Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelke benaming geven jullie aan een joint ? (bv stickie)

welke benaming geven jullie aan een joint ? (bv stickie)

160 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Jonko
Jointje
Stickie
Big Shag (heeft me pa verzonnen, is erg grappig als je stoned bent vind ik :))
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Jonko(-jonko)
Spliff
Piet
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

wierie, jonko, junkoe, junko, tjaiba, blow, blautje, sticky.

kortom heb er te veel name voor. :stoned:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Tegenwordig noem ik een blow vaak Tjaapie.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

joint
jonko
toeloe
zwain
blow(tje)

stickie is een klein jointje
spliff is een jointje zonder tip
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

joint
jonko
jato
james
piet
wierie
piedie
pretsigaret(favoriet)
jay
joystick
stikkie
stikkiewikkie
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Joint(je)
Jonko
Jointje(met j)
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

blow
zwain
Jé
en het meest gebruikt een TOET(je) (misschien typisch belgisch ?)
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

ik noem hem Kees
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

stevenkeuh zei:
zwain
Klik om te vergroten...
Zo noemen al die mocro's het altijd. Zuen. Klinkt echt vies en het ergste is nog dat het 'mooi' betekent niks met wiet of joint :rolleyes:
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Een bats!

Bonker..
Toch hannus? :grin:
S
SnoepautomaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Jonko of lampion, maar in het tweede geval altijd als 'even een lampion aansteken'
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

In trips hebben ik en Firrah de traditie om joints namen te geven, nadat we ooit in een paddo trip een joint 'opa' hadden genoemd, nouja in dat geval was mijn engelse ex er bij, dus heette de joint 'grandpa', en zeiden we 'we're smoking your grandpa' en ik bleef zeggen 'look at its nose!' want het was de opa van die engelse ex, en die had een enorme rooie neus (de opa, niet de ex), we zeiden ook 'grandpa is on fire!' en toen ie op was 'grandpa is dead'.

Dat is er dus in gebleven en later hebben joints namen gehad als 'maatje', die was ook leuk, we minste hem zelfs een beetje toen ie op was, toen was ons maatje dood. Op feestjes bleven we joints namen geven, namen als hendrik, sam, klaus, teun en één keer vroegen we M. een naam voor een joint te verzinnen, kwam die met 'de naam van de punker uit the young ones' maar hij wist zelf de naam niet meer. Wij wisten het spontaan ook niet meer dus hebben we het hele feestje afgezocht of iemand het wist, niemand die het wist, maar die joint heette dus vivian alleen wisten we dat toen niet.

Zo, dat is het joint-met-namen-verhaal. We begroeven joints met namen ook als we buiten waren, maar na 2007 hebben we het eigenlijk niet meer gedaan, was iets van 2006-2007 :)
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

TrippyShit zei:
stevenkeuh zei:
zwain
Klik om te vergroten...
Zo noemen al die mocro's het altijd. Zuen. Klinkt echt vies en het ergste is nog dat het 'mooi' betekent niks met wiet of joint :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Wat zijn 'mocro's' ? :tongueout: en het klink idd niet mooi! maar kom als je het zo moet noemen om te smoken ? waarom niet :tongueout:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Afkorting voor Marrokanen. Maar dan meer de 14 - 15 jarige kindjes op hun fietsjes in versnelling 1 - 1. Die nooit tabak hebben.

'k Ben geen racist en ook niet oppervlakkig maar er is wel zeker een groep die zich zo voor doet, en waarschijnlijk niet alleen in onze stad.

Mocro's; hanggroepmarrokanen waar ze in de krant over schrijven
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Wietaret
Dzonkoe
El spliffo
Splunt
Stickie
Sjaak
Snaak
Staak
Greenhouse
Maria
M'j
J
Pretsigaret
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Jonko of J
s
smokeboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

joint
jonkoir
guiner(spreekt uit als: zjwenner)
tjoopa
dikke
jonko
codetaal voor voorgedraaide= voorgebakken stokbrood:P
N
NuDsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

Vele zijn al genoemt, maar ik noem het ook vaak: Bone :wink: :wink:
(spreek uit: "boon")
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: welke benaming geven jullie aan een joint ???(bv stickie)

een groene rakker
een jointje ( op zijn nederlands uitgesproken zegmaar)
een jonkotje ( zelfde jo-klank als hierboven )
een dikke jaap of jaapie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."