Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums°Jouw eerste joint°

°Jouw eerste joint°

133 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hehe van mijn eerste joint ging ik over me nek :P :flushed:
Maar dat was ook omdat ik al vrij dronken was.. geen goed idee >.<
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#2
haha, dat baas spelen :grin: altijd grappig
w
wiet busjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn eerste "joint" was eigenlijk een zelfgemaakte waterpijp met puur wiet. Ik zat in bad en zat flink te smoken, Ik was totaal van de kaart, ik zat in zo'n spiraal waar je doorheen blijft reizen. Ging echt hard. Maar had ook veel te veel gehezen voor een eerste keer, maarja wat wil je als je zelf je eerste eigen kweek af hebt, je jong bent en nieuwsgierig.
t
testLid
01-01-2024, 00:00
#4
waar: in een bosje
wanneer: gisteren
waarom: het nieuwschierige brein van een tiener :P
welke omstandigheden: heel rustig aan een beekje
wie: met mn vriend

Heb er helaas echt niks van gevoeld :cry: Hopelijk wordt mn volgende beter...
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn eerste joint was thuis
maar we hadden niets alleen wiet :flushed:
dus hadden we van een soepblik en nog wat troep een waterpijp gemaakt echt geweldig die tijd :grin:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alleen, tussen een busstation en een stuk boerenland in.
Ik voelde er niks van, en ben daarna maar pils gaan drinken.


De eerste keer dat het ook iets deed: (2e keer blowen)
Na 3-4 pils.
Wederom alleen, maar dan aan de zeedijk. In de eerste instantie voelde ik er niets van.
Toen ik ging staan dacht ik dat ik die beweging 2 keer maakte, maar stak het er maar op dat dat het "werkt het al? werkt het al? werkt het al?" effect was.
Vervolgens gaan fietsen, en toen kwam ik er na een minuutje of 3 achter dat ik heel vaag en intensief aan iets dacht, en dan weer aan iets anders, en dat die wind nou toch wel een op-en-neer gaand geluid maakte, ofzo.
Ajah, vlam van een fabriek, die ineens duidelijk zichtbaar werd omdat er geen bomen meer langs de weg stonden ineens.
Ik zou zweren dat er iemand een vuurbal schoot :sunglasses:
Droge bek tot en met, het leek alsof droger werd, als pixels, die minder werden, in een foto ofzo.
Geen idee, gekke shit.
Verder vet veel irritaties op een leuke manier over iets met sterren en bubbels, geen idee hoe dat precies zat. Een of andere logica hoe volgens mij de wereld in elkaar zat ofzo.
Lekker nog even verder gefiets (10 km in totaal) en toen thuis de Toner Low cd aangegooit.
De eerste tellen was ik het allang weer vergeten, en dan ineens hoor je robots in je kamer :mrgreen:

Duurde even voor het doordrong dat dat die cd was.
Geweldige ervaring.
Mezelf nog meer met die plaat geamuseerd dan anders, en toen in slaap gevallen vermoed ik.
Geen idee meer.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snackbek zei:
Mijn eerste joint was thuis
maar we hadden niets alleen wiet :flushed:
dus hadden we van een soepblik en nog wat troep een waterpijp gemaakt echt geweldig die tijd :grin:
Klik om te vergroten...

en vergeet niet de chicka's die je wat 'losser' hebt gemaakt :tongueout:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eerste keer kan ik in tweeën verdelen, een keer nam ik één trekje van de joint van iemand anders, omdat ik er toen nog half tegen was en het nog niet echt wilde doen vanwege het slecht-voor-je-longen-gedeelte.
Die tel ik dus niet mee;

twee weken later, werden ik en iemand anders gevraagd hasj voor wat mensen te halen op voorwaarde dat we het zouden delen, niet dat we over de 18 waren maar zo zagen we er wel uit, en.. het lukte, we hebben die avond een paar joints gerookt in een café en ik was voor het eerst echt stoned, en ik vond het fantastisch en besloot het vaker te doen.
Nou dat gebeurde dus ook (lange tijd haast elke dag)
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#9
Op mijn 16e heb ik mijn eerste joint met een vriendin gerookt. Ik kende haar net en vroeg haar: heb je weleens wiet gedaan, en ze zei van nee...waarop ik voorstelde om naar de coffeeshop te gaan. Dus zij heeft het gehaald want ik kwam er niet in. Toen zijn we bij -5 ofzo op een bankje gaan zitten en de northern light joint op gaan roken. Toen heb ik mijn jas nog uitgedaan omdat ik bang was dat mijn moeder het zou gaan ruiken. Het was wel leuk maar ik voelde niet echt heel veel van de joint. Die vriendin werd misselijk en ik voelde me wel vrolijk, niet echt bijzonder. Daarna moesten we onze joint nog verstoppen omdat de politie langskwam. Al met al niet echt een bijzondere relaxte ervaring, gewoon ok.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was 13 of 14, vriendin van mij ging wiet halen bij een 1 of andere gozer. En ik ging mee. Toen gingen we naar het park en daar gingen we smoken. Ik dacht dat ik er niks van voelde en ik maar doorroken.
Ik had ongeveer 3 joints gerookt. en voelde nog niks.
Wij zouden naar huis dus ik sta op en zou mijn tas op mijn rug doen.
Flikker ik om hoor :rolleyes: .
Maar van de rest was het wel leuk :grin:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooie dingen.
L
LambikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn eerste was dus in het park!
We waren met z'n 3en en we hadden 3 dus kwam mooi uit!

Dus ik nam de eerste trekjes , ik dacht van waarom wordt ik nou niet stoned? ( wat natuurlijk eerst nog moet in werken ) , dus ik bleef maar door heisen en heisen tot het laatste beetje van de joint overbleef ,

Ik heb begon het echt serieus zwaar te voelen , ik kreeg sterretjes voor me ogen , ik kon niet meer staan en ik moest gaan liggen ( lach trouwens midden in de modder waardoor ik met hele vieze kleding thuis kwam ) , de boomen draaiden en leken net of ze gingen vallen , maar ik vondt het wat tijd voor actie en stond op ( was echt zwaar slap van binnen ) , dus ik ging aan dat glijbaantje hangen en het leeg echt of ik in een achtbaan zat ik vondt het prachtig :hearteyes: , maar toen kreeg ik die sterretjes weer voor me ogen en werdt ik weer slap , dat was een beetje het toppunt van mijn eerste jonko , voor de rest spacete ik em nog een beetje over et dorp heen! :wave:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waar: een speeltuintje (heel slecht, maar dit blijven tot op heden mijn favoriete spots) in Leiden. Nicknamed "het Koeienveldje"... Heel spannend allemaal.

Wanneer: een jaar geleden.

Waarom: ik was geinteresseerd in drugs. Ik had nog niet zoveel geprobeerd, maar was dit wel van plan te doen. Ik wilde soft beginnen, dus dan is een join een logische stap. Daarna volgden al snel wat zwaarder materiaal. Echt experimenteren dus.

Welke omstandigheden: net over naar de volgende klas, dus extreem happy. Het was ook lekker weer, dus helemaal goed.

Met wie: met 2 van mijn beste vrienden, die overigens al enige ervaring hadden. Met deze twee gasten kan ik geweldige trippen ook. Altijd lachen en meestal ook erg interessant.

De effecten: ik bedacht me later dat ik waarschijnlijk niet goed geinhaleerd had of dat de joint vrij slap was. Ik voelde in eerste instantie vrij weinig. Een uurtje later regen zich echter de ene bizarre situatie na de andere aaneen. Als ik niet had geblowd had ik gedacht dat ik gek was geworden. Door het jointje kon ik het allemaal heerlijk relativeren, wat reden was voor mega lachkicks.

Conclusie: ZEER GESLAAGDE EERSTE ERVARING :stoned:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#14
wahaha, das alweer 20 jaar geleden toen ik 14 was, een vage maat van mij die toen rasta was had een grote sigaret vast en vroeg of ik een hijs wilde. Mijn antwoord was: nee, ik rook niet, maar een joint zou ik wel eens willen proberen.

hij: ja maar dit is een joint. Ah ok, heb hem toen mee opgerookt, maar niks van gevoeld. Daarna met die maat veel gerookt en pas vanaf de 10e keer of zo merkte ik er wat van. Ben altijd blijven blowen, maar nooit problemen mee gehad of ermee overdreven... Nadeel is wel dat ik sigaretten ben beginnen roken ook daardoor, maar dat doe ik ondertussen ook bijna niet meer (tenzij in de kroeg). Roken was vroeger wel grappig in België, in de jaren '80 was Cannabis absoluut taboe en werd je op school aanzien als een zware junk als je daarmee bezig was. Moest je je gaan verstoppen in het bos of in een hondehok om te roken enzo... those where the days :grin:
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn eerste keer was puur uit nieuwsgierigheid. Ik wilde graag een keer blowen want je hoort er zoveel over. Ik weet nog wel dat ik eerst een pakje sigaretten had gekocht, om te kijken of ik wel goed over me longen kon roken (ik had nog nooit gerookt).
Een vriend van mij had wel een aantal vrienden waarvan hij wist dat ze vrij vaak blowden. Weet ik hoeveel joints en shotjes verder, ik wilde het natuurlijk wel meteen goed doen, voelde ik me niet zo lekker. Ik zag zwarte vlekken voor me en voor ik het wist kwam ik bij op een bankje. Bleek dat ik out was gegaan en dat iemand me nog net 10 cm boven de grond op had kunnen pakken.
Toen ik bij was gekomen voelde ik me wel chill enzo, maar ik vind het nog steeds raar waarom ik out ging, ik heb dat daarna nooit meer gehad bij het blowen. Naja misschien omdat het me eerste keer was en meteen best veel of dat ik nooit rookte en de mensen ook niet echt mijn soort mensen waren...
L
Lid 3601Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste joint dateert van exact 1 jaar en 2 dagen geleden. Ik had het daarvoor al willen doen, maar elke keer als de gelegenheid zich voordeed, was ik al fucking dronken, dus ik heb elke keer gepast. Tot op 25 maart 2006. We waren met school op eindejaarsreis in Barcelona. De eerste avond dat we daar waren, besloten we een joint te roken. Twee meisjes hadden al ervaring, de rest waren leken.
Het was supergezellig, vooral omdat het weer fantastisch was en de risicofactor ook wel. We zaten namelijk te roken naast de kamer van de leerkrachten :P We weren allemaal superstoned, mét lach- en boefkicks heheh. Echt een heel leuke ervaring!
We hebben tijdens die schoolreis en daarna uiteraard nog veel samen gezellige momenten beleefd in het gezelschap van wiet :grin:
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eerste keer blowen: Het was een jaar geleden. Ik was met een groep vrienden en nog met iemand die ik kende van de basisschool. Hij had een zakje met wiet bij en verkocht het aan mij. De wiet was te weinig voor zijn 6en dus besloot ik het maar te bewaren voor een andere keer. Toen diezelfde avond waren ik en een maat van me van plan om de wiet te gaanr oken. Dus eerst in zijn kamer proberen een joint te rollen (met een sigaretten vloeitje whaha xD) En toen kwam er uiteindelijk een soort van frommelig papiertje uit :beer: Maarja wij dus naar een speeltuintje gaan. En ja daar begonnen we te blowen. Ik moest ontzettend hard hoesten, had namelijk nog nooit sigaretten gerookt (nu nog steeds niet ^^) En uiteindelijk voelde ik me alleen ligt in mijn hoofd maar daar bleef het bij.

Eerste keer stoned: Het was 's avonds. Ik zat op een grasveld met twee andere vrienden. Ik had een joint bij die we uiteraard gingen oproken :stoned: Nouja toen dat eenmaal was gebeurd kreeg ik een klein beetje paniek. Dat kwam doordat het iets te erg insloeg bij mij. Het leek net alsof ik in de grond werd getrokken. En dan voelde ik van die tintels/geruis in mijn lijf wat steeds meer bleek te worden. Maarja na de hand kon ik er toch wel om rlxen. Ik was helemaal in mijn eigen gedachte en eigen wereld. als ik mijn hoofd draaide leken de bewegingen door een camera te zijn opgemonen. Ook als ik naar iets zat te staren vervormden dat in allerlei dingen. En ik had ook mijn Mp3 speler bij. En de muziek klonk echt prachtig. Was echt een geweldig ervaring! :hearteyes:

Leuk topic dit trouwens :stoned:
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn 1e keer was rampzalig. Ik was 16, met me neefje en een maatje een blow gedraaid, en roken maar. We zaten ergens op een bankje en ik was op mijn scooter. En ja, hoesten wie een gek, daarna lachkicks, en na een half uurtje moest er eten gehaald worden.

"ik rij wel ff"



lol... daar ging ik. Ik weet niet precies hoe maar na een minuut lag ik al op de grond. Ik reed verschrikt terug naar het bankje en hun waren me gewoon uit aant lachen.

Had zelf gelukkig geen schade aan mijn lichaam. Mijn scooter had een paar deuken en krassen.


Inmiddels 19 en nog steeds lekker :stoned:
e
eckiesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Te lang geleden en allang vergeten.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#20
CyberMonkey zei:
Dan es met een jointje geprobeerd een beetje rook diep te inhaleren, wat lukte en ik voelde mezelf scheef gaan. Maar we moesten op weg naar de bioscoop en toen heb ik mezelf geforceerd waardoor ik na vijftig meter op de fiets me kotsmisselijk aan de kant van de weg heb gezet :openmouth: Toen had ik het wel goed zitten; braakneigingen, bleek wegtrekken, zweten, rillen, zwart gezichtsveld... Precies of ik was aan het flauwvallen. Na tien minuutjes neerzitten was ik opeens weer de oude :confused:
Klik om te vergroten...

Dat gebeurde ook precies zo bij mn vriendin d'r eerste keer... echt super vaag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."