Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen, wil mijn verhaal graag kwijt...

Gestopt met blowen, wil mijn verhaal graag kwijt...

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
veel sterkte en blijven vol houden
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klasse, blijf volhouden jongen.
K
KetaNr1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Deventer88 zei:
Hallo allemaal,
Ik loop bij een psycholoog omdat ( ik probeer het kort te houden) mijn hersens niet goed functioneren.
Ik volg nu neurofeedback trainingen waarmee mijn brein getrained word
Klik om te vergroten...

Kortom....je bent knettergek!! :P
Als je hersens niet goed functioneren zou ik nog eentje opsteke :stoned:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al mijn vrienden accepteren een nee en ik heb er ook geen lichamelijke drang naar. Ik herken mezelf in jou. Als iedereen smoked dan is het gewoon gezellig om mee te doen. Eigelijk een gewoonte. Eventueel kan je in je vrienden groep kijken of er nog iemand is die wil stoppen, dan doe je eigelijk hetzelfde en het is goed voor je dus wel een ideetje. En je hebt meer geld voor andere dingen dus kan je i.p.v. een 20 euro zakje 2 keer naar de bios gaan, is ook leuk :)
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
vandaag precies 2 maanden :grin:

heb er nu geen eens zin meer in.
Ik ben fitter en scherper.
Als ik met vrienden ben die allemaal blowen vind ik er niks aan, zijn alleen maar stil en zitten beetje voor zich uit te gapen.

Van veel blowen word je een zombie !
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey,

Zal me gelijk even voorstellen ik ben Hellraiser_[NL] hihih me echte naam zeg ik niet kom uit zuid holland ben 18 jaar en ben nieuw hier.

ervarringen gehad met : Wiet , xtc , paddo's , cocaine , Pep voor de rest rook ik niet :grin: en drink een alcohol want dat is vies :kots:

hihihi marja ik zit dus bij een groote groep van ongeveer 30 man die elkaar el weekend zien en ook bijna elk weekend een heele groote partij drugs gebruiken

nu hebben wij ook mensen in de groep die niks gebruiken of net gestopt zijn
de rest van de groep acpeteerd dit en heeft hier ook geen probleem mee

Hiermee wil ik zeggen als het echte vrienden zijn zullen ze er niks van aantrekken en er dan ook geen probleem mee hebben. :wink:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben zelf ook gestopt. Eerst geminderd van elke dag naar alleen weekend als goede voornemen.
Later begon ik het steeds minder leuk te vinden en nu helemaal gestopt. Gelukkig niet de enigste van mijn vrienden. Ben actiever, sport weer ben socialer etc. En als ik tegenwoordig blow, vind ik er nog weinig aan, ik wordt er ook niet echt relaxt meer van. Meer beetje tegenovergestelde, kan lastig mezelf zijn bijvoorbeeld. Daarom dat ik er lekker klaar mee ben. Het is echt veel beter voor je, je voelt je ook veel beter... :grin:
C
CytotoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
na 6 jaar volop blowen nu net een weekje gestopt. Tot nu toe valt het best mee, maar ik verwacht het niet lang vol te houden... Ik hoop er echt van af te komen, net zoals de TS over twee maanden nog niet geblowd hebben. Ik ben ook 19 en 80% van mijn vrienden blowt nog steeds. Gelukkig hebben ze er wel respect voor, maar ik weet niet hoe het verder zal gaan.
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#9
oke ik blow nu al 7 jaar toch zeker wel 2 gram per dag (4 a 5 joints) en zit er nu al een jaar mee dat ik wil stoppen.
aar toch elke keer weer loop ik naar de coffeeshop, het is zon erge gewoonte worden dat ik ongelukkig ben als ik dat zakje niet in mn kamer heb.
ik vind het al heel erg knap dat jullie het een week vol houden want na 1 slapeloze nacht geef ik het al op

Het lukt me alleen een week clean te blijven als ik blut ben en er toevallig geen blowers over de vloer komen.

Dus iig mijn respect maar de blowers vermijden in mn leven is onmogelijk want dan hou ik mn ouders over, en een smokevrije zone heb ik niet egt want in mn kamer krijg ik de grootste zin om te blowen.
Ik heb wel hobby's (schilderen Tekenen muziek maken) maar dat is eerder een aanzet tot blowen dan een afleiding.

dus wat raden jullie aan?
m
moppieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi!

Ben sinds 4 dagen gestopt met blowen.
Niet omdat ik het zat was maar omdat mijn vriend mij anders het huis uitknikkert.
Sinds 7 jaar rook ik dagelijks 7 a 8 jointjes weg.
Doordat ik ben gestopt voel ik mijzelf veel energieker.
Het grote nadeel is alleen dat ik me 's avonds super depri voel.
Heeft iemand tips hoe ik hier doorheen kom?
En weet iemand hoelang het duurt voordat de 'geestelijke afhankelijkheid' verdwijnt?

Alvast bedankt!

Groetjes!
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ga een spelletje spelen, leuke films kijken, ga sporten, leef je uit!
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
bij mijn psych staat er ook altijd een groepje te blowen.. volgens mij is het echt klote als je er aan verslaafd bent.
goed dat je probeert te stoppen
zoek iets anders.. probeer goed te blijven eten maar koop een xbox en ga mariokarten
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Melanie1 zei:
bij mijn psych staat er ook altijd een groepje te blowen.. volgens mij is het echt klote als je er aan verslaafd bent.
goed dat je probeert te stoppen
zoek iets anders.. probeer goed te blijven eten maar koop een xbox en ga mariokarten
Klik om te vergroten...

Neuh hoor, tis maar wat je er zelf van maakt. :P
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Melanie1 zei:
bij mijn psych staat er ook altijd een groepje te blowen.. volgens mij is het echt klote als je er aan verslaafd bent.
goed dat je probeert te stoppen
zoek iets anders.. probeer goed te blijven eten maar koop een xbox en ga mariokarten
Klik om te vergroten...
Mariokarten op de xbox?
S
StonedDwarfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Graag wou ik even polsen hoe dat het nu verlopen is met de topic starter? :)
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou hier dan mijn reactie, ik wist niet dat dit topic nog zo springlevend is! het is vandaag 24 september dus ben nu bijna een half jaar van het blowen af! Heb in de tussentijd 2 x een jointje gerookt waar ik veels te veel van ging nadenken en onzeker van werd.

Maar er is een wereld voor me open gegaan ! mijn beknopte wereldje van werken, blowen, eten (vreetkick :) ) is helemaal opgelost ! ik doe veel meer dingen, ben al een hele tijd aan het hardlopen waar ik ook een kick van krijg ! ik ben veel socialer, spreek met ouwe vrienden af die ik al lang niet meer heb gezien omdat ik te druk was met blowen. Ik heb gewoon veel meer plezier aan het leven omdat ik er 'dichter' bij sta. dat gevoel vind ik moeilijk uit te leggen, ik heb veel meer het gevoel dat ik lééf! Als ik nu als niet blower ook naar mijn blowvrienden kijk (zijn nog steeds mijn vrienden maar zie ze veeel minder) en ik zie hun kleine wereldjes ben ik zo blij dat ik ervan af ben. Als je ze opbelt en vraagt wat ze gaan doen is het antwoord altijd maar dan echt altijd: blowen. Ze doen niks, proberen niks, nemen geen risicos, alleen maar blowen. En ik begrijp het heel goed dat de verandering van je gewoonte moeilijk is, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het zonde van die jongens...

Ik drink nu in het weekend lekker een paar biertjes :beer: vééél gezelliger dan beetje suf staan blowen. Maarja mijn conclusie is iig dat ik van blowen een zombie word.
Ik kan het iedereen aanraden !
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben ook sinds maandag gestopt met doordeweeks blowen en wil er uiteindelijk ook wel helemaal mee stoppen... na zo goed als 6 jaar dagelijks blowen.
Heb echt vaak nee moeten zeggen deze week, maar lukt goed hoor :grin:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed om te zien dat er mensen zijn wie inzien dat een leven zonder blowen ook best relaxt kan zijn. Klasse, ga zo door.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo'n problemen heb gehad om er vanaf te blijven terwijl ik het vroeger toch ook behoorlijk veel heb gedaan, das mijn geluk dan weer. Ik had nooit echt het gevoel het nodig te hebben, het was meer zo van gezellig met een paar man stoned zijn. Vind het nu trouwens ook gewoon niet lekker meer. Heb nu over de afgelopen paar weken 3 keer geblowed, een keer een paar hijsen en de andere 2 keer een hele joint of meer, en ik kreeg iedere keer een naar gevoel in mijn longen. Niet dat de joint te scherp was ofzo, maar meer het gevoel alsof iemand gruwelijk hard m'n longen samendrukte en alle lucht eruit perste.

Maargoed. Iig veel succes aan iedereen die bezig is te stoppen of het al een tijdje is, en hou het vol gasten.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb ook neurofeedback gedaan, werkt fantastisch :grin: !
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
hey man gefeliciteerd dat je 'clean' bent ... bij mensen zoals jij past wiet ook niet echt dat merkte ik aan je schrijfstyl... ik ben vorig jaar is een maandje cold turky gegaan ... dit was direct naar een fase waarin ik ziek veel smokte ... 10 jointjes met maten was niets !!!

eigenlijk geen probleem ermee gehad ... ja zin in zo'n lange fakkel in de hand vanwege gewoonte verder niets .... maar na 2 a 3 weken werd ik weer super onrustig in de hoofd ... irriteer ik mensne omdat is zwaar hyper actief ben en vond het neits ... jij hebt idd zwaar sympthonen van add 9 heeft een kennis van me ) of iets wat erop lijkt .. bij mij is het andersom
'
als ik nuchter ben kotm alles anders op me af ik kan me moeilijk concentreren op gespreken en dingen die ik doe etc etc .... maar wanneer ik bloei ervaar ik iets als rust in mijn hooffie ... alles word voor mij in logische volgorde gezet zonder dat ik het zelf moet doen ..

ik voel me eigenlijk 'normaal' daarom ben ik na de maand ( want die wilde ik gewoon afmaken !!) weer gaan smoke wel met beleid ... ik smoke nu een ruim half jaar later zeker minder!!! uitzonderingen daar gelaten

mij bevalt het prima zo ...

wiet is lichamelijk neit verslavend!!!!! maar de gene die beweren dat wiet geestelijk niet verslavend is zijn DOM!!! alles kan geestelijk verslavend zijn tot het zieke toe ( op deuren tikken etc etc )

jouw wens ik nog veel plezier in een wietloos leven !!!! het zal je heel wat centjes besparen MAAR ga nooit met andere dingen experimenteren !!

greetzzz gtje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."