#1
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum (heb wel vaak zonder account meegelezen).
Ik ben 19 jaar oud en ik blow nu 2 jaar.
In het begin niet zo vaak maar dat werd steeds meer tot bijna dagelijks. Ik rook ongeveer voor 20 euro wiet per week.
Maar nu niet meer!
Ik loop bij een psycholoog omdat ( ik probeer het kort te houden) mijn hersens niet goed functioneren. Je hersens hebben trage hersenactiviteit en snelle hersenactiviteit. Als het goed is zijn die 2 in evenwicht. Ik ben getest met een QEEG (dan krijg je elektroden op je hoofd die je hersenactiviteit meten). Bij mij overheerst de trage hersenactiviteit waardoor ik moeite heb met concentreren, vaak een afwezige indruk maak en soms sociaal onhandig ben. Hierdoor zit ik vaak niet lekker in mijn vel. Deze afwijking is echter aangeboren en is niet veroorzaakt door blowen.
Ik volg nu neurofeedback trainingen waarmee mijn brein getrained wordt. Deze trainingen zijn heel erg duur, wat voor mijn ouders geen probleem is want ze hebben er alles voor over dat ik gelukkig ben. Sinds ik neurofeedback sessies doe (ik heb er nu 20 achter de rug) voel ik me al een stuk beter. Ik kan me beter concentreren, heb meer rust in me flikker en kan echt weer genieten van dingen. Mijn ouders en ik zijn heel blij dat het nu een stuk beter met me gaat.
Maar.....mijn psycholoog heeft me gezegd dat als ik echt wil veranderen en er echt wat aan wil hebben, ik moet stoppen met blowen.
Dat heb ik ervoor over, ook wel voor mezelf maar vooral voor mijn ouders. Ze zijn altijd zo intensief met me bezig en ze betalen zoveel geld voor die trainingen. Ik vind gewoon dat ik het niet kan maken tegenover mijn ouders om door te gaan met blowen. Blowen zorgt nl voor vertraging van de hersens waar ik juist niet op zit te wachten.
Ik ben nu sinds gister cold turkey gestopt en ik weet van mezelf dat ik niet verslaafd ben aan de wiet, maar gewoon een leefstijl van stoned zijn heb ontwikkeld. Al mijn vrienden blowen en eigenlijk het enige wat ik met ze doe is blowen. Even lekker naar de shop, jointje roken in de auto, lekker buiten chillen als het mooi weer is, je kent het wel. Ik ben niet bang mijn vrienden te verliezen maar ik ben vooral bang voor het veranderen van mijn leefstijl. Ik heb weinig vrienden die niet blowen. Ik ben ook niet bang dat ik er nu niet meer bijhoor bij mijn vrienden.
Ik kan het heel moeilijk uitleggen waar ik nu echt bang voor ben, maar het voelt niet fijn...
Zijn er mensen die wat herkennen in mijn verhaal of mensen die me wat tips kunnen geven over hoe nu verder dan hoor ik dat graag...
Groeten G.
Ik ben nieuw op dit forum (heb wel vaak zonder account meegelezen).
Ik ben 19 jaar oud en ik blow nu 2 jaar.
In het begin niet zo vaak maar dat werd steeds meer tot bijna dagelijks. Ik rook ongeveer voor 20 euro wiet per week.
Maar nu niet meer!
Ik loop bij een psycholoog omdat ( ik probeer het kort te houden) mijn hersens niet goed functioneren. Je hersens hebben trage hersenactiviteit en snelle hersenactiviteit. Als het goed is zijn die 2 in evenwicht. Ik ben getest met een QEEG (dan krijg je elektroden op je hoofd die je hersenactiviteit meten). Bij mij overheerst de trage hersenactiviteit waardoor ik moeite heb met concentreren, vaak een afwezige indruk maak en soms sociaal onhandig ben. Hierdoor zit ik vaak niet lekker in mijn vel. Deze afwijking is echter aangeboren en is niet veroorzaakt door blowen.
Ik volg nu neurofeedback trainingen waarmee mijn brein getrained wordt. Deze trainingen zijn heel erg duur, wat voor mijn ouders geen probleem is want ze hebben er alles voor over dat ik gelukkig ben. Sinds ik neurofeedback sessies doe (ik heb er nu 20 achter de rug) voel ik me al een stuk beter. Ik kan me beter concentreren, heb meer rust in me flikker en kan echt weer genieten van dingen. Mijn ouders en ik zijn heel blij dat het nu een stuk beter met me gaat.
Maar.....mijn psycholoog heeft me gezegd dat als ik echt wil veranderen en er echt wat aan wil hebben, ik moet stoppen met blowen.
Dat heb ik ervoor over, ook wel voor mezelf maar vooral voor mijn ouders. Ze zijn altijd zo intensief met me bezig en ze betalen zoveel geld voor die trainingen. Ik vind gewoon dat ik het niet kan maken tegenover mijn ouders om door te gaan met blowen. Blowen zorgt nl voor vertraging van de hersens waar ik juist niet op zit te wachten.
Ik ben nu sinds gister cold turkey gestopt en ik weet van mezelf dat ik niet verslaafd ben aan de wiet, maar gewoon een leefstijl van stoned zijn heb ontwikkeld. Al mijn vrienden blowen en eigenlijk het enige wat ik met ze doe is blowen. Even lekker naar de shop, jointje roken in de auto, lekker buiten chillen als het mooi weer is, je kent het wel. Ik ben niet bang mijn vrienden te verliezen maar ik ben vooral bang voor het veranderen van mijn leefstijl. Ik heb weinig vrienden die niet blowen. Ik ben ook niet bang dat ik er nu niet meer bijhoor bij mijn vrienden.
Ik kan het heel moeilijk uitleggen waar ik nu echt bang voor ben, maar het voelt niet fijn...
Zijn er mensen die wat herkennen in mijn verhaal of mensen die me wat tips kunnen geven over hoe nu verder dan hoor ik dat graag...
Groeten G.

