Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums8x meer teer in wiet?

8x meer teer in wiet?

113 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#1
man ik word zo ongelofelijk stoned van al die tekst hier ... is dat nu ook schadelijk :( ?
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor mensen die niet geloven in de kankerremmende werking:

http://jpet.aspetjournals.org/content/318/3/1375
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 193338.htm

Voor de rest, het is nooit goed om producten van onvolledige verbranding te inhaleren, maar boeien:)
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bekijk ook eens 'The Union: The Business Behind Getting High'. Heel informatief, en in die documentaire worden heel wat antwoorden gegeven op vragen die hier gesteld worden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
cropp zei:
^ben ik de enige die aan al die rotzooi gewoon schijt heeft en geniet van zijn jointje?
Klik om te vergroten...

Nee, gelukkig niet. :sunglasses:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ergens gelezen dat het 7 keer zoveel is, maar dat zal wel afhangen van hoeveel wiet, etc. Er zit inderdaad veel meer schadelijke zooi in dan in sigaretten, maar gemiddeld genomen is wiet roken niet veel schadelijker dan gewoon roken, omdat (uitzonderingen daargelaten) niemand 10 joints per dag wegpaft, en sigaretten er bij een 'normale' roker er wel in dat tempo doorheen kunnen gaan.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kigh zei:
Jonge jonge, geloof jij alles wat je vrienden je vertellen?

Nee, er zit niet 8x meer teer in. Als je het puur rookt, kan het zelfs reinigend zijn ook.
Klik om te vergroten...

Onzin, blowen of pure wiet roken reinigt je longen echt niet hoor.
T
ToadLid
01-01-2024, 00:00
#7
jcp zei:
Uhm wat is er dierlijk aan cannabis??

Cannabis is schadelijker door de manier van inname (langer rook in je longen houden) en omdat cannabis met veel meststoffen gekweekt wordt bevat het meer schadelijke stoffen.

Rook dus biowietjes en rook ze puur (de werking van tabak werkt het effect van de wiet tegen) of nog beter: verdamp het.

Vergelijking tussen marihuana en tabak:

http://www.cannaclopedia.be/CannaTabak.htm
Klik om te vergroten...
Cannabis word gedurende het groei periode namelijk 'geflushed', waardoor de schadelijke stoffen die ze voor de insecten en meer vitamen hadden gezet uit de plant te halen. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
En wie doet dat als ik vragen mag?

Er zijn ook genoeg ( commerciele ) kwekers die zelfs gedurende bloei blijven spuiten, en voeden met spul wat je echt niet wilt roken.

Leuk om de tweedeling onder blowers hier in dit topic zo duidelijk te zijn.

De mensen die zeggen/beweren en geloven dat cannabisoĂŻden kankercellen kunnen isoleren en de bloedstoevoer naar alleen kankercellen kan beinvloeden geef ik ongelijk.

Wel is het zo, dat THC en andere werkzame stoffen de groei van kwaadaardige kankercellen doet remmen. De volgende onwaarheid is dan weer dat dit remmende effect de teerachtige stoffen en andere rommel ruimschoots compenseert.

Als je wiet hebt met een THC% van 13% en dan nog 2% andere werkzame stoffen, dan hou je dus 85% aan rommel over die je eigenlijk niet wilt roken.

Ik ga dus voor een NATUURLIJKE verhoging van het THC percentage.
Dit hoeft namelijk niet tenkoste te gaan van de schimmelbestendigheid, of andere positieve eigenschappen van een plant.

Natuurlijke selectie FTW:)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
En wie doet dat als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...

Ik, dat is een heel goeie reden om zelf te growen :)

Als je wiet hebt met een THC% van 13% en dan nog 2% andere werkzame stoffen, dan hou je dus 85% aan rommel over die je eigenlijk niet wilt roken.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me altijd af of het % THC niet gewoon het % van de oppervlakte is welke bedekt is met THC? En natuurlijk hoe hoger het %, hoe straffer de wiet...
Want gezien de grote massa van een brok wiet lijkt het mij sterk dat 13% vd massa THC is...
just askin...


Voor de rest compenseert THC de teer inderdaad niet hoor...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met geflusht bedoelt hij gewatercured?

Over de THC percentages,
Het lijkt inderdaad altijd wel of de THC er echt alleen op zit.
Maar toch denk ik dat het ''bladgroen'' ook een percentage THC bevat, aangezien dat kleine laagje zoals je zelf al zegt nooit genoeg is om aan de geteste percentages te kunnen voldoen.
S
SmokersOfFortuneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allen,

Een erg oude Topic, maar ik moet hier toch ff op reageren om de Mythes het leven uit te roepen.

1. Cannabis bevat teer, maar is op lange na niet slechter dan tabak.
2. In 9 van de 10 Coffeeshops tegenwoordig, word afval verkocht (Jonge wiet, Bewerkte wiet, Chemische Growmiddelen, Oogst van zieke planten, toprot, ect.).
3. Hoewel Kanker iritatie van het lichaam is en dus wel van elk product kunt krijgen, breekt Cannabis juist de tumoren af, zonder het gezonde weefsel aan te tasten.
4. Cannabis is in staat de longen te schonen, maar is géén magische product hiervoor (duurt jaren en vereist de juiste kennis). Tevens wordt er maar een klein percentage geschoond van de longen, wat dus géén effect heeft wanneer je wordt blootgesteld aan schadelijke longstoffen zoals een hoog percentage van CO2.
Tevens kan Cannabis ook zwaar slecht voor de longen zijn, wanneer je bijvoorbeeld TopRot rookt. Van TopRot krijg je longemfyzeem.
5. Cannabis bevat wel helende stoffen, maar is niet voor elke wietsoort weggelegd.
Cannabis bevat THC, CBD en soms ook CBG & CBN zoek naar de werking van de stoffen en verdiep je erin.

Ik ben ruim 13 jaar een dagelijkse blower (soms een aantal dagen niet) en het verschilt qua hoeveelheden (zit soms op ruim 50Gr. p/w). Ik ben ook wel eens ziek geworden, door bewerkte teelt te roken maar, rook tegenwoordig ook alleen maar mijn eigen teelt.

Van de Mythes heb ik nooit last van gehad maar, hoewel ik veels te vroeg ben begonnen met blowen en dagelijks veel rook, kan ik niet zeggen dat ik aldoor gezond bezig ben geweest.

Marijuana wordt vaak onderschat, aangezien het veel goeds doet.
Alzheimer patiënten krijgen bepaalde wietsoorten voorgeschreven i.v.m. het activeren van niet gebruikte hersencellen. Dit betekend niet dat je er géén alzheimer van kan krijgen.
Wanneer je begint met blowen, moet je 36 jaar al gepasseerd zijn i.v.m. de werking van de hersenen. Tevens is het belangenrijk om de juiste wietsoorten te roken en dit moet altijd schone gezonde wiet zijn.

Ik ben ICT Specialist en heb géén moeite met leren (nieuwe techniek opdoen) en Cannabis helpt mij bij mijn werk wanneer ik het nodig heb (langer doorwerken, makkelijker leren, op tijd slapen en uitgerust wakker worden, versterken van het Imuun Systeem zodat ik "nooit" ziek ben). Tevens gebruik ik nooit medicijnen (alleen kruiden) en heb het ziekenhuis versteld doen staan nadat ik binnen een maand genezen was van mijn verwondingen door het roken van Indica wiet.

Dus mensen laat je niets wijsmaken en verdiep je er zelf in (zoals ik deed voordat ik ĂĽberhaupt begon met blowen). Haal ook nooit zomaar bij een Coffeeshop (Tenzij je weet hoe je schone/gezonde wiet kunt herkennen).

Voor een duidelijk begin, wil ik jullie verwijzen naar MPP, die alle Cannabis Mythes blootstelt.

Groeten,

SmokersOfFortune.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmokersOfFortune zei:
Lang verhaal
Klik om te vergroten...

Op lange na niet slechter dan tabak?
Dus wel slechter dan tabak? Je bedoelt het hopelijk andersom.

Ook klopt je verhaal over het gekloot met wiet met bestrijdingsmiddelen en voedingsstoffen wel.
Echt ziek zal je echter niet snel worden..

Ik kan zeggen dat ik heel wat wiet gezien heb, en nog nooit in een coffeeshop echt bewerkte wiet tegen gekomen. Bijv. glas, PCP, weet ik het.

Toprot nog nooit gezien. Dan ben je echt een ramdebiel als je dat niet ziet.
Ook is jonge wiet niet schadelijk om te roken, en waarom zou iemand dat oogsten?
Zit je net op het einde van de bloei zou je geen 2 weken kunnen wachten om de kwantiteit + kwaliteit te verdubbelen.

Ik begrijp dat je wegens bepaalde ervaring denkt de mythes de wereld uit kunt helpen, maar zeker niet alles wat je zegt is waar.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
8 keer lijkt me overdreven, maar rond de verdubbeling zit het wel ja.

Maar in mijn ogen is dat alleen positief (afgezien van het feit dat er alleen op THC niveau wordt geselecteerd).

Doordat je minder nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken, krijg je ook minder teer en andere schadelijke zooi binnen.
S
SmokersOfFortuneLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
SmokersOfFortune zei:
Lang verhaal
Klik om te vergroten...

Op lange na niet slechter dan tabak?
Dus wel slechter dan tabak? Je bedoelt het hopelijk andersom.

Ook klopt je verhaal over het gekloot met wiet met bestrijdingsmiddelen en voedingsstoffen wel.
Echt ziek zal je echter niet snel worden..

Ik kan zeggen dat ik heel wat wiet gezien heb, en nog nooit in een coffeeshop echt bewerkte wiet tegen gekomen. Bijv. glas, PCP, weet ik het.

Toprot nog nooit gezien. Dan ben je echt een ramdebiel als je dat niet ziet.
Ook is jonge wiet niet schadelijk om te roken, en waarom zou iemand dat oogsten?
Zit je net op het einde van de bloei zou je geen 2 weken kunnen wachten om de kwantiteit + kwaliteit te verdubbelen.

Ik begrijp dat je wegens bepaalde ervaring denkt de mythes de wereld uit kunt helpen, maar zeker niet alles wat je zegt is waar.
Klik om te vergroten...

Blijkbaar niet goed gelezen...

1. Tabak = Slechter dan (Schone)Cannabis
2. Bewerkte wiet is slecht voor de gezondheid en je kunt er snel ziek van worden.
(Qua chemische growmiddelen, ligt eraan wat de dosis is geweest/in de toppen zit en dus hoeveel je binnen krijgt).
3. Ik kom zelf veel bewerkte wiet tegen, in de mom van verzwaringsmiddelen zoals Suikerwater en ook nog steeds middelen om het wiet langer vers te houden, zoals haarlak.
4. Toprot komt erg vaak voor en word ook vaak gekocht. Veel mensen weten niet dat ze toprot hebben gehaald en vaak word het ook nog door de Coffeeshops vergruist of spacecake van gemaakt. Wanneer de coffeeshop het teruggeeft aan de teler, heb je ook nog kans dat deze er hasj van maakt.
5. Een teler oogst toprot en jonge wiet, om dezelfde reden waarom de telers growmiddelen gebruiken, en dat is OPBRENGST. Als een teler zich druk maakt om goede/schone wiet i.p.v. een grote opbrengst aan oogst en geld, dan gebruikt de teler geen chemische growmiddelen aangezien dit de geur en smaak verpest van de wiet.

Mijn "post" was niet bedoeld om een discussie aan te gaan, maar de mensen erop te wijzen niet op "aannames" af te gaan, maar hiervoor zelf op onderzoek uitgaan.

Alles wat ik heb gepost kan ik onderbouwen met feiten en zijn absoluut géén aannames.
Om dit te bewijzen ben ik met een website bezig, waar alle informatie te vinden is over Cannabis.
S
SmokersOfFortuneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Madcat zei:
De wiet is wel 8x sterker dan vroeger. toen ik een jaar of 16 was, deed ik samen met een andere een joint vol wiet, en werd er een beetje high van. de laatste keer deed ik een klein stukje van een topje in de joint en ik was dus al helemaal waus.
Klik om te vergroten...

Dit is gedeelte waar:

1. Wiet was altijd al sterk, je hebt alleen weer nieuwe kruisingen afgelopen jaren erbij gekregen en nieuwe generaties die een wat hogere THC gehalte hebben.

In de Media is er een ophef over dat de THC nu boven de 20% ligt, terwijl dit vroeger rond de 10-15% was.

Alleen was dit altijd al het geval!!!

De meeste Haze Sativa Gene heeft een THC percentage van 20-23%

2. De wiet wat zogenaamd "te sterk" is, betreft niet de Sativa maar de Indica, wat door de Chemische troep een zwaar stoned effect geeft (net als Medicatie gebruik).

3. Echter door al die growmiddelen, sterkere lampen (betere Prisma's) en het optijd verwijderen van de mannetjes planten, zorgt voor een betere THC productie van de plant.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus wiet is minder schadelijk voor de longen dan tabak?
Dat zal zeker op sommige gebieden zo zijn, aangezien er in tabak ook erg veel additieven en chemische zooi zit. Máár, wat teer betreft gaat de tabak het niet winnen van cannabis.

Doe zelf eens de simpele proef.

Pak 2 schone zakdoekjes/tissues.
Blaas door de ene een hijs rook van een sigaret, en bij de andere een hijs met rook van een pure (schone) wiet joint.

Wedden dat er bij die wiet een veel grotere, dikkere en duidelijkere bruine vlek verschijnt.
Wat is die vlek, juist: Teer.

Ik ben erg benieuwd naar je website, waarin ik dan ook zeker verwacht dat ik daar de wetenschappelijke onderbouwingen kan vinden voor jouw beweringen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
In wiet zit meer teer, dat is een feit. Echter blijkt uit onderzieken niet dat wiet tot meer kanker leid. Onduidelijk is waarom, maar gedacht wordt aan de tumorremmende eigenschappen van thc. Dit wordt gedacht doordat er wel vervormde cellen worden aangetroffen, maar dat die niet verder gaan dan de eerste fase(s) van de vervorming en dus niet verder uitgroeien.

Wat ik hiermee vooral wil zeggen is dat het niet zo heel veel zin heeft om het te hebben over meer of minder teer of andere stoffen. Het uiteindelijke effect is veel belangrijker. Bij roken van tabak is overduidelijk dat dit vele nare gevolgen kan hebben. Bij wiet is dat minder duidelijk. Wat overigens dan weer niet wil zeggen dat het dus geen kwaad kan. De gezondste manier van inname blijft eten, maar daar zitten dan ook weer nadelen aan...
S
SmokersOfFortuneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou Mensen,

De website is bijna klaar (nog wat cosmetische en grammaticale aanpassingen).

Het volgende staat sowieso op de website:

Mythes:
• Cannabis veroorzaakt (long)kanker
• Cannabis veroorzaakt hersenbeschadiging
• Cannabis tast het “korte termijn” geheugen aan
• Cannabis maakt je lui
• Cannabis is verslavend
• Cannabis is schadelijk voor de gezondheid
• Cannabis leid tot Hard Drugs
• Cannabis behoort tot Soft Drugs

De mythes worden stuk voor stuk beschreven en toegelicht hoe deze mythes zijn ontstaan en hoe deze mythes ontkracht zijn.
Bij alle Mythes staan de bronnen vermeld, die deze mythes veroorzaakt heeft en tevens de bronnen die deze mythes ontkrachten.
Kort gezegd, bijna alle mythes zijn door de Amerikaanse Overheid en Farmacie het leven in geroepen en bij de mensheid via de media “gehersenspoeld”.
In Amerika zijn deze mythes ook weer ontkracht en dit is ook één van de redenen waarom Cannabis nu gedoogd wordt.

Schadelijke Cannabis:
Informatie over schadelijke cannabis en hoe je dit kunt herkennen.

Feiten:
Allemaal informatie bronnen, waaronder links naar “Pot-U-Mentarys” (Cannabis & Hennep documentaires).
Ik ga ervan uit, dat de website binnen een week online staat (ik geef hier nog een terugkoppeling over).
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben erg benieuwd!

hoewel een te dik opgelegde pro cannabis site net zo erg is als de inlichtingen van de vs overheid..
S
SmokersOfFortuneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok, Sorry voor deze late reactie.

De Website stond online maar, ik ben deze nu aan het verhuizen naar een andere host.
De Website stond op een host in Amerika, waar Pro-Cannabis Websites niet worden geaccepteerd.

Ook heb ik mijn vrije tijd besteed aan het verzamelen van bewijs en opstellen van een aangetekende brief, richting de Kabinet.

Als grove fout, heeft het Trimbos-Instituut mij het onderzoeksrapport toegestuurd, waaruit blijkt dat dit een ongegronde actie is voor het verbieden van THC boven de 15%.

Wat ik heb gedaan is een tegen rapport schrijven, wat alle argumenten van het Trimbos onderzoek van tafel doet vegen.

De Website is: Drukfouten-Voorbehouden.nl (Staat nu momenteel weer offline).

Nu eerst afwachten, welke acties het Kabinet nu gaat nemen, nu het blijkt dat zij eerst met feiten aan moeten komen zetten i.p.v. de Mythes en ongegronde onderzoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."