Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen op straat

Blowen op straat

72 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
DailySmokerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een mattie van mij die vertelde dat hij laatst aan het blowen was in het park, en dat hij een boete had gekregen van 60 euro omdat hij een jointje alleen aan het DRAAIEN was! Hij moest z'n jointje op de grond gooien en kapot trappen. Respectloos ofniet dan? :rolleyes:

Dus junkieboys, als er popo komt gewoon wegrennen :stoned:
G
GidoLid
01-01-2024, 00:00
#2
:stoned:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Met carnaval, kwamen ze van de andere kant van de straat om een hijsje vragen ( gasten nog nooit gezien, nu fantastische maten) dus we waren behoorlijk goed te ruiken . Maarja, met z'n 5'en , op een rij , tegelijk aan het stomen wil wel.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gido zei:
kheb een keer in praag
midden in de drukke stad
staan blowen:P
best dom want het is daar dik illegaal
er keken wel allemaal mensen raar op
en toen er nederlands aankwamen zeiden ze zo van: hey jonges wat ruik ik hier! mag niet he. maar ze moesten wel lachen.

heb ik nog geluk gehad
stikt daar van de popo's
:rock: :rock: :rock: :rock:
Klik om te vergroten...
Vet metal man.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
zolang je niet gaat lopen kutten of voor de ingang van de basisschool gaat staan is het hiet niet echt een probleem, als je op de markt gaat zitten word je gewoon weggestuurd.

ik doe er ook niet moeilijk over, er komt wel eens een agent kijken, en dan zeg ik gewoon dat ik net gewerkt heb, en over een half uur naar bed ga...
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re:

Ik weet echt niet of het nu mag of niet, heel de wetgeving is net zo wazig als een dagelijkse blower. Er zijn teveel manieren hoe je ze kunt interpreteren. Zowel in het voordeel van de blower als in nadeel van de blower. Het word tijd dat er eens goede wetten rond komen, weg met al die verwarring bij de gebruikers!

Suntablet zei:
Maar ik doe het bijna altijd op straat, wel een beetje van het volk weg natuurlijk. Extra gezellig: lekker rustig!
Nog nooit gehad dat iemand kwam pijpen dat ik wiet smoorde.
Tip: als er een groepje kerels tussen de leeftijd van 16-20 langskomt houd je je joint best wel wat verstopt. Kans zit er dik in dat ze anders willen meeroken en een te grote groep is niet chill.
Klik om te vergroten...
Ik krijg het echt van die mensen, dan zit je rustig een joint te roken en dan komen er van die debielen zonder wiet smekend voor een trekje. En geef je ze het niet kan het zijn dat je nog in de problemen zit ook. (hier in antwerpen dan toch)
Onlangs zat ik aan hof ter loo rustig een joint te roken, en plots komt er uit het niets een persoon rond de 20. Hij vroeg een trek, ik gaf hem er een, en plots komen er 8-9 mannen van hetzelfde type ook naar mij. ik denk dat ze met 10 rond mij stonden. Mijn joint hadden ze opgerookt, als ik hem terugvroeg kreeg ik vuile blikken en bedreigingen. En terwijl ik mijn mond openzette tegen een van hen, werden mijn sigaretten gepikt uit mijn rugzak.
Waarom kunnen ze een mens nu nooit eens gerust laten :confused:
r
r.DE WITLid
01-01-2024, 00:00
#7
wat als je 19 bent en je wordt gepakt, en je krijg een boete thuis, lichten ze dan alsnog je ouders in omdat je thuis woond?
M
MoonjammerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ligt er aan hoeveel je bij hebt. Ben op carnaval dit jaar ook tegengehouden geweest door de politie (eigen schuld, zat in het prieeltje in het park waar ik weet dat ze veel controleren. Was het zo koud niet geweest ...) en had +- 3g bij (net gekocht :angry: ). Had toen gevraagd aan de agenten wat er ging gebeuren en ze hebben me verteld dat ik er waarschijnlijk niets meer van zou horen aangezien het mijn eerste keer was.
Verder blow ik nog regelmatig op straat/parken/... ik kijk gewoon wat beter uit nu :).

20j en uit België btw
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je een boete krijgt, en je woont thuis. Ja dan weten je ouders het sowieso.
Wil niet de priester uit hangen hier, maar goed overleg en goede voor- en inlichting tegenover je ouders kan echt wonderen verrichten.
I
IkkeIkkeIkkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Normaal mag het , nog niet zo lang geleden ben ik een politie agent tegen gekomen die bezig was met mijn 'maten' en hij zei ik ruik wiet maar deed niks ... Ookal was er geen joint in de omloop hij zei heel kort , Wiet roken mag je , zolang je niet dealt . Maar let wel op als je meerdere feiten op je naam hebt staan met drugs gebruik zou ik toch opletten door buiten te wandelen met drugs in de hand of wat dan ook .

Grtz Ikke.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan is deze agent zijn eigen reglement aan het toepassen.

Wiet en/of hasj roken op/in een openbare ruimte mag niet. Ook niet als meerderjarige, ook niet zolang je niet dealt en ook niet als je op je kop gaat staan.

Je mag ook geen wiet/hasj bij je hebben. Als ze echt willen mierenneuken zouden ze wat mannetjes buiten bij de shop kunnen zetten en iedereen die eruit wandelt zakken leeg laten maken en alle wiet innemen. Het roken van wiet mag thuis en in de shop, het kopen mag in de shop, het kweken mag beperkt thuis maar je mag het zonder vergunning nooit vervoeren (aka bij je hebben).
I
IkkeIkkeIkkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mogen politie agenten dan ook niet zelf kiezen wat ze doen vooralleer ze iemand gaan onderzoeken op wiet ?
Hij stond namelijk helemaal alleen met een stuk op 10 jongens rond om hem en ze waren allemaal zeer aandachtig aan het luisteren naar wat die zei maar voor de rest heeft die niks gedaan dus ik dat dan wel ALOUD?

Grtz Ikke.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze mogen wanneer je verdacht wordt van cannabisgebruik/bezit ( geur, er liggen jointjes rond jullie etc.) onderzoeken of je nog meer bij hebt. De agent mag natuurlijk beslissen dit niet te doen bij 10 jongens wanneer hij alleen is. Feit blijft dat wanneer hij jullie verdenkt en het niet aandurft dan eigenlijk 'versterking' zou moeten halen. Maar een goed pedagogisch gesprek kan ook zeker wonderen doen. Maar in principe is er voor elke actie een protocol die de politie stap voor stap moet volgen als er iets aan de hand is. En een protocol voor het gebruiken of in het bezit zijn van cannabis is er zeker.
<5 gram en 18+ = in beslag name van de cannabis en verder geen vervolging (gedoog beleid).
<5 gram en 18- = in beslag name van de cannabis en op de hoogte brengen van ouders/verzorgers en geen vervolging (gedoogbeleid)
>5gram 18+ (volwassenenrecht) & 18- = Vervolging voor het meer dan gedoogd bij hebben van cannabis (meer dan gebruikershoeveelheid) waardoor men er automatisch vanuit gaat dat je dealt (voorkomen).
Op openbare plaats gebruiken van cannabis = Proces-verbaal (bekeuring)
In een nieuw blow zone gebruiken van cannabis = Transactie voorstel door officier van justitie

Elke wetshandhaver zal deze regels ietswat naar eigen inzicht toepassen, maar dit is in grote lijnen wat het gedoogbeleid stelt.
Blowen in de shop of thuis mag, kopen in de shop mag en minimaal thuis kweken mag. Verder zijn alle tussenstappen VERBODEN maar worden ze vaak GEDOOGD (door de vingers zien). De agent die jullie spraken heeft het woord gedoogbeleid dus zeer ruim genomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."