wonen met m'n Duitse vriend en ik op de middelbare school iets te vaak iets te stoned was om wat op te steken van de lessen :flushed:

Verder vooral de standaard dingen die hier al genoemd zijn.
Lekker tegen andere mensen aan lullen, en veel te lange forumposts schrijven. Zo ben ik nu al meer dan een uur bezig met schrijven, verbeteren en dan controleren (repeat ad nauseum), dus hierbij excuses voor deze wall of text :wink:
Tot bloedens toe op m'n wangen of tong bijten, en het vaak nog niet eens doorhebben totdat ik iets vloeibaars voel lopen en denk dat ik aan het kwijlen ben :rolleyes: . Als ik onder de MDMA of pep zit kan ik helaas niet langer dan een paar minuten op een stukje kauwgom kauwen zonder misselijk te worden.
Veel gapen, heb gemerkt dat heel diep in- en uitademen dan echt heerlijk voelt, en daarnaast is 't lekker om ff m'n kaakspieren te strekken. Heb al veel te vaak dingen gehoord als "ben je moe?" of "als je je verveelt kun je 't ook gewoon zeggen hoor..."
Mezelf nicotinevergiftiging geven. Ofwel, de ene peuk na de andere opsteken totdat ik er misselijk van word, een half uurtje later weer een sjekkie draaien om vervolgens na de eerste twee trekken bijna over m'n nek te gaan :rolleyes:
Urenlang op dit forum, Wikipedia, Erowid, Bluelight en 420chan alles lezen wat me op dat moment interesseert. Ik kom hier al een paar maanden met enige regelmaat, heb een paar dagen geleden toch maar besloten een account aan te maken haha. Normaal post ik alleen maar op 420chan, maar het is ook wel eens fijn om gewoon in het Nederlands flink uit m'n nek te kletsen :grin:
Net zolang rukken tot m'n voorhuid helemaal rood en pijnlijk is, misschien moet ik dat wat minder vaak doen >_<
Tekenen en schrijven ben ik dan wat minder goed in en heb ik vaak het geduld niet voor, over het algemeen doe ik dat liever als ik aan de truffels zit
Sommige tics worden ook vaak tien keer zo erg. Als ik nuchter ben knak ik bijvoorbeeld al veel te vaak met mijn vingers, maar met een beetje pep op wordt 't zo erg dat ik de volgende dag m'n vingers bijna niet meer kan bewegen :openmouth:

Oh, bijna vergeten. Tijdens de comedown, als ik merk dat ik een gigantisch tekort heb aan voedingstoffen en nog niet kan eten of slapen, mierzoete fruitsmoothies maken (als iemand geïnteresseerd is, onderaan staat m'n favoriete recept), en vervolgens minstens een uur lang bezig zijn om de perfecte hasj joint te draaien. Ik weet het, dat duurt véél te lang, maar ten eerste wordt ik überperfectionistisch onder invloed van schnell, ten tweede kan ik nuchter al geen fatsoenlijke joint draaien, daarnaast beginnen m'n handen altijd heel erg te trillen tijdens de comedown, en daarnaast ben ik constant bezig het zweet van m'n handen te vegen. Komt nog 'ns bij dat ik dat laatste wel eens vergeet, en ik dan weer helemaal opnieuw kan beginnen omdat m'n vloei zeiknat is :rolleyes:

Smoothie recept, voor de liefhebber:
  • twee grote bananen, het liefst zo rijp en zacht mogelijk zodat de smoothie niet te dik wordt
  • 500ml melk
  • 1 el yoghurt of kwark
  • 1 dessertlepel basterdsuiker, óf een zakje vanillesuiker
  • 1 dessertlepel honing
  • 2 tot 3 tl pure cacaopoeder. Wat evt. ook werkt is een beetje pure chocola raspen of smelten (au bain marie). Als je daarbij melkchocolade gebruikt kun je 't beste de suiker of honing achterwege laten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
-lekker met bussen lucht, en allerlei kwasten en een stofzuiger je ampracks en pc helemaal schoonmaken.
-(vinyl)platen poetsen, en sorteren op bpm.
-allerhande losse boutjes en moeren sorteren zodat je geen nieuwe hoeft te halen.
-een willekeurig apparaat(fiets/brommer/stofzuiger/naaimachine) helemaal uit elkaar halen, alles schoonmaken en/of invetten en weer in elkaar zetten, terwijl er niks mis mee was.
-naar buiten gaan en kijken of je nog iets geinigs kan vinden ergens.
- bassie en adriaan of the A-team kijken ofzo.


en natuurlijk de gebruikelijke zaken zoals feestjes bezoeken in het weekend, en lol maken met het andere geslacht(of hetzelfde, maakt tegenwoordig niet meer uit).
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Whaha topper MeejheM, mijn bericht zou er vrijwel hetzelfde uitzien (alleen ik heb geen Vinyl :wink: )
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dus wel lol maken met hetzelfde geslacht smartie?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die behoefte heb ik vooralsnog nooit echt gevoeld, maar wie weet wat de toekomst brengt :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
'zeg nooit nooit...'

maar toch, NOOIT.

ps: word best personlijk hierzo geloof ik :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
Whaha topper MeejheM, mijn bericht zou er vrijwel hetzelfde uitzien (alleen ik heb geen Vinyl :wink: )
Klik om te vergroten...

zou je toch eens in huis moeten halen, een paar draaitafels, heerlijk als je niks te doen heb luister je normaal en album, mix of een of andere zender/kanaal.

met 12" ep's moet je zo rond de 4 a 10 minuten van track wisselen, en liefst aan elkaar mixen, afhankijk van je muzieksmaak enzo.

ondertussen moet je ook nog grabbelen naar je volgende plaat, en zo blijf je lekker bezig. het is wel chiller als je buren echt nergens over klagen. dat heb ik nu en ik kan mijn nachten veel fijner invullen, aan de ene kant heb ik een brandgang, aan de andere kant een meid die nooit klaagt, zelfs niet als ik ernaar vraag. en dan te bedenken dat ik 1600 watt rms heb staan(das veel lawaai).
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#17
De weg kwijt raken op de Korg Esx
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=IJHqkscQ4ss[/youtube]
Meestal tekno die kant op
Als ik echt enthousiast bezig ben is het meestal alweer licht :mrgreen:

Verder doe ik met vrienden vaak kaarten en schaken als we peppie zijn, PlayStation is ook chill :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
zou je toch eens in huis moeten halen, een paar draaitafels, heerlijk als je niks te doen heb luister je normaal en album, mix of een of andere zender/kanaal.
Klik om te vergroten...

Neuh vind de investering een beetje te groot voor ik er wat lol van kan hebben. Mix zelf digitaal met midi-controllers. Heb Traktor en Ableton in sync en kan zo lekker plaatjes mixen en mijn eigen draai er aan geven met m'n Ableton live sets. Ook daarmee kan ik mezelf uren vermaken :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
vdk zei:
De weg kwijt raken op de Korg Esx
Klik om te vergroten...
ik ken niet wennen aan die niewe korg's, ik heb ze allebei, maar gebruik ze eigenlijk nooit.

die oudere korg's als de eerdere electribes (em1, es1 en ea1) en de es1 mk2 vind ik mooier. voor de yamaha rm1x, of roland mc-505 en tr-626 moet je bijna wel gesnoven hebben.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
de esx is wel leuk, maar ik heb em weggedaan, beats choppen gaat nou eenmaal lekkerder met software of een akai. de emx vind ik wel grappig klinken, en je kan er supersnel op improviseren.

toch heb ik liever de eerste serie electribes, gecombineerd met gitaareffecten en/of een sherman filterbank, anders hoor je gelijk dat iemand zn korg emx meegenomen heeft :grin:

geld ok voor de em-1, maar die doe ik nooit meer weg.

moeten we daar niet eens een topic over maken ergens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."