#1
Ik vind van niet.
Normaal, nuchter, kijk ik veel te subjectief naar dingen.
Objecten zijn zoals ze zijn, net als mijn standpunten en meningen.
Een gedachtegang gaat zoalstie gaat, en zo is het ook. Logisch redeneren noem ik dat.
Echter, wanneer ik onder invloed ben kan ik zoals je zegt dingen vanuit een ander perspectief bekijken en kan ik geniale ideeen bedenken. Ik denk dat juist die ideeën (uitgezonderd stereotyp stoner gedachtes) juist heel inspirerend kunnen zijn over de waarheid die je kent wanneer je nuchter bent. Vaag verhaal, maar als je het wetenschappelijk kunt bekijken misschien wel logisch.
Hoe je hersenen precies werken is wel degelijk bekend.
Ik begrijp het niet volledig, maar wat er exactly gebeurd met onze hersenen na het consumeren van cannabis is zeker wel bekend.
Waarom je gelukkiger gaat voelen? Omdat die signalen (van hersenregio naar hersenregio) verstoord raken. In plaats van A naar B te reizen, maken ze onder invloed van cannabis een omweg via C.
A. staat in dit voorbeeld voor je smaakzenuwen, en B. is het centrum waarbij geur aan smaak gekoppeld word (of andersom). Normaal geeft dat het eten de smaak die het hoort te geven.
Nu je stoned bent gaat het signaal ook nog langs C. Het beloningscentrum.
Doordat het signaal daarlangs gaat (en onder invloed van cannabis dus beloont word) gaat het eten ineens lekkerder smaken. Zo is dat ook met je gevoel (gelukig of blij).
Wat dat signaal is? Dat zijn elektrisch geladen deeltjes die via de zenuwen worden verstuurd.
Hoe kan het dat dit gebeurd? Dat komt dus door dat verhaal met de receptoren.
Normaal ontvangen en sturen je hersenen bepaalde signalen en stoffjes door de hersenen en het lichaam. De hoeveelheid word geregeld door receptoren.
Wanneer er onrust ontstaat, een afwijkende hoeveelheid of opnamehoeveelheid gaan de hersenen werken. Dit kan zijn doordat je moe bent, heel blij, door seks of door drugs.
Wanneer je receptoren dus meer signalen gaat ontvangen, of juist minder.
Of ze sturen ineens 2 keer zoveel stoffen door, merk je de fysiologische effecten van een emotie of drugs.
Ik hoop bij deze door een niet heel erg wetenschappelijk praatje te houden dat je het wat beter begrijpt? In feite werkt het dus allemaal heel erg simpel.
Actie-> reactie.. En dat duizenden keren achter elkaar in je hersenen. Dat is hoe ze werken, het is 1 grote ketting reactie die in een cirkel door blijft lopen.
Normaal, nuchter, kijk ik veel te subjectief naar dingen.
Objecten zijn zoals ze zijn, net als mijn standpunten en meningen.
Een gedachtegang gaat zoalstie gaat, en zo is het ook. Logisch redeneren noem ik dat.
Echter, wanneer ik onder invloed ben kan ik zoals je zegt dingen vanuit een ander perspectief bekijken en kan ik geniale ideeen bedenken. Ik denk dat juist die ideeën (uitgezonderd stereotyp stoner gedachtes) juist heel inspirerend kunnen zijn over de waarheid die je kent wanneer je nuchter bent. Vaag verhaal, maar als je het wetenschappelijk kunt bekijken misschien wel logisch.
Hoe je hersenen precies werken is wel degelijk bekend.
Ik begrijp het niet volledig, maar wat er exactly gebeurd met onze hersenen na het consumeren van cannabis is zeker wel bekend.
Waarom je gelukkiger gaat voelen? Omdat die signalen (van hersenregio naar hersenregio) verstoord raken. In plaats van A naar B te reizen, maken ze onder invloed van cannabis een omweg via C.
A. staat in dit voorbeeld voor je smaakzenuwen, en B. is het centrum waarbij geur aan smaak gekoppeld word (of andersom). Normaal geeft dat het eten de smaak die het hoort te geven.
Nu je stoned bent gaat het signaal ook nog langs C. Het beloningscentrum.
Doordat het signaal daarlangs gaat (en onder invloed van cannabis dus beloont word) gaat het eten ineens lekkerder smaken. Zo is dat ook met je gevoel (gelukig of blij).
Wat dat signaal is? Dat zijn elektrisch geladen deeltjes die via de zenuwen worden verstuurd.
Hoe kan het dat dit gebeurd? Dat komt dus door dat verhaal met de receptoren.
Normaal ontvangen en sturen je hersenen bepaalde signalen en stoffjes door de hersenen en het lichaam. De hoeveelheid word geregeld door receptoren.
Wanneer er onrust ontstaat, een afwijkende hoeveelheid of opnamehoeveelheid gaan de hersenen werken. Dit kan zijn doordat je moe bent, heel blij, door seks of door drugs.
Wanneer je receptoren dus meer signalen gaat ontvangen, of juist minder.
Of ze sturen ineens 2 keer zoveel stoffen door, merk je de fysiologische effecten van een emotie of drugs.
Ik hoop bij deze door een niet heel erg wetenschappelijk praatje te houden dat je het wat beter begrijpt? In feite werkt het dus allemaal heel erg simpel.
Actie-> reactie.. En dat duizenden keren achter elkaar in je hersenen. Dat is hoe ze werken, het is 1 grote ketting reactie die in een cirkel door blijft lopen.
