Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls jullie dagelijks blowen...

Als jullie dagelijks blowen...

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dromen jullie dan 's nacht nog?

Ik merkte onlangs weer eens dat na een weekendje sucken (wat ik overigens bijna nooit doe, vroegah dagelijks) dat ik 's als een os heb liggen maffen voor welgeteld 12 uur. Eigenlijk gewoon coma met geen herrinering van m'n slaap.

Als student rookte ik elke avond een dikke stick. In die tijd was het zorgeloze levendje met die lege MBO roosters ook God zijn in Frankrijk. Maar ook in die periode droomde in bijna geheel niet. Alleen natuurlijk, zoals de wietrokers dat goed kennen, directe verwerking en doordenking met associaties bij wat je meemaakt. Vooral politiek, lezen en menselijke expressies doortasten waren m'n favoriete zaken. Soms staarde ik dan ook voor me uit met allerlei gedachtenvluchten toebehorend en geactiveerd door invloeden van buitenaf die m'n bewustzijn binnen kwamen. Eigenlijk was dit best vermoeiend omdat ik alles een plaats wou geven tegerlijkertijd dat ik het meemaakte.

Uiteindelijk gekapt omdat de lol eraf was en tegenwoordig droom ik met infrequent psychedelica gebruik eigenlijk heftiger dan ooit. Op een of andere manier was veel blowen en wekelijks trippen een smet op m'n slaapdromen die nauwelijks prikkeld waren.

Wie merk nog meer dan hij 's nachts tijdens z'n slaap niets meemaakt door dagelijks gesuck?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben 29 dagen geleden gestopt met blowen nadat ik dit 13 jaar gedaan heb. Ik geloof niet dat ik voordat ik blowde wel dromen onthield. Wat ik in die 13 jaar wel vaak gehad heb is dat de wekker ging, ik wakker word en denk "neeeee, ik moet deze droom afmaken !", een klap op de wekker geef en mijn hoofd weer neerleg om vervolgens niet meer te weten wat ik aan het dromen was. Dus je droomt wel denk ik, maar onthoud het niet :)

Sinds ik gestopt ben herinner ik sochtens regelmatig wat ik gedroomd heb. 1 keer heb ik zelfs een vreemde ervaring gehad naar aanleiding van iets wat ik op DF las. Ik wilde midden in de nacht een smsje versturen. Ik zat op de knopjes van mijn telefoon te drukken, maar het ding werkte niet ofzo, ik kon het schermpje niet lezen. Ik trok aan het touwtje om het licht aan te doen, maar het licht werkte niet. "Hmm, nouja dan stuur ik morgen dat smsje wel en repareer ik ook dat licht" dacht ik en ik legde me weer neer. Daarop herinnerde ik me op DF gelezen te hebben dat in je dromen het licht nooit werkt en kwam ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk aan het dromen was.

Vanochtend droomde ik ook nog een beetje naar aanleiding van DF. Ik had eergister naar aanleiding van een df topic de nieuwe metallica gedownload, maar had het nog niet geluisterd. Vanochtend droomde ik dat ik uit mijn dak aan het gaan was op metallica (met een text die volgens mij te maken heb met het computer spelletje dat ik de laatste tijd speel) Daarop ben ik maar uit bed gekomen en naar dat album gaan luisteren :)

De laatste tijd word het wel weer wat rustiger, 2-3 weken geleden droomde ik nogal leipe dingen en werd af en toe zwetend wakker enzo :) Toen wist ik elke ochtend hele verhalen die ik gedroomd had met aardig wat details, nu is het wat minder geloof ik. (dat van die telefoon is ook al even geleden. )

Toen ik nog blowde lag ik snachts voor ik ging slapen altijd stoned naar de herhalingen te kijken van nova en netwerk enzo. Politiek ook dus. Ik keek dan soms 3 keer dezelfde aflevering omdat ik zoals je zegt ook hard na ging denken over politiek, of inderdaad over de expressies en motieven etc van mensen die in die programmas aan het woord kwamen. Maar daarbij bleef ik constant bij hetzelfde en/of dwaalde ik juist helemaal van het onderwerp af en volgde ik de uitzinding helemaal niet meer :grin:
Tegenwoordig ga ik dus ook gewoon slapen als ik naar mijn bed ga.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik blow 3 jaar dagelijks nu en droom elke nacht levendig, onthoud het allemaal ook. Ik kan elke dag zeggen wat ik die nacht heb gedroomd, en zeker 1 op de 5 dromen is extreem intens en houdt me de halve dag bezig, ik droom veel, stoned of niet. In mijn maand nuchter zijn droomde ik precies even veel en even intens overigens.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Atropa zei:
Dromen jullie dan 's nacht nog?

Ik merkte onlangs weer eens dat na een weekendje sucken (wat ik overigens bijna nooit doe, vroegah dagelijks) dat ik 's als een os heb liggen maffen voor welgeteld 12 uur. Eigenlijk gewoon coma met geen herrinering van m'n slaap.

Als student rookte ik elke avond een dikke stick. In die tijd was het zorgeloze levendje met die lege MBO roosters ook God zijn in Frankrijk. Maar ook in die periode droomde in bijna geheel niet. Alleen natuurlijk, zoals de wietrokers dat goed kennen, directe verwerking en doordenking met associaties bij wat je meemaakt. Vooral politiek, lezen en menselijke expressies doortasten waren m'n favoriete zaken. Soms staarde ik dan ook voor me uit met allerlei gedachtenvluchten toebehorend en geactiveerd door invloeden van buitenaf die m'n bewustzijn binnen kwamen. Eigenlijk was dit best vermoeiend omdat ik alles een plaats wou geven tegerlijkertijd dat ik het meemaakte.

Uiteindelijk gekapt omdat de lol eraf was en tegenwoordig droom ik met infrequent psychedelica gebruik eigenlijk heftiger dan ooit. Op een of andere manier was veel blowen en wekelijks trippen een smet op m'n slaapdromen die nauwelijks prikkeld waren.

Wie merk nog meer dan hij 's nachts tijdens z'n slaap niets meemaakt door dagelijks gesuck?
Klik om te vergroten...

Weet je dat je juist heel licht slaapt als je stoned bent, daarom ben je in de morgen meestal ook zo vermoeid nog als je stoned gaat slapen.

ontopic
Ik smoke dagelijks, en heb ongeveer 3 keer in de week een droom. Maar zelden weet ik nog percies wat er gebeurt is. Dus ja ik kan je wel gelijk geven ja!
j
jajajaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Atropa zei:
Wie merkt nog meer dan hij 's nachts tijdens z'n slaap niets meemaakt door dagelijks gesuck?
Klik om te vergroten...

ik merk inderdaad dat ik niet zo veel droom. maar wanneer ik lang hebben kunnen uitslapen dan herriner ik hem nog best wel vaak. denk zelf dat dat komt doordat je stoned of uitgespaced gaat slapen en als je dan vroeg wakker wordt herriner je hem niet, omdat wanneer je stoned bent ook veel vergeet. en als je lang slaapt je koppie weer fris wordt:P en weer kan onthouden.
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey,

Ook ik ben sinds een paar mnd gekapt met blowen. Tijdens de jaren dat ik dagelijks blowde droomde ik ook nooit eigenlijk, of onthield er nooit wat van....
Toen ik een weekje gestopt was heb ik wel de gekste dromen gehad trouwens, zoals bv dat ik m'n Mercedes had ingeruild op een VW kever. Als ik dan wakker werd ging ik echt eerst ff uit de raam kijken of die ouwe benz van me er nog wel stond dus.....
Tegenwoordig droom ik weer volop normaal......

gr Asfaltjunkie
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik droom regelmatig nog en onthou ze ook vrij goed, kan niet zeggen dat er iets aan mijn droompatroon is veranderd sinds ik ben begonnen met blowen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik blow, slaap ik minder diep, en droom meer. mss omdat ik een aantal jaren geleden erg veel blowde( gram per dag) in tegenstelling tot nu, een gram hasj per week.

Als ik hasj rook, dan kan ik wel een twee gram op een dag inhaleren, maar met wiet word ik na een halve joint alknettergek. t zou niet veel uit moeten maken, maar er is duidelijk verschil.
k
kkfransLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik blow nu al 4 jaar ongeveer en vanaf het begin was het gelijk elke dag jonko roken. er zaten amper van die weekjes rust tussen, vrijwel geen een behalve als ik op vakantie ging. mijn hoofd stond stil vani binnen, ten minste als het om school ging en verplichtingen. als ik gewoon me ding deed en voor mijn gevoel creatief bezig was ging mijn hoofd als een speer. dromen doe ik heel weinig pas als ik wakker word zie ik beelden voor me neus. alleen onder de pillen droom ik nog en als ik een dag niet blow. dti stoort me best wel en volgens mij is er ook niets dat je er aan kan doen buiten stoppen met blowen, alleen heb ik er best veel moeite mee
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit ken ik ja. Na 2 jaar dagelijks blowen was ik het zat. Het werkte voor mij niet. Dus toen ben ik van de 1 of de andere dag gestopt. Ik had zulke realistische en intressante dromen, dat ik de volgende ochtend echt beduusd was. Had echt het gevoel alsof ik al een heel deel van de dag had meegemaakt, me ogen dichtdeed, gelijk weer opendeed en de rest van de dag ging beginnen. Ook raakte ik wel eens in de war. Dat iemand iets gezegd had bijvoorbeeld en ik kon me niet herinneren wanneer, bleek dus gewoon in een droom gezegd te zijn enzo. Nu heb ik het als ik afentoe blow ook nog. Dromen waar ik ademloos naar sta te 'kijken' en waar ik echt beduust van ben. Heb ook 2x lucide gedroomd waar ik een beetje mee bezig ben. Maar ik werd na het beseffen dat ik droomde al eigenlijk vrij snel wakker, wel jammer :P Ik ga binnenkort misschien de African Dream Root kopen. Die moeten mijn dromen misschien wel nog specialer maken. Geniet ervan zou ik zeggen. Ik vind het tenminste echt te gek. Gewoon trippen hoe je wil :P
T
TerzoowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik blow nu bijna 3 jaar dagelijks en moet zeggen dat ik ook geen herinnering heb van mijn dromen. Meestal gaat gewoon de wekker af, rook ik een cigaret en ben ik wakker. Ik kan dikwijls ook geen onderscheid maken tussen gistere-avond en die daarvoor,... Pas als mensen me helpe herriner ik me alles terug! Dit is wel meestal als ik al een paar dagen stevig blowen erop heb zitten.
Als ik al is een nachtje zonder iets zit, droom ik zeer intens en niet echt aangenaam!
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik 1 joint rook, heb ik de volgende ochtend geen besef van dromen, terwijl ik normaal altijd wel het 1 en ander mee krijg.
Ik ben heeel gevoelig voor THC heb ik in de gaten..
d
darklord667Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik droom wel, of ik nou wel of niet blow. Maar ik blow dagelijks.
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
soms heb ik dat ik gewoon mijn ogen dicht doe en 11 uur later ze gewoon weer open doe
ik lig echt in coma dan..
dit heb ik ook met alcohol maar minder erg
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#15
100% zeker dat het er invloed op heeft.

Als ik een avond niet stoned ga slapen, herrinner ik me de dag erna zowieso men droom/dromen.

Sinds ik dagelijks blow (nu zo'n jaar of 5) droom ik inderdaad veel minder.
En als ik dan eens droom heb ik de indruk dat hij een heeeele diepe indruk nalaat.
Een indruk die zelfs nog boven men bewuste geest gaat, die op een manier me laat weten dat er iets niet goed zit/zat maar dan op een veel dieper niveau dan alle bewuste zaken waar ik overdag over nadenk.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
Begin eens met je dromen op te schrijven, op de duur worden ze veel intenser (weet niet hoe, maar t werkt). op den duur zijn ze zo helder alsof je in een andere wereld stapt. T maakt dan niet uit of je wel of niet hebt gerookt
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#17
loadrunner zei:
Begin eens met je dromen op te schrijven, op de duur worden ze veel intenser (weet niet hoe, maar t werkt). op den duur zijn ze zo helder alsof je in een andere wereld stapt. T maakt dan niet uit of je wel of niet hebt gerookt
Klik om te vergroten...

Was het niet zo dat als je elke keer je dromen opschrijft je op een gegeven moment bewuster van je droom wordt waardoor je het kan besturen. Anyway ik ben te lui om het op te schrijven aan de andere kant wel lache..Dan wist ik in ieder geval wat ik ging dromen :stoned:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Normaal schrijf ik m'n dromen op en analiseer ik ze (' t is een hobby als een ander..).
Maar als ik 's avonds blow weet ik ze niet meer.
Daarom ben ik aan het stoppen met blowen door de week :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey, interessant topic, ik heb inderdaad vaker gehoord dat van blowen je dromen uitblijven...

Ik rook echter al 7 jaar wiet, waarvan denk ik 6 jaar iedere dag en 5 jaar minimaal 2 gr per dag. En toch droom ik iedere nacht ! Kan me ook iedere nacht herinneren wat het was, vaak zo bizar dat ik er ontdaan van wakker word. Ook door het gebruik van benzo's nemen mijn dromen niet af ! Iets wat ik in tegenstelling tot veel anderen wel graag zou willen. Mijn dromen zijn vaak vervelend en vermoeiend. Het zijn geen nachtmerries maar ik heb ze liever niet.
T
TerzoowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spor zei:
Hey, interessant topic, ik heb inderdaad vaker gehoord dat van blowen je dromen uitblijven...

Ik rook echter al 7 jaar wiet, waarvan denk ik 6 jaar iedere dag en 5 jaar minimaal 2 gr per dag. En toch droom ik iedere nacht ! Kan me ook iedere nacht herinneren wat het was, vaak zo bizar dat ik er ontdaan van wakker word. Ook door het gebruik van benzo's nemen mijn dromen niet af ! Iets wat ik in tegenstelling tot veel anderen wel graag zou willen. Mijn dromen zijn vaak vervelend en vermoeiend. Het zijn geen nachtmerries maar ik heb ze liever niet.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik dus aan de hand als ik een avondje niet stoned in men bed kruip, geen nachtmerries maar heel onaangenaam!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."