Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoned

Stoned

67 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, daarom de waarschuwing dat je niet te hard moet doordenken en niet het antwoord op alles wil weten. Dan wordt je gek :)

Maar dat wij allen materie zijn ja, maar dat er bewustzijn bestaat vind ik ook een feit.
Maar denken (hersengolven/electronische impulsen) is wat anders dat gevoelens en emoties (veroorzaakt door hormonen en andere stofjes).

Wanneer iemand emotioneel word (huilen/boos/bang/etc.) gaan de emoties (en dus de hormonen en shit) het denken (het bewustzijn/hersengolven) overheersen en beheersen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja iedereen, blijf asjeblieft lekker dom :P

Want zoals jullie nu al merken, na al dit hele kleine stukje kennis wat door mij en peptalk is verteld, merk je al dat het eigenlijk een hele grote teleurstelling is.

Na alle wetenschappelijk boeken die ik heb gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat minder weten maar wijsheid is. :P

En ik ga ook niet zeggen hoe dat boek heet, omdat jullie hem dan misschien gaan lezen en geloof me het is wel interessant, maar je wordt er echt ongelukkig van eigenlijk.

Dusssss :P

Peace
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jullie hebben me overtuigd. Dit kleine stukje wat ik nu weet heeft al zo'n impact op me dat ik het niet verder ga lezen.

In dit geval is kennis geen macht, juist onmacht, omdat je gaat denken dat alles nutteloos en nep is. Normaal ben ik een groot voorstander van kennis is macht...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik dat boek zou lezen als ik stoned was, zou ik gek worden. Ik zou spontaan van een brug springen omdat ik denk dat we in een nepwereld leven haha soort matrix gevoel krijg k dan waarschijnlijk :tongueout:
O
OlaviooLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yooo,

Wat dacht je van karten en paintballen tegelijk?

En dan niet rondjes rijden maar gewoon een enorme parkeerplaats met bruggetjes en een paar muurtjes waar je je achter zou kunnen verschuilen.
Plus je zit met z'n tweeën in zo'n autootje zodat eentje kan rijden en kan schieten met een paintball geweer. Of je zet em vast op je auto als een mitrailleur.

Of..

De hele maan beplakken met spiegels, zodat die weerkaatsing van de zon nog meer wordt waardoor er 'snachts geen straatlantaarns meer nodig zijn.

En dit is misschien ook wel echt een goeie!

Want stel dat je op het strand ligt of naar toe gaat.. En je wil graag je rug insmeren maar er is niemand die het voor je kan doen. Dan heb je eigenlijk een soort van verfroller nodig met een langere steel. En die doop je dan in de zonnebrand waardoor je gemakkelijk je eigen rug kan doen!

Ben wel benieuwd wat jullie er van denken, heb deze dingen de afgelopen maanden bedacht en heb ze gewoon onthouden omdat ik het aan meerdere mensen heb vertelt haha.

Lateerr..
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hahaha, geweldig man :grin:

Vooral die van het paintbal-kart gebeuren, dat lijkt me echt facking vet.
Ik vind dit jij het moet ontwikkelen, zodat we binnenkort met z'n allen kunnen shoot-karten/paintkarten/paintballracing :P

En die roller is ook wel vet haha.
Ik ben me eigen weer allemaal vergeten :P

:wave:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
een typisch stoned idee, love it
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Smoken, ik wil de titel van het boek ook wel weten,
Zie ook wel of ik het daadwerkelijk ga lezen of niet.


OT :
Ik was eens op het idee gekomen om een soort rijdende coffeeshop te lanceren (The Driving Marihuana Joint),
Je kent toch die grote 'bier fietsen' waar iedereen rond een tafel zit en dan moet fietsen.
Zo iets dus maar dan in de vorm van een grote joint, en iedereen zit dan rond die joint,
En in die joint staat iemand (de verkoper).
Op deze rijdende joint is alles aanwezig, van bong tot aan pijpen, van olie tot aan koekjes.

:stoned:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Smokey046 zei:
Ik was eens op het idee gekomen om een soort rijdende coffeeshop te lanceren (The Driving Marihuana Joint),
Je kent toch die grote 'bier fietsen' waar iedereen rond een tafel zit en dan moet fietsen.
Zo iets dus maar dan in de vorm van een grote joint, en iedereen zit dan rond die joint,
En in die joint staat iemand (de verkoper).
Op deze rijdende joint is alles aanwezig, van bong tot aan pijpen, van olie tot aan koekjes.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: , die rijdende jointkar komt nog geen kilometer ver.
Als die gare mensen..te stoned om te trappen..., als er een halve tafel nuchtere trappers bijzitten die voor motor spelen lijkt me dit een leuk initiatief om aan deel te nemen.

Beentjes omhoog, blowen, en genieten van elkaar en het uitzicht :stoned:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wow oke was net wat aan het kijken over het universum en woow ik heb een openbaring of zo..
Kijk het universum groeit toch? Nou mijn eerste vraag waar groeit het in, het universum is toch al alles maar er moet dus meer zijn als het groeit?

Maar het universum ziet er als je het heel erg uit zoomt uit als hersenen die heel erg zijn ingezoomt. Dus toen bedacht ik me, we zitten in een mens, naast ons universum zijn er oneindig veel andere en we vormen samen een brein. 1 brein van de weet ik niet hoe veel. misschien is het in de wereld waar onze gastheer is wel heel anders.. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat we nog in een niet zo groot mens of iets zitten, want het groeit nog.
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja elke keer heb ik wel van die oplossingen, maar die vergeet ik dan altijd de volgende dag.
Wou ze juist onthouden zodat ik ze hier neer kon zetten, maarja, te stooooned :stoned:
volgende x maar opschrijven. Als ik niet te stoned ben om eraan te denken ..
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha ja het is een beetje vaag, ook vaag geschreven van mij, was nog stoned volgens mij :P
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#13
fly-- zei:
Ja elke keer heb ik wel van die oplossingen, maar die vergeet ik dan altijd de volgende dag.
Wou ze juist onthouden zodat ik ze hier neer kon zetten, maarja, te stooooned :stoned:
volgende x maar opschrijven. Als ik niet te stoned ben om eraan te denken ..
Klik om te vergroten...

Zijn die oplossingen niet meer in het onbewuste gedeelte, dat je het goede gevoel hebt, maar je vinger er niet precies op kan leggen (Can't quite put my finger on it), sorry als ik dingen probeer uit te leggen heb ik meestal engels en nederlands door elkaar xD
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#14
SteenS zei:
fly-- zei:
Ja elke keer heb ik wel van die oplossingen, maar die vergeet ik dan altijd de volgende dag.
Wou ze juist onthouden zodat ik ze hier neer kon zetten, maarja, te stooooned :stoned:
volgende x maar opschrijven. Als ik niet te stoned ben om eraan te denken ..
Klik om te vergroten...

Zijn die oplossingen niet meer in het onbewuste gedeelte, dat je het goede gevoel hebt, maar je vinger er niet precies op kan leggen (Can't quite put my finger on it), sorry als ik dingen probeer uit te leggen heb ik meestal engels en nederlands door elkaar xD
Klik om te vergroten...

Ja vaak weet ik het ongeveer nog wel, maar 't is net een beetje als een droom snapje. Je weet dat je iets heb gedaan/bedacht, maar wat precies is lastig. En later vergeet je dat je uberhaupt wat hebt bedacht/gedaan.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nadenken over hoe iemand een kleur ziet...
bijvoorbeeld dat je word aangeleerd wat blauw is maar dat jij blauw als paars waarneemt of ik blauw als groen...maar het heeft allebei de naam blauw voor ons.

Dit is zoiets wat niet te ontrafelen is in mijn opzicht.

Kan goed zijn dat jij de lucht als knalgroen opmerkt maar voor jou is dat knalgroen blauw.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yesss, de bedoeling van dit topic is wel geslaagd :grin:

Allemaal facking interessante verhalen.

En ik geef je helemaal gelijk Mandragora.
Dat het eigenlijk niet uit zou maken welke kleur we zien, want ons wordt toch allemaal aangeleerd dat de lucht blauw is, maar misschien zie jij hem wel als groen, maar dan toch is aangeleerd dat het blauw is, dus zie jij ook de kleur blauw.
In dat opzicht maakt het eigenlijk helemaal niet uit hoe onze ogen kleuren zien, als dit al vanaf de geboorte zo is.

Nooit zo over nagedacht :P

Peace
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
harry123 zei:
Kijk het universum groeit toch? Nou mijn eerste vraag waar groeit het in, het universum is toch al alles maar er moet dus meer zijn als het groeit?
Klik om te vergroten...

Het universum groeit inderdaad ja, elke seconde van elke dag.
Het licht dat ontstond bij de allereerste ex/implosie straalt nu nog steeds steeds verder weg vanaf het centrum van deze oerknal.

Het universum groeit in iets wat niet bestaat: Een groot vacuüm. Een groot leeg gat. Zonder licht, lucht of andere materie.

Hoewel je theorie over een universum paralel aan dat van andere terwijl het zich afspeelt in verschillende mensen hersenen vind ik grappig.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Weet trouwens nog wel een leuke voor on topic:

Ik smoke al een tijdje erg weinig dus de spacen zijn weer een beetje zoals vroeger.
Een maand geleden ofzo had ik wat grappigs bedacht tijdens onze space, namelijk:

De Lijkenvrachtwagen! xD
Waarom niet gewoon een vrachtwagen met meerdere doodskisten met overledene erin... xD
In plaats van een lijkwagen, met 1 dooie, gewoon een vrachtwagen met meerdere, dat scheelt in de kosten en is handig voor nabestaanden met weinig geld.
En natuurlijk is het goed voor het milieu :grin: Groene lijkwagen dus :grin:

Geweldig idee toch xD


Wat trouwens wel echt een geniaal idee is.
Dat echt ingebracht moet worden. Ik stond er bij stil toen ik stoned was.
Namelijk, een opleiding wat na de vmbo-t gedaan kan worden, van één (of twee) jaar, waardoor mensen daarna een HBO studie kunnen volgen.
Dit lijk me zeer belangrijk, want er zijn zo ontzettend veel mensen die puur en alleen MBO doen om daarna HBO te doen en de overgang van vmbo-t naar havo is heel moeilijk, één op de vijf halen het maar! Je verspilt zo ontzettend veel tijd en motivatie hiermee, terwijl er ook gewoon een korte opleiding gevolgd zou kunnen worden die je alle extra theorie geeft die je als vmbo-t''er hebt gemist.
Ik snap niet dat het niet al bestaat.
Markje Rutte doe dr wat aan ofzo :P

Peace
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Verscheidene ROC's bieden HAVO in 1 of 2 jaar aan. Daarnaast kun je altijd terecht op de VAVO en vergeet niet de meest voor de hand liggende keus niet: HAVO na je VMBO-t/MAVO.

Praktijkgerichte opleidingen die je in een of twee jaar aan een HBO toelating helpen zijn er niet nee, zou ook gek zijn. Je leert erg specifieke kennis over 1 bepaald onderwerp op MBO 2 of 3 en zou daarmee genoeg weten om een HBO te kunnen voltooien.

Zo leuk dat op de meeste theorieën die zo geniaal en voor de hand liggend zijn meestal al een oplossing is:P Ik vind ook altijd het wiel opnieuw uit als ik stoned ben.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Verscheidene ROC's bieden HAVO in 1 of 2 jaar aan. Daarnaast kun je altijd terecht op de VAVO en vergeet niet de meest voor de hand liggende keus niet: HAVO na je VMBO-t/MAVO.
Klik om te vergroten...

The fack!? Waarom wist ik dat niet? Naja, toen dr tijd leek me deze opleiding sowieso wel leuk, dus had het dan toch niet gedaan. Maar ja, tijden veranderen, dus kan niet wachten tot ik deze opleiding klaar heb en HBO kan doen.

PepTalk zei:
Ik vind ook altijd het wiel opnieuw uit als ik stoned ben.
Klik om te vergroten...

Ja mooi he :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."