Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoeveel gooi jij in je joint?

hoeveel gooi jij in je joint?

95 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk zo 4 à 5 eu, 1 gram kost volgens mij iets van 6eu.

Maar meestal haal ik een voorgedraaiden, word ik net zo stond van alleen smaakt het wat minder omdat het meestal met peuk word gedraaid en das ranzig, nou ja shag is iig beter.

Maareh als we het toch over blowen hebben, als ik zelf draai heb ik altijd last van inbranders en dan vooral bij de hasj blow`s. Weet iemand hoe ik dit kan verkomen?
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
hehe mjah,en merken jullie ook...
als ik echt een DIKKE joint draai(0.6/0.7) en ik neem pakweg 10 dikke teugen,dan ben ik al zoooo stoned,dat als ik die joint verder oprook ik mn eigen gewoon nuchter rook!!!
en ik rook al 5j dus daar zal het niet aan liggen....gewenning of?
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Frisko zei:
hehe mjah,en merken jullie ook...
als ik echt een DIKKE joint draai(0.6/0.7) en ik neem pakweg 10 dikke teugen,dan ben ik al zoooo stoned,dat als ik die joint verder oprook ik mn eigen gewoon nuchter rook!!!
en ik rook al 5j dus daar zal het niet aan liggen....gewenning of?
Klik om te vergroten...
dat gevoel heb ik ook wel is ja! als ik een halve joint rook dan voel ik me vaak meer stoned dan als ik een hele rook.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
cunt zei:
Frisko zei:
hehe mjah,en merken jullie ook...
als ik echt een DIKKE joint draai(0.6/0.7) en ik neem pakweg 10 dikke teugen,dan ben ik al zoooo stoned,dat als ik die joint verder oprook ik mn eigen gewoon nuchter rook!!!
en ik rook al 5j dus daar zal het niet aan liggen....gewenning of?
Klik om te vergroten...
dat gevoel heb ik ook wel is ja! als ik een halve joint rook dan voel ik me vaak meer stoned dan als ik een hele rook.
Klik om te vergroten...
idd gvd
en dan had ik al es geprobeerd van gewoon een kleinere te rollen,maar hier word ik nooit even stoned van als een halve dikke joint!!en ut smaakt geeneens!!!

mzzls :wave: :wave: :wave:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
spacekonijn zei:
toch word ik veel sneller stoned nu dan een tijd geleden

bal0n weet jij het?
Klik om te vergroten...

Er is idd sprake van reverse tolerance. De verklaring weet ik eigenlijk niet, maar is vast te vinden op erowid of op wikipedia :). Overigens is het niet bij iedereen zo, dus er zal ook een groot deel subjectief/placebo zijn.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind dit ook wel vaag.
Ik ha vroeger juist niet veel nodig om stoned te worden, ik kocht 2,5 gram per week en daarvan kon ik elke dag wel blowen.
Dat is toen echt eneorm toegenomen, na een jaar blowen had ik ongeveer 1.2gram per dag..
En nu (na 1.5 jaar) doe ik het weer rustiger aan.. ~halve gram per dag.

er zijn volgens mij evenveel mensen die beweren dat er sprake is van tolerantie als mensen die zeggen dat er sprake is van omgekeerde tolerantie.. ik weet het ook niet :wave:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja een vriend van me heeft het bevestigd , hij houd zn profielwerkstuk over cannabis en in het begin bouw je tolerantie op maar na een lange tijd bouwt deze tolerantie weer af
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb ook al zoiets gehoord en zlef mss ook wel wat ervaren..

trouwens met 2 gram weed rol ik meestal 5 joints
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Audio Scum zei:
Denk zo 4 à 5 eu, 1 gram kost volgens mij iets van 6eu.

Maar meestal haal ik een voorgedraaiden, word ik net zo stond van alleen smaakt het wat minder omdat het meestal met peuk word gedraaid en das ranzig, nou ja shag is iig beter.

Maareh als we het toch over blowen hebben, als ik zelf draai heb ik altijd last van inbranders en dan vooral bij de hasj blow`s. Weet iemand hoe ik dit kan verkomen?
Klik om te vergroten...

Je moet wiet ook eigenlijk niet met shag draaien, maar met mot. Dat poederachtige spul wat onderin het shagpakje zit. Dan kan je het goed aanstampen en is dus de hele joint gevuld met mot en wiet. Als je met gewone shag draait en je stampt het aan wordt de joint minder goed gevuld er blijven dus stukken over waar eventjes geen shag of wiet zit. Dit brandt dan sneller weg--->inbrander.
Hasj hoor je trouwens wel met shag te draaien geloof ik. Beetje lastig allemaal :P
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
draai wiet ook met shag hoor ..

wel heel weinig maar mot vind ik echt smerig en een beetje goede draaier heeft geen last van inbranders :P

je moet natuurlijk wel 'ommetje/binnenstebuiten' draaien.

sowieso zijn ze meestal al zo strak dat aanstampen nauwelijks nodig is
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm iedereen doet het natuurlijk ook anders :P

En met mot draaien is moeilijker dan met shag hoor. Net zoals met sigaretten.
En ommetje/kantje/inside-out...dat soort grollen kan ik opzich wel, maar ik blow vooral buiten (hanggroepjongeren enzo) en buiten is dat nou niet echt ideaal.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
hehe , is idd moeilijker met mot ( maar ook smeriger).

en het ommetje zit er bij mij zo standaard in dat het overal lukt :grin:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacekonijn zei:
hehe , is idd moeilijker met mot ( maar ook smeriger).

en het ommetje zit er bij mij zo standaard in dat het overal lukt :grin:
Klik om te vergroten...
mot? zo heb ik het nog nooit genoemd .. hier noemen ze het kruum. en draai meestal gewoon met een peuk, soms met shag als ik geen peuken heb. maar vind de joint beter te roken met peuksel.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
matthijs heeft het over 'mot' ik noem t gewoon gruis of de restjes
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoe draai je een ommetje ( inside out )? welke kant moet de plakrand dan liggen en is ie naar boven of onder en draai je em dan gwn dicht ma hoe lik je em dicht????
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#15
DarkScope zei:
hoe draai je een ommetje ( inside out )? welke kant moet de plakrand dan liggen en is ie naar boven of onder en draai je em dan gwn dicht ma hoe lik je em dicht????
Klik om te vergroten...
plakrand naar binnen rollen en vloeitje vrij nat likken waar de plakrand in het vloeitje zit zeg maar.. wat je overhoud brand je vervolgens weg. en tadaaa je rookt minder vloei.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mot vink niet lekker en tja draaien, nee tis niet een van m`n grootste talenten (vandaar ook de voorgedraaiden :wink: ). Zal ze de volgende keer eens binnenste buiten draaien.

Iig bedankt voor het advies.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#17
spacekonijn zei:
matthijs heeft het over 'mot' ik noem t gewoon gruis of de restjes
Klik om te vergroten...

Dat kan zo lekker zijn, gruis jointje :grin: zalig
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
draaien er echt zoveel mensen met shag? ik vind peuken veel minder aanwezig in mn joint dan shag, toch beter
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ook met shag, met sigaretten zuig ik altijd fliebertjes mee jakkes
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#20
caatje zei:
ik ook met shag, met sigaretten zuig ik altijd fliebertjes mee jakkes
Klik om te vergroten...

Dan moet je leren draaien :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."