Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums8x meer teer in wiet?

8x meer teer in wiet?

113 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigenlijk boeit het me ook niet zoveel, zolang ik maar high wordt :stoned:
V
Vadertje TijdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afghaan-Gek zei:
de meeste kanker is juist geneesbaar.
Alleen voorwaarden voor genezing zijn niet voor iedereen even makkelijk :
- goed eten ( je voeding= je medicijn , je medicijn is je voeding)
-goed slapen ( in slaap herstel je het best)
-persoonlijk leven op orde ( positiviteit helpt genezing)
-gericht medicijn gebruik (chemotherapie+ wiet+visolie om maar voorbeeld te noemen)
-regelmaat
Klik om te vergroten...

Je levensstijl is waarschijnlijk van invloed op kanker, dit is echter niet bewezen!
Dit zijn zeker geen voorwaarden tot genezing.

Afghaan-Gek zei:
iedereen heeft namelijk kankercellen
het afweersysteem bestrijdt ze.
Als je te zwak wordt verlies je die strijd.
Als je sterker wordt haal je achterstand in , en wordt je weer gezond.

kanker is geneesbaar.
..laat je niets anders wijs maken
Klik om te vergroten...

Dat iedereen kanker zou hebben is slechts een theorie omdat wij de oorsprong van de kanker vaak niet goed kunnen bepalen, maar te zeggen dat dit de waarheid is, is onzin. Voordat je zulke uitlatingen doet kun je je misschien wat beter erin verdiepen.
V
Vadertje TijdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil nog even wat zeggen tegen de mensen die denken dat er meer teer in wiet zit dan in tabak.

Veel mensen denken dat het roken van marihuana net zo, of slechter dan tabak is, maar dit is een leugen voor veel redenen. (Als voorbeeld, de meeste marihuana rokers roken de bloem, niet het blad of de plant. De bloem bezit slechts 33% zoveel teer als tabak; Niet een zaak van longkanker heeft te maken gehad met gebruik van marihuana; Cannabis, in tegenstelling tot tabak zorgt er niet voor dat je luchtpijpen van je longen versmallen.

Meer info ? kijk hier maar ff http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_health2.shtml

:stoned: :wink:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Afghaan-Gek zei:
de meeste kanker is juist geneesbaar.
Alleen voorwaarden voor genezing zijn niet voor iedereen even makkelijk :
- goed eten ( je voeding= je medicijn , je medicijn is je voeding)
-goed slapen ( in slaap herstel je het best)
-persoonlijk leven op orde ( positiviteit helpt genezing)
-gericht medicijn gebruik (chemotherapie+ wiet+visolie om maar voorbeeld te noemen)
-regelmaat

iedereen heeft namelijk kankercellen
het afweersysteem bestrijdt ze.
Als je te zwak wordt verlies je die strijd.
Als je sterker wordt haal je achterstand in , en wordt je weer gezond.

kanker is geneesbaar.
..laat je niets anders wijs maken
Klik om te vergroten...

Neemt die dokter Simocini de mensen in de maling of is hij op het goede spoor ?
Nieuws over oncoloog Simoncini, kanker begint met een schimmel!
http://argusoog.punt.nl/?id=401202&r=1&tbl_archief=&

http://www.neerlandstuin.nl/bomen/berk.html
Heksenbezem is een pruikerige verzameling kleine takjes die her en der in de boom voorkomt. De oorsprong van heksenbezem is een aantasting door een schimmel (Exoascus betulini). De schimmel verspreidt zich via het capillair vatensysteem van de boom.
Klik om te vergroten...
als bomen ouder worden kunnen ze gezwellen en groeiwoekeringen door schimmels (paddestoelen) krijgen,
Bij berkenbomen kunnen zogenoemde heksenbezems groeien door een bepaalde schimmel,
Genes Load the Gun, But Environment Pulls the Trigger
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat komt er allemaal in the environment voor,,
nou teer dus als je rookt,,
die slogan ,, van genes load the gun,, enviroment pull's the trigger gaat voor meerdere dingen op,,
als er niet zoveel millieuvervuiling zou zijn,, zouden er minder mensen aan kanker lijden
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
vogel zei:
wat komt er allemaal in the environment voor,,
nou teer dus als je rookt,,
die slogan ,, van genes load the gun,, enviroment pull's the trigger gaat voor meerdere dingen op,,
als er niet zoveel millieuvervuiling zou zijn,, zouden er minder mensen aan kanker lijden
Klik om te vergroten...

mijn oma rookt elke dag een pakje al 40 jaar lang en ze is 90 jaar en in goede gezondheid
rara hoe kan dat,, wel vervuiling ,, geen ziekte..
goh heb me oma sterke longen door haar genetische aanleg,, :confused:
h
hippievogelLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is allemaal genetisch ,, het staat allemaal beschreven in de genen,,
het staat allemaal geschreven in het DNA-spiraal ,, in de slang,,
en AYAhuasca is de ziel van de slang,,
de AYAhuasca-liaan (caapi) groeit in de vorm van het DNA-spiraal
DNA leeft en is slim,,
mijn DNA is gemuteerd door de amalgaam ,, whahaha sjamaan-amalgaam
:wave:
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#8
crack roken is veel gezonder want daar zit geen teer in,

misschien wel wat benzine en andere chemische middeltjes maar ja je moet wat hé.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jij pakt mijn beker af, voor de raarste snuiter ooit...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
in wiet zit geen amalgaan en kwik. Dat kan je dus onbeperkt roken.

in de ochtendspists op de bus wachten bij een drukke dag. daar krijg je pas vieze dingen binnen. gelukkig is er geen lood in de benzine meer. helaas wel veel nitriet, benzeen, koolmonoxide, ethyleen. en zwavelhoudende stoffen.

Daarom steek ik wel eens een jointje op, als je daardoor inademt, filtert de joint de zware metalen eruit. dan niet het tipje oproken. waar die stoffen dan in gaan zitten.

Nee niet alleen amalgaam maakt je een sjamaan.

radioactief afval, en oplosmiddelen doen ook veel
L
LarzLid
01-01-2024, 00:00
#11
mensen stop met zagen en lees...

Uitgebreid onderzoek toont geen verband tussen longkanker en het roken van cannabis



Er werd uitgebreid onderzoek verricht naar het verband tussen cannabis roken en longkanker. De resultaten werden reeds voorgesteld op de Bijeenkomst van de International Cannabinoid Research Society (ICRS) in 2005. Thans werden de studieresultaten ook voorgesteld op de American Thoracic Society Conference in San Diego en kregen heel wat aandacht van de media. Het onderzoek met 611 longkankerpatiënten en 1040 gezonde controlepersonen evenals 601 patiënten met kanker in hoofd- of nekomgeving, leverde geen bevindingen van verhoogd risico op voor longkanker, zelfs niet na langdurig cannabisgebruik.



"We hadden verwacht dat een verleden van zwaar marihuanagebruik - 500 tot 1000 geconsumeerde eenheden - het risico op kanker zou verhogen, tot tientallen jaren na het marihuanagebruik," zei Dr. Donald Tashkin van de Universiteit van Californië, Los Angeles (UCLA), aan de Scientific American. Maar de wetenschappers stelden vast dat zelfs bij hen die meer dan 20.000 joints rookten tijdens hun leven, geen verhoogd risico op longkanker aanwezig was.



Het onderzoek duurde vijf jaar en werd uitgevoerd in opdracht van het Amerikaans Nationaal Instituut voor Volksgezondheid (National Institute of Health - NIH). De bevindingen bevestigen de resultaten van eerder onderzoek naar een verband tussen cannabis en kanker aan de luchtwegen. Bij het onderzoek aan het John Hopkins University Hospital in 2001 werd geen verband gevonden tussen levenslang cannabisgebruik en kanker aan mond, keel, luchtpijp of longen. In 2004 werd het verband tussen cannabisgebruik en orale kanker onderzocht aan de Universiteit van Washington. Ongeacht de duur of de hoeveelheid cannabisgebruik werd geen verband vastgesteld. In 1997 was er de Kaiser Permanente, een studie van bijna 65.000 gevallen. Cannabisgebruik werd niet geassocieerd met een verhoogd risico op kankers die eigen zijn aan tabaksgebruik. Meer informatie over kankeronderzoek en roken is te vinden op http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=6891 (in het Engels).



(Bronnen: Scientific American van 24 mei 2006; Morgenstern H, et al. Marijuana use and cancers of the lung and upper aerodigestive tract: results of a case-control study. Voorgesteld op de ICRS Conference on Cannabinoids, 24-27 juni 2005, Clearwater, VS - Norml van 25 mei 2006)

(©opyleft 2006.012)

zelfs me fucking Gerespecteerde bronnen (Scientific American).
als er nu nog een oetlul beweerd dat tabak beter is als wiet, wel rook dan maar 150000 pakjes per dag en sterf aan kanker.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jokkelshizzle zei:
crack roken is veel gezonder want daar zit geen teer in,

misschien wel wat benzine en andere chemische middeltjes maar ja je moet wat hé.
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat je hier grappige reacties op krijgt. Ik wil meelachen :stoned:
W
WithciZLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na dit topic heb ik geleerd dat:

Tabak schadelijker is voor je longen dan wiet.
Wiet schadelijker is voor je longen dan tabak.


Conclusie: Van 1 jointje met tabak & wiet, ga je dood.


Zolang iedereen hier rondsmijt met wel/geen bronnen, blijft het helemaal een ramp.

We willen wetenschappelijk onderzoek dat iets slechter is, en blijkt dat het slechter is, "dan zit de overheid er achter om ons van de drugs te houden". En als blijkt dat het beter voor ons is "dan is de onderzoeker een THC-fan".

Gewoon doorblowen, en die 10 jaar minder leven voor lief nemen.

Wil je niet blowen? Stap lekker over op de spacecake/hasjmelk. Da's gewoon ongevaarlijk :).
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#14
De rook van cannabis bevat 3 x meer teer en 5 x meer koolmonoxide dan tabak; de rook die ontstaat bij de verbranding van cannabis is dus schadelijker dan de rook van tabak. Het roken van een joint komt ongeveer overeen met het roken van 4 sigaretten. De cannabinoiden zelf zijn niet schadelijk voor de longen, de andere stoffen ( teer, koolmonoxide, polycyclische aromatische koolwaterstoffen ) die vrijkomen bij de verbranding van wiet of hasj zijn dat wél. Cannabis beinvloedt de werking van de hersenen. Deze beinvloeding is echter tijdelijk. Voor zover op dit moment bekend is, heeft cannabis geen schadelijke invloed op de werking van de hersenen en raken ook geen delen beschadigd. Hevig cannabisgebruik verhoogt de kans op chronische bronchitis en hoesten. Sommige onderzoeken suggereren verhoogde kans op kanker van de mond, keel, slokdarm en longen bij hevig cannabisgebruik. Cannabis kan psychische stoornissen, waaronder schizofrenie en psychoses triggeren, dwz dat cannabis de druppel kan zijn die de emmer doet overlopen.

Bron: Jellinek kliniek.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik stond net onder de douche en bedacht mezelf bij het wassen van mijn handen... "Heej.. ik heb eigenlijk al tijden geen teervingers meer gehad!". Dus na het douchen snel naar de asbak een paar tipjes uit elkaar pulken (ik rook sinds een jaartje puur)... en wat denk je.. Vrijwel schoon.. er is wel een plaatselijke pisgele verkleuring, maar geen bruine tipjes zoals bij mijn tabaksjointjes van vroegah.


Conclusie.. het kan niet anders,( onafhankelijk van 5, 10, of de 15 x meer teer die een joint wetenschappelijk toegewezen krijgt ), dan dat een pure joint een in verhouding tot sigaretten bijna verwaarloosbare hoeveelheid teer representeert.


dus alweer moet ik constateren dat principiele partijen met geld, gemanipuleerd "wetenschappelijk onderzoek" hebben verricht.
zucht.. als er ook maar enkele zwaarwegende belangen bij betrokken zijn kun je echt niemand meer vertrouwen..
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey Afghaan-gek,
in hoeverre u informatie klopt weet ik niet, maar of THC werkelijk kanker "tegen gaat" weet ik ook niet.. het zou wel mooi zijn uiteraard!

En dat wiet je enkel vrolijk maakt ben ik ook niet zo helemaal mee eens.
Ik blow regelmatig, niet dagelijks, maar toch voldoende, en merk dat ik meestal echt kut loop, met men gedachte diep en ver.. als ik dan even niet rook, wordt ik vorlijk, happy, actief enz..

Blowen kan leuk zijn, maar hou het voor af en toe (al dan niet wekelijks zoals ik nu ga proberen)..

Nouja, Té is nooit goed!

Greetz
B
BobaMarleyLid
01-01-2024, 00:00
#17
wiet speelt in op je emotie. dan kan dus zowel positief zijn als negatief
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#18
De wiet is wel 8x sterker dan vroeger. toen ik een jaar of 16 was, deed ik samen met een andere een joint vol wiet, en werd er een beetje high van. de laatste keer deed ik een klein stukje van een topje in de joint en ik was dus al helemaal waus.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Heeft iemand eigenlijk al gedacht aan de echte oorzaak van longkanker door roken? Tabak in peuken bevat Polonium-210. Dat is dezelfde radioactieve shit die een Russische ex-KGB'er om het leven bracht, paar jaar terug.. Die stof komt in de tabak door de meststoffen die ze gebruiken.

En het verbanden van plantenresten en de rook daarvan inhaleren is altijd slecht voor je.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank voor je mooie duidelijke antwoorden/ervaring te delen op de mythes oa. in een mooie rij zo perfect!
Greets!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."