Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums°Jouw eerste joint°

°Jouw eerste joint°

133 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet niet meer precies hoe oed ik was, ik gok een jaartje of 12, was net een jaartje eerder begonnen met roken. Ik zat toendertijd bij het rode kruis en was sowieso al geïnteresseerd in het blowen, wilde het iig wel eens gedaan hebben. Nja wat andere mensen die erbij zaten deden het wel eens geregeld en heb toen samen met hun mijn eerste joint gerookt. sow wat was ik gaar. Heb toen nog cursus EHBO gehad, maar mijn beeld ging constant van links naar rechts, iets wat ik verder alleen later nog maar met GHB heb meegemaakt. Vond het toen nog niet zo lekker, mja dat vind ik nog steeds niet zo ontzettend, vind het wel lekker om te blowen, maar echt zo heel erg veel meerwaarde heeft het nog steeds niet voor me.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerste keer stoned of eerste keer blowen? Eerste keer blowen dus...

Dat is alweer ongeveer 4 jaar geleden. Het was de 2e of 3e week van september en het was ontzettend mooi weer buiten. Mijn beste vriend vroeg me al vaker of ik een keer wilde mee doen, en die bewuste dag (Ik meen dat het maandag was.) zei ik ja... Verder had ik er helemaal niet bij nagedacht dat ik daarna nog naar school moest, maar goed...

Ik vond het blowen zelf helemaal niet zo byzonder, alleen was het niet zo vies als gewoon roken vond ik... Vervolgens liepen we naar school. (pauze was om.) En het enige waar ik aan kond denken was: Shit wat loopt mijn neus ineens als de tering. (heb dat nog steeds vaak, en heb dat dus ook met ephedra :grin: ) In de klas onder wiskunde bleek ik heel melig te zijn, ineens kon ik weer lachen om de grapjes van een vriend van me. (is nogal een komiek, vind zichzelf helemaal geweldig, en vooral ook grappig) Goed, hij was dus helemaal verbaast dat ik er weer om moest lachen en hij ging eerst door met grapjes maken, maar merkte vervolgens op dat ik wel heel melig was...

Ik vond het allemaal wel best, ik voelde me gewoon normaal, en was gewoon lekker aan het lachen... Verder niets!

Toen ik daarna ook nog muziek heb gehad (kan ik me niet zoveel meer van herinneren.) vroeg degene die de joint voor ons had gedraaid of ik hem nog goed voelde. Ik heb ff heel serieus met hem staan praten, maar ik voelde er serieus helemaal NIETS van!

Naja, dat was de eerste keer dus :P Eerste keer stoned is weer een heeeeeeeeeeeel ander verhaal :grin:
f
flololoLid
01-01-2024, 00:00
#3
1st joint

mijn eerstu keer weet uk nog goed. Twas wel ni echt fijn. Ik ging totaal slecht, voelde me compleet nerveus, was echt slecht.. We kochtu een pak chocola, heb ik helamaal alleen opgegeten. Weet nog, we zaten in de auto en ik draaide echt dol. Shit wat een slecht gevoel, en achteraf dan blozende wangen over de chocolade die ik had opgesmikkeld

Maar weetiemand hoe hut komt dat je slecht gaat, je niet goed voelt enzo? Weet iemand hoe kan je dat vermijden? Iemand tips?
:stoned:
L
LeftBehindLid
01-01-2024, 00:00
#4
okeej....bijna een jaar geleden denk ik zo....
ik was best wel zo'n zielig pubertje, dus ik spijbelde van gym, want daar ben ik slecht in, en och, iedereen had toch zo'n hekel aan me enzo -_-
njaa, de joint had ik van iemand gekregen, maar ben wel alleen gaan blowen, gewoon ergens op een plekje bij t spoor bosjes ofzo waar ik me altijd verstopte :tearsofjoy: en ik voelde er geen hol van. Ik was alleen een heeeel klein beetje duizelig...njaa...stom dus :P ik voelde me al kut die dag....
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
LeftBehind zei:
okeej....bijna een jaar geleden denk ik zo....
ik was best wel zo'n zielig pubertje, dus ik spijbelde van gym, want daar ben ik slecht in, en och, iedereen had toch zo'n hekel aan me enzo -_-
njaa, de joint had ik van iemand gekregen, maar ben wel alleen gaan blowen, gewoon ergens op een plekje bij t spoor bosjes ofzo waar ik me altijd verstopte :tearsofjoy: en ik voelde er geen hol van. Ik was alleen een heeeel klein beetje duizelig...njaa...stom dus :P ik voelde me al kut die dag....
Klik om te vergroten...

mmmz en nu?
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: 1st joint

flololo zei:
mijn eerstu keer weet uk nog goed. Twas wel ni echt fijn. Ik ging totaal slecht, voelde me compleet nerveus, was echt slecht.. We kochtu een pak chocola, heb ik helamaal alleen opgegeten. Weet nog, we zaten in de auto en ik draaide echt dol. Shit wat een slecht gevoel, en achteraf dan blozende wangen over de chocolade die ik had opgesmikkeld

Maar weetiemand hoe hut komt dat je slecht gaat, je niet goed voelt enzo? Weet iemand hoe kan je dat vermijden? Iemand tips?
:stoned:
Klik om te vergroten...

tips, uhm.. niet te veel blowen in 1 keer en nerveus zijn is niet goed. rustig en op je gemak, zo moet het.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: 1st joint

flololo zei:
mijn eerstu keer weet uk nog goed. Twas wel ni echt fijn. Ik ging totaal slecht, voelde me compleet nerveus, was echt slecht.. We kochtu een pak chocola, heb ik helamaal alleen opgegeten. Weet nog, we zaten in de auto en ik draaide echt dol. Shit wat een slecht gevoel, en achteraf dan blozende wangen over de chocolade die ik had opgesmikkeld

Maar weetiemand hoe hut komt dat je slecht gaat, je niet goed voelt enzo? Weet iemand hoe kan je dat vermijden? Iemand tips?
:stoned:
Klik om te vergroten...

ga vooral niet van te voren tegen jeezlf zeggen van: ohnee straks ga ik weer bad onee ik vinnet eng.. help geen meter en kan je normaal typen?

zovan: de eeruh keer weet uk nog goewd leest voor mij niet erg prettig :)
B
BlaatkipLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja dat bedoelik inderdaad
sorry voor onduidelijkheid
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blaatkip zei:
ja dat bedoelik inderdaad
sorry voor onduidelijkheid
Klik om te vergroten...

tis nietsss :mrgreen: ligt eigentlijk ook aan mijn domheid
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#10
M'n eerste keer, goh .. 2 jaar geleden ofzo, op een vrijdag na de LO les (turnen ..) gingen we naar een bosje en iemand had wat wiet bij enja hij vroeg aan mij, of ik het ook eens wou proberen. Ik zei dus ja, want ik wou dat graag eens weten ;P

Dus ene rolde en ik smoorde het, maar erg knetter was ik niet, kan het me niet genoeg herinneren .. Een paar keer nog eens gesmoord de volgende weken enal had ik al goeie lachkicks.

Nu smoor ik bijna elke week wel een joint of meer en kheb soms wel 2 joints nodig om goe knetter te zijn, maar tegenwoordig lukt 1 hele joint nog altijd ^^ But i like it!
J
JuNkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haa, mijn eerstke keer was gwn af; k had een dikke voorgerolde gekrege van een kameraad die ik had opgestoke onder een zonnige middagpauze op school met al mijn huidige mede-junkies :stoned:
t gevoel was zaalig, ik had nog nooit eerder gwn gerookt, of eender wat gedaan, en ik ging eens een dikke joint oproke :rolleyes: de eerste trek was van WOOOW, ik kreeg een klap tege men kop en heb me de rest van de dag zalig gevoeld, nu en dan e beetje slecht gegaan, ma nadak zo'n goeie smos naar binne had gespeeld had ik me wel kunne inhoude
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog een verhaaltje! Niet de eerste keer dat ik geblowd heb, doe ik nu al tevens meer dan 2 jaar! Eerder, de eerste keer waar ik keigoe knetter was.

Waar? Ergens in't midden van het belgisch Limburgje.
Wanneer? Een maand of 2 geleden
Wat? Verjaardagfeestje!

Nuja, we hadden allemaal wel kado's bij voor die gast, ik had een zakje santa maria dat meer dan genoeg gevuld was. Eerst zaten we allemaal ergens wel gezellig een joint te paffen en ik zei zo, khem nen fles vodka bij. Die dronk ik dan eens goed in en gaf het door enzovoort, maar niemand wou eigenlijk vodka, alleen ik en een andere. Dus gulzig gedronken, totdat em bijna op was en ik kwam op het idee om de bong te vullen met de vodka, eigenlijk deed ik er een beetje teveel in, maar kwas gewoon te stoned en ik wou blowen. Dus ik vulde die hele putje vol met santa maria gruis en stak hem aan en nam een haaltje en gaf het door aan de rest, maar niemand vond het blijkbaar lekker en de rook was veel te dik, elke keer als ik een trekje nam, had ik het gevoel dat ik moest overgeven, maar ik deed het niet en vertrouwde opmezelf. Dus ik bleef ermaar van trekken totdat het op was en nog eens de volgende lading santa maria ingestopt. Maar toen was iedereen blijkbaar al buiten en wou ik opstaan, tering man! alles zag er dubbel uit en botste van links naar rechts. Ik naar buiten gaan, me op een trap laten zitten en ik hoor in de vertte mensen lachen, en ze zeiden dat ik naar hen moet komen, ik zei zo, neen ik durf niet, kzen veel te weg. Iemand kwam naar mij en zei dat ik moet komen, ik stond op en wandelde heel rustig maar geconcentreerd naar hen :tongueout: En zat ik heel wat te zeveren enal. Daarna gingen ze blijkbaar weg en ging ik met een paar andere maten (die bleven slapen) een dvdtje bekijken, ik rolde nog een jointje, en rookte hem op, maar ik kon geen moer van de film volgen .. Nadien viel ik in slaap enzo en stond ik lekker op zonder kater :grin:

Wat een blowtje kan doen als je teveel gedronken hebt. Ik moet zeggen, Wiet + Alcohol = zalige combinatie, niet iedereen zal het kunnen zeggen, maar ik heb nog nooit moeten kotsen van alcohol en wiet samen (ervoor of erna de blow)
D
Denhaagg_15Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Whaa was echt grappig mijn eerste jointe.. ik weet het nog precies..
Met een paar vrienden van me gingen we regelen bij een gozer die dealde, omdat we zelf natuurlijk niet bij de coffeeshop konden halen.
Nou wij halen. Ik had zelf nog nooit geblowd, maar omdat ik shaggies kon draaien, moest ik de joint draaien.
Heel geprutsel, wist helemaal niet wat ik moest doen.. liet iemand anders verkruimelen omdat ik het nog niet kon. Nou we hebben 2 jointjes gerookt. En ik dacht nouja ik neem gewoon veel trekkies want volgensmij voel je er toch niets van. Opgevenment wilden we wat te drinken en gingen we fietsen naar c1000. Wij fietsen.. Ik begon ineens te schreeuwen : stop stop! ik voel nix meer ik voel nix meer! (helemaal in paniek)
Daarna ging ik serieus lopen doen en de baas spelen van kijk uit kijk uit dalijk gebeurt er wat. Nu blow ik elke dag ongeveer en is het gevoel niet zo bijzonder meer.
MAar af en toe een lachkick erbij kan gebeuren .. whahah
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#14
hehe van mijn eerste joint ging ik over me nek :P :flushed:
Maar dat was ook omdat ik al vrij dronken was.. geen goed idee >.<
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#15
haha, dat baas spelen :grin: altijd grappig
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waar: een speeltuintje (heel slecht, maar dit blijven tot op heden mijn favoriete spots) in Leiden. Nicknamed "het Koeienveldje"... Heel spannend allemaal.

Wanneer: een jaar geleden.

Waarom: ik was geinteresseerd in drugs. Ik had nog niet zoveel geprobeerd, maar was dit wel van plan te doen. Ik wilde soft beginnen, dus dan is een join een logische stap. Daarna volgden al snel wat zwaarder materiaal. Echt experimenteren dus.

Welke omstandigheden: net over naar de volgende klas, dus extreem happy. Het was ook lekker weer, dus helemaal goed.

Met wie: met 2 van mijn beste vrienden, die overigens al enige ervaring hadden. Met deze twee gasten kan ik geweldige trippen ook. Altijd lachen en meestal ook erg interessant.

De effecten: ik bedacht me later dat ik waarschijnlijk niet goed geinhaleerd had of dat de joint vrij slap was. Ik voelde in eerste instantie vrij weinig. Een uurtje later regen zich echter de ene bizarre situatie na de andere aaneen. Als ik niet had geblowd had ik gedacht dat ik gek was geworden. Door het jointje kon ik het allemaal heerlijk relativeren, wat reden was voor mega lachkicks.

Conclusie: ZEER GESLAAGDE EERSTE ERVARING :stoned:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#17
wahaha, das alweer 20 jaar geleden toen ik 14 was, een vage maat van mij die toen rasta was had een grote sigaret vast en vroeg of ik een hijs wilde. Mijn antwoord was: nee, ik rook niet, maar een joint zou ik wel eens willen proberen.

hij: ja maar dit is een joint. Ah ok, heb hem toen mee opgerookt, maar niks van gevoeld. Daarna met die maat veel gerookt en pas vanaf de 10e keer of zo merkte ik er wat van. Ben altijd blijven blowen, maar nooit problemen mee gehad of ermee overdreven... Nadeel is wel dat ik sigaretten ben beginnen roken ook daardoor, maar dat doe ik ondertussen ook bijna niet meer (tenzij in de kroeg). Roken was vroeger wel grappig in België, in de jaren '80 was Cannabis absoluut taboe en werd je op school aanzien als een zware junk als je daarmee bezig was. Moest je je gaan verstoppen in het bos of in een hondehok om te roken enzo... those where the days :grin:
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn eerste keer was puur uit nieuwsgierigheid. Ik wilde graag een keer blowen want je hoort er zoveel over. Ik weet nog wel dat ik eerst een pakje sigaretten had gekocht, om te kijken of ik wel goed over me longen kon roken (ik had nog nooit gerookt).
Een vriend van mij had wel een aantal vrienden waarvan hij wist dat ze vrij vaak blowden. Weet ik hoeveel joints en shotjes verder, ik wilde het natuurlijk wel meteen goed doen, voelde ik me niet zo lekker. Ik zag zwarte vlekken voor me en voor ik het wist kwam ik bij op een bankje. Bleek dat ik out was gegaan en dat iemand me nog net 10 cm boven de grond op had kunnen pakken.
Toen ik bij was gekomen voelde ik me wel chill enzo, maar ik vind het nog steeds raar waarom ik out ging, ik heb dat daarna nooit meer gehad bij het blowen. Naja misschien omdat het me eerste keer was en meteen best veel of dat ik nooit rookte en de mensen ook niet echt mijn soort mensen waren...
L
Lid 3601Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn eerste joint dateert van exact 1 jaar en 2 dagen geleden. Ik had het daarvoor al willen doen, maar elke keer als de gelegenheid zich voordeed, was ik al fucking dronken, dus ik heb elke keer gepast. Tot op 25 maart 2006. We waren met school op eindejaarsreis in Barcelona. De eerste avond dat we daar waren, besloten we een joint te roken. Twee meisjes hadden al ervaring, de rest waren leken.
Het was supergezellig, vooral omdat het weer fantastisch was en de risicofactor ook wel. We zaten namelijk te roken naast de kamer van de leerkrachten :P We weren allemaal superstoned, mét lach- en boefkicks heheh. Echt een heel leuke ervaring!
We hebben tijdens die schoolreis en daarna uiteraard nog veel samen gezellige momenten beleefd in het gezelschap van wiet :grin:
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eerste keer blowen: Het was een jaar geleden. Ik was met een groep vrienden en nog met iemand die ik kende van de basisschool. Hij had een zakje met wiet bij en verkocht het aan mij. De wiet was te weinig voor zijn 6en dus besloot ik het maar te bewaren voor een andere keer. Toen diezelfde avond waren ik en een maat van me van plan om de wiet te gaanr oken. Dus eerst in zijn kamer proberen een joint te rollen (met een sigaretten vloeitje whaha xD) En toen kwam er uiteindelijk een soort van frommelig papiertje uit :beer: Maarja wij dus naar een speeltuintje gaan. En ja daar begonnen we te blowen. Ik moest ontzettend hard hoesten, had namelijk nog nooit sigaretten gerookt (nu nog steeds niet ^^) En uiteindelijk voelde ik me alleen ligt in mijn hoofd maar daar bleef het bij.

Eerste keer stoned: Het was 's avonds. Ik zat op een grasveld met twee andere vrienden. Ik had een joint bij die we uiteraard gingen oproken :stoned: Nouja toen dat eenmaal was gebeurd kreeg ik een klein beetje paniek. Dat kwam doordat het iets te erg insloeg bij mij. Het leek net alsof ik in de grond werd getrokken. En dan voelde ik van die tintels/geruis in mijn lijf wat steeds meer bleek te worden. Maarja na de hand kon ik er toch wel om rlxen. Ik was helemaal in mijn eigen gedachte en eigen wereld. als ik mijn hoofd draaide leken de bewegingen door een camera te zijn opgemonen. Ook als ik naar iets zat te staren vervormden dat in allerlei dingen. En ik had ook mijn Mp3 speler bij. En de muziek klonk echt prachtig. Was echt een geweldig ervaring! :hearteyes:

Leuk topic dit trouwens :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."