Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM april - okt '10] Heroïne, een zeer verslavende stof.

[TvdM april - okt '10] Heroïne, een zeer verslavende stof.

179 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
De eerste vraag die bij veel mensen zal opkomen is: Waarom ? Waarom heroïne als er zo veel andere drugs bestaan die minder gevaarlijk zijn ? En nog wel een hoop waarom vragen.

Waarom.

Ik wou weten wat het is, hoe het voelt, voor mezelf. Ik heb altijd moeite gehad met te begrijpen waarom heroïne zo ontzettend verslavend is en mensen er echt niet meer uitkomen. Theoretische uitleg en verhalen van (ex)-verslaafde gaven me niet genoeg informatie. Ik begreep het wel, maar begon op een gegeven moment serieus mijn twijfels te krijgen bij het een keer gebruiken, meteen verslaafd verhaal. Het klonk voor een deel zo ongeloofwaardig

Voordat ik de knoop doorgehakt had, had ik zeker een lichte angst vanbinnen. Zelfs nog tot het moment dat ik het deed.
Er zijn veel horrorverhalen over heroïne, maar ook overdreven, postitieve beschrijvingen van het gevoel dat heroïne geeft. De horrorverhalen zorgde ervoor dat ik verwachtte een fijn gevoel te krijgen, maar tevens ook zou merken dat het een gevaarlijke stof is. De beschrijvingen over het gevoel, dat soms beschreven wordt als het beste van het beste, liet mij ook een beetje twijfelen. Je hoort namelijk vaak dat je na een keer al verslaafd bent, en ik dacht wat als het gevoel nu daadwerkelijk zo fijn is dat ik mij er in verlies, wat dan ? Ik sta wat betreft dat soort dingen zeer sterk in mijn schoenen momenteel, maar toch twijfelde ik, ik ben ook slechts maar een mens.

Ik ben die avond begonnen met chinezen wat me niet al te goed afging, methamfetamine chinezen is stukken makkelijker. Uiteindelijk heb ik d.m.v. te snuiven bijgedosseerd om dat dat veiliger was en het chinezen niet echt geweldig ging. Ik heb zelfs de laatste lijn door de wasbak gespoeld, nog voor de afkick begon. :)
Het gevoel was heel anders dan ik had verwacht, het was net een combi van GHB en wiet, maar dan zonder neveneffecten. Ik had lichamelijk soms het gevoel zo door te zakken maar toch kon ik met gemak rechtop zitten, ik was eigenlijk vrij helder. Een high gevoel maar dan stukken beter. Daarbij had ik het aangenaam warm.
Als je eenmaal de maximale piek voor de gebruikte dosis bereikt, kun je je ook zeer goed gedragen. In de opkom was ik blij toen ik zat, op een positieve manier. Het is een apart gevoel waar je aan moet wennen. Toen ik gewend was aan het gevoel, kon ik ook weer voor 100 % normaal geweest, ben zelfs in de stad naar de nachtwinkel geweest.
Dit voelde dus totaal niet aan als een gevaarlijke, zwaar verslavende stof.
Ik heb geen flash, totale euforie/gelukszaligheid of enorm vredig gevoel mogen ervaren.
Het gevoel is fijn, maar niet mijn ding. Als dat het enige was wat heroïne deed zou ik het waarschijnlijk wel vaker gebruiken zoals ik GHB gebruik.

Toen liet de heroïne even zijn ware karakter zien. Ik begon uit het niets te zweten, had het ontzettend warm en trilde lichtjes. Ik was kleddernat van het zweet, heb in mijn blote borst tegen de verwarming gezeten die uiteindelijk ook nat was van mijn zweet.
Toen ik daar zo op de grond zat leerde ik heroïne beter kennen. Dit had ik nooit uit een boek of verhaal van een verslaafde kunnen begrijpen. Ik had er over gelezen en gehoord, maar die ervaring vertel je 1000 x meer. Ik begreep het.
Ik was verbaasd dat de coming down zo heftig was als je bedenkt dat het mijn eerste keer was, dat had ik niet verwacht.
Ik zat dus op de grond en liet alles rustig over mijn heen komen toen ik besefte dat een heroïne-verslaafde dit elke dag meemaakt, en dan waarschijnlijk nog vele malen heftiger.
Toen wist ik wat het is, tuurlijk niet zo goed als een verslaafde, maar ik heb op dat moment genoeg kunnen beseffen om te weten wat het doet.

Het gevoel verdwijnt net zo onverwachts als dat het opkomt. Ineens voel je je een stuk beter, toch heeft de coming down nog ruim een uur geduurd. Ik heb gewoon wat achter een laptop gehangen voor wat afleiding, een keer het idee gehad te moeten kotsen, niet gebeurt.

Het gevoel bij de coming down was afgrijselijk, dat blijft me bij. Zeker omdat ik besef dat hoe meer je gebruikt, hoe heftiger de coming down wordt.

Daar heb ik genoeg van geleerd om het bij een keer te houden, ik heb er in principe zelfs een afkeer van.

Tenslotte wil ik iedereen afraden om het te doen, ook niet een keer.
Ik heb het wel gedaan, ken mezelf redelijk goed, heb veel ervaring met veel verschillende soorten drugs op korte tijd en weet dat ik geestelijk over een redelijk grote kracht beschik. Ik had zeker angst van te voren en wist goed dat ik me op zeer glad ijs ging begeven. Maar dat is een risico dat ik genomen heb, mijn keuze.
Uiteindelijk heb ik er niet veel moeite mee gehad, ik ben wel zieker geweest van plantaardige drugs dan dat gevoel bij de coming down van heroïne. Dus dat was ook niet echt een probleem, het was afgrijselijk maar ik kon ermee omgaan. Ik was in staat om de laatste lijn door de pompbak weg te spoelen en er was geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om bij te nemen zodat de afkick verdween voor een tijdje.

Maar ondanks dat heb ik voor een kort moment het waren karakter van heroïne mogen ervaren, onderschat het niet. Heroïne kan makkelijk levens kapot laten gaan, zo ontzettend makkelijk. Als je bij de afkick bijneemt om de afkick tegen te gaan, ben je al verloren.

Ik heb het gedaan en dat was mijn verantwoordelijkheid.

Laat het lekker zijn voor wat het is, als je je leven lief hebt. :)

- Sublimo -

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
G
GodmaghetwetenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

1 van de beste reports die ik heb gelezen. Geweldig geschreven
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

zeer knap dat je het weggespoelt hebt :hearteyes: !!
mooi report, wist wel dat je het karakter ging hebbe om ht nt nog n keer te doen :sunglasses:
je dealer zit vast te hopen dat je vandaag terug iets wilt kopen :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Godmaghetweten zei:
1 van de beste reports die ik heb gelezen. Geweldig geschreven
Klik om te vergroten...

Dankjewel, dat is pas een mooie eerste reactie ! :sunglasses:

Intoxication zei:
zeer knap dat je het weggespoelt hebt :hearteyes: !!
mooi report, wist wel dat je het karakter ging hebbe om ht nt nog n keer te doen :sunglasses:
je dealer zit vast te hopen dat je vandaag terug iets wilt kopen :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Het wegspoelen van die laatste lijn heb ik om twee redenen gedaan, ik voelde de lijn die ik net had genomen hard opkomen en ik bedacht me ook dat het iets symbolisch is. Ik doe dit een keer, je krijgt dan al snel het idee wat zonde, er is geen volgende keer meer. Maar toen dacht ik fuck it, de pompbak in ermee ! :)

En nee, ik ken niemand die heroïne verkoopt omdat ik er nooit naar gezocht heb, en dat ga ik ook niet doen. Ik ken de dealer dus niet. Ik kreeg gewoon de kans om het te proberen, ik was het nooit zelf gaan halen.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Een heel mooi en duidelijk geschreven rapport. recht uit het hart. Ik kan me zeker vinden in jou ervaring.

Maar vooral het weggooien van de Heroïne, tijdens het fijne gevoel van de Heroïne. Zegt mij veel, ik had dit zelfde gevoel.

Ook geen moment getwijfeld of spijt gehad hiervan.

:wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Fishhead0707 zei:
Een heel mooi en duidelijk geschreven rapport. recht uit het hart. Ik kan me zeker vinden in jou ervaring.

Maar vooral het weggooien van de Heroïne, tijdens het fijne gevoel van de Heroïne. Zegt mij veel, ik had dit zelfde gevoel.

Ook geen moment getwijfeld of spijt gehad hiervan.

:wink:
Klik om te vergroten...

Dankjewel, ik heb het ook recht uit mijn hart geschreven. :flushed:

Dat weggooien geeft een sterk gevoel, zeker omdat je op dat moment met heroïne bezig bent.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Aalpoepert zei:
Goed report, tot voor het lezen hiervan heb ik de verslaving van heroïne nooit echt begrepen.
Alleen je noemt de coming down altijd de afkick, maar afkicken is wanneer je verslaafd bent aan iets en er mee gaat stoppen :)
Klik om te vergroten...

Dankjewel, ik kwam dus niet op het woord... Ik ga het overal veranderen. :grin:

Ik ben blij dat je de verslaving van heroïne beter begrijpt, dan heb ik toch een goed stukje tekst geschreven.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Aalpoepert zei:
Goed report, tot voor het lezen hiervan heb ik de verslaving van heroïne nooit echt begrepen.
Alleen je noemt de coming down altijd de afkick, maar afkicken is wanneer je verslaafd bent aan iets en er mee gaat stoppen :)
Klik om te vergroten...
Tja afkick is typsch Vlaams toch? Ik noem het gewoon kater.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Fijn geschreven, bleh lijkt me echt a-relaxed ook. Maar tof dat je het bent gaan onderzoeken, erg informatief geschreven. Van veel gebruikers krijg je niet zo'n goede uitgebreide beschrijving.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Zeer informatief en idd tof dat je het bent gaan onderzoeken en dan ook nog eens met ons deelt. Geeft mij een goed beeld van de drugs heroine.

@drientje:
afkick kan ook nederlands zijn. De comingdown is ook wat anders als de kater mijn inziens, althans ik bestempel het een kater de dag erna. De comingdown is voor mij als ik van extase naar beneden val omdat de drugs uit is gewerkt
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Bedankt voor de positieve reacties, ik heb het report eigenlijk niet met die doelstelling geschreven, eerder impulsief.

Maar ik ben blij dat het uiteindelijk zeer informatief geworden is, je komt dan ook niet elke dag reports over heroïne tegen. Dus ik ben blij dat dit een fatsoenlijke is geworden. :)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Adrenochroom zei:
Fijn geschreven, bleh lijkt me echt a-relaxed ook. Maar tof dat je het bent gaan onderzoeken, erg informatief geschreven. Van veel gebruikers krijg je niet zo'n goede uitgebreide beschrijving.
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik mij ook bij aan. Ik vind het goed en informatief geschreven. Knap dat je jezelf zo bloot geeft en dit post.

:wink:

Flameon zei:
@drientje:
afkick kan ook nederlands zijn. De comingdown is ook wat anders als de kater mijn inziens, althans ik bestempel het een kater de dag erna. De comingdown is voor mij als ik van extase naar beneden val omdat de drugs uit is gewerkt
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het ging om het woord afkicken. Dat comingdown meer op zijn plaats was. Kater is voor mij ook de dag erna eigenlijk. Maar inmiddels is de tekst al aangepast.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Fishhead0707 zei:
Knap dat je jezelf zo bloot geeft en dit post.
Klik om te vergroten...

Het was eigenlijk ook niet de bedoeling om hier een report van te schrijven, maar ik heb het toch gedaan. En ik heb er absoluut geen spijt van. :)

Als ik dat niet had gedaan, zou het een report zijn geworden zonder karakter.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Was erg interessant om te lezen, wist ook niet de de comedown zo brutaal was, dacht dat je dat vooral in hoge doseringen en bij afkicken meemaakte wat jij beschrijft. Spuiten is misschien een stukje heftiger en verslavender dan chinezen?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Mooi report. Bevestigd het idee dat ik dit nooit moet doen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Drientje zei:
Aalpoepert zei:
...
Klik om te vergroten...
Tja afkick is typsch Vlaams toch? Ik noem het gewoon kater.
Klik om te vergroten...
Is Sublimo Vlaams dan? Vandaar dat 'ie in het DF Drugshandboek topic zei van kom maar langs :P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Aalpoepert zei:
Drientje zei:
Aalpoepert zei:
...
Klik om te vergroten...
Tja afkick is typsch Vlaams toch? Ik noem het gewoon kater.
Klik om te vergroten...
Is Sublimo Vlaams dan? Vandaar dat 'ie in het DF Drugshandboek topic zei van kom maar langs :P
Klik om te vergroten...

Nee, alleen student in België
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

lolnoob zei:
Mooi report. Bevestigd het idee dat ik dit nooit moet doen.
Klik om te vergroten...

Je doet het inderdaad beter niet. :wink:

spacelord zei:
Was erg interessant om te lezen, wist ook niet de de comedown zo brutaal was, dacht dat je dat vooral in hoge doseringen en bij afkicken meemaakte wat jij beschrijft. Spuiten is misschien een stukje heftiger en verslavender dan chinezen?
Klik om te vergroten...

Ja, wees daar maar zeker van. Spuiten gaat nog veel heftiger zijn.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Ben je uiteindelijk blij dat je het geprobeerd heb? Denk van wel, niet :wink: ? Je had die hero niet weg hoeven te gooien hoor, had die maar gewoon aan mij gegeven :grin:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Heroïne, een zeer verslavende stof.

Goed report, tot voor het lezen hiervan heb ik de verslaving van heroïne nooit echt begrepen.
Alleen je noemt de coming down altijd de afkick, maar afkicken is wanneer je verslaafd bent aan iets en er mee gaat stoppen :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."