Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali Die keelpijn is volgens mij niks ergs, dat heb ik ook wel eens als ik snuif. Je keel zal wel geïrriteerd zijn. Alle andere bijwerkingen die je noemt (zweten, slechte conditie, jeukende neus, enz..) vind ik normaal en moet je erbij nemen. Wel zou ik van neusspray afblijven en zeker Otrivine. Maakt wel je neus weer helemaal vrij, maar het droogt ontzettend uit. Ik gebruik wel eens oogzalf als mijn neus geïrriteerd is. Helpt heel goed! Ik vind die hartkloppingen en ademhalingsproblemen wel een reden om te minderen. Daar is ook geen enkele andere oplossing voor denk ik. Ik denk dat je vooral naar je lichaam moet luisteren en een beetje verstandig met speed moet omspringen. Zou zonde zijn als je een hartprobleem moest ontwikkelen, dat is het echt niet waard. En ik wil echt niet als je moeder klinken, maar kijk toch maar een beetje uit"
"Normaal zou ze die 300mg toch gevoeld moeten hebben hoor! Zeker als het haar eerste keer was. Ik vrees dus dat de kwaliteit niet goed was. Als ze ervoor nog gegeten heeft, kan het wel even duren voor ze de speed begint te voelen. Ook is het effect wat milder als je slikt. Ik snoof het eerst altijd, maar de laatste tijd neem ik vaker een bommetje omdat m'n neus anders zo geïrriteerd raakt. Als ik m'n eerste bommetje maak (en dan heb ik een paar uur van tevoren gegeten) duurt het ruim 45min voor het begint te werken. Na een dag (en dus niets eten) is het effect er al na 10 min. Ik neem ongeveer de hoeveelheid van 2 flinke lijnen en dat is volgens mij minder dan 300mg.."
"Ik gebruik sinds een jaar Sipralexa, een SSRI. Toen ik info over speedgebruik begon op te zoeken, kwam ik regelmatig tegen dat het gebruik van antidepressiva in combinatie met speed gevaarlijk is. Ik heb hier echter geen negatieve ervaringen mee. Voor ik met Sipralexa begon had ik wel eens speed gesnoven, maar niet meer dan een keer of 5. Ik gebruikte in die periode vooral cocaine (wekelijks). Soms krijg ik wel de indruk dat de 'afkick' minder heftig is dan bij bijvoorbeeld mijn vriend die geen antidepressiva slikt. Het lijkt dan ook alsof het bij mij iets langer duurt voor de speed uit mijn systeem is. Heeft iemand ervaring met het gecombineerd gebruiken van speed en antidepressiva?"
"Toen ik nog coke gebruikte, nam ik vaak Zolpidem (inslaper) als ik voelde dat ik wat te veel gesnoven had. Dan kreeg ik het weer lekker warm en kon ik goed slapen. Ik had het daar eens over met een vriend en die zei me dat ik eens moest proberen me wakker te houden op Zolpidem. Gewoon het punt afwachten waarop je voelt dat je in slaap gaat vallen en dan daarover proberen te komen door je met vanalles bezig te houden. Blijven praten tegen elkaar, rondwandelen,enz.. Zo gezegd, zo gedaan. Het was best een leuke ervaring. Ik voelde me zweverig en alles leek normaal, maar toch was er iets "mis" met die realiteit. Net zoals een hele levendige droom waarin je merkt dat er toch iets niet klopt en dan wakker wordt of in je droom gaat beseffen dat je droomt. Nadeel is wel dat je je maar weinig herinnert achteraf. Alles is vaag.."
"Ik gebruik ook Venlafaxin en mijn ervaring is dat je niet meer zo hard gaat van xtc. Het voelt nog altijd heerlijk, gewoon wat minder dan toen ik geen antidepressiva gebruikte. Ook heb ik minder last van een dipje na gebruik. Zolang je een beetje "verstandig" doseert, is het wel ok denk ik. Ik neem vaak eerst een halve en wacht dan een uurtje of twee om te zien wat het effect is. Ik gebruik het maar een paar keer per jaar en neem nooit meer dan 3 pillen. Het gebruik van antidepressiva kan risico's met zich meebrengen dus je kan beter voorzichtiger zijn. Maar of je nu medicatie gebruikt of niet, met drugs moet je altijd voorzichtig omspringen want je weet uiteindelijk nooit waar het vandaan komt en wat er precies in zit."
"Mijn allereerste pil was een blauwe mitsubishi en die vind ik nog altijd hheeeerrrrlllliiiiijjjjkkk! Dat lekkere effect heb ik nooit meer gehad met andere pillen. Van smiley's ben ik een keer lekker hard gegaan en green canadians vond ik ook lekker."
"De eerste keer dat ik speed nam was fantastisch. Ik was heerlijk aan het dansen in een discotheek, kon blijven drinken, zat gezellig te praten met iedereen in mijn buurt en werd niet moe. Ik voelde me geweldig, tot ik 's morgens thuiskwam en vond dat ik moest slapen. Naarmate de uren verstreken voelde ik me steeds ellendiger. Het slapen lukte niet en toch had ik het idee dat ik moe was. Ik werd slechtgezind en uiteindelijk zelfs ziek. Daarna heb ik het heel lang niet meer gebruikt en als ik me dan toch liet verleiden stuitte ik telkens op dat niet kunnen slapen en het slappe gevoel dat je krijgt omdat je niet eet. Ondertussen heb ik leren omgaan met speed en zijn we goede vrienden geworden. Ik begin meestal te snuiven tijdens het uitgaan als ik me dronken begin te voelen. Als ik dan thuiskom leg ik me lekker op de bank en geniet ik even van dat wazige gevoel dat ontstaat door het vele drinken op speed. Als dat begint te verdwijnen snuif ik wat bij, ga me douchen en probeer wat fruit of yoghurt te eten. Ik ruim wat op als dat nodig is, maar doe niet veel inspanning. Toen ik werkte bleef ik nooit meer dan 1 nacht wakker. Dan nam ik iets als Seroquell om te kunnen slapen. Nu blijf ik wakker tot ik aan mijn lichaam voel dat het welletjes geweest is. Ik kan dan ook zonder "zware" medicatie slapen. Soms 1mg Temesta en ik kan een paar uurtjes slapen. Als ik dan wakker word eet ik en als ik niks te doen heb ga ik gewoon weer verder. Ik maak dan bommetjes omterug op gang te komen en doe eigenlijk alles wat ik moet doen. Ik ga wandelen met de honden, ik kook, poets, ruim op, doe de was en strijk, ga inkopen doen,.. "vrienden" en familie (niet-gebruikers) ontwijk ik liever omdat ik dat niet zo prettig vind. Ik denk dat het te confronterend is voor mezelf. Ook zit ik dan lekker in mijn eigen wereldje en heb ik geen behoefte aan anderen. Alleen mijn vriend verdraag ik dan. Die heb ik dan het liefst zo veel mogelijk bij me. Lekker onzin verkopen en heel veel seks! Vandaag is het woensdag. Zaterdag Ging ik uit en snoof ik speed. Vannacht heb ik geslapen. Vanmiddag rond 12u heb ik een capsule gevuld met speed. Beetje verslaafd toch denk ik?"
"Zaterdagnacht 2g gekocht en daar kan ik nu nog 1 capsule van vullen en dan is het op. Mijn vriend heeft hiervan ook gebruikt. (al begin ik me nu af te vragen of het niet meer was want ik lijk er goed mee toe te komen) Ik snuif meestal 1lijntje als ik dronken begin te worden om van dat gevoel af te zijn en een uurtje later nog eentje om strak te worden. Als ik dan thuiskom leg ik me even neer en rond een uur of 10 's morgens neem ik terug een lijntje. Als ik die avond ga slapen dip ik rond de middag en namiddag nog een keer. Dippen bij speed is echt goor, ik weet het. De hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is niet zo veel. Als ik nog een nacht doorga neem ik 's avonds een capsule of een dipje en probeer ik wel wat te "rusten" 's nachts. Meestal drink ik dan ook alcohol. 's Morgens eet ik en tegen de middag maak ik me een capsule klaar. In de late namiddag neem ik er nog eentje. Meestal begin ik dan lichtjes te hallucineren. Het lijkt of het gordijn beweegt of ik zie iets vanuit mijn ooghoeken. Afhankelijk van hoe erg het is neem ik 1 of 2 temesta, xanax,.. Echt goed slaap ik dan nog niet, maar ik krijg toch een beetje rust. De dag erna maak ik nog 2 of 3 capsules. Strak voel ik me dan niet meer, maar ik vind het een fijn gevoel dat mijn hersenen niet meer zo goed lijken te werken. Ik heb dan ook geen zorgen, alleen maar chillen. Die nacht kan ik goed slapen. Soms neem ik de volgende dag nog wat tegen de "afkick". Ik voel me dan niet meer moe, maar heb ook niet overdreven veel energie. Ik zorg dan wel dat ik goed gegeten heb voor ik wat neem. Het weekend dat daarop volgt gebruik ik niet want daar heb ik dan echt geen zin meer in. Soms gebruik ik dat 2 of 3 weekends niets meer, afhankelijk van wat ik te doen heb en hoe ik me voel."
"Even je laatste vraag beantwoorden: Soms denk ik dat het beter is te stoppen omdat het niet goed is voor je lichaam. Maar op andere momenten vraag ik me af waarom ik het niet zou doen. Ik hoef niet te werken als ik dat niet wil dus ik doe er niemand kwaad mee als ik een halve week strak ben. Ook lijk ik er soms psychisch voordeel bij te hebben. Ik kan mijn gedachten veel beter ordenen en over dingen praten zonder meteen emotioneel te worden of erna een dag depressief rond te lopen. Voorlopig wegen de voordelen nog op tegen de schade die ik aanricht in mijn lichaam."
"Ik zou na dat eerste bommetje wat langer wachten dan een uur omdat het toch even duurt voor je hem helemaal gaat voelen. Ook vind ik dat het effect van dat eerste bommetje vaak in vlagen komt. Ik voel die eerste na ongeveer 45min en dan denk ik dat ik op m'n piek zit, maar soms krijg ik na een half uur weer een piek. Dus misschien best wat langer wachten? Als je het gevoel hebt dat het toch wat fel is, zou ik er gewoon lekker op drinken. Ik vind dat op speed het lekkerst (maar dat is uiteraard voor iedereen weer anders). Ik zweer bij yoghurtdrankjes als ik bommetjes neem. Verzacht de maag een beetje. Veel plezier!"