Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete roltabak bij de joint?

Favoriete roltabak bij de joint?

69 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lucky Strike :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
HTID zei:
Lucky Strike :)
Klik om te vergroten...

Toch geen fireleaf he ? :openmouth:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
seth zei:
Praktisch altijd Belgam 21 of 20 als ik in NL ben gebruik ik javaanse jongens. Ik weiger te rollen met filtertabak! Ik rol m'n joint nog liever zonder tabak. Je weet nooit wat ze in die filtersigaretten draaien. Als je hoort dat er een Marlboro pruimensap en dergelijke zit...
Klik om te vergroten...

Dat hoor je waarschijnlijk ja. Ik vind op internet alleen maar zoet gewauwel met paranoide verhalen over hoe sigarettenmakers de jeugd verslaafd wil maken door zoete smaakstoffen ( pruimesap, honing ed.) toe te voegen. Dit zou je dus merken als je het rookt ( zoetere smaak!?) en ik heb dat echt nog nooit gedaan.
Er zit een hoop troep door sigaretten heen, maar denk je dat dat bij shag tabak niet het geval is?
Is dezelfde tabak ( afgezien van merk en blend verschil) met dus dezelfde chemicaliën en pesticiden erin. Bij sigaretten ziet het er alleen wat ''versneden'' uit.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet zeker dat er met filtertabak meer geknoeid is dan met shag, maar daarom is het juist lekker :grin:

Van zo'n nepsigaret merk ik nauwelijks wat iig..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
Ik weet zeker dat er met filtertabak meer geknoeid is dan met shag, maar daarom is het juist lekker :grin:

Van zo'n nepsigaret merk ik nauwelijks wat iig..
Klik om te vergroten...

Waarom weet je dat zeker?

seth zei:
Hier in Belgie is het op het nieuws geweest van dat pruimensap. Nu Ik ben wel akkoord dat er waarschijnlijk met roltabak ook geknoeid wordt, maar toch. Ik merk zelf wel dat wanneer ik filtersigaretten rook, ik binnen de week met een rokershoestje zit. Met roltabak heb ik daar veel minder last van.
Klik om te vergroten...

Okee, nou vind ik het nieuws nog steeds niet de betrouwbaarste bron om eerlijk te zijn.
Ook is er via google weinig noemenswaardig te vinden, dus het zal wel los lopen denk ik.
En dat ''rokershoestje'' dat sneller opkomt heeft misschien te maken dat je lichtere shag rookt dan wanneer je met sigaretten draait? Ook is shag een stuk minder droog, en daardoor minder zwaar op je keel.

Maar goed, ik wil er nou ook weer niet te lang of diep over door zeveren.

Shag is zowieso lekkerder, makkelijker en goedkoper. :grin:

En dat pruimensap zit dus niet in bijv. Marlboro sigaretten
I
IcarezzLid
01-01-2024, 00:00
#6
JPS sigaretten!

geen houtjes en fijne tabak

-done-
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harmhenk zei:
in friesland roken we marlboro en de jonkos worden gefixt met javaanse jongens 3kwart shag
Klik om te vergroten...

Oh, dus jullie zijn nu al zover ''genationaliseerd'' dat heel Friesland hetzelfde rookt?

En wat nou als ik m'n shag vergeten ben, en een jointje ga draaien met Marlboro?
Krijg ik dan klappen? :flushed:

Ik vind trouwens hoe lichter de shag, hoe lekkerder de smaak van de wiet/hasj naar voren komt.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Ik vind trouwens hoe lichter de shag, hoe lekkerder de smaak van de wiet/hasj naar voren komt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, hoe lichter de shag hoe beter meestal.

Zelf draai ik altijd met de blauwe pall mall shag, en de half zware ARBO shag was ook altijd goed aangezien er geen smaak aan zit :wave:
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Ik vind trouwens hoe lichter de shag, hoe lekkerder de smaak van de wiet/hasj naar voren komt.
Klik om te vergroten...
Vind ik ook.
Maar belangrijker vind ik het effect. Vroeger draaide ik weleens met vrij zware shag ( javaanse volgens mij) en hier werd ik een stuk suffer/vermoeider van. Niet dat je met licht tabak alleen high bent maar je stonedheid is frisser.

Toen ik in Gent woonde kocht ik altijd belgom 21. Nu in Nederland Drum lichtblauw. Weet niet of er nog een lichtere is?

Ik heb trouwens gehoord :mrgreen: dat je hasj beter met een peuk kan draaien. Omdat peuktabak warmer zou verbranden wat dan beter zou zijn. Ik rook zelf zelden hasj dus heb me er nooit mee bezig gehouden.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet nu best zielig steeds een peukie van iemand anders bietsen, dus het is maar echt wat er op mijn pad komt.
Voorheen altijd marlboro gold, ideaal!
Maar als ik nu een pakje ga kopen voor m'n jointjes dan weet ik wel zeker dat ik weer ga roken en dat wil ik echt niet..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."