Ik blow nu zo'n 10 jaar en ik denk zo'n 8 jaar dagelijks. Bij mij heeft het wel goed gedaan. Vroeger dachten mijn ouders dat er niet zoveel van mij terecht zou komen en dat het juist mijn zus is die het later goed zou krijgen. Maar nu zijn de rollen omgedraaid en gaat het goed met mij en minder goed met mijn zus. Mijn zus zat vroeger op VWO en ik de MAVO, maar nu zit mijn zus nog op HBO en ik de Universiteit. Drugs gebruik ik recreatief, maar ook om beter dingen te kunnen begrijpen. Ik gebruik het niet om de realiteit te ontlopen.
Het enige wat niet wil vlotte is omgang met mijn ouders, maar dat ligt niet aan mij maar aan hun. Zij begrijpen mij niet. Ik haat hun niet en heb ook zelden ruzie, maar ze zijn gewoon lastig. Zij halen het slechte in mij omhoog.
Zolang je prioriteiten kunt stellen is er niks aan de hand. Je moet bijvoorbeeld niet 's ochtends blowen, maar alleen later op de avond bijvoorbeeld voor het slapen gaan. Ik denk altijd eerst belangrijke dingen doen, dan pas gebruiken en niet andersom want dan gaat het fout.
Blowen kan op iedereen een andere uitwerking hebben. Ik ken echt veel mensen die door te blowen niks meer kunnen en nergens zin in hebben. Bij mij is het juist andersom. Als ik niet geblowd had kon ik niet goed leren. Het gaf mij juist een erg ontspannend gevoel als ik stoned ging leren.
Ik zou ook best willen stoppen met blowen, maar ik kan het niet. Het is niet dat ik altijd stoned wil zijn, maar gewoon voor die lekkere smaak. Vaak na de joint denk ik waarom rook ik nu eigenlijk maar het was dan wel lekker. Ik kan niet stoppen, althans nog nooit geprobeert. Ik kan het wel uitstellen. Ik blow nu ook veel minder dan voorheen en eigenlijk alleen 's avonds.
