Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen, wil mijn verhaal graag kwijt...

Gestopt met blowen, wil mijn verhaal graag kwijt...

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey man gefeliciteerd dat je 'clean' bent ... bij mensen zoals jij past wiet ook niet echt dat merkte ik aan je schrijfstyl... ik ben vorig jaar is een maandje cold turky gegaan ... dit was direct naar een fase waarin ik ziek veel smokte ... 10 jointjes met maten was niets !!!

eigenlijk geen probleem ermee gehad ... ja zin in zo'n lange fakkel in de hand vanwege gewoonte verder niets .... maar na 2 a 3 weken werd ik weer super onrustig in de hoofd ... irriteer ik mensne omdat is zwaar hyper actief ben en vond het neits ... jij hebt idd zwaar sympthonen van add 9 heeft een kennis van me ) of iets wat erop lijkt .. bij mij is het andersom
'
als ik nuchter ben kotm alles anders op me af ik kan me moeilijk concentreren op gespreken en dingen die ik doe etc etc .... maar wanneer ik bloei ervaar ik iets als rust in mijn hooffie ... alles word voor mij in logische volgorde gezet zonder dat ik het zelf moet doen ..

ik voel me eigenlijk 'normaal' daarom ben ik na de maand ( want die wilde ik gewoon afmaken !!) weer gaan smoke wel met beleid ... ik smoke nu een ruim half jaar later zeker minder!!! uitzonderingen daar gelaten

mij bevalt het prima zo ...

wiet is lichamelijk neit verslavend!!!!! maar de gene die beweren dat wiet geestelijk niet verslavend is zijn DOM!!! alles kan geestelijk verslavend zijn tot het zieke toe ( op deuren tikken etc etc )

jouw wens ik nog veel plezier in een wietloos leven !!!! het zal je heel wat centjes besparen MAAR ga nooit met andere dingen experimenteren !!

greetzzz gtje
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum (heb wel vaak zonder account meegelezen).
Ik ben 19 jaar oud en ik blow nu 2 jaar.
In het begin niet zo vaak maar dat werd steeds meer tot bijna dagelijks. Ik rook ongeveer voor 20 euro wiet per week.
Maar nu niet meer!
Ik loop bij een psycholoog omdat ( ik probeer het kort te houden) mijn hersens niet goed functioneren. Je hersens hebben trage hersenactiviteit en snelle hersenactiviteit. Als het goed is zijn die 2 in evenwicht. Ik ben getest met een QEEG (dan krijg je elektroden op je hoofd die je hersenactiviteit meten). Bij mij overheerst de trage hersenactiviteit waardoor ik moeite heb met concentreren, vaak een afwezige indruk maak en soms sociaal onhandig ben. Hierdoor zit ik vaak niet lekker in mijn vel. Deze afwijking is echter aangeboren en is niet veroorzaakt door blowen.

Ik volg nu neurofeedback trainingen waarmee mijn brein getrained wordt. Deze trainingen zijn heel erg duur, wat voor mijn ouders geen probleem is want ze hebben er alles voor over dat ik gelukkig ben. Sinds ik neurofeedback sessies doe (ik heb er nu 20 achter de rug) voel ik me al een stuk beter. Ik kan me beter concentreren, heb meer rust in me flikker en kan echt weer genieten van dingen. Mijn ouders en ik zijn heel blij dat het nu een stuk beter met me gaat.

Maar.....mijn psycholoog heeft me gezegd dat als ik echt wil veranderen en er echt wat aan wil hebben, ik moet stoppen met blowen.
Dat heb ik ervoor over, ook wel voor mezelf maar vooral voor mijn ouders. Ze zijn altijd zo intensief met me bezig en ze betalen zoveel geld voor die trainingen. Ik vind gewoon dat ik het niet kan maken tegenover mijn ouders om door te gaan met blowen. Blowen zorgt nl voor vertraging van de hersens waar ik juist niet op zit te wachten.

Ik ben nu sinds gister cold turkey gestopt en ik weet van mezelf dat ik niet verslaafd ben aan de wiet, maar gewoon een leefstijl van stoned zijn heb ontwikkeld. Al mijn vrienden blowen en eigenlijk het enige wat ik met ze doe is blowen. Even lekker naar de shop, jointje roken in de auto, lekker buiten chillen als het mooi weer is, je kent het wel. Ik ben niet bang mijn vrienden te verliezen maar ik ben vooral bang voor het veranderen van mijn leefstijl. Ik heb weinig vrienden die niet blowen. Ik ben ook niet bang dat ik er nu niet meer bijhoor bij mijn vrienden.

Ik kan het heel moeilijk uitleggen waar ik nu echt bang voor ben, maar het voelt niet fijn...

Zijn er mensen die wat herkennen in mijn verhaal of mensen die me wat tips kunnen geven over hoe nu verder dan hoor ik dat graag...

Groeten G.
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#3
zoek een andere verslaving :P
ik ben van de wietsleur afgekomen door mijn game verslaving
goodluck :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeey Deventer,

Echte vrienden zullen je besluit tot stoppen moeten en kunnen accepteren. Dus daar zou ik me niet zo druk ommaken. Wil je stoppen met blowen omdat het je levensstijl is, dan zou ik proberen om inderdaad je tijd eens in wat anders te steken. Heb je andere hobby's dan blowen bv? Ga iets doen wat je leuk vindt (bv sporten) en dan veranderd je levenswijze in de loop der tijd vanzelf.

Goodluck
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Precies, maar ik kan me goed voorstellen dat dit wel een beetje eng is! Verandering is iets wat mensen altijd slecht trekken!
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan mezelf enorm goed herkennen bij u. Concentreer me ook heel moeilijk en als ik ff 2 dagen niet blow voel ik mij ook vrij wazig. Ik heb ook juist een gesprek achter de rug met een psycholoog. Maar dit motiveert me wel om een beetje verder te doen en er stilletjes aan mee stoppen met wiet te roken. Ook omdat ik eind dit schooljaar ook m'n laatste jaar is dat ik nog op school ga zitten. Maarja, ik vrees dat de gesprekken met een psycholoog mij ook niet echt zekerder laten voelen of mij weer terug zelfvertrouwen geven of net als u, terug genieten van dingen want ik geniet helemaal niet meer van de meeste dingen.
Alleen als ik uitga en een paar pillen dropt geniet ik echt van dingen. Maar ik wil juist nuchter genieten & stoned geniet ik ook al soms vaak niet.
Verandering is ook nooit leuk.

Ik denk wel dat ik het wietroken nooit zal laten, maar kzou veel liever af en toe gebruiken ipv vaak. Maar dan echt miniem, een joint moet iets prettigs blijven, waar je kunt van relaxen. Niet om stoned te zijn om stoned te willen zijn. Vergelijk het met af en toe een wijntje drinken.
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
xplusif zei:
zoek een andere verslaving :P
ik ben van de wietsleur afgekomen door mijn game verslaving
goodluck :grin:
Klik om te vergroten...

wtf dat vind ik knap, toen ik nog full on WoW verslaafd was smookte ik me te pletter :mrgreen:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miss ben je bang dat je dan geen bezigheid meer hebt.. Moet je andere verslaving zoeke.. Tv kijke ofzo
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Deventer88 zei:
Bij mij overheerst de trage hersenactiviteit waardoor ik moeite heb met concentreren, vaak een afwezige indruk maak en soms sociaal onhandig ben. Hierdoor zit ik vaak niet lekker in mijn vel.
Klik om te vergroten...
Enig idee hoe deze aandoening heet? Want ik herken mezelf daar in en zou wel eens wat meer informatie erover willen opzoeken.
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben getest door van der zwaag in Assen, de aandoening die ik heb heeft heel erg veel weg van ADD (is wat anders dan adhd).
Ik volg mijn neurofeedbacksessies bij http://www.attent-cgn.nl/


BTW Sinds woensdag niet meer gesmoked !
gisteren nog wel met vrienden die allemaal aan het smoken waren gechilld maar ik heb geen moeite gehad om nee te zeggen. Alleen in slaap vallen ging moeilijk maar dat is uiteindelijk ook wel gelukt. Het gaat de goede kant op :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
xplusif zei:
zoek een andere verslaving :P
ik ben van de wietsleur afgekomen door mijn game verslaving
goodluck :grin:
Klik om te vergroten...

Werkte bij me averechts...
Wiet en wow.. :grin:

Succes
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
In het begin niet zo vaak maar dat werd steeds meer tot bijna dagelijks. Ik rook ongeveer voor 20 euro wiet per week.
Klik om te vergroten...

Net alsof ik het zelf heb getypt

ik begrijp het helemaal en vaak als ik een jointje rook heb ik wel wat schuldgevoelens van: eigelijk hoeft dit niet... wrom doe ik het dan...

maar ben blij dat je ervan afgeraakt ben
nog veel succes verder!
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo dat was week 1 !

het valt me nog redelijk mee, het is niet zo dat ik mezelf nu erg verveel. Ik doe nu gewoon wat andere dingen zoals gamen, lezen en dingen voor school (kwam icm blowen niet veel van).
Nu drink ik lekker op vrijdag en zaterdag een paar biertjes en als ik dan een zwaar shaggie rookt smaakt dat nog beter als een J :)
In slaap vallen gaat wel moeilijk, maar langer dan een uur lig ik niet wakker.

Al met al valt het me harstikke mee en ik ervaar ook veel positieve effecten :grin:
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
3 weken :grin:
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#15
nice:grin:!
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#16
mooi zo! :smoke:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gelukkig rook je niet zo heel veel, is het toch een stuk makkelijker om te stoppen.
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Adrenochroom zei:
Precies, maar ik kan me goed voorstellen dat dit wel een beetje eng is! Verandering is iets wat mensen altijd slecht trekken!
Klik om te vergroten...

Sluit ik me totaal bij aan

t's meer een gewoonte dan een verslaving..

onthoud dat
D
Deventer88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
en dat is 1 maand :grin:

bevalt me prima heb nog geen 1 keer echt heel moeilijk gehad tot vandaag met dat lekkere zonnetje...maarja ik hou vol :grin:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
veel sterkte en blijven vol houden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."