Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen Met Blowen

Stoppen Met Blowen

47 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#1
een lekkere vriendin :grin:
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee,,

Ik ben een jongen van 17 en blow nou iets meer dan 2 jaar ''goed" dus elke dag smoken. Het begon allemaal met een sigarretje en stoer rond hangen op straat, toen ik 15 was, alleen roken was niet intressant genoeg en de mensen waarmee ik omging rookten al een behoorlijke tijd Wiet, Het was voor mij dus heel makkelijk om ook te gaan smoken, er kon altijd wel iemand halen, was nog niet verslaaft dus kon er ook van afblijven, had werk dus kon het kopen,, en het was gewoon een mega ervaring toen ik het eenmaal begon te doen. Na een jaar roken en blowen en stoer doen kwam ik ook met nog meer vage mensen in contact die speed en XTC gebruikten,,, ik ben 7,5 maand gestopt met roken, het enige wat ik nu nog doe is blowen, alleen dat is wel gelijk de ergste verslaving geworden,
Ik heb wel mijn vmbo GT diploma afgelopen jaar gehaald en doe nou opleiding hotel manager, ik besef me heel goed dat als ik door ga met blowen dat ik een dikke streep door de opleiding kan zetten, en dat is iets wat ik helemaal niet wil. Maar de wiet verslaving is echt erg bij mij, kan de laatste tijd wel dagjes stoppen, of 2 dagen, mijn record is 3 dagen, maar daar houd het ook mee op. Ik rook zoieso 5 euro wiet per dag en het verveelende is dat ik genneens werk heb op het moment.
ik ben daarom benieuwd naar de verhalen van de andere mensen die wiet roken, maken die hetzelfde mee als mij, kunnen jullie makkelijk van de wiet afblijven, heb je tips, Laat het weten

Midasj
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#3
ey man,

ik herken wel wat dingen in jouw verhaal, ben zelf nu bijna 3 maanden gestopt en het bevalt me nog steeds heel erg goed. Ik heb 2 verhaaltjes hieroverstaan, 1 dat ik net gestopt ben en 1tje maandje later. Kweet alleen niet hoe ik ze moet linken dus je moet gewoon ff zoeken als je dat wilt lezen. Voorderest veel succes, wat mij trouwens veel geholpen heeft is dat ik het deels wel verschuldigd was aan me vriendin, niet dat ze het per see wou maar omdat ik dat zo voelde, verder misschien beetje onderzoek doen anar de nadelen ofzo?
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee,,

De nadelen zijn heel goed bekend bij mij, is het niet dat ik het zelf ondervind of dat mijn pa het elke x tegen mij zegt als ik bij hem ben, hij blowd nu al zoon 9 jaar en heeft wel zijn eigen bedrijf, alleen dat zou ook veel beter lopen als hij niet zou blowen logische

en elke x als ik blow zit ik te denken hoe ik kan stoppen en waarom ik niet stop wrrm het steeds niet lukt, ik weet niet zo goed wat voor andere dingen ik kan doen als ik niet blow, ik ga naar school en als ik thuis ben doe ik een beetje me huiswerk alleen daarna heb ik nog heel veel tijd wat ik moet opvullen, en gezocht naar een baantje alleen dat schiet ook niet op als je een paar avonde in de week wilt werken dan neemt niemand je aan. en als ik uit school kom fiets ik altijd langs de shoppa's en dan haal ik meestal de wiet smiddags al en rook na school joint, of savonds dan ga ik altijds naar de shop ja om een beetje de tijd te doden, dat gevoel dat je wilt blowen komt dan steeds weer naar boven en dan zit je je zelf gewoon beetje gek te maken en ga je tog.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik doe het ook altijd s'avonds. Elke dag.... Maar ik ga binnekort alleen in het weekend blowen. Waarom? Omdat het niet gezond is en veel geld kost.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stoppen met 's middags blowen helpt al een heel stuk. Als ik 's middags blow moet ik 's avonds ook blowen. Als ik 's middags niet blow is die drang er veel minder.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#7
mathijs zei:
Stoppen met 's middags blowen helpt al een heel stuk. Als ik 's middags blow moet ik 's avonds ook blowen. Als ik 's middags niet blow is die drang er veel minder.
Klik om te vergroten...

idd de eerste joint van de dag zolang mogelijk uitstellen...

ik probeer da al een helen tijd te doen ( soms me wa meer geluk dan anders) maar savonds moet ik echt mn sjeeke hebbe, anders kan ik nie slape en lig ik 3-4uur te woelen en te piekeren en dan rook ik zowiezo een joint, ik zou niet weten of ik nog kan slapen zonder wiet of alcohol... erg eiglik
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed idee.
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey,
ik herken cker wat dingen in jou verhaal. Ik zelf blow al ongeveer 2 a 2 1/2 jaar egt flink.
Maar mijn tip is, zoek een leuke meid. Dan doe je het voor haar en voor jezelf. Is questie van gewoon even doorzetten.
Wat bij mij altijd ''cleane'' periodes zijn, is als ik op vakantie ga. 2 weekjes naar het buitenland en je mist het niet eens. Dit hielp bij mij eerg goed. maarja, suc6 er mee :grin:

:wave:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik blow nu zo'n 10 jaar en ik denk zo'n 8 jaar dagelijks. Bij mij heeft het wel goed gedaan. Vroeger dachten mijn ouders dat er niet zoveel van mij terecht zou komen en dat het juist mijn zus is die het later goed zou krijgen. Maar nu zijn de rollen omgedraaid en gaat het goed met mij en minder goed met mijn zus. Mijn zus zat vroeger op VWO en ik de MAVO, maar nu zit mijn zus nog op HBO en ik de Universiteit. Drugs gebruik ik recreatief, maar ook om beter dingen te kunnen begrijpen. Ik gebruik het niet om de realiteit te ontlopen.

Het enige wat niet wil vlotte is omgang met mijn ouders, maar dat ligt niet aan mij maar aan hun. Zij begrijpen mij niet. Ik haat hun niet en heb ook zelden ruzie, maar ze zijn gewoon lastig. Zij halen het slechte in mij omhoog.

Zolang je prioriteiten kunt stellen is er niks aan de hand. Je moet bijvoorbeeld niet 's ochtends blowen, maar alleen later op de avond bijvoorbeeld voor het slapen gaan. Ik denk altijd eerst belangrijke dingen doen, dan pas gebruiken en niet andersom want dan gaat het fout.

Blowen kan op iedereen een andere uitwerking hebben. Ik ken echt veel mensen die door te blowen niks meer kunnen en nergens zin in hebben. Bij mij is het juist andersom. Als ik niet geblowd had kon ik niet goed leren. Het gaf mij juist een erg ontspannend gevoel als ik stoned ging leren.

Ik zou ook best willen stoppen met blowen, maar ik kan het niet. Het is niet dat ik altijd stoned wil zijn, maar gewoon voor die lekkere smaak. Vaak na de joint denk ik waarom rook ik nu eigenlijk maar het was dan wel lekker. Ik kan niet stoppen, althans nog nooit geprobeert. Ik kan het wel uitstellen. Ik blow nu ook veel minder dan voorheen en eigenlijk alleen 's avonds. :stoned:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik gA eerst stoppen met roken, daarna blowen afbouwen en dan zien we wel verder :grin:
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf tijden gehad dat ik net dat ik wakker was gelijk een joint ging roken en weer lam op bed bleef ligge,, maar dat is niet echt een aanrader;p

ik had verder nog een vraagje aan iemand die gestopt is,

hoe lang houd de verslavings drang aan,, hoeveel weken na dat je stopt heb je nog steeds zin in een joint, wie kan het mij vertellen waarneer houd dat gevoel op
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#13
lot zei:
ben vandaag 5 maanden gestopt met blow'n
Klik om te vergroten...

En hoelang heb je geblowd dan?
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja hoe lang heb je geblowd, en dan weet je ook hoelang die verslavings drang aanhoud zeg is ff dn
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#15
En ik was ook benieuwd naar wat de mensen die gestopt zijn , als vervangend middel gevonden hebben. Vooral wat je mij aanraad om te doen, ik heb wijnig geld omdat ik geen werk heb, dus iets wat geen geld kost,, ik hoor het graag
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha jaa dat zou ik ook wel willen, alleen ja daar moet je tog een beetje moeite voor doen,, en waar moet ik die lekkere vriendin vinden?

school is poep

geen werk dus geen geld dus niet uitgaan

dus waar moet ik die lekkere vriendin vinden,, waar hebben jullie die lekkere vriendin gevonden vertel me dat is:P
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oke relaxt, en blowde je ook doordeweeks elke dag?

ik heb gister nix geblowd en dit word weer de 2e dag
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ben vandaag al 5 weken gestopt met blowen, kheb dus geen wiet meer aangerakat in die tijd en ik kom ook van dagelijks blowen, vooral in de vakantie blowde ik echt veel..

kben dan ook van de ene dag op de andere gestopt en tot nu toe lukt het heel goed, alleen heb ik soms nog wel eens zin in een joint..

nu drink ik wel wat meer in het weekend al heb ik dit weekend nog geen druppel aangeraakt

de eerste 2 weken is het doorbijten en daarna is het doorzetten, maar het is zeker de moeite om te stoppen vind ik
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
voor nooit niet meer ? omdat je op je 15e een slechte ervaring hebt gehad en een half jaartje bijna dagelijks geblowed hebt?

en dan zeg je nu al NOOIT niet meer??

are you nuts? :stoned: :grin:
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben vandaag 5 maanden gestopt met blow'n

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."