#1
Na 10 weken niet gesmoked te hebben, dan toch weer enkele hijsjes genomen.
Eerst zeer voorzichtig, hijsje of 3-4. Ik was te weinig high om bad te gaan.
2 smokesessies erna dacht ik dat ik wel eens echt high mocht worden, mijn angst om bad te gaan was verwaarloosbaar.
Het effect was duidelijk merkbaar en ik zat naar mijn schatting nog een 3-tal hijsjes verwijderd van een volwaardige high. Dus ik neem een hijsje en meteen voelde ik dat het weer mis ging.
Meteen weer dat bekende gevecht met mezelf: "Neen, je gaat niet slechtgaan, je bent nog niet high genoeg, je hebt nog veel te veel besef, alles voelt nog aan zoals anders, je beste vrienden voelen nog steeds als hetzelfde aan, je kan je thuis in de zetel gaan nestelen bij mama, niets kan er misgaan: je blijft nog hier en alles gaat hetzelfde vertrouwde gevoel afgeven."
Ik had mezelf kunnen kalmeren. Ik zat met mijn vrienden naar tv te kijken, mama zat in de keuken. Niets kon er verkeerd gaan, daar was ik zeker van. Gelukkig maar.
En toch raasde er 2 uur lang paniek door me heen. Dat vond ik echt raar want er was absoluut geen aanleiding voor. Ik wist absoluut niet waarvoor ik bang moest zijn want een bad trip was uitgesloten.
En toch was ik bang, toch was ik angstig, toch sloeg mijn hart aan 120+ slagen per minuut voor meer dan 2uur.
Als ik 2 uur enorm bang ben voor niets, dan heeft die wiet een schadelijke invloed op mijn psyche. Dat valt niet te ontkennen.
Eerst zeer voorzichtig, hijsje of 3-4. Ik was te weinig high om bad te gaan.
2 smokesessies erna dacht ik dat ik wel eens echt high mocht worden, mijn angst om bad te gaan was verwaarloosbaar.
Het effect was duidelijk merkbaar en ik zat naar mijn schatting nog een 3-tal hijsjes verwijderd van een volwaardige high. Dus ik neem een hijsje en meteen voelde ik dat het weer mis ging.
Meteen weer dat bekende gevecht met mezelf: "Neen, je gaat niet slechtgaan, je bent nog niet high genoeg, je hebt nog veel te veel besef, alles voelt nog aan zoals anders, je beste vrienden voelen nog steeds als hetzelfde aan, je kan je thuis in de zetel gaan nestelen bij mama, niets kan er misgaan: je blijft nog hier en alles gaat hetzelfde vertrouwde gevoel afgeven."
Ik had mezelf kunnen kalmeren. Ik zat met mijn vrienden naar tv te kijken, mama zat in de keuken. Niets kon er verkeerd gaan, daar was ik zeker van. Gelukkig maar.
En toch raasde er 2 uur lang paniek door me heen. Dat vond ik echt raar want er was absoluut geen aanleiding voor. Ik wist absoluut niet waarvoor ik bang moest zijn want een bad trip was uitgesloten.
En toch was ik bang, toch was ik angstig, toch sloeg mijn hart aan 120+ slagen per minuut voor meer dan 2uur.
Als ik 2 uur enorm bang ben voor niets, dan heeft die wiet een schadelijke invloed op mijn psyche. Dat valt niet te ontkennen.

