Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums8x meer teer in wiet?

8x meer teer in wiet?

113 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen die tegen cannabis zijn hebben gewoon een paar steken los in hun hoofd zitten. Net zoals nightmare
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat lul jij nou.
dat ik erken dat de rook slechter voor je longen is dan sigaretten rook betekend niet dat ik er tegen ben, integendeel ik blow zelf ook regelmatig. Denken dat wiet je longen heelt of reinigt of wat dan ook is gewoon naïef.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welhallodaar zei:
Mensen die tegen cannabis zijn hebben gewoon een paar steken los in hun hoofd zitten. Net zoals nightmare
Klik om te vergroten...

Zo'n opmerkingen gaan toch helemaal nergens over man.. Denk toch eens na voordat je gaat schrijven.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#4
over mensen die een steekje los zouden hebben :


Ooit wel eens een normaal mens ontmoet?
En , beviel het?

over de teer>
het is meten met twee maten.
De stoffen in tabak zijn niet fraai voor de gezondheid.
Cannabidoiden zijn inhoudsstoffen van cannabis, en worden ingezet als medicijnl.
Roken van wiet is NIET ik herhaal NIET gerelateerd aan lomgkanker, en verkleint zelfs het risico erop.
Dit komt doordat THC kanker aanvalt , en cannabidoiden in het algemeen de bloedvaten die aangelegd worden naar tumoren stopzet en ongedaan maakt.
Iedereen maakt constant zelf kankercellen aan.
Afhankelijk van je imuumsysteem kan je ze de baas blijven of niet.
Wiet versterkt je afweer.

Blijf goed eten , slaap voldoende, neem niet teveel hooi op je vork , en blijf weg van te veel tab en teveel alcohol.
teveel wiet maakt hooogstens vrolijk , hongerig en slaperig.
Dat is de hele waarheid.

ps , de teer in cannabisrook is dus wel aanwezig , maar wordt door de andere inhoudsstoffen in rook ruimschootsgecompenseerd.
Besef goed, dat jij als mens het resultaat bent van een selectieproces, en jouw en mijn voorouders wooonden in roetzwarte grotten waar ongerdroogd houd verbrand werd.....
Go figure.. je lichaam houdt wel van wat verbrande etherische olieen .

Tabak is tegenwoordig verontreinigd met suiker, en heel veel synthetuische "hulpmiddelen"
Als jij en ik die hulpstoffen in onze wiet tegenkwamen , zouden we de koffieshophouder geld terug vragen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben een verwant blower.
Ik aanzie de medicinale eigenschappen van cannabis.

Maar gaan preken dat cannabis roken niet gerelateerd kan worden met longkanker blijft toch een vraagstuk hoor. Is ook nooit echt onderzoek op gedaan en de meeste blowers draaien ze in een joint met tabak.
Daar komt nog eens bij kijken dat er tumoren worden opgemerkt bij langdurige gebruikers.
Bezie zomaar even Bob Marley

Cannabis is blowen is schadelijke, basta.
Maar dat ontneemt mij ni om het te roken, want er zijn wel schadelijkere dingen.
Je hebt mensen die ongezond eten, niet blowen.
Je hebt mensen die gezond eten en blowen.
Waar leg je de grens he...
Maar Cannabis is niet zonder risico's, U bent gewaarschuwd.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
er is een onderzoek naar gedaan dat verbluffende resultaten had.
Dit onderzoek is gehouden in usa , waar rokers ofwel tabak ofwel cannabis neigen te roken ( weinig tot geen mixxen van de twee- in usa is onder veel blowers een ongespreoken afspraak dat tabak gif is.)

in het onderzoek kwam naar voren dat cannabisrokers ( die niets anders roken)minder kans hebben op longkanker dan niet blowers/nietrokers.

conclusie - joints roken is gezonder dan ze niet te roken, op voorwarde dat er geen tabak in je joint zit.

ik snap dat dat moeilijk is voor te stellen .
Het actieve ingredient ( thc) is nou eenmaal heilzamer dan de vervuiling die je op de koop kado krijgt ( roet , en teer ACHTIGE stoffen)( is niet zelfde als teer)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou Afghaan, dat wil ik heel graag geloven.
Maar ik denk dat het puur zelfs schadelijk is.
Weet je, je wiet heeft een hoeveelheid in massa.
Dat "medicijn" THC en CBD enzovoort is maar een kleine hoeveelheid van die massa.
Dus je rookt zowiezo overbodige massa.
Daarom verkopen ze toch vapo's die enkel de benodige stoffen verdampt.
Enfin, ik wil je heel graag geloven, maar mij is het allemaal anders uitgelegd (door dokters) en anders in teksten.
Hoe dan ook, er is nog geen tastbaar bewijs dat cannabis puur roken minder schadelijk is dan een sigaret. Het bewijs dat tabak schadelijker is dan wiet is er eigenlijk ook nog niet.
Ik heb zulke artikels wel gelezen, maar het was altijd "een-in-zo'n-bocht-gewrongen-artikel.
Dus tastbaar bewijs is er niet.

Ik smoor ook gere mijne joint, maar als ik de medicinale toepassingen wil toepassen maak ik er olie van. En neen niet echt de hasjolie zoals je zou denken.
Olie waarvan je niet stoned wordt als je het verstandig en medisch toepast.
Google: Run from the cure
http://www.google.be/search?client=fire ... gle+zoeken

www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mensen die wiet roken (niet met sjag erbij) lopen 15 keer zoveel kans op longkanker. :P Natuurlijk is er wel een verschil tussen af en toe een jointje roken en een kettingroker die niet zonder zijn sigaretten kan. Maar toch. Denk nou maar niet dat zo'n joint een verbetering is. Een waterpijp aan de andere kant, dat is wel een verbetering. De kans op longkanker is dan zo gering dat het verwaarloosbaar is. Knappe jongen die zo zichzelf de dood in jaagt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik wacht nog steeds geduldig.

Verder had je wel mijn manier van kweken, resultaten en alles er om heen kunnen lezen hier op het forum..
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
word er allemaal niet veel wijzer van :stoned: :confused:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomz0r zei:
Welhallodaar zei:
tssssss..... dat is niks
Klik om te vergroten...

Plus door regelmatig wiet te gebruiken heb je grote kans om een psychose te krijgen. Zeker als je minderjarig bent. Je wordt er ook lui, moe en lusteloos van. 1 op de 10 mensen gaat dagelijks blowen en verpest daarmee zijn toekomst.
Klik om te vergroten...

bullshit, het kan alleen een psychose triggeren als je daar genetische aanleg voor hebt.
het is wel zo dat ALS je die genetische aanleg hebt, dan is de kans groter dat het zich ontwikkelt als je blowt (net zoals alcohol drinken overigins) IS echt broodje aap.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afghaan-Gek zei:
er is een onderzoek naar gedaan dat verbluffende resultaten had.
Dit onderzoek is gehouden in usa , waar rokers ofwel tabak ofwel cannabis neigen te roken ( weinig tot geen mixxen van de twee- in usa is onder veel blowers een ongespreoken afspraak dat tabak gif is.)

in het onderzoek kwam naar voren dat cannabisrokers ( die niets anders roken)minder kans hebben op longkanker dan niet blowers/nietrokers.

conclusie - joints roken is gezonder dan ze niet te roken, op voorwarde dat er geen tabak in je joint zit.

ik snap dat dat moeilijk is voor te stellen .
Het actieve ingredient ( thc) is nou eenmaal heilzamer dan de vervuiling die je op de koop kado krijgt ( roet , en teer ACHTIGE stoffen)( is niet zelfde als teer)
Klik om te vergroten...

klopt, dit onderzoek is zelf gedaan door diegene die in de jare 80 het onderzoek deed waaruit kwam dat joints slechter zijn voor je dan tabak alleen. Man is nu een pro (medicinale) cannabis dude :)
n
nitroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een waterpijp aan de andere kant, dat is wel een verbetering. De kans op longkanker is dan zo gering dat het verwaarloosbaar is.
Klik om te vergroten...

Wat een bullshit.

Als jij door een waterpijp rookt wordt de lucht gekoelt en blijft teer EN THC achter in het water. Je moet hierdoor meer roken van de waterpijp tot je hetzelfde effect krijgt. Hierdoor rook je dus meer dan van een gewoon pijpje en is de schadelijkheid EXACT hetzelfde.

Er wordt hier zoveel onzin uitgekraamd dat cannabis goed voor je is etc.

G O O G L E . En heb binnen 5 min je antwoord. :rock:

Een joint is ongeveer 4 keer zo schadelijk als een gewone sigaret. Dit komt doordat de wiet meer teer bevat etc en de rook veel heter is zodat je longblaasjes (zoals gezegt) open gaan staan. Hierdoor kan alle troep als teer dieper in je longen doordringen.

Puur roken is beter ja, maar NIET gezond.

Blowers willen al snel geloven in zuiverende werking en dat het goed voor je is. Is er iets waardoor ze zeggen dat het heeeeel slecht is willen ze dat niet geloven. Ik lust op zijn tijd ook wel een lekker pijpje, maar ben niet zo naïf in het geloven van die fabeltjes. :wave:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
kijk klare taal,

k dacht al wel dat het niet goed kan zijn, het is tenslotte rook dat je naar binnen haalt.

het beste is dus dat je niet elke dag een gram E N een pakje sigaretten rookt

gewoon beetje afwissele

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."