Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOude joints

Oude joints

29 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeg, ik heb hier nog 3 joints liggen... Alleen ze zijn vrij oud. zegmaar bejaard; gedraaid op de parkfeesten. (een half jaar geleden ongeveer)

Zijn er andere effecten? Van sommige hoor ik dat de wiet uitdroogt en slechter wordt(de THC wordt omgezet ofzo) en van anderen hoor ik juist weer dat het beter is omdat eventueel vocht verdwijnt en het dus beter brandt.. Van een enkeling hoor je dan weer dat je een longinfectie krijgt door de schimmels die er inmiddels inzitten :confused:

Stoners, iemand een idee?

edit: ze liggen trouwens droog en donker in een hoekje op mijn kamer, met een temperatuur ergens tussen de 10 en 25 graden :wink:
S
SurrealLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stuur maar op, ik wil ze wel voor je testen :stoned:
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik geloof dat THC zich dan omzet in een stofje waar je voornamelijk hoofdpijn van krijgt inderdaad...
maar ik zou er gewoon 1tje roken dan kom je er vanzelf achter :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jep dan kan je 'm beter laten liggen :grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
n echte junk gooit niks weg
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou toch wel graag een bron willen zien waarin gezegd word dat thc word omgezet in een andere stof als het zo lang ligt te drogen.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij is wiet van een half jaar oud nog steeds prima hoor...
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon oproken, gebeurd niks mee hoor.

het droogt inderdaad verder uit, wat de smaak waarschijnlijk niet ten goede zal komen maar het effect blijft gewoon hoor :)

Vaak genoeg oude gear gerookt die ik kwijt was gerookt :P
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zonde dat je ze zolang bewaard. Maar zijn gewoon nog te roken hoor.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wietsigaren schijnen sterker te worden hoe langer je ze bewaart, dus waarom zou je een joint niet een tijdje kunnen bewaren?
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij zijn ze ook nog gewoon te roken, maar voor de zekerheid zou ik de joints openmaken om even te kijken hoe het eruitziet en hoe het ruikt. Dan kan je ze daarna wel weer opnieuw draaien, maar dat is een kleine moeite.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Amaranth zei:
Wietsigaren schijnen sterker te worden hoe langer je ze bewaart, dus waarom zou je een joint niet een tijdje kunnen bewaren?
Klik om te vergroten...
Dus omdat je wiet+sigarentabak 5 maanden neer legt komt er uit de lucht extra THC en andere cannaboiden in je sigaar vallen? :rolleyes:

Dingen worden niet sterker als je het bewaart.... Tenzij er stoffen inzitten die reageren met de lucht en uit die reactie actieve stoffen ontstaan, maar volgens mij vervallen de meeste actieve stoffen in onze drug alleen maar in aanraking met lucht...
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SchilDpadDo zei:
Zonde dat je ze zolang bewaard. Maar zijn gewoon nog te roken hoor.
Klik om te vergroten...
Ja, 't is ook zonde. Maar toen ik ze draaide was ik meer een fan van hasj en wilde ik even geen wiet meer.. en laatst vond ik ze dus weer terug.

mja ik zal er maar eentje gewoon (laten) oproken. En als er geen rare dingen gebeuren dan horen jullie 't wel, gebeuren er wel rare dingen dan hoop ik dat ik het overleef om het jullie te vertellen :grin:

thanks voor de hulp, en als iemand nog een onderzoekje ergens vandaan kan toveren zou dat nog vetter zijn :wink:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb wel eens een zak wiet in mijn winterjas gevonden die er ook van oktober tot maart in heeft gezeten, hij smaakte voor geen meter maar ik ben er wel stoned van geworden, het is wel zo dat de tabak die in die joint zit kurkdroog is, vies en scherp smaakt en supersnel brand, maar than again, weggooien is ook zonde...
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben bang (als je het met shag/sig) dat de smaak vooral heel scherp is. Maar die wiet zal het nog prima doen hoor. Mocht het nou toch minder goed werken, gewoon de 2de en 3de erbij roken :wink: dan kom je vast wel waar je wil zijn.

Ergens in een hoekje van tijd en ruimte.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja je kan er altijd eentje open maken en kijken hoe het eruit ziet van binnen, is het een rol schimmel doe dan maar niet, ziet het er nog goed uit, happy smoking :smoke:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
smerig. Of zijn ze nog niet aangestoken?
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#18
volgens mij gaat enkel de tabak uitgedroogd zijn en iets viezer smaken... Wiet zelf zou niets aan mogen komen...
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zazuu. zei:
smerig. Of zijn ze nog niet aangestoken?
Klik om te vergroten...
Nee, ze zijn nog niet aangestoken, dat is namelijk wel ranzig.. Had hier ook nog eentje van Nieuwjaar liggen waar maar een klein stuk van was opgerookt(toen was iedereen al zo gaar dat we met moeite het huis waar we verbleven weer konden terugvinden) en die stonk echt enorm, durfde 'm al niet meer aan te steken :kots:

Had 'm gisteren opengemaakt en de geur die daar uitkwam kun je je nauwelijks voorstellen.. En de wiet die er nog in zou moeten zitten was ook verdwenen :confused:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Maat van mij had ook een keer wiet iets te lang bewaard, was toen bruin geworden.
Misschien dat je het voor tabak aanzag?

"Wiet blijft altijd maar 3 dagen goed, daarna kun je het weggooien." Roken dus! :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."