#1
Dromen jullie dan 's nacht nog?
Ik merkte onlangs weer eens dat na een weekendje sucken (wat ik overigens bijna nooit doe, vroegah dagelijks) dat ik 's als een os heb liggen maffen voor welgeteld 12 uur. Eigenlijk gewoon coma met geen herrinering van m'n slaap.
Als student rookte ik elke avond een dikke stick. In die tijd was het zorgeloze levendje met die lege MBO roosters ook God zijn in Frankrijk. Maar ook in die periode droomde in bijna geheel niet. Alleen natuurlijk, zoals de wietrokers dat goed kennen, directe verwerking en doordenking met associaties bij wat je meemaakt. Vooral politiek, lezen en menselijke expressies doortasten waren m'n favoriete zaken. Soms staarde ik dan ook voor me uit met allerlei gedachtenvluchten toebehorend en geactiveerd door invloeden van buitenaf die m'n bewustzijn binnen kwamen. Eigenlijk was dit best vermoeiend omdat ik alles een plaats wou geven tegerlijkertijd dat ik het meemaakte.
Uiteindelijk gekapt omdat de lol eraf was en tegenwoordig droom ik met infrequent psychedelica gebruik eigenlijk heftiger dan ooit. Op een of andere manier was veel blowen en wekelijks trippen een smet op m'n slaapdromen die nauwelijks prikkeld waren.
Wie merk nog meer dan hij 's nachts tijdens z'n slaap niets meemaakt door dagelijks gesuck?
Ik merkte onlangs weer eens dat na een weekendje sucken (wat ik overigens bijna nooit doe, vroegah dagelijks) dat ik 's als een os heb liggen maffen voor welgeteld 12 uur. Eigenlijk gewoon coma met geen herrinering van m'n slaap.
Als student rookte ik elke avond een dikke stick. In die tijd was het zorgeloze levendje met die lege MBO roosters ook God zijn in Frankrijk. Maar ook in die periode droomde in bijna geheel niet. Alleen natuurlijk, zoals de wietrokers dat goed kennen, directe verwerking en doordenking met associaties bij wat je meemaakt. Vooral politiek, lezen en menselijke expressies doortasten waren m'n favoriete zaken. Soms staarde ik dan ook voor me uit met allerlei gedachtenvluchten toebehorend en geactiveerd door invloeden van buitenaf die m'n bewustzijn binnen kwamen. Eigenlijk was dit best vermoeiend omdat ik alles een plaats wou geven tegerlijkertijd dat ik het meemaakte.
Uiteindelijk gekapt omdat de lol eraf was en tegenwoordig droom ik met infrequent psychedelica gebruik eigenlijk heftiger dan ooit. Op een of andere manier was veel blowen en wekelijks trippen een smet op m'n slaapdromen die nauwelijks prikkeld waren.
Wie merk nog meer dan hij 's nachts tijdens z'n slaap niets meemaakt door dagelijks gesuck?
