Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwanger en wiet

Zwanger en wiet

109 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
G
GraigVainLid
01-01-2024, 00:00
Ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat ik zwanger ben, 11 weken zo ondertussen, en ben toen meteen gestopt met blowen... Maar nu hoor ik van heel veel mensen, ook van mensen die zelf blowen en kinderen hebben, dat wiet helemaal geen effect heeft op de baby en helemaal niet slecht is en kan zijn tijdens de zwangerschap..
Mijn vraag, is dat waar? Bij twijfeling neem ik het risico niet, mijn kind is natuurlijk eerste prioriteit, maar ik heb best wel trek in een jointje..
D
Dr GonzoLid
lekker doen, kan geen kwaad.....NOT
S
SmokeMeLid
Kan inderdaad geen kwaad
L
LoodLid
Ik denk dat de mensen die dat aan jou vertellen te veel wiet roken! hoe kunnen zij nou zeggen of er wel of geen effect is geweest? misschien is het IQ van het kind wel met 10 omlaag gegaan, lijkt me erg sterk maar daar kunnen zij niets over zeggen!
verder is van gewoon roken aangetoond dat het wel schadelijk is dus ik zou zeggen better safe than sorry !
F
FlameonLid
Niet doen als je zwanger bent !!!!!!
W
WietjeLid
iedereen oordeelt wel conservatief over dit onderwerp :/
G
GraigVainLid
Lood zei:
misschien is het IQ van het kind wel met 10 omlaag gegaan,
Klik om te vergroten...
Precies, dat was dus ook mijn zorg. Heel veel mensen hebben iets van 'baby came out just right', maar mentale problemen pik je soms pas na 10 jaar op. Als je kind opeens schizofreen is kan je nog zeggen dat hij dr goed uit is gekomen, maar dan heb je m toch wel goed verneukt...
D
Dr GonzoLid
maar waar hebben we het over??? damn, je gaat toch geen wiet,crack of wat dan ook roken als je zwanger bent??
E
EendagsvliegLid
Whahaha, genoeg psychiaters die zich twee dagen ziek melden van werk nadat ze dit hebben gelezen :grin:
c
croppLid
^zelfde verhaal...
E
ExtisiLid
Wtf is dit..

Nee, dit kan geen kwaad.. iedere zwangere vrouw hoort iedere dag een grammetje of 2 te roken, dat is goed voor de ontwikkeling van de baby.
Lekker veel roken, veel thc, teer en nicotine. Hoe meer hoe beter.
M
Maddo17Lid
Alsjeblieft niet doen :|

Het is echt héél slecht voor je ontwikkelende baby. Gewone sigaretten zijn al slecht, laat staan jointjes.
s
sarcasmLid
GraigVain zei:
Ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat ik zwanger ben, 11 weken zo ondertussen, en ben toen meteen gestopt met blowen... Maar nu hoor ik van heel veel mensen, ook van mensen die zelf blowen en kinderen hebben, dat wiet helemaal geen effect heeft op de baby en helemaal niet slecht is en kan zijn tijdens de zwangerschap..
Mijn vraag, is dat waar? Bij twijfeling neem ik het risico niet, mijn kind is natuurlijk eerste prioriteit, maar ik heb best wel trek in een jointje..
Klik om te vergroten...

Roken tijdens de zwangerschap is al schadelijk en blowen des te meer. Afgezien van de gebruikelijke risisco's: dat is slechte doorbloeding van de placenta, groeiproblemen en benauwdheid tijdens en net na de bevalling kunnen er ook de nodige problemen ontstaan met het kindje zelf op latere leeftijd. Ze kunnen problemen krijgen met de ontwikkeling, met leren en wat niet is vastgesteld maar ik zelf zie met de kinderen van vriendinnen van mij, is dat ze vanaf zo'n jaartje of 6 vreselijk druk worden. Ik heb vier vriendinnen die geblowd hebben tijdens de zwangerschap, en alle vier die kinderen zitten nu aan de Ritalin en hebben leerproblemen. Uiteraard blijft het jouw keuze, maar van wat ik begrijp van jou is dat je kindje de beste start mogelijk wilt geven, een goede moeder zijn is keuze's maken en het belang van je kind altijd voor dat van de jouwe zetten. Vraag jezelf maar af: wat voor belang heeft jouw baby er bij dat jij blowt? Dan heb je daar al je antwoord.
S
SmokeMeLid
Mensen hier verkondigen de grootste bullshit hier zonder enig bewijs whatsoever :tearsofjoy:

Tegenwoordig krijgen je kinderen al een leerachterstand als je tijdens de zwangerschap de verkeerde kleur M&M eet
O
Oom KlaasLid
Blowen tijdens de zwangerschap is gewoon respectloos tegenover je kind.
s
sarcasmLid
http://www.cannabis-med.org/dutch/faq/01-pregnancy.htm
http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=11068&st=15
http://www.e-gezondheid.be/cannabis-zwa ... -13139.htm
http://www.nuchterrotterdam.nl/index.cf ... angerschap
http://www.watwiljijmetwiet.nl/Informat ... k-je-.aspx
E
EendagsvliegLid
SmokeMe zei:
Mensen hier verkondigen de grootste bullshit hier zonder enig bewijs whatsoever :tearsofjoy:

Tegenwoordig krijgen je kinderen al een leerachterstand als je tijdens de zwangerschap de verkeerde kleur M&M eet
Klik om te vergroten...
Ook voeding is ontzettend belangrijk. Snap overigens ook niet dat mensen hier op bezuinigen noch zich erin verdiepen.
E
EendagsvliegLid
Oom Klaas zei:
Blowen tijdens de zwangerschap is gewoon respectloos tegenover je kind.
Klik om te vergroten...
Mijn infantiele moeder heeft sigaretten lopen roken tijdens de zwangerschap van mij. Vier sigaretten per dag waren toegestaan volgens de dokter vertelde ze mij. Die stomme hoer. Dankzij haar voel ik me een terminator die hier op aarde is opgestaan om zijn beide ouders levend te begraven. Als straks alles om mij heen weg valt, en meneer heeft niks meer te verliezen, ben ik de eerste die naar ze toe stapt met een schop in zijn handen.

Conclusie: eet, drink, sport, en leef zeer gezond met zo min mogelijk stress. Iets wat je overigens niet alleen in die 9 maanden moet doen, maar tot aan het einde.

Ik heb psychische stoornissen, en het feit dat mijn moeder rookte toen ze mij droog, kan één van de mogelijke oorzaken zijn. In mijn ogen is het immoreel ongezond te leven als je hier anderen bij benadeeld. Zeker wanneer we praten over een nieuw leven.
s
sarcasmLid
Mijn moeder rookte een pakje sigaretten per dag toen ze zwanger was van mij. Ze zei dat het toen nog niet zo bekend was dat dat niet mocht tijdens de zwangerschap. Toen ze stierf vond ik de boeken die ze had gekocht in 1978 toen ze zwanger was van mij, en ja hoor, er stond daar wel in dat roken tijdens de zwangerschap schadelijk is voor je baby. Het kan zijn dat ik daardoor een huilbaby was maar het hoeft niet. Het kan zijn dat ik daardoor een verstokte roker ben, maar ook dat hoeft niet. Wat ik probeer te zeggen is dat elke moeder haar eigen keuze's maakt voor haar kind. Alleen wat je moet bedenken is: kan je er mee leven als je kind toch wat krijgt omdat jij egoistisch was en je eigen behoeften voor dat van je kind zette? Of ga je er om liegen zoals mijn moeder, want tegenwoordig kom je daar heel moeilijk mee weg en dan komt het nog harder aan omdat je hebt gelogen.
c
croppLid
mensen die hier diep over na denken en hier zelf geen gezonde conclusie uit kunnen halen moeten uberhoubt geen kind op voeden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."