Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen op straat

Blowen op straat

72 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan is deze agent zijn eigen reglement aan het toepassen.

Wiet en/of hasj roken op/in een openbare ruimte mag niet. Ook niet als meerderjarige, ook niet zolang je niet dealt en ook niet als je op je kop gaat staan.

Je mag ook geen wiet/hasj bij je hebben. Als ze echt willen mierenneuken zouden ze wat mannetjes buiten bij de shop kunnen zetten en iedereen die eruit wandelt zakken leeg laten maken en alle wiet innemen. Het roken van wiet mag thuis en in de shop, het kopen mag in de shop, het kweken mag beperkt thuis maar je mag het zonder vergunning nooit vervoeren (aka bij je hebben).
I
IkkeIkkeIkkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mogen politie agenten dan ook niet zelf kiezen wat ze doen vooralleer ze iemand gaan onderzoeken op wiet ?
Hij stond namelijk helemaal alleen met een stuk op 10 jongens rond om hem en ze waren allemaal zeer aandachtig aan het luisteren naar wat die zei maar voor de rest heeft die niks gedaan dus ik dat dan wel ALOUD?

Grtz Ikke.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze mogen wanneer je verdacht wordt van cannabisgebruik/bezit ( geur, er liggen jointjes rond jullie etc.) onderzoeken of je nog meer bij hebt. De agent mag natuurlijk beslissen dit niet te doen bij 10 jongens wanneer hij alleen is. Feit blijft dat wanneer hij jullie verdenkt en het niet aandurft dan eigenlijk 'versterking' zou moeten halen. Maar een goed pedagogisch gesprek kan ook zeker wonderen doen. Maar in principe is er voor elke actie een protocol die de politie stap voor stap moet volgen als er iets aan de hand is. En een protocol voor het gebruiken of in het bezit zijn van cannabis is er zeker.
<5 gram en 18+ = in beslag name van de cannabis en verder geen vervolging (gedoog beleid).
<5 gram en 18- = in beslag name van de cannabis en op de hoogte brengen van ouders/verzorgers en geen vervolging (gedoogbeleid)
>5gram 18+ (volwassenenrecht) & 18- = Vervolging voor het meer dan gedoogd bij hebben van cannabis (meer dan gebruikershoeveelheid) waardoor men er automatisch vanuit gaat dat je dealt (voorkomen).
Op openbare plaats gebruiken van cannabis = Proces-verbaal (bekeuring)
In een nieuw blow zone gebruiken van cannabis = Transactie voorstel door officier van justitie

Elke wetshandhaver zal deze regels ietswat naar eigen inzicht toepassen, maar dit is in grote lijnen wat het gedoogbeleid stelt.
Blowen in de shop of thuis mag, kopen in de shop mag en minimaal thuis kweken mag. Verder zijn alle tussenstappen VERBODEN maar worden ze vaak GEDOOGD (door de vingers zien). De agent die jullie spraken heeft het woord gedoogbeleid dus zeer ruim genomen.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
heerlijk is dat zomers een blowtje roken an de waterkant
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier in gemeente Anna Paulowna (tussen Den Helder en Schagen in), is er een beleid dat er een gebied is aangewezen waar politie erg actief is en waar een wijkagent is en waar je met bier of wiet in je handen meteen boete hebt en 't word ingenomen. Maar daarbuiten kan het ingenomen worden maar gebeurt meestal niet, boetes buiten dat gebied ook nauwelijks... :hearteyes: :stoned:
W
WillempjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee niet wegrennen gewoon blijven staan... kleine kans dat ze wat doen.
Zelf 2 keer gehad dat ik werd aangehouden... ze schreven me gegevens op en ik mocht gaan (inclusief brandende joint en vol zakje die ze hebben gezien)
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pas heb ik nog voor de kerk geblowd :stoned:
h
hightoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik blow altijd op straat
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
acidboy zei:
raizeredge zei:
heerlijk is dat zomers een blowtje roken an de waterkant
Klik om te vergroten...

In je boot op de plas met zonsondergang erbij.
Klik om te vergroten...
bootje heb ik niet maar dat andere prachtig is dat genieten
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je moet geluk hebben met wat voorn agent je er op aanspreek. Ben ca 2 maand geleden zelf op de bon geslingerd voor het gebruiken van softdrugs in het openbaar. 60 euro boete!
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb net 2 keer heerlijk op straat zitte blowen :stoned: :stoned:
K
K-townLid
01-01-2024, 00:00
#13
Frisko zei:
Purple haze zei:
Midway zei:
Dat moet ik hier niet proberen
Klik om te vergroten...

Verklaar je nader.
Klik om te vergroten...
belgie :smoke:
Klik om te vergroten...
idd je mag hier nergens blowen xD (deuh.. belgië..)
maar zal mij een zorg wezen, ik doe het overal, ook al is het een overbevolkte winkelstraat ofzo
let wel... daarom ga ik nu ook niet lopen zwaaien met m'n joint eh...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#14
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#15
alcohol bodden die kon ik al die blow borden had ik nog nie gezien :grin:
S
SamzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Agenten mogen dan toch wel naar je ID vragen? En volgens mij krijg je hier dan wel een boete oid als je onder de 18 bent en wel wiet hebt..
Maar dat is ook wel weer logisch opzich. Gelukkig ben ik nog nooit gepakt.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Purple haze zei:
Pas heb ik nog voor de kerk geblowd :stoned:
Klik om te vergroten...

In Schagen, midden op de markt op een terp staat de kerk, met een stuk gras er omheen...heerlijk om te zitten :grin: . En wie zit daar iedere zomer met een lekkere paap... :hearteyes: :stoned:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Samz zei:
Agenten mogen dan toch wel naar je ID vragen? En volgens mij krijg je hier dan wel een boete oid als je onder de 18 bent en wel wiet hebt..
Klik om te vergroten...

Voor zover ik weet is alleen nog de Coffeshop schuldig dan.

Maar goed boeiend, Adreno heeft toch een eigen blowkamer :tongueout:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#19
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86495/1/100#4364766

Godverdomme, ze willen het landelijk maken dat je niet op straat mag blowe :angry: Je mag tegenwoordig ook echt helemaal niks meer!! :angry: Maar ja, als het verbod er komt dan ga ik heust niet stoppen met blowen op straat. Uit protest ga ik gewoon lekker door :stoned: Rauwvoet? Wil je ook een trekje :stoned: :mrgreen:
e
elchivatoLid
01-01-2024, 00:00
#20
In Brussel kan dat wel!!!:stoned:

Geen probleem, 3/4 van de marokkanen op straat loopt hash te roken en ik ruik hier in BXL heel vaak wietdampen in de buurt van groepjes jongeren op straat. Ik heb al meermaals op publieke plekken (Poelaertplein, Grote Markt) staan blowen zonder enige correctie v/d police !

Ik heb in Nederland (voornamelijk in Zwolle) ook nooit problemen gehad met de flikken als het gaat om blowen op straat... :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."