#1
Misschien dat we hier eens een topic maken over de angstaanvallen die enkelen van ons(een zeer klein procent, geloof ik) krijgen wanneer ze wiet roken.
Laten we de oorzaken, eventuele oplossingen en ervaringen zelf bespreken.
Het is absoluut niet de bedoeling dat we schreeuwen dat wiet een slechte drug is, we zijn immers een marginale minderheid.
Mijn verhaal:
Na anderhalf jaar wekelijks blowen met mijn vrienden (ging altijd goed: extreme lachkicks stonden centraal) kwam ik op het idee om in mijn eentje hasjmelk te maken. Nu moet je weten dat ik nog NOOIT alleen geblowd had. Dom initiatief van me dus...
Goed, de hasjmelk sloeg in en ik had weeral eens extreme lachkicks van Family Guy. Toen besefte ik hoe vreemd het eigenlijk was, dat schaterlachen terwijl ik daar zielig in mijn eentje zat.
"Haha, die hasjmelk slaat best hard.
En dit is nog maar het begin. Pfff, het gaat nog veel harder gaan. En ik zit hier zomaar op m'n eentje. Dit gaat veel te hard gaan. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Shit man, zo is het nog nooit geweest. "...
"Ik kan niet meer denken, ik zit verdwaald in mijn eigen gedachten, hier geraak ik niet meer uit."
Die ervaring is al een tijdje geleden gebeurd. Ik weet nog dat het er vooral op aan kwam dat alles zo vreemd aanvoelde (=niet echt, droomachtig) en dat ik vaak referentiepunten uit de werkelijkheid zocht, bv een rapport van school, of een foto van mijn ouders om toch een houvast aan de realiteit te hebben.
Sindsdien ben ik bang geworden om te blowen, maar ik deed het nog vaak. Ik was altijd megabang en zenuwachtig op voorhand maar meestal kwam het wel goed. (Wel altijd met mijn vrienden erbij.)
Na nog een tweetal verhalen die vrijwel identiek waren aan dat van de hasjmelk, besloot ik om me eens in te lezen over deze paniekaanvallen.
Op erowid las ik onder "train wrecks" en "bad trips" werkelijke horrorverhalen die mij nog tien keer erger leken dan de mijne. "I don't want to go there", dacht ik bij mezelf en ik zwoor dat ik nooit meer zou blowen.
Ik heb nu al een volledige maand niet geblowd, maar ik heb er niet de minste moeite mee. Maar da's misschien wel begrijpelijk als je weet wat ik meegemaakt heb (en vrees mee te maken!).
Nu moet ik wel zeggen dat ik zonder problemen andere drugs kan gebruiken. Ik gebruik meerdere keren per week ghb, heb geëxperimenteerd met coke en speed en salvia en bij deze drugs blijven de angstaanvallen uit.
Hoe zit dat bij jullie?
Laten we de oorzaken, eventuele oplossingen en ervaringen zelf bespreken.
Het is absoluut niet de bedoeling dat we schreeuwen dat wiet een slechte drug is, we zijn immers een marginale minderheid.
Mijn verhaal:
Na anderhalf jaar wekelijks blowen met mijn vrienden (ging altijd goed: extreme lachkicks stonden centraal) kwam ik op het idee om in mijn eentje hasjmelk te maken. Nu moet je weten dat ik nog NOOIT alleen geblowd had. Dom initiatief van me dus...
Goed, de hasjmelk sloeg in en ik had weeral eens extreme lachkicks van Family Guy. Toen besefte ik hoe vreemd het eigenlijk was, dat schaterlachen terwijl ik daar zielig in mijn eentje zat.
"Haha, die hasjmelk slaat best hard.
En dit is nog maar het begin. Pfff, het gaat nog veel harder gaan. En ik zit hier zomaar op m'n eentje. Dit gaat veel te hard gaan. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Shit man, zo is het nog nooit geweest. "...
"Ik kan niet meer denken, ik zit verdwaald in mijn eigen gedachten, hier geraak ik niet meer uit."
Die ervaring is al een tijdje geleden gebeurd. Ik weet nog dat het er vooral op aan kwam dat alles zo vreemd aanvoelde (=niet echt, droomachtig) en dat ik vaak referentiepunten uit de werkelijkheid zocht, bv een rapport van school, of een foto van mijn ouders om toch een houvast aan de realiteit te hebben.
Sindsdien ben ik bang geworden om te blowen, maar ik deed het nog vaak. Ik was altijd megabang en zenuwachtig op voorhand maar meestal kwam het wel goed. (Wel altijd met mijn vrienden erbij.)
Na nog een tweetal verhalen die vrijwel identiek waren aan dat van de hasjmelk, besloot ik om me eens in te lezen over deze paniekaanvallen.
Op erowid las ik onder "train wrecks" en "bad trips" werkelijke horrorverhalen die mij nog tien keer erger leken dan de mijne. "I don't want to go there", dacht ik bij mezelf en ik zwoor dat ik nooit meer zou blowen.
Ik heb nu al een volledige maand niet geblowd, maar ik heb er niet de minste moeite mee. Maar da's misschien wel begrijpelijk als je weet wat ik meegemaakt heb (en vrees mee te maken!).
Nu moet ik wel zeggen dat ik zonder problemen andere drugs kan gebruiken. Ik gebruik meerdere keren per week ghb, heb geëxperimenteerd met coke en speed en salvia en bij deze drugs blijven de angstaanvallen uit.
Hoe zit dat bij jullie?

maar nu ik weer op school zit heb ik problemen, is het mogelijk dat ik faal angst heb gekregen door veel roken? Zo ja, geneest het dan ook weer?