Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspuur of met tabak?

puur of met tabak?

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
waarom hoor ik toch altijd zoveel mensen zeggen dat puur duurder is? het lijkt mij juist goedkoper...want je gooit er dus geen tabak in. puur is niet per definitie meer wiet he.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een pure joint kost me 5-7 euro.

Een joint met tabak 2.5-3 euro.

Op dagen dat er talloze joints doorgaan maakt het een zee van verschil.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik rook als ik wegga 1kort blaadje puur
en daar wordt ik toch al knetter van
goeie trek en de rook binnenhouden en jawel :mrgreen:
C
CyberMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bengt zei:
flipkonijn zei:
goeie trek en de rook binnenhouden en jawel :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Doet er niet toe. Rook binnenhouden helpt niet, het helpt alleen meer je longblaasjes naar de kloten...
Klik om te vergroten...

Idd, het is geen Salvia. THC wordt in enkele seconden al opgenomen.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Meestal doe ik er een beetje shag bij, hij brandt dan ff wat beter, en soms is de smaak wat minder scherp dan dat met puur nog wel eens wil voorkomen. Meestal stop ik er rond de 80% wiet in en 20% shag.

Maar een pure joint is ook geen zeldzaamheid :P
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#6
puur, als ik ze thuis draai want ik rook niet dus heb ook geen tabak, met vrienden gaat er altijd wel wat tabak doorheen :wave:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#7
puur natuurlijk :mrgreen:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#8
mmn zei:
puur vind ik veel lekkerder, maar wat is dat nou dat ik soms erg last krijg van mijn keel dat het zo erg kriebelt dat je iets moet drinken. komt dat doordat je dan teveel in 1 keer inademt ???
Klik om te vergroten...
Omdat puur roken heel scherp aankomt voor je keel.
Tabak verminderd dat juist
En da's ook waarom ik da ook met tabak rook, en toch proef ik de wiet nog!
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#9
maiskorrel zei:
Puur raakt je joint zo snel op :(
Klik om te vergroten...
bij mij raakt de joint snel op, maar word ik omgekeerd evenredig kwadratisch meer high so I don't care =D
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik doe het altijd met tabak want ik ben echt bang als ik het zonder rook dat ik helemaal mega stoned ben en dat vind ik ook niet leuk meer. Ik kan er altijd nog 1 op steken als ik me niet stoned genoeg voel :stoned: :smoke:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bengt zei:
Doet er niet toe. Rook binnenhouden helpt niet, het helpt alleen meer je longblaasjes naar de kloten...
Klik om te vergroten...

Dus heel even binnen houden is voldoende??
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dissonant zei:
Volgens mij niet

Ik merk toch een duidelijk verschil tussen het meteen weer uitblazen en het een halve minuut inhouden.
Klik om te vergroten...

Na zo'n 10 seconden bij gezonde volwassen longen, dus bij rokerslongen minder, zijn je longen zeg maar verzadigd als je 't inhoud...dus langer heeft geen zin :)

behalve dat je een zuurstof tekort in je hersenen krijgt en je dus duidelijk vager voelt...alleen kan je beter smoken, doet minder schade
X
XenoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dissonant zei:
Volgens mij niet

Ik merk toch een duidelijk verschil tussen het meteen weer uitblazen en het een halve minuut inhouden.
Klik om te vergroten...

Omdat je hersenen dan te weinig zuurstof krijgen ja, maar de THC is in no-time opgenomen door je longblaasjes.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik rook het liefste een joint met hele lichte tabak, zoals belgam 42 of een light filter sigaret.
Liever dus niet puur, brandt wat hard in mn keel.
O
OkkeloenieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xeno zei:
Dissonant zei:
Volgens mij niet

Ik merk toch een duidelijk verschil tussen het meteen weer uitblazen en het een halve minuut inhouden.
Klik om te vergroten...

Omdat je hersenen dan te weinig zuurstof krijgen ja, maar de THC is in no-time opgenomen door je longblaasjes.
Klik om te vergroten...

Bij amerikanen werkt het wel omdat iedreen snel wil passen dus iedreen snel weer joint krijgt en dus maar door rookt.
Maar komt idd niet dan door het inhouden.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Traditioneel is puur .....

Tabak hoort niet thuis in een joint.

Stonie
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik hou meer van 50/50 joints, kan je er gewoon een paar roken in plaats van dat je na 1 al knetter stoned bent.

puur uit zo'n wiet pijpje is natuurlijk wel het best

maar joint gewoon 50/50 best :stoned:
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#18
Puur smaakt het het lekkerst, puur is perfect.

Maar puur is mij te duur, dus smoor ik ze met tabak.
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#19
sinds kort over gestapt op puur, vind ik toch veel meer het gewenste wiet effect geven :) Gewoon hele dunne jointjes puur draaien en dan tot aan de tip oproken. :stoned:
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Osi` zei:
mmn zei:
puur vind ik veel lekkerder, maar wat is dat nou dat ik soms erg last krijg van mijn keel dat het zo erg kriebelt dat je iets moet drinken. komt dat doordat je dan teveel in 1 keer inademt ???
Klik om te vergroten...
Omdat puur roken heel scherp aankomt voor je keel.
Tabak verminderd dat juist
En da's ook waarom ik da ook met tabak rook, en toch proef ik de wiet nog!
Klik om te vergroten...

oh oke thanks maarja de smaak van puur blijft toch lekkerder haha :hearteyes: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."