Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete roltabak bij de joint?

Favoriete roltabak bij de joint?

69 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wietje zei:
En voor de mensen die geen tabak willen roken, check GreenGo! -> http://www.greengo.nl/Content/WatIsGreengo.aspx
Klik om te vergroten...
Die gebruik ik dus altijd :grin:
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gele Drum
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aalpoepert zei:
Wietje zei:
En voor de mensen die geen tabak willen roken, check GreenGo! -> http://www.greengo.nl/Content/WatIsGreengo.aspx
Klik om te vergroten...
Die gebruik ik dus altijd :grin:
Klik om te vergroten...

En hoe rookt het? :tongueout: want ik heb het altijd al eens willen proberen! =D
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wietje zei:
Aalpoepert zei:
Wietje zei:
En voor de mensen die geen tabak willen roken, check GreenGo! -> http://www.greengo.nl/Content/WatIsGreengo.aspx
Klik om te vergroten...
Die gebruik ik dus altijd :grin:
Klik om te vergroten...

En hoe rookt het? :tongueout: want ik heb het altijd al eens willen proberen! =D
Klik om te vergroten...
Het rookt net als een jointje, hoewel het spul zelf niet naar tabak ruikt vind ik de smaak aardig in de buurt komen met wat hasj of wiet. Ik heb me laten vertellen dat als je puur greengo in een sjekkie rookt het wel weer anders is.

Maar ik wil niet anders meer!
w
wakawakaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wietje zei:
Aalpoepert zei:
Wietje zei:
En voor de mensen die geen tabak willen roken, check GreenGo! -> http://www.greengo.nl/Content/WatIsGreengo.aspx
Klik om te vergroten...
Die gebruik ik dus altijd :grin:
Klik om te vergroten...

En hoe rookt het? :tongueout: want ik heb het altijd al eens willen proberen! =D
Klik om te vergroten...

Als je greengo puur rookt smaakt het een beetje mintachtig.
Het mooie is dat als je het met wiet/hasj rookt smaak je de greengo niet meer maar alleen nog maar de wiet/hasj.
Ik rook zelf ook nog alleen maar wiet met greengo :stoned: .
Handig voor mensen die willen smoken zonder nicotine erbij maar geen zin hebben om gelijk een pure jonko naar binnen te werken :rock: .
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Altijd Van Nelle halfzwaar omdat ik dat normaal ook rook. Maar lichtblauwe drum is ook een goeie omdat die minder smaak heeft en je dus meer wiet proeft. Golden Virginia is ook een aanrader.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#7
Belgam 20, omdat ik daar ook men sigaretten van rol...
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#8
als ik in een goedkope bui ben:


en op andere momenten belgam 21
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meestal Drum maar heb ontdekt dat de shag van pall mall ook goed te doen is. Met sigaretten vind ik het niet zo. Ondanks dat ik mijn filter met een vouwtje rol komt er toch altijd grsigarettengruis mee dat je dan weer met veel gemier uitspuugt en als dat dan weer niet lukt je aan je tong moet gaan zitten of liggen plukken. Erg vervelend.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik hou neit zo van de smaak van rolshag
rol meestal met marlboro light sigaret :tearsofjoy: het heeft nietzo'n overheersende smaak van tabak of hoe je het ook noemt ( in dagelijksleven rook ik geen sigaretten)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
caatje zei:
Meestal Drum maar heb ontdekt dat de shag van pall mall ook goed te doen is. Met sigaretten vind ik het niet zo. Ondanks dat ik mijn filter met een vouwtje rol komt er toch altijd grsigarettengruis mee dat je dan weer met veel gemier uitspuugt en als dat dan weer niet lukt je aan je tong moet gaan zitten of liggen plukken. Erg vervelend.
Klik om te vergroten...

Dan is je tip nog steeds niet goed genoeg, en aanstampen is zeker met sigaretten erg belangrijk!

Ik rol zelf ook gewoon met shag hoor (drum blauw of geel, lekker licht!). Makkelijker om te draaien en een stuk goedkoper.
Ook kan je zelf pakken hoeveel je nodig hebt, en zit je niet steeds met een halve ( of een stompje) sigaret over.
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gele drum, altijd =)..
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Ook kan je zelf pakken hoeveel je nodig hebt, en zit je niet steeds met een halve ( of een stompje) sigaret over.
Klik om te vergroten...

Haha als je een halve sigaret hebt draai je toch gewoon een nieuwe joint.. :P Makkelijk zat :grin:
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
hier in den haag vind iedereen het echt een zonde om een jonko te draaien met shaq :P

persoonlijk gooi ik er het liefst gewoon een lucky strike sigaretje in :P
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik draai meestal met Drum Halfzwaar.

Heb vroeg wel een tijdje met sigaretten gedraaid, maar ik vind de joints dan toch een stuk minder lekker smaken. Ook rol ik een joint met shag makkelijker in elkaar.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
PepTalk zei:
Ook kan je zelf pakken hoeveel je nodig hebt, en zit je niet steeds met een halve ( of een stompje) sigaret over.
Klik om te vergroten...

Haha als je een halve sigaret hebt draai je toch gewoon een nieuwe joint.. :P Makkelijk zat :grin:
Klik om te vergroten...

Maar dan loop (of zit) je dus steeds met zo'n half sigaretje, of je moet direct een nieuwe draaien..

waaza0 zei:
hier in den haag vind iedereen het echt een zonde om een jonko te draaien met shaq :P
Klik om te vergroten...

Heeft dit wellicht te maken met de iets wat ''vergangsterde'' cultuur in de randstand?
Heel kort door de bocht, en vol met vooroodelen gezien roken ''boeren'' sjag, en ''gangsters'' sigaretten. Dit zal in de jointjes misschien wederkeren?

Ikzelf draai met beide, met sigaretten als mijn shag op is.
Met shag proef je de wiet beter, heb je een gelijkmatigere verbranding, het is goedkoper en het draait makkelijker. Voor mij heeft het eigenlijk alleen voordelen, behalve dat ik zelden een gewoon shaggie rook in tegen stelling tot een gewone sigaret..
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Is er niemand die de peukentabak grind met de wiet dan? Dat draait stukken makkelijker vind ik.

PepTalk zei:
roken ''boeren'' sjag, en ''gangsters'' sigaretten.
Klik om te vergroten...

jatog

PepTalk zei:
Met shag proef je de wiet beter, heb je een gelijkmatigere verbranding, het is goedkoper en het draait makkelijker. Voor mij heeft het eigenlijk alleen voordelen, behalve dat ik zelden een gewoon shaggie rook in tegen stelling tot een gewone sigaret..
Klik om te vergroten...

Smaak is beter, hoeveelheid schatten makkelijker, tabak grinden is net zo makkelijk en ik rook altijd filters en nooit shag (nouja, tenzij ik het krijg, uit solidariteit, haha). Enigste waar ik aan kan denken is dat shag goedkoper is, maar dan ben je gewoon een krent uiteraard :mrgreen:

Wiet is duur ja, peuken niet echt. :P

PepTalk zei:
Maar dan loop (of zit) je dus steeds met zo'n half sigaretje, of je moet direct een nieuwe draaien..
Klik om te vergroten...

Gewoon eentje oproken en de andere bewaren? Koker? :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tabak mee grinden??

Nee dankje, ruikt heel de grinder naar tabak en is de peuken tabak nog kleiner waardoor het sneller mee gezogen word. ( Als je geen fatsoenlijke tipjes kunt draaien dan).

Maar jij vind de smaak beter met sigaretten??
Ik overduidelijk niet, maar smaken verschillen:wink:

Maar als je normaal gezien sigaretten rookt ( wat ik overigens ook doe) snap ik dat je niet steeds een pak shag mee neemt.

Ik hou het gewoon bij m'n drum lichtblauw:)
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het liefste peuk, maar aangezien ik daarmee niet kan draaien ga ik toch voor de l&m shag.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Geen shag of peuk het liefst, tenzij de meerokert bezwaar heeft bij een pure joint.

Maar anders Marlboro of Chesterfield, want die heb ik meestal. Ook al draait het wat lastiger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."